
Sökresultat:
4118 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 41 av 275
Kommers utav konceptuell höjd - varför finns ett svenskt modeunder men ingen som håller koll på tiden
The purpose of this study was to examine two relatively similar product industries, of which one is successful in its commercialization and the other one is not successful. The two industries observed in this paper are both Swedish industries, and both of them produce slow moving consumer goods for the luxury consumer. The successful industry is represented by the Swedish fashion industry, more precisely The Swedish Fashion Wonder (TSFW) - a term describing the success of a specific coalition of fashion designers from Sweden. The unsuccessful industry is represented by the luxury watch industry in Sweden (LWIS). The method used to examine the two industries' inequalities is based on a qualitative study, consisting of in-depth interviews with industry expertise from both of the industries.
Sharing is Caring : En studie om viral marknadsföring i ideella organisationer.
The increased use of social media in recent years has attracted the attention of different kinds of nonprofit organisations. The purpose of this study is to identify a foundation for viral strategies for nonprofit organisations as well as to understand the current interactivity between the organisation and its followers in social media. Following that we have chosen the research question: In what ways can nonprofit organisations develop viral marketing in social media? The study has a qualitative research methodology with empirical findings as base. We have throughout the research process strived for an inductive nature in the study though there are deductive elements.
Förtätning i rekordårens kulturmiljö. - En fallstudie av Hageby i Norrköping
I denna studie studeras rekordårens betydelse som historiebärare och
kulturmiljö i förhållande till nutida stadsbyggnadsförändringar för att
tillmötesgå 2010-talets ideal om en tät och stadsmässig boendemiljö. Krav på
ökad bostadsproduktion i landets större städer och upprustning av rekordårens
bebyggelsebestånd är andra anledningar till fysiska förändringar och
nybyggnation. Det har vid tillbyggnad i befintliga bostadsområden visat sig
svårt att kommunicera den ursprungliga stadsplanen och de kvaliteter som den är
sammankopplad med, det är denna konflikt som utgör studiens kärnproblematik.
För att studera sambandet mellan platshistorisk hänsyn och nybyggnation genom
förtätning utförs en fallbaserad analys av rekordårsområdet Hageby i Norrköping
där tre alternativa förtätningsförslag presenteras utifrån generell teori och
forskningsöversikt om kulturmiljövård och rekordårens flerbostadshusområden där
de övertygelser som formade dem samt den roll de har att spela som kulturmiljö
redovisas..
En jämförelse mellan att utföra en värdeflödesanalys av produktion respektive planering : Fallstudie på ABB ROBOTICS Västerås
Value stream mapping is a tool that is frequently used by many different companies. It is a great tool used to achieve the work that follows the theories of lean production. The tool is used, however, only frequent on the factory floor and the method is also designed based on this type of use.An interest of applying the method on administrative parts of the company has occurred lately. Administrative parts of the company refers to the part that does all the planning such as purchasing, receiving orders, customer contact, contact with factory floor and other work that is made around the actual manufacturing. But the knowledge about applying value stream mapping on the planning part of the company is lacking because the method is relatively new.In this work, a comparison is made between the introduction of value stream analysis on production and planning.
Vem håller i taktpinnen i krisberedskapsarbetet? - En studie av risk- och sårbarhetsanalyserna i länsstyrelserna
Crisis management planning is a relatively new policy area in the European countries. It has materialized since the fall of the iron curtain and because of the increased interest to prevent wide-ranging national emergencies. In Sweden, the county administrative board has a key obligation to perform risk analysis guidelines. This assessment involves identifying crisis, planning response to the crisis and, if necessary, confronting and resolving the crisis in the geographic area of the region. The purpose of my thesis is to examine if there are any differences in crisis management planning between the county administrative boards? risk analysis guidelines.
Planarkitekters arbete för jämställdhet - "vad är det egentligen vi ska göra?"
Jämställdhet låter bra ? men vad är det egentligen vi planarkitekter ska göra?
Det finns idag stor kunskap om jämställdhetsarbete och riktlinjer för hur detta
arbete bör bedrivas. Samtidigt har inte implementeringen inom
planeringsprofessionen utvecklats i någon större omfattning. Frågan är varför
det inte har skett, samt hur planarkitekter kan integrera jämställdhetsaspekter
i sitt arbete.
Syftet med examensarbetet är att undersöka rekommendationer från experter och
deras möjliga tillämpning. Rekommendationer om jämställdhetsarbete i
arbetsprocessen från nulägesbeskrivning fram till ett färdigt planförslag
undersöks.
Kan vi planera för funktionsintegrering?
Syftet med arbetet är att undersöka hur vi idag i Sverige planerar för
industrier och verksamheter i anslutning till bostäder, och på vilket sätt
detta påverkar samhällsstrukturen. Arbetet syftar även till att åskådliggöra de
regleringar och historiska händelser som lett fram till den modernismplanering
vi idag ser. Rapporten avser även att ta upp olika tillvägagångssätt att närma
sig funktionsintegreringen på och innehåller även ett exempel från Danmark där
de försökt ta ett steg närmare blandstaden..
Förutsättningar inför detaljplanearbetet - Hur påverkar detta processen?
The purpouse of this study is to find out how and if a Content Managment System (CMS) can benefit from applied User Experience Design (UX). A work project has been executed where a client wanted the students to create a user friendly CMS for adding content to a global hotel review site. A prototype of a CMS was created based on literature studies about UX and CMS. The prototype of the user friendly CMS was then tested through user tests and interviews with key users. After input from the key users the prototype was changed until the users were satisfied with it..
Att möta staden - en resupplevelse i rumsliga sekvenser
Som trafikant får man många gånger sitt första ? och kanske enda ? intryck av
en stad vid förbifartens trafikplatser. Här återfinns ofta brytpunkter både för
körmönster och stadsmönster. Vid trafikplatsen ändras förutsättningarna för
bilisterna och deras upplevelse av trafikmiljön och här delar förbifarten
stadsbygd från landsbygd.
Detta arbete handlar om hur man kan förbättra intrycket av en stads entré genom
fysiska gestaltningsåtgärder. Arbetet syftar till att skapa en metod för att
tydliggöra färden till trafikplatsen och vidare in mot staden och göra den till
en regisserad resa genom rum.
Ekoturism som underhållning : en analys av ekoturismens visuella gestaltning
Because of the mass tourism industry that exploits sensitive locations all over our planet a new kind of tourism came into focus in the 1980?s. This new form of tourism was named ecotourism, and as the name reveals ecotourism deals with low-impact travel. Today, all sorts of places can be gazed upon in a flick of a switch; all you need is a television set. It is well known that destination marketing successfully uses visual media as a tool to sell trips to potential tourists.
Sociala verktyg på en digital marknadsplats : Ett ramverk för användning av sociala medier i marknadsförings- och PR-syfte
AbstractDigital media in general and social media in particular are becoming more and more important to businesses across the globe. It is an effective way to reach out to consumers and establish a good relationship with existing customers. Most companies today use digital media in order to market themselves and to establish good public relations. A lot of those companies have also realized the enormous marketing capabilities that social media provides. However, in spite of the plethora of possibilities that comes with social media it can also, in some cases, hinder the companies ? success.
Simulering, ett alternativ inom produktionsplanering?
Typically, when Faurecia in Torsås are planning a new assembly line, one of the steps is to build a full-scale model of the line in card board, a form of mock-up planning. Faurecia has shown interest in finding an alternative methodology. The purpose was to explore the possibility of replacing today's cardboard based mock-up planning with models in a digital simulation environment.The purpose of the thesis has been to answer some of these complex questions; What are the benefits of using a simulation tool? In what way can we use it? If we choose to use a simulation tool, in what way does it affect our way of planning an assembly line? What are the advantages and disadvantages? Are there any economical and social aspects?Our results made us realize that a digital simulation tool does not replace the card board. On the other hand simulation could be used as a complement.
Klimatanpassning av Ljungby stad mot översvämningar
Climate changing is a growing problem for many countries and communities over
the world. The
cities has a huge work to deal with in their
reforcements of their cities to be resilient ones.
This thesis makes an effort to investigate and
illuminate some of the problem the cities has to solve related to flooding,
hazards, erosions, rising sea levels and crotches. This thesis will help to
find solutions that international and national efforts has produced and handed
out to each other. A lot of communities are charing their excellent tools that
works for them.
Bangårdområdet - Sundsvalls nya stadsdel
Det pågår ständigt förändringar i samhällsstrukturen som får effekter på många
olika nivåer. Det har skett en övergång från jordbrukssamhälle till
industrisamhälle och till kunskapssamhälle. Industriarbetarnas andel av
befolkningen minskar till förmån för kunskaps- och servicebaserad verksamhet.
Parallellt med denna utveckling har industrin lämnat efter sig stora
landsarealer som är välförsedd med infrastruktur. På många platser runt om är
det idag vanligt att mark i staden blir tillgänglig på grund av industrins
strukturomvandlingar.
Marknadsföring som konkurrenskraft under julhandeln : En studie av köpcentrum i Stockholmsområdet
Shopping is one of the most important social activities today and the majority of all shopping takes place in Shopping Centres. The number of Shopping Centres has increased and it is important to attract visitors by using the right marketing strategy. Christmas is an extra important period because the turnover normally increases three times in December compared to a ?normal? month. The purpose of this study is to analyze the marketing of Shopping Centres during the Christmas period, and analyze how this marketing contributes to the visitors? choice of Shopping Centre. This is a positivistic study that combines a quantitative and a qualitative method.This study concludes that range of stores and distance are the most important factors when a visitor decides which Shopping Centre to visit. During Christmas it is important to create a Christmas feeling, preferably made by offering decorations and music.