Sökresultat:
4110 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 3 av 274
Bankkontor som upplevelserum : Hur bankkontoret pa?verkar kunder
Vanligtvis har de flesta vuxna svenskar na?gon typ av relation till en bank. De svenska storbankerna erbjuder alla likartade tja?nster och produkter. Ett av bankernas stora konkurrensmedel a?r ra?ntorna, dock a?r det inte stora skillnader mellan ra?nteniva?erna.
Marknadsföring på forskningsbibliotek syften och mål, struktur, konsekvenser, uppföljnings- och kontrollmekanismer
The main subject with this master thesis is to take a closer look at university libraries specially Gothenburg University Librarys operation of marketing the librarys user contact, how it receives various users demands and carry out the interactive and strategic marketing. Marketing is planning, structuring, implementation, analysis and controls of carefully formulated programs, designed to bring voluntary interactions and relations with the target markets, for the purpose of achieving organisational and user satisfaction objectives. The structure of this thesis covers three main parts. Part I reflects the researchers approach to the subject. Marketing researchers such as Grönroos, Kotler, Bryson, De Sáez and Gummesson among others are presented.
Att gestalta offentliga rum - Stortorget Karlskrona
Stortorget i Karlskrona är ett centralt beläget offentligt rum som idag
förlorat sin funktion som en plats med ett rikt offentligt liv och en trivsam
plats i staden. Detta arbete tar tag i den problematiken och presenterar ett
sätt på vilket man kan förändra torget och göra det attraktivare för stadens
befolkning.
Förslaget går ut på att göra torget mer anpassat för oskyddade trafikanter
genom att bilarna får ta ett steg åt sidan men samtidigt göra det
lättillgängligt med en ny kollektivtrafiklösning för Trossö. För att göra
torget attraktivare har dess storlek försökt tonas ner och därmed göra det mer
anpassat till den mänskliga skalan. Detta har skett bland annat genom att
plantera träd men även genom nya byggnader som bättre integrerar med det stora
torget..
Norsholm - i periferins mitt
Norsholm kan beskrivas som en bostadsort i ett lugnt och unikt läge vid sjön
Roxen och Göta kanal som på sommaren lever upp i och med omfattande
turisttrafik på kanalen, vilket även lockar besökande på land.
Det lilla samhället präglas av småskalighet men har närhet till en stor
bostads-, studie- och arbetsmarknad. Inom regionen vill kommunerna i framtiden
genom bra kommunikationer knyta samman redan etablerade orter som ett
alternativ till att bygga ut nya förortsområden och i detta
sammanhang nämns Norsholm som en potentiell utvecklingsort.
Södra stambanan skär idag genom samhället, men tågen stannar inte här. Om
Ostlänken blir verklighet, som innebär att Södra stambanan kan öppnas upp för
pendeltågstrafik, skulle Norsholm kunna få en egen pendeltågsstation med täta
avgångar inom regionen.
Flera viktiga planeringsfrågor aktualiseras beträffande Norsholms framtid, men
den viktigaste är var och hur en expansion av orten kan ske, vilket föranleder
en strategi som kan formuleras genom ett program..
Vad håller ni på med? : En studie i Försvarsmaktens marknadskommunikation
Title: What are you doing - A study in the Swedish Armed Forces marketingAuthors: Johanna Hillforth & Linda OlanderTutor: Josef PallasPurpose: The purpose of this thesis was to analyze the communicativefunctions as the Swedish Armed Forces uses in its marketing communications.Method and material: The used method in this study is a qualitativesemiotic content analysis, and the material analyzed is five ads from five oftheir latest advertising campaigns.Main results: The results of the study have shown that the Swedish ArmedForces primarily uses three of the four communicative functions in theircommunication, by being of informative, expressive and affecting nature..
Tusen röda plastbåtar : En studie av framgångsrik gerillamarknadsföring
Background: Swedish consumers are daily bombarded with 1500 advertising messages. 22 percent of the Swedish people are avoiding all advertising in traditional media according to SIFO's research. To master this problem innovative methods are a necessity to reach consumers. Guerrilla marketing is such a method.Purpose: The purpose of this dissertation is to describe the components and the activities that asuccessful guerrilla campaign consists of. He purpose is also to examine the motives behind theseactivities, why they were chosen and what objectives they were supposed to accomplish.
Branding by Swedish e-tailers : Varumärkesbyggande bland svenska e-detaljhandelsföretag
A reform of higher education in Sweden in 1993 led to stiffer competitive climate among educational institutions. The reform meant that educational institutions now had the opportunity to plan their curriculum autonomously. Prior to the reform educational planning was restricted to the Swedish government. The new rules spelled a greater opportunity for educational institutions to profile themselves based on their educational offerings. The higher degree of competition means that marketing becomes increasingly important when recruiting new students.
Stadens arena - Lokalisering och funktion
Arbetet behandlar idrotts- och evenemangsarenors lämpliga lokalisering i staden
i förhållande till dess funktioner och effekter..
Vems Hållbarhet? Ett kandidatarbete om social hållbarhet i planeringen och relationen mellan marknaden, medborgarna och offentligheten.
Syftet med arbetet är att redovisa och diskutera planeringsprocessens
förhållande till begreppet social hållbarhet, samt beskriva olika
demokratimodeller och dimensioner av social hållbarhet. Vidare är syftet att
undersöka hur olika aktörer i projektet Fjordbyen i Oslo arbetar med och tar
hänsyn till olika aspekt av hållbarhetsdimensionen.
Arbetet bygger på en forskningsöversikt över relevant planeringsvetenskaplig
litteratur kombinerat med en fallstudie över Fjordbyen i Oslo där metoderna
innehållsanalys och intervju användes. Den teoretiska översikten gjordes för
att skapa ett underlagsmaterial för analys av fallstudiens empiri, genom
skapandet av analyskriterier.
Analysen visar att social hållbarhet spelar en viktig roll både för kommunen
och privata aktörer, men att det finns svårigheter med deltagandet som
samsvarar med vad som beskrivs i forskningsöversikten. Analysen visar också på
en stark kommun som har initiativet över planeringen och styr efter sin vision,
något som båda har positiva och negativa sidor..
Degenerering av varumärken: - en juridisk konstruktion eller ett marknadsföringsproblem?
Degeneration of trademarks - a legal construction or a marketing problem? This paper discusses the issue of degeneration of trademarks. The study has its starting point in the conflict that may arise between the principles of marketing and the legislation concerning IP rights and market law. In this study several verdicts are studied in which degeneration has been addressed. Analyzing these rulings as well as the current legislation in the light of marketing theory, a conflict between marketing and legislation can be noted.
Informationsmäklare i Sverige marknadsföringsstrategier och konkurrensmedel i en outvecklad bransch
A new line of business has arisen on the Swedish information market. The information broker is still quite an unknown actor but the future seems to hold a prosperous outcome for this kind of alternative information service. The information broker has many definitions but can generally be described as an intermediary between information sources and users. The Swedish market for this kind of information professionals has not yet developed into a big, well-established and lucrative branch as for example the one in the USA. The Swedish actors are still coping with resistance in form of insufficient support from the government, competitiveness from other more established information services and the clienteles lack of understanding the brokers purpose and utility.
Models of Service Marketing - A Study on the Marketing Functions of Project Workers in Knowledge-Intensive Companies
The purpose of my study is to question the model service marketing triangle and propose an alternative ways of looking at service marketing. The study is based on a deep, qualitative research. In the research of the material an abductive approach has been used. The primary information sources are interviews with project workers, which are being analyzed together with the theoretical background in part argumentations in the course of the thesis. In the last chapter they are unified.
Fallgropar och framgångsfaktorer vid användandet av viral marknadsföring: en fallstudie av två svenska företags virala annonskampanjer
The purpose of this thesis is to shine some light on how B2C companies in Sweden carry out a viral marketing campaign. Through case studies of two comparably sized companies, Arla and If Skadeförsäkringar, this was examined. This study shows that viral marketing is still a new subject for both marketers and researchers. It is hard to find conclusive methods for how to carry out such a marketing campaign successfully leaving companies feeling that they first have to go through a trial and error process. This is evident in this case study, where viral marketing is degraded to a tool for generating awareness rather than producing actual results as part of a holistic marketing plan and where those results are too uncertain to rely on.
Marknadsföringsdisciplinens rådande paradigm idag : Goods-Dominant Logic, Service-Dominant Logic eller något annat?
This qualitative research is a contribution to the ongoing debate among marketing researchers regarding if there is a dominant paradigm and viewpoint of marketing and which one is the most appropriate. In this study current views of marketing are identified and then compared against the older Goods-Dominant Logic of Marketing and Vargos? and Luschs? alternative Service-Dominant Logic of Marketing. The trends that have been observed are situated in the framework of Thomas S. Kuhn?s philosophy of science.
Agera innan du reagerar : En fallstudie av myndigheters, företags och idéburna organisationers proaktiva kriskommunikationsarbete i sociala medier
The purpose of this study is to compare social media's role in the proactive crisis communication planning in two administrations, two companies and two non-profit organizations. A qualitative comparative study method has been used and people familiar with social media and crisis communications work from each business has been interviewed. The interviews have been transcribed and analyzed to discover the opinions and reasoning about how businesses work with proactive crisis communication and the role they give social media. The interviews were analyzed based on selected theories and previous research in strategic crisis communications, where issues management and crisis communication plans have a significant role. Also research on the pros and cons of social media and crisis communications channels have been used.