Sök:

Sökresultat:

4110 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 28 av 274

Fruits of knowledge : a case study of marketing strategies for small-scale mango farmers in the Nyanza Province, Kenya

This report is focused on marketing opportunities for small-scale mango farmers in the Nyanza Province in Kenya. Kenya is a large horticultural producer in the world. Horticulture is an important income for a large share of the rural population in Kenya but profitability is low due to inefficiencies in marketing systems and poor infrastructure. The conditions for growing mango in the Nyanza Province are very beneficial and there are two harvesting seasons. Mango offers good income opportunities for small-scale farmers in the Nyanza Province.The aim of this study is to identify marketing conditions that will enable prospering business for small-scale mango farmers in the Nyanza Province, Kenya.

Cause Related Marketing : En studie i hur företag praktiskt arbetar med CRM

Cause-Related Marketing (CRM) is not a completely new phenomenon, yet an idea whose time has truly come. To have commercial organizations cooperate with charity organizations for mutual profit is a "win-win-win" situation. The company gets added value to its brand, the charity organization gets to collect more money that it otherwise wouldn't and the customer gains a feeling that he or she has contributed to the society.The purpose of this thesis is to study how a company, in practice, works with CRM marketing. How do they choose which charity organization to work with,what type of product is most appropriate to market with CRM and how is the CRM campaign designed? A theoretical model is then formed to answer these questions, after a thorough research of relevant theory on the subject.

Planeringsverktyg för ABB Capacitors : Planering av körsekvens

ABB Capacitors is looking to introduce LEAN within their organization. The purpose of this research is to suggest ways to improve the production planning in order to facilitate the company?s production processes. This should be done in accordance with the LEAN concept.Today, ABB will produce two of the customers? orders at the same time.

Ska vi kalkona, älskling? En studie om hur kvinnor planerar sin graviditet på internet

Today the internet has become a meeting place for people seeking advice and experience from other individuals. Internet also offers opportunities to send out information to large groups of people, which are at a geographical distance. A large increase of websites for parents has been seen in the recent years. On the largest Swedish website for parents, Familjeliv.se, approx. 40 000 posts are posted daily in the discussion forum.

Hållbar stadsutveckling : En utopisk vision eller realistisk framtid?

The aim of this study is to make clear the conception ?Sustainable Urban Development? through an investigation dealing with how the sustainable goals are attained in today?s Swedish urban planning. And also try to clarify where and why sustainable development is failing or lacking. Besides that I have investigated how actors take position towards urban sustainability. The essay is based on a literature study about sustainable urban development and it?s changes through the time and place.

Planutvecklingens följder - En studie av enboendet och utvecklingen av planpraxis för bostadsbebyggelse

Detta kandidatarbete tar upp att det idag råder det stor brist på mindre bostäder, så kallade enboende. Boendeformen efterfrågas av framförallt fyrtiotalister som flyttar ifrån sina större hushåll till mindre samt nittiotalister som ska göra debut på bostadsmarknaden. För att lösa tillfälliga bostadsbrister och för att värna om en mångfald finns det idag en planeringsdoktrin som handlar om att blanda och förtäta bostadsområden. Dock är idéerna svåra att genomföra då detaljplanerna ofta är reglerade till att enbart uppfylla de syfte och behov som fanns under den tid då de upprättades. Genom en undersökning och ett tillämpat planförslag som arbetet innehåller, uppmärksammas att det behövs mer flexibla detaljplaner som medger och inte hindrar uppförandet av mindre bostäder. För oavsett om det föreligger ett allmänt intresse eller ej så hindrar idag planpraxis möjligheterna till detta.

Space Syntax ett sätt att se stadsplanering i nya dimensioner En studie på Frihamnen i Göteborg

SAMMANFATTNING Norra älvstranden har sedan industrialiseringen på 1800-talet varit ett område för varvsindustri och blev under 1900-talet en av de viktigaste hamnarna i Skandinavien.Under de tre senaste decennierna har varvsindustrin här gått från framgång till kris och avveckling. I mitten av 1980-talet påbörjades arbetet med en omvandling av norra älvstranden från varvsindustri till en stadsdel med en blandning av olika funktioner,såsom verksamheter,bostäder,handel,service och kultur. Projektet delades in i flera etapper,varav Frihamnen är en etapp som ännu inte utvecklats. Förbindelserna mellan norra och södra älvstranden samt mellan norra älvstranden och centrala delarna på Hisingen aktualiseras ytterligare i och med förändringarna på norra älvstranden.För att integrera de ?nya ? stadsdelarna med centrala Göteborg krävs gena,säkra och effektiva stråk som binder samman stadsdelarna. Arbetet med dessa förbindelser är en viktig förutsättning för Göteborgs framtida utveckling. I detta projekt studeras,utifrån en så kallad Space Syntaxanalys,hur Frihamnen kan integreras med city och de centrala delarna på Hisingen samt vilken betydelse ökade förbindelser över Göta älv har för integreringen av och mellan dessa områden.Space Syntaxanalysen kan kort beskrivas som en renodlad rumslig analys som studerar det fysiska rummets konfigurering i en stad.Detta innebär att analysen fokuserar på relationerna mellan rummen och inte på rummen i sig.Enligt upphovsmannen till teorin,Bill Hillier,avgör det fysiska rummets konfigurella egenskaper uppkomsten för socialt liv.Detta projekt beskriver,redovisar och diskuterar även teorin som analysmetod och planeringsinstrument. Som vägledning genom studien ges här en läshänvisning av de olika delarna i dokumentet.Del I redogör för arbetets syfte och bakgrund samt beskriver områdets historik och förutsättningar.Del II beskriver Space Syntax som teori och metod.Del III diskuterar Space Syntax som analys-och planeringsinstrument samt visar analyser av olika planstrukturer över Frihamnen.Del IV redovisar planförslaget med de nya kopplingarna.Del V ger kommentarer och drar slutsatser kring arbetet med och studien av teorin Space Syntax..

Tro det om du vill, men relevant är det - Hur företag inom handel använder Event Marketing

Företag inom handel är underrepresenterade i litteratur kring Event Marketing. Kommunikationsverktyget som erbjuder interaktion tilltalar dagens upplevelsesökande konsumenter. Event Marketing som verktyg är i sin tur underrepresenterat inom Brand Management. På grund av Event Marketings aktualitet i dagens samhälle borde det teoretiska gapet studeras. Uppsatsens syfte var således att undersöka hur företag inom handel använder Event Marketing för att framhålla och stärka sitt varumärke, detta med hjälp av följande frågeställningar: Hur motiverar företag inom handel användande av EM? Hur arbetar företag inom handel med att säkerställa att EM får en positiv inverkan på varumärket? Vilka särdrag kan identifieras, inom användandet av EM, för företag inom handel? Undersökningen genomfördes med ett arbetssätt liknande det abduktiva genom öppna kvalitativa intervjuer med tre företag inom handel samt tre eventbyråer.

Reglerad reproduktion - En studie över abortdiskursen i Kina och abortmotståndet i USA

This thesis is on the subject of different views on abortion. With a qualitative analysis of the family planning policy in China and interviews with four persons living in China I try to answer what abortion can mean in this context. I use the results from an earlier study of the antiabortion lobby pro-life and the last republican candidate Mitt Romney to compare how abortion is being constructed in different ways. Reproduction is in both USA and China, among other countries, a subject for regulation. Following thesis wish to explore how that is done and what consequences it brings.

Alternativ till fiskbaserat foder till karnivora fiskar

If one looks at physical planning in Sweden today one can see that while talking about densification of existing development, reduced emissions and careful use of important land, urban sprawl is a fact with development of sheer residential districts in the urban edges and shopping malls in each and every municipality. As sustainable development is an essential goal for physical planning to strive towards, it is worth questioning if the direction of today?s planning will lead to the goal. A sustainable development can be seen as an obvious to goal aim at. In reality the aim means a hard and complex work.

Vem finns med på framtidståget? -En studie av Karlskronas kollektiva identitet, såsom den upplevs av stadens befolkning, jämfört med hur den framställs av stadens makthavare

The first purpose of this thesis is to investigate if, how, and why the perceived collective identity in the town of Karlskrona has changed. Collective identities can due to their socially constructed nature change rapidly in light of new collective experiences. The reason for suspecting such a change in Karlskrona is the immense impact that the change in the global economy, according to Saskia Sassen, has on cities. By interviewing politicians and media representatives from Karlskrona the perceived identity is drawn. The second purpose of this thesis will then be to test if the identity as it is perceived by Karlskronas habitants differ from the one that town officials present through city marketing.

En dag på sommarovet : Analys av en novell

This thesis is an evaluation of the campaign [The digitally curious] that is part of the regional marketing campaign Futurum.kom. Its purpose was to strengthen the library's role in society. The campaign includes Regionbibliotek Kalmar, Länsbibliotek Sydost and also 25 public libraries in Kronoberg, Kalmar and Blekinge. The campaign [The digitally curious] is one of several cluster campaigns targeting their marketing to a specific audience and aims to promote awareness of what libraries have to offer and provide information on digital media and services. The target group for the campaign is a man between 45-65 years old, who is interested in digital technology.

Thinking of you - att skapa kundorientering med intern marknadsföring

The companies of today figures on a hardly competitive market. This makes it necessary for the company to find new way to create competition advantages. Since it is no longer enough to compete with the technical quality of the product the companies are forced to also enhance the functional quality. To accomplish this it becomes necessary for producing companies to be customer oriented. A customer oriented company culture can be reached with the help of internal marketing in which different activities work to inform and teach the employees about the company strategy and also about their own role as part-time marketers.This thesis examines Electrolux, a company which is currently striving to develop a customer oriented company culture.

Slaget vid Sekigahara 1600 : En historiografisk undersökning

The purpose of this master thesis is to use marketing theory on the library?s activities. The marketing theory used is the 4Ps; product, price, promotion and place, as it's presented by Philip Kotler. Because the library can be seen as a service oriented organization Christian Gronroos theory of marketing in the service industry also has been used. A case study of the public library in Broby was made to illustrate how the public libraries? activities can appear in the light of marketing theory.

Förstudier av kommersiella fastigheter : En analys av arbetssätt ur ett projektledarperspektiv

This thesis is written at WSP management and investigates the practice of pre-project planning and feasibility studies at Swedish construction companies, through the study of the ongoing feasibility study of the mall Sturegallerian in Stockholm, and through interviews with experienced project managers in the construction industry. There is currently a big span in the way Swedish construction companies plan the pre-project phase and the aim of this thesis is to present a more generic and standardized way that helps minimize project risks and maximize efficiency and profit. The result is a generic model which can be used in pre-project planning. The model describes the phases in the preproject planning process and the activities that span these phases. Is also describes the categories of professions that need to participate in the preproject planning group and which activities that each profession executes. The other result is a list of factors that need to be considered for a well performed pre-project phase, as found during the interviews. Among others the thesis stresses the importance of involving the client as a key participant in the process.

<- Föregående sida 28 Nästa sida ->