
Sökresultat:
14791 Uppsatser om Management system - Sida 17 av 987
Implementering av mjukvarubaserat PLC-system för reglering av magnetiseringen av en synkrongenerator
In order to reduce the price for, and improve the performance of automatic control systems for magnetization of synchronus generators, the possibilities of using a PC based software PLC system, Programmable Logic Controller, has been investigated. The result is a system based on the CoDeSys software PLC with runtime environment from 3S-Software, communicating with external units via Modbus fieldbus. System price is reduced from ?5000 to ?2000 and system processing speed is reduced from 10 ms for a Siemens S7 PLC to 4 ms with the CoDeSys PLC system though unsolved problems with runtime seizure caused by improper settings in the PC BIOS..
Kopplingen mellan affärssystem och styrning ? en fallstudie av Persotrp AB
Uppsatsens syfte är att undersöka hur företag använder sig av den interna information som affärssystemet genererar. Vi i studien vill också studera skillnader mellan en teoretisk idealbild och praktisk användning. En kvalitativ fallstudie av Perstorp AB genomförts för att undersöka ovanstående. Den primära insamlingsmetoden var en besöksintervju. I studien presenteras ett urval av de befintliga teoretiska referenserna kring information, affärssystem och styrning, samt hur dessa hänger ihop inom ramen för studien.
Fleet Management System : realtidspositionering för effektiv hantering av fordonsflotta
Detta examensarbete har genomförts vid Host Mobility AB i Göteborg. Host Mobility AB är ett ungt företag som utvecklar avancerade telematikdatorer och utvecklingsmiljöer för mobila applikationer. I dag erbjuder de flera olika telematikdatorer för olika tillämpningsområden och syften. Då Host Mobility endast har existerat i två år har de inte hunnit med att skapa en bred kundbas för sina telematikdatorer. Syftet med examensarbetet har varit att utreda och ta fram en systemlösning för ett mindre Fleet Management system vilket sedan skulle implementeras med Host Mobility AB:s telematikdatorer.
Att överföra kunskap - En kunskapsteoretisk granskning av "Knowledge Management"-system
The right usage of tacit and explicit knowledge is becoming increasingly important for businesses worldwide. This thesis searches the answer to how management consultants tackle the challenges originating from converting this type of knowledge into codified use. With the help of a case study analysis it was possible to gain special insight into the processes of knowledge collection, codification and re-usage at a major organization built upon knowledge utilization. In order to provide the reader with a wider picture, the main subject of the study has been analyzed from two perspectives: a practice based and an objective based perspective. Furthermore, two different types of knowledge, tacit and explicit have been differentiated and studied in relation to each other, to gain a better understanding of their origin and conversion process.
Packaging - Its Role within Brand Management
The paper investigates the role of packaging within brand management of FMCG food companies and their attitude towards packaging. This study enhances the understanding of how FMCG food companies actually work and strive to work with packaging..
Lathunden ? för dig som vill göra rätt från början : Ett arbete om att öka förståelsen för ett nytt CMS-system genom teknisk kommunikation.
Syftet med mitt examensarbete var att undersöka vilka faktorer som gör teknisk kommunikation tillgänglig och lättförståelig. Det skulle leda fram till en läsvärd lathund för användare av ett nytt CMS-system. Arbetet har genomförts i samarbete med Telia, som är inne i ett förändringsarbete gällande sina informationssystem. De ska införa ett nytt så kallat PIM-system (Product Information Management), som ska innefatta ovan nämnda CMS-system och kommer innebära ett förändrat arbetssätt och nya arbetsuppgifter för min berörda målgrupp. För att lösa problemet har jag tagit hjälp av en fokusgrupp och gjort en webbenkät. Jag har ställt mig frågor om vad teknisk kommunikation kan bidra med vid framtagning av ett instruerande material, samt i vilka syften användarna kan tänkas läsa den typen av material. Med hjälp av teorier och ovanstående metoder producerade jag ett förslag på hur lathunden kan se ut. Jag testade också förslaget på målgruppen för att få deras åsikter, i syfte att förbättra slutresultatet..
Kundkorts effekter på lönsamhet
Syfte: Syftet är att undersöka sambandet mellan kundkort, lojalitet och lönsamhet. Vidare ämnar vi kartlägga lojalitetsskapande åtgärder och hur dessa påverkar lönsamheten. Metod: För att uppfylla det beskrivande syftet med uppsatsen, valde vi att kvalitativt undersöka hur två företag i petroleumbranschen arbetar med lojalitetsprogram. Intervjuer genomfördes med ansvariga för kundkort på AB Svenska Shell och Svenska Statoil AB. Empirin analyserades sedan med hjälp av teorier om Customer Relationship Management, relationsmarknadsföring samt lojalitet och lönsamhet.
En fallstudie av visionsstyrningsmodellen i Halmstads kommun : - Ur ett New Public Management-teoretiskt perspektiv
Uppsatsens syfte är att utifrån ett New Public Management-perspektiv undersöka i vilken utsträckning visionsstyrningsmodellen i Halmstads kommun följer New Public Management och utifrån det undersöka vad det resulterat i. Uppsatsen grundar sig i en intervjumetod där ledande politiker och tjänstemän från kommunen intervjuats. Den teoretiska ansatsen utgörs av en New Public Management?teori grundad på olika dimensioner av New Public Management. Uppsatsens huvudsakliga empiriska material kommer från de intervjuer som genomförts.
Levbart transportsystem i Uppsala
In this thesis a transport system is sought after thatif realised in the city of Uppsala could provide bothwell-being to all its inhabitants and sustainability,here jointly refered to as liveability. It is found thatthe car dominated transport system that is inoperation today provides two fundamental values,namely accessibility in both time and space, whichsets it apart from other transport solutions. Thesetwo values are of immense importance for theliveability in our modern world. On the other handthe car dominated system decreases the liveabilityof Uppsala in several different ways. Some of theseproblems, it is argued, could be solved within thecar system, through the adoption of moreenvironmentally friendly cars etc., but otherproblems are inherent in the car system and willremain no matter what changes are made.
Termisk hantering av litium-jon- batterier i elektriska drivsystem
The automotive market is currently undergoing a historical change where stricter emission legislations and ever increasing fuel costs have intensified the search for effective alternatives to the conventional internal combustion engine, which has resulted in a substantial trend towards electrification of powertrains. Storage of electrical energy is the fundamental component in this technology where the lithium-ion batteries are currently considered as the most appropriate solution. Lithium-ion batteries, however, as other types of batteries, can only be used efficiently and durably within a specific temperature range.This Master thesis has been carried out in collaboration with Electroengine in Sweden AB, situated in Uppsala, which has an ongoing project regarding development of a modular battery system for electric powertrains. The project is at a stage where an initial prototype has been developed which provides the foundation for this thesis. The study has addressed the battery system performance from a thermal perspective, in order to validate the ability of the system to create a thermally serviceable environment for the lithium-ion battery cells.
Hjälpkraftsystem med två lågspänningsnivåer
Because of increasing demand of power on Malmbanan the capacity of the existing wires which supply the trains must be increased. This increases the stress on the existing poles and for this reason the system for supplying the loads along the railway is to be removed from the poles and be replaced by some other system. This thesis is a study on a two-level low voltage (1 kV and 0.4 kV) electrical system with the aim to investigate if it can be an alternative to the system used today taking into account the voltages, fault currents and costs.In this thesis the following tasks have been performed:? Gathering of data? Description of basic theory? Loadow and fault current calculations of the system with MATLAB? Life Cycle Cost estimate of the system? Analysis and conclusions from the resultsThe results show that the new system can be an alternative to replace today's system. The simulations and calculations show that the voltage drop is at an acceptable level and that the fault currents are large enough to supply a safe disconnection if a fault occurs at the far end of the system..
Talent Management- hur fungerar det? : En kvalitativ fallstudie om hur Talent Management kan se ut och uppfattas i en organisation
Detta examensarbete underso?ker hur en multinationell organisation arbetar med Human Resources Management-fenomenet Talent Management. Vi har valt att titta pa? fenomenet fra?n tva? olika perspektiv, det individualistiska och kollektivistiska, fo?r att skapa en fo?rsta?else om hur Talent Management-arbetet fungerar och kan se ut. Den insamlade empirin a?r baserad pa? sju intervjuer med individer som alla har en relevant roll i fo?rha?llandet till det studerade fenomenet.
IT-stöd för riskhantering : En studie av risk och kvalitetsarbete vid ZERT AB
This paper presents a project and literature overview about how risk management and quality sometimes goes hand in hand and sometimes in two different directions. Meaning that the risk management can affect product or process quality differently depending on what risks an organisation chooses to control.The purpose with this paper is to get a deeper understanding about how risk and quality works together with IT-support and therefore we have been actively participating in a project with a risk management company called Zert. A literature study and a qualitative interview study have also been undertaken to see what the customers and the other researchers have written, to be able to make proper conclusions on the subject.To easily work together and get the information that was needed, four methods where used. Besides the qualitative interview and literature study the think-out-loud, card sorting and a variation on the extreme programming method where used to help visualize and improve communication both with Zert, the costumers and among ourselves.Zert is a risk management company that helps other organisations to control their different types of risks that they might be taking, by offering a system where the risk management process is held and providing consulting services by helping within the processes. Both Zert and their customers see the communication, knowledge and teamwork as something important as well as the quality within the work, processes and the end result.
Upp eller ut? Ut tack!: En studie om frivillig personalomsättning på managementkonsultfirmor
The purpose of this thesis is to understand the reasons to why management consultants choose to leave their positions at large and established management consultant companies. The empirical data are made up of eleven interviews with men and women, both management consultants that have left their previous positions as well as a consultant who has chosen to stay with her first company and a representative from one of the large companies active within the management consultant industry. We have used the Job Embeddedness Theory combined with theories about identity, legitimacy, institutional norms and gender in order to understand the thoughts and reasoning behind the management consultants´ resignation. We have found that issues with the work itself and characteristics of the industry prevent the management consultants from being embedded within the management consultant company. Rather, some of the characteristics of the industry such as ?up or out? and the need to constantly perform work as a ?pushing-out mechanism?.
OESP-paradigmet som ett komplext adaptivt system
Problem: Under senare år har mer organiska idéer präglat det strategiteoretiska tänkandet. En ansats till att dels vidareutveckla de organiska tankegångarna och dels sammanföra rådande strategiparadigm till en enhetlig modell har gjorts av Farjoun (2002). Modellen som blev resultatet kallas OESP-paradigmet och bär med sig likheter med vad som kallas ett komplext adaptivt system. Men genom att anta OESP-paradigmet som ett komplext adaptivt system följer också vissa implikationer. Dessa konsekvenser förklaras med hjälp av delar från komplexitetsteorin.