Sök:

Sökresultat:

9299 Uppsatser om Management position - Sida 30 av 620

Varför Lägga Sig Under Kniven?

Vårt primära syfte är att undersöka vad för motiv unga kvinnor har när de väljer att ta till en plastikkirurgi för att se vackrare ut. Samtidigt vill vi studera hur kroppen har blivit ett medel för att framhäva sig själv i dagens samhälle..

Utvecklingens dimensioner: utifrån ledarskapsutvecklarnas perspektiv

The market for management training programs is growing and the supply of the service is increasing and getting further diversified. A consequence is a market with a wide variety of definitions of the very concept of development, and subsequently a wide variety of practices and methods to achieve development. The individuals that are subject to these programs seldom know what they are purchasing, or what to expect. When assuming a transfer of the developers view on development to the subject, a need for a greater understanding of the concept arises. The purpose of this thesis is to understand what views on development do exist among management trainers and map underlying dimensions of the views to increase the understanding of the concept of development.

Mångfald i hotellbranschen - en utmaning att sträva efter

Denna uppsats belyser hur svenska och indiska hotellföretag arbetar med mångfald samt vad som påverkar viljan till att främja mångfald på arbetsplatsen..

How Venture Capitalists can use their Network in order to reduce the Information Asymmetries between themselves and the Venture Management Team

The purpose of this study is to increase the understanding of how venture capitalists can use their network in order to reduce information asymmetries between themselves and the venture management team. A qualitative approach with semi-structured interviews, consisting of open questions, have been used to receive gradate information in order to reach our explorative purpose. Our theoretical framework consists of relevant studies made on the dynamics of networks and the problems that can arise in the complex relationship between a principal and an agent. We have been interviewing two venture capital firms and therepresentatives from two business angel networks. We also made an additional interview with an influential financial actor in order to try to verify our conclusions Our conclusions are that an extensive network can be used by venture capitalists in order to; verify ventures? technologies, complement the competences in the venture management team, and arrange co-investments, resulting in reduced information asymmetries between themselves and the venture management team.

Customer Relationship Management - hur tillämpas detta i företagen?

Syfte: Vårt syfte med uppsatsen är att med hjälp av enkäter och de kriterier som finns i teorin undersöka hur långt de medverkande företagen har kommit i deras framgång gällande Customer Relationship Management. Metod: Vi har gjort en kvantitativ enkätundersökning där vi har tillfrågat 30 företag i Ronneby. Vi har sedan analyserat detta utifrån diagram som vi har fått fram i Excel. Slutsatser: De flesta företagen i Ronneby är bara i början av CRM och de kan med enkla medel komma mycket längre.

Activity-based management : En begreppsprecisering

Background: In the eighties the debate concerning the declining relevance of the traditional calculation started. The reason was that the method of calculating not had been changed despite that the costs and manufacturing had changed in many companies. This led to the development of activity-based costing. Management by means of activity information is called activity-based management, but there is no general accepted definition of what the term com- prises. Neither are there any studies which describe within which areas activity information is used as a base for decisions.

Det Sublima

Projektet behandlar det sublima i relation till arkitektur; både som händelse, diskurs och institution. Genom ett event som dynamisk förskjuter arkitekturens parametrar och sätter dessa i kontinuerlig förändring i relation subjekt-tid och objekt-rum. Ett gränsöverskridande erfarande av arkitektur..

Utvärdering av inomhuslokalisering med Bluetooth Low Energy

Wireless communication is becoming more common, a relatively new technology within the area is Bluetooth Low Energy. It?s been developed to be energy efficient and in regard to compatibility. Alongside the growth of wireless technology, scientists and companies are looking for new areas of use. One of these is localization, which means to determine the position of a moving device with the use of stationary devices, an example of this would be GPS.This report means to evaluate indoor localization using Bluetooth Low Energy and was made for Combitech AB in Jönköping.

Störst går först - Vägen till fördärv eller lyckat förvärv Ekonomistyrningseffekter vid förvärv - En fallstudie av ÅFs förvärv av Energo

This bachelor thesis aims to analyse the effects of changes in management control systems following acquisitions, and deduce whether or not these effects are in line with the acquiring firm's objectives of the acquisition. Through a case study of technician consultant firm Energo, acquired in 2010 by ÅF, the study assumes the perspective of the acquired firm. Data has been collected through in-depth interviews at Energo and ÅF and complemented by internal documents to enrich and validate specific facts and statements. Data was then arranged and analysed through Otley and Fierriera's (2009) framework Performance Management Systems to understand how management control systems were constituted before the acquisition, what changes were made following the acquisition, how this process was accomplished and how it was experienced, in order to come to conclusions about the effects of these changes. The study concludes that the changes in Energo's management control system following the integration with ÅF, had significant effects on the outcome of the acquisition, primarily as it led to a high rate of Energo's employees resigning.

Mobility Management : vad är det?

Mobility Management is about affecting and changing the demand of mobility. It?s not about what traditional planning?s been focused on; to supply for the demand. The demand of mobility is created by us humans since the traffic exists of us. That means that Mobility Management is about changing our needs.

Skogsmyr och öppna vyer : Platsens betydelse för gestaltningen av Vi och Dom i Sara Lidmans Hjortronlandet

Sara Lidman?s second novel Hjortronlandet (1955) unfolds in the north of Sweden in the early 20th century. It describes the progress of modernity and the conflicting interests of an old local culture and a new more ?civilised? one. The two cultures are constituted by different value systems and in the novel they are represented by two neighbour communities.

Category Management - Samarbete för ökad lönsamhet?

Den här uppsatsen har undersökt hur tjänsteföretag i form av frisörsalonger från olika prissegment, med hjälp av marknadsföring positionerar sig mot olika kundgrupper, och frågar vilka möjligheter och risker som är inbegripna i den position på marknaden tjänsteföretagen genom sin marknadsföring väljer att ta. Genom att använda både den för tjänsteföretag utvecklade marknadsföringsmixen tillsammans med relationsmarknadsföringsteorin, kunde vi med hjälp av att göra intervjuer med nio frisörsalonger ge en noggrann beskrivning av frisörsalongernas marknadsföringsarbete. Resultaten visar att de företag som gör det mesta av marknadsföringsmixen olika delar har bättre möjligheter att på olika sätt differentiera sina tjänster och konkurrera på marknaden. Vi kan också visa att relationsmarknadsföring är frisörföretagens mest grundläggande marknadsföringsverktyg. Relationerna som är kopplade till den enskilda frisören innebär dock en risk genom att kunden följer frisören om denne byter arbetsplats..

Information Audit inom Svenskt Näringsliv : en fallstudie av hur organisationen Svenskt Näringsliv hanterar sina informationsresurser

Today every organization is committed to some kind of environmental scanning in order to get necessary knowledge of the world around them. The acquisition, organization and storage of information in combination with a strategic use, is today an important factor for a successful organisation in any sector of our society.In this Master thesis I have studied how an organisation such as The Confederation of Swedish Enterprise (Svenskt Näringsliv) handles its information resources. I have also looked at the flow of information within the organization. The Confederation of Swedish Enterprise is Sweden?s largest business federation representing 50 member organizations and 55 000 member companies.

Varumärkeshantering : Positionera ett varumärke på spelmarknaden

Problemställning: Syftet med examensarbetet var att bekräfta en position och en tilltänkt målgrupp tilluppdragsgivaren MooreGames som är en ny spelsajt på den svenska spelmarknaden. Studien är även tillför att ta fram en varumärkesplattform som i sin tur sammanfattas i en varumärkesbok. Denna bokkommer internt och externt kommunicera varumärkets värden.Teori: För att kunna få reda på hur vi på ett lyckat sätt skulle identifiera positionen hos varumärketMooreGames studerade vi teorier inom varumärkesutveckling och retorik. Teorierna förvarumärkesutveckling är tagna ur brand managment-området som är en övergripande teori förvarumärkesutveckling. Delarna vi använt oss av inom brand managment-området äridentitetsstrukturen, image hantering, positionering och konsumentens perspektiv.

Avfallsförebyggande arbete i Norrbottens läns kommuner : En studie om kommunal avfallshantering och avfallsdirektivets påverkan

This study aims to evaluate the waste management in Norrbottens municipalities in key areas such as possibilities to reach the two national waste goals, information to the public, the effect of legislation, future of waste management and differences in geographic- and demographic areas. The Waste Framework Directive (WFD) issued by the EU and incorporated into Swedish law plays a major part in waste management by defining a hierarchy in five steps how waste should be treated. Interviews conducted with each of the fourteen municipalities aimed to find out what step in the hierarchy they are at and what effect the implementation of EU-legislature into Swedish law has had. Based on the interviews a diverse range of answers was found in relation to the questions asked, generally the more populated municipalities saw a more positive future of waste management, mainly because more developed infrastructure to handle waste is already in place. However the smaller the municipality is the harder it is to allocate resources for waste management and problems arise in the form of expensive transports of waste.

<- Föregående sida 30 Nästa sida ->