Sök:

Sökresultat:

7160 Uppsatser om Management of enterprises - Sida 4 av 478

Belöningssystem under omvärldsförändringar: en fallstudie i IT-branschen

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Ensam är stark- en kvalitativ studie

En kvalitativ studie om en liten regioanl banks resurser och förmågor. Teoretisk referensram: resursbaserad teori..

Strategiska Alliansers potential för Djuice

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Innehåll och mening i coaching - en studie ur mellanchefens perspektiv

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

säljledarens roll i organisation

Presentation av säljledaren och dennes roll i en försäljningsorganisation. Argumentation för att säljledaren skall arbeta aktivt tillsammans som coach med säljarna ute på fält..

Outsourcingrelationen med fokus på management control och de faktorer som påverkar beslutet att insourca

There is limited research done in the area of management control in the relationship between companies. This study investigates management control in outsourcing relationships and the decision to change sourcing strategy and to insource functions. The empirical research was conducted at an international company, which in this study has been anonymized. The research is mainly based on interviews. To extend and verify the conclusions drawn, another company, AB Ph.

Utbildningens betydelse för att hantera chefsjobbet

Det går inte att utbilda sig till chef men jobbet som chef underlättas om man har utbildning. Enligt vår empiriska grund så är den bästa kombinationen att lära sig det både praktiskt och teoretiskt, utbildningen är en genväg till en chefsposition. Chefen kan däremot utvecklas om man utbildar sig under tiden som man jobbar..

Effect of TV displays on impulse purchase

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Marknadsföraren - en succéfaktor i produktutveckling?

Syftet är att studera produktutvecklingsprocessen hos Findus Sverige AB, för att utreda vilken roll marknadsföraren har och hur detta påverkar projektets resultat..


Co-branding ur ett konsumentperspektiv

Med denna uppsats har vi utifrån ettkonsumentperspektiv, jämfört eventuellalojalitetsöverföringseffekter hos co-branding vid en högoch en låg engagemangsnivå..

Crisis management - om krisstrategier och deras förekomst i livsmedelsbranschen

Syftet med uppsatsen är att undersöka frekvensen av krisstrategier inom livsmedelsbranschen och hur pass sofistikerade dessa strategier är. Vidare vill vi se närmare på en del av de moment som crisis management-teorierna behandlar. Förekomsten av krisstrategier är stor, men endast ett fåtal av företagens strategier uppfyller våra kriterier för att anses såsom mycket sofistikerade. Företagen anser själva att det är viktigt med crisis management, medan de i verkligheten inte i lika hög utsträckning har de element som författarna till den crisis management-teori, vi använt oss utav, menar ska finnas med. Företag som varit i en kris har mer sofistikerade krisstrategier än de som inte har upplevt en kris under de senaste 20 åren..

Packaging - Its Role within Brand Management

The paper investigates the role of packaging within brand management of FMCG food companies and their attitude towards packaging. This study enhances the understanding of how FMCG food companies actually work and strive to work with packaging..

Faktorer som påverkar hyresnvån för butikslokaler

Att försöka identifiera och analysera faktorer som påverkar hyresnivån för butikslokaler i Lunds centum..

Sparbanken Gripens strategiska allianser-en strävan efter att bli en fullsortimentsbank

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->