
Sökresultat:
7655 Uppsatser om Management innovation - Sida 21 av 511
Ett industriföretags ansträngningar med att minska sina garantikostnader
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Riskhantering i IT-projekt : En kvalitativ studie om arbetsmetoder
Many organizations today work in projects, a method of organizing work to provide a clearer focus on goals and more control of every aspect of the assignment. A project is, simply put, a plan to achieve a specific result. In turn, project management means to use various tools and methods to facilitate and streamline the effort towards achieving the goal with the project.Risk management is the activity that refers to finding, identifying and quantify different types of risks and take appropriate action towards reducing or eliminating these risks to the extent possible. With increased use of projects as a method of working the demands for managing risks better become stronger. The question that this thesis tried to answer was: ?What kind of risks does the IT industry think are linked to their projects and in what way does these companies manage these risks??Among the project leaders interviewed, the authors could see a great variation in lines of thought and values regarding the importance of risk management and how risk management should be handled.
Nära ledarskap : En framtida ledarskapsstrategi i omsorgsarbete på Hemvårdsförvaltningen i Halmstad kommun
Trough the contact with the HR (Human Resources) department of home care management in Halmstad municipality, emerged from the management a wish for a documentation for what should be included in leadership at middle management level in the future. People in middle management positions have a large impact on the operation staff and are also in charge of the individual corporate performance and its success. As we have previously been active in the management of multiple role configurations, including middle-management positions, we have some prior understanding of the complexity of this position. The study was conducted with the aim to investigate different aspects of what leadership for middle managers in home care management in Halmstad municipality may mean to them. With the help of different theories and models various aspects were analyzed due to the impact of leadership.Due to the studies purpose and questions, two focus groups was conducted and interviews with respondents from both the lower and superior positions in home care management in Halmstad municipality was done.
Reporting Management för den interna rapporterings processen med hjälp av verktyget Tivoli Decision Support - TDS
Rapporten inleds med en beskrivning av WM-datas Network Management struktur och
Reporting Management behov. Därefter följer en beskrivning av de två analys
tekniker Datamining och On Line Analytical Processing (OLAP) vilka är de mest
använda databasbaserade tekniker. Verktyget Tivoli Decision Support (TDS) är
ett stödssystem som ska underlätta för beslutsfattare inom organisationen. TDS
baseras på OLAP ? tekniken och rapporten visar avslutningsvis de möjligheter
som verktyget ger avseende WM-datas Reporting Management..
Arbetsmiljöarbete enligt OHSAS 18001 : En inledande undersökning
There are regulations in sweden that require organizations to manage occupational, health and safetey (OH&S) issues in a systematic way. The contents of the management system vary depending of the activity of the specific organisation. An accurate management system is crucial in order to assure that rules and regulations are fullfilled. The OHSAS 18001 standard covering OH&S management is intended to provide organizations with the elements of an efficient OH&S management system. The work with this thesis was done at Swemat AB in Härnösand wich is a mechanical industry. In the thesis, the requirements of the OHSAS standard are compared with the current management system.
How does board structure influence CEO compensation? Evidence from Sweden
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Design management i produktutvecklingsföretag : Samarbetet mellan en design manager och en designkonsult
Design management är ett arbetssätt som har börjat tillämpas av allt fler företag de senaste åren, men det kan fortfarande vara svårt att förstå betydelsen av design management. I uppsatsen undersöks det vilken betydelse en design managers kompetens och position har för samarbetet mellan det designköpande företaget och en designkonsult under ett designinköp. Genom ett flertal intervjuer, utifrån både design managers och designkonsulters perspektiv, undersöks det hur samarbetet fungerar mellan dessa parter. En analys av intervjumaterial med hjälp av en teoretisk referensram bestående av design management-teori, design som en integrerad process och beslutsrollsteori har lett fram till ett antal slutsatser om design management. Några av slutsatserna är att design management, enligt teorierna, som arbetssätt inte är så vanligt och att det finns en viss samarbetsbrist enligt de intervjuade designkonsulterna, som i viss mån underlättas om design managern har kunskap om vad design innebär..
"Integration of VBM and BSC. The perfect match?"
Syftet är att beskriva och analysera VBM ochBSC samt diskutera möjligheten att integreradessa. Studien bygger på en kvalitativ metod därteoretiska begrepp inom Value BasedManagement och Balanced Scorecard analyserasoch jämförs med empiriska undersökningar iform av intervjuer. Kombinationen av VBM och BSC resulterar i ett lämpligt styrverktyg för många företag. Det är ingen perfekt kombination. Koncepten kompletterar dock varandra och ger en mer heltäckande bild av företagets verksamhet och strategiska möjligheter..
Strategiskt arbete med digital tjänsteutveckling : En kvalitativ fallstudie om företags utmaningar och möjligheter
The postindustrial market increasingly demands service infused products to add more value to the customer in order to be competitive. Much research regarding digitalized services indicates that companies have to be innovative in order to compete on the market. However, companies within different industries face different challenges with digital service development. This study has been conducted because there are little known about the opportunities and the challenges different industries faces with a globalized market. Our research question is what the challenges are and what opportunities does strategic digital service development entails for companies.
Läsning av QR-koder med smarta telefoner : En undersökning om spridningen av en teknologi
Quick Response eller QR är en teknik som tillåter snabb och pålitlig optisk läsning av information som är kodad i ett rutmönster. Som läsverktyg kan man använda läsare som är speciellt tillverkade för ändamålet och numera också vanliga smartphones. Tekniken har i flera år varit framgångsrik i vissa industriella applikationer såsom lagerhållning, men det är fortfarande osäkert i vilken utsträckning den också kan vinna insteg i vardagligt användande av smartphones. Vi har genomfört en enkätundersökning bland universitetsstudenter för att uppskatta hur spridd användningen av QR-koder är och hur denna användning ser ut. För att analysera resultatet har vi använt oss av teorin om diffusion of innovations som tillhandahåller en modell för spridning av ny teknik inom ett sammanhang.
Utvandrande verksamheter
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Offshoring to India ? the New Silicon Valley? ? a Research Study about Capgemini
The purpose with our study is to investigate why Capgemini adopts the Rightshore strategy, how they implement this strategy and how it affects Capgemini?s core competence. We also aim to look at how the company?s knowledge management is supporting the offshoring strategey, in addition to how Capgemini ?keeps control of? its core competence in following the trend of offshoring to India?.
Perfect match? : Kombinationen av Knowledge Management & Human Resource Management i konsultbolag
Background: We have identified the combination of Knowledge Management and Human Resource Management as interesting because of this constellation has been mentioned scarcely in previous studies. There also seem to be some interesting correlations with personnel turnover.Aim: The aim of this study is to describe and understand the theoretically best combination of Human Resource Management and Knowledge Management, by creating a model. The model is also going to be tested empirically through consulting firms, to see if they meet the ideal combination. With this model we also want to describe in what way the different combinations of strategies will affect the personnel turnover.Definitions: A huge part of this study concerns the theoretical area Human Resource Management, which we have entitled HRM. Similarly, Knowledge Management has been entitled KM.Completion: The study is designed both as a literature review and as a comparative case study in which empirical data has been collected through qualitative interviews with four Swedish management consulting firms.Results: The best combinations of KM and HRM are according to this study that strategies should consist of a thoroughgoing personalization or codification.
Utbildningens betydelse för att hantera chefsjobbet
Det går inte att utbilda sig till chef men jobbet som chef underlättas om man har utbildning. Enligt vår empiriska grund så är den bästa kombinationen att lära sig det både praktiskt och teoretiskt, utbildningen är en genväg till en chefsposition. Chefen kan däremot utvecklas om man utbildar sig under tiden som man jobbar..
Organisationsklimatets betydelse för anställdas välbefinnande
The main aim of the study was to examine the importance of organizational climate for affective job-related wellbeing. A further aim was to investigate potential differences in employee level in the experience of organizational climate and wellbeing. Another purpose was to see if there was agreement in the view of the organizational climate among the employees. Questionnaires were collected from 44 employees at a chain store. Results showed that Integration, Involvement, Supervisory Support, Training, Welfare, Innovation and Flexibility, Goal Clarity, Efficiency, Effort, Performance Feedback, Pressure to Produce and Quality had a great influence on Enthusiasm but only Pressure to Produce and Welfare correlated with Anxiety.