Sök:

Sökresultat:

75 Uppsatser om Logotyp - Sida 2 av 5

Hur skapar man en unik design?

Som mitt examens projekt har jag valt att forska kring frågan "Hur skapar man en unik design?" och använt det genom att skapa en grafisk profil till mig själv..

Visuella hemligheter i Sverige och Kina

SammanfattningDagens globala samhälle innebär att många företag väljer att satsa på marknader i andra länder. Ett problem som kan uppstå är att kommunikationen missförstås av mottagarna och det därigenom blir en kostsam och misslyckad marknadssatsning. För att motverka problemet har vi undersökt vilka kulturella skillnader som finns mellan väst- och östvärlden och hur de påverkar uppfattningen av visuell kommunikation i form av Logotyper. Arbetet syftade även till att öka förståelsen för vilka likheter och skillnader som påverkar hur visuella element så som färg, typsnitt, form och symbol uppfattas samt hur de kan betraktas som globala.Syftet med examensarbetet var att undersöka hur visuell kommunikation, i form av Logotyper, uppfattas i väst- och östvärlden. I syftet ingick även att ta reda på vilka kulturella skillnader som påverkar vad vi uppfattar samt att undersöka hur de visuella elementen kan användas för att få Logotyper att uppfattas som globala i både Sverige och Kina.

Varmuärkesprofilering

Syftet med denna rapport är att introducera läsaren till de olika ämnesområden mitt arbete omfattat, samt att försöka skapa en förståelse för arbetet och tankarna som ligger bakom. Från början handlade mitt kandidatarbete om att profilera mig och mitt nystartade företag, men det fick sedan en plötslig vändning. Istället kom det att handla om mina personliga motgångar ? och hur dessa övervanns..


Varmuärkesprofilering

Syftet med denna rapport är att introducera läsaren till de olika ämnesområden mitt arbete omfattat, samt att försöka skapa en förståelse för arbetet och tankarna som ligger bakom. Från början handlade mitt kandidatarbete om att profilera mig och mitt nystartade företag, men det fick sedan en plötslig vändning. Istället kom det att handla om mina personliga motgångar ? och hur dessa övervanns..

Från ingenting till en grafisk profil : Framtagning av logotyp, informationsmaterial samt hemsida till nystartade företaget Bestic AB

Att äta är en av de mest centrala funktionerna för varje individ och att själv kunna genomföra processen ? med eller utan hjälpmedel ? upplevs av alla vara av största vikt för den personliga integriteten. För de allra flesta räcker det med kniv, gaffel och sked som hjälpmedel. En liten grupp behöver ytterligare hjälpmedel för att föra maten till munnen. Syftet med Bestic är att användaren ska kunna känna den frihet som ligger i att kunna äta själv.Det nyuppstartade företaget Bestic AB är i dagsläget i en fas där de behöver introducera sin produkt för allmänheten.

I betraktaren ögon : en studie om organisationskultur

Man brukar säga att allt ligger i betraktarens öga och det gäller även när man pratar om organisationer. Hur en organisation uppfattas har att göra med hur andra ser på den. Genom att studera organisationer och granska miljön och medlemmarnas beteenden kan man skapa sig en bredare uppfattning om en organisations kultur. Forskare har kommit fram till att en organisations kultur är de normer, värderingar och beteenden som finns inom organisationen och uttrycks via artefakter. Artefakterna kan tolkas för att beskriva organisationens kultur och identitet.

Logotyp och annonskampanj för InterRail

As a project in advertising and graphic design the goal was to create a print campaign and a new logo for the train ticket Interrail. The project started with research, in which target groups were analyzed and defined, arguments for the campaign was decided and someguiding values for the logo were defined. After the research came the creative part, ideas for the campaign was decided and executed and a logo was drawn. The projects final result was three print ads and a logo..

Alstermo bruk : Min processbeskrivning i framförandet av en ny kollektion för Alstermo bruk 

I mitt examensarbete har jag i uppdrag från det anrika företaget Alstermo bruk arbetat fram en kollektion resväskor. Textilen har varit en central del i mitt arbete, målet var att textilen tydligt ska genomsyras av företagets ledord historia, hantverk och svenskt. Inspirationen kommer från den småländska skogen och för att anknyta till svenskhistoria har jag hämtat influenser från allmoge. Jag har tagit fram två textiler, en standardtextil som ska fungera för hela serien där företagets Logotyp lyfts fram och en fronttextil som ska används i produktkataloger och visas för återförsäljare..

Reflekterande text : Skapandet av en filmintroduktion

Under 12 arbetsveckor har vi i projektgruppen producerat en dokumentärfilm för en extern kund, Svenska Kyrkan. En film med 70 procent samtal och de övriga procenten har fördelat emellan, reportage, miljö och klippbilder. Samarbetet oss mellan oss tre har fungerat bra, med samarbetet med uppdragsgivaren inte fungerat lika önskvärt. Där problem med löften, förseningar i tidsplanen och snabba omstruktureringar tillstötte. Jag har applicerat Bill Nichols modus på mitt verk samt jämfört verk som håller kriterierna för de modus som Nichols beskriver.

Grafisk profilering för butiksmiljö : Creating a visual identity for a store

A new visual identity for the ski store Alpingaraget in Stockholm has been proposed as the result of this thesis. Theproposal includes a new Logotype, various printed matters, design planning of the store, interior design, signs and otherapplications.The theory section is within the field of graphic profiling and with some focus on profiling in stores.A clear visual identity is important for a company because what the company communicates internally and externallyshould be kept as consistent as possible. This is especially important nowadays when more and more similar products andstores are available. This means that the visual identity becomes part of the competition with other products and stores.The base elements in a visual identity are Logotype, colors and typograpy. Using these elements according to rules andtemplates makes a consistent visual profile..

Grafisk profilering med praktisk tillämpning på Rookiefestivalen

This degree project includes both a theoretic component and a practical component within the graphicprofiling domain. Literature on graphic design has been studied for the theoretical part and the achievedknowledge has been used for the practical part. The project has been to produce graphic materialfor ?Rookiefestivalen? in Hultsfred.In modern society it is important for a corporation to distinguish itself from others by using a graphicprofile. Through using a graphic profile the company can have an affect on how it is perceived byothers.

No Code : Ett koncept till ett klädmärke

Arbetet syftar till att ta fram ett koncept till ett klädmärke. En designprocess redovisas utifrån en inspirationsfas som bl.a. omfattar spelfilmen The Zodiac, dokumentärfilmen The Occult History of the Third Reich, fotografier tagna av Phyllis Galembo och föredrag av neurologen och filosofen Sam Harris. Resultatet består av tryck och mönster till t-shirts och skateboards, förslag till Logotyp och ett paketeringskoncept. Trycken består av kryptografi, optiska illusioner, omöjliga former och fotomanipulationer av astronauter, samurajer och apor.

Grafisk profil till ett företag som tillverkar handgjorda textilprodukter av naturmaterial : Hur kan en hemsida kommunicera ett varumärke?

Målet med detta examensarbete var att skapa en grafisk profil till företaget Lyst Form AB som bedriver större delen av sin affärsverksamhet via en hemsida. Företaget säljer handgjorda kläder och accessoarer i lintyg.En teoretisk del i arbetet tar upp hur varumärket kan kommuniceras genom hemsidan.Den grafiska profilen utformades utifrån företagets identitet. Det är viktigt att företaget speglas på ett korrekt sätt. Ett företags identitet kan beskrivas som organisationens själ och den visas utåt i form av bland annat den grafiska profilen. Denna ses därför som en viktig identitetsbärare och den kan kallas för den visuella identiteten.

Sony+Ericsson=sant?

SAMMANFATTNING SYFTE Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera hur uppbyggandet av ett starkt varumärke går till. Vi kommer att identifiera vilka fördelar ett starkt varumärke för med sig och se hur Sony Ericsson kan dra nytta av detta. METOD Vi har utöver den sekundäradata vi samlat in använts oss av en kvalitativ metod för att genomföra vår studie. Slutsatserna är dragna av den analys som gjorts vid en teoretisk prövning av empirin. SLUTSATS Vi har kommit fram till att Sony Ericsson har stor chans att kunna bli ett starkt varumärke om de lyckas positionera sig som ett företag som erbjuder mulitmediala produkter med unik design och avancerade funktioner.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->