Sök:

Sökresultat:

1740 Uppsatser om Lean-leadership course - Sida 19 av 116

Patienters upplevelse om den förbokade återbesökstiden, väntetiden och personalens bemötande. Vårdpersonals upplevelse efter införandet enligt Lean-modellen på en Ortopedmottagning

Syfte: Utvärdering av hur patienter upplever den förbokade återbesökstiden, väntetiden samt personalens bemötande vid återbesöket. Syftet är även att undersöka hur personal på ortopedens nyinrättade ?snabbmottagningen? vid AS upplever stress, patientflöde samt telefonförfrågningarna, efter införandet enligt Lean-modellenMetod: Deskriptiv kvantitativ enkätstudie. Slumpmässigt urval utfördes på patienter och av hundra procent (n=55) tillfrågade, deltog fyrtionio procent (n=27). Av hundra procent tillfrågad personal (n=14), deltog sextiofyra procent (n=9).

Lean för lantbruksföretaget : utvärdering av industriellt managementsystem i agrar kontext

The competitiveness and profitability of swedish farm enterprises is frequently discussed in agricultural media. Increased exposure to the surrounding world with greater competitive pressure and considerable price fluctuations in the agricultural markets demand new ways of acting to secure the agricultural sector?s long-term survival and profitability. Structural change and/or diversification leads to increased numbers of stake-holders around the farm enterprise and thereby also the expectations of the farmers ability to lead and coordinate resources. Lean is the name of a management model developed by Toyota, influenced by the lack of resources in Japan during the post WWII period.

Paradox mellan Lean och motivation? : En medarbetarfokuserad undersökning om den upplevda motivationen i en kontext med Lean

Bakgrund I den nutida forskningen är det essentiellt att företag tar hänsyn till medarbetarnas motivation så att de gynnas av det arbetssätt som tillämpas. En arbetsmetod som blivit allt vanligare är konceptet Lean som ursprungligen kommer från den japanska bilindustrin. Lean har idag utvecklats till ett allmängiltigt koncept som tillämpas i flertalet branscher världen över. Trots att konceptet innebär flertalet positiva aspekter har det fått utstå stark kritik när det kommer till de mänskliga aspekterna och forskare har ställt sig frågan om Lean är "Mean". Kritiken härleds främst till medarbetares arbetsmiljö i form av stress och brist på variation, självbestämmande, hälsa och välmående.

Implementering och användning av LEAN i ett svenskt industriföretag

Syfte: Uppsatsens syfte är att identifiera de verktyg som ett svenskt industriföretag kan använda sig av inom konceptet Lean. Rapporten ska även ge en beskrivande bild av hur ett svenskt företag kan utveckla de olika verktygen för att anpassa dem i sin verksamhet. På grund av allt mer ökad konkurrens i läkemedelsbranschen har Sweden Operation valt att implementera Lean i sin verksamhet. Detta väljer de att för att skapa en effektiv produktion med minskade resurser och ökad kvalitet. Metod: Uppsatsen bygger på en deduktiv ansats där individuella intervjuer har genomförts dels med de medarbetare som arbetar dagligen med konceptet dels med de som sedan konceptets införande på olika nivåer i organisation har varit involverade i implementeringen av Lean. Resultat & slutsats: Fabriken som vi studerade i uppsatsen har förändrat sin organisation genom att tillämpa Lean. Ledningen hade tagit grundkonceptet och anpassat de delar man ansett värdefulla för sin organisation.

Bank och Lean är ni ett team?

Konkurrensen bland företag i dagens samhälle har ökat på grund av den ständigt växande marknaden och dess globala räckvidd. Företaget Toyota är känt för att ha utvecklat konceptet lean inom produktionssektorn. Under det senaste decenniet har även tjänstesektorn börjat tillämpa lean. Lean är ett diffust begrepp som kan tolkas olika eftersom konceptet kan uppfattas som ett arbetssätt, en metod eller också som en filosofi och kultur. Grundtanken bakom lean är att minska slöseri och öka kundnöjdheten.

Relationen mellan interkulturellt ledarskap och praktisk kunskap

My essay is concerned with intercultural leadership and practical knowledge. The essay is about ethical dilemmas and the diversity of issues we face constantly at the preschool. In my story I examine the different views of knowledge and the opportunities to lead people in an intercultural way, and how they relate to each other. I start by looking at the ethical ideas that form the basis for our actions and our view of knowledge. Then, I examine how the practical wisdom guides the ethical dilemmas that arise at the preschool.

Klimat för felhantering och Etiskt ledarskap : Felhantering i revision: En undersökning av ett tänkbart samband mellan etiskt ledarskap och felhanteringsklimat.

AbstractFor an audit organization, it is important to work toward maintaininga high error climate to handle errors in an efficient and propermanner. This means that it is important for accountants to worktowards high quality of work, reduce and manage errors that mayoccur in their daily work. Therefore, auditors must know how tohandle errors in order to improve efficiency, which can be affected byhow leadership is exercised in the workplace. The error climatemeans being able to act in a manner which will ensure a good jobtowards customers but also within the internal operations.The ethical leadership may thus have an impact on how auditorshandle the error environment both internally and externally. It is veryimportant for customers to have confidence in the business but also tomaintain the order and the general rules of society for accountingfirms.My study aims to show the thinkable relationship between ethicalleadership and the error climate.

Den reflekterande ledarrollen i sociala organisationer

Abstract Author: Annika Sjögren ArvidsonTitle: The reflective leadership role in social service organizations Supervisor: Anders GiertzAssessor: Jan Petersson  I have studied the leadership role of unit managers in social service organizations and their relationship to the concept of reflective approach. I started from a curiosity about how and if unit managers within social services use the concept reflective approach in their leadership role, and how their organizations look upon this and what the consequences are. If in the long term, this affects the individual receiving assistance. All the interviewed persons come from different places, services and organizations. The study is qualitative, with a number of interviews conducted with unit managers.

Kostnadskalkylering som stöd för Lean-produktion En fallstudie på Isaberg Rapid AB

Allt eftersom världen blir mer globaliserad ökar konkurrensen på marknaden. Detta sätterpress på företag vilket leder till stora behov av effektivisering. Företaget Toyota har verkatframgångsrikt på marknaden, detta har medfört att deras verksamhetsstrategi fått storuppmärksamhet. På grund av dess resurssnåla och effektiva tillvägagångssätt kom dennaverksamhetsstrategi att kallas Lean. Lean berör alla delar i en verksamhet, en del företagbörjar endast tillämpa Lean-produktion.

Utvärdering av leanarbete : Hjärtopererade patienters vårdtid, upplevelse av utskrivningssamtal och uppföljning, före och efter att lean införts som arbetsmodell. En pilotstudie.

Sjukvården har stora krav på förbättrings- och effektiviseringsarbete. På många sjukhus ilandet implementeras lean som ett sätt att uppnå dessa mål. Här liksom i allt förändringsarbeteär det viktigt att följa upp och utvärdera resultatet.Syfte:Att undersöka om vårdtiden förändrats för patienter som genomgått hjärtkirurgi(kranskärls- eller hjärtklaffskirurgi) samt om de upplever någon skillnad påutskrivningsinformation och uppföljning efter hemkomst, efter att lean införts.Metod:Deskriptiv tvärsnittsstudie. Undersökningsgruppen bestod av 60 patienter opereradeföre (n=30) och efter (n=30) att leanmodellen implementerats. Svarsfrekvensen var 95 %.Resultat:Ingen skillnad har påvisats i vårdtid före och efter leaninförandet.

Optimering av monteringsavdelningen förfjädergunglekar : Med Lean mot kundorderstyrd montering

If Sweden want to be able to compete internationally with its production capacity,it is important to work actively with production development and production ofresource-and time-efficient. This report is a bachelor thesis of 15 hp conducted atthe University of Halmstad. Using the principles of continuous improvement andLean Production, the author developed a concept for HAGS Aneby AB to changeto the customer order driven assembly of spring toys.First of all, the theories of Lean Production, logistics and ergonomics are used tobuild and present a theoretical framework for further examination. Then, toachieve the target, the current assembly process is analyzed to develop some firstconceptual ideas for improvement. In order to develop the best advice, theconcepts are evaluated against the company?s requirementsThe developed action plan gives recommendations on how the company shouldrestructure their assembly process and the organization of the related departmentin order to produce spring toys in a more time efficient and lean way.

Finansiering via Crowdfunding : En kvantitativ studie om ägarbilden i små företag

One year Master's thesis, Degree of master in Business and Economics, School ofBusiness and Economics at Linnaeus University, Management, 4FE10E SpringSemester 2014.Author: Johanna Björklund and Sarah Gustafsson.Mentor: Magnus Forslund.Title: Lean in the public sector - Potential barriers to a long-term Lean work.Background: Organizational changes are something that is constantly done inorganizations, and in the last decade, there has arisen a plethora of different changemodels. A reorganization that is popular among companies today is Lean. Lean is aconcept that was developed within the Japanese automotive industry, but has evolvedfrom the Japanese shop floor and is now a concept that can be found in, for example,several Swedish municipalities.Purpose: The purpose of this study was to create an understanding of why the conceptLean may have difficulty getting a hold in the in the long term.Methodology: The study was done with a qualitative research approach and through anabductive approach. As we intended to create an understanding, of what potentialbarriers that may affect that a Lean work, in some cases, does not become a long-termcondition, it seemed natural to choose a hermeneutic approach to knowledge. Theempirical data collected via individual unstructured interviews, through a groupinterview, and by non-participant observations.

Ledarskap i relation till motivation. En kvalitativ fallstudie om hur motivation inom ramen f?r Self-Determination Theory fr?mjas av olika ledarskapsstilar

Leadership in organizations plays a crucial role in promoting employee motivation. Different leadership styles have been shown to affect motivation in various ways. The purpose of this report is to establish a deeper understanding of the relationship between different leadership styles and motivation according to Self-Determination Theory. The report also aims to highlight potential similarities and differences in the perceptions of leaders and employees in various industries, regarding motivation as defined by Self-Determination Theory. Based on a case study, it includes interviews with eight leaders and eight employees.

Analys av kundorderuppfyllelseprocessen på Pallco AB

This thesis has been performed as a part of the Bachelor degree in Industrial Engineering and Management at the School of Engineering in Jönköping. The thesis is written on behalf of Pallco AB, which is an engineering company that performs subcontracting, surface treatment, and assembly of components, mainly in steel and aluminium. The thesis focuses on identifying and analyzing the customer order fulfillment process of three customers at Pallco AB.The main objective of the thesis is to distinguish time differences in the company?s administrative work for each of the three customers. Furthermore, Lean thinking is following as a thread through the whole thesis.

Intraprenörskapets olika skepnader : En kvalitativ studie om att finna det som karaktäriseras för ett intraprenörskap och dess möjliggörande i organisationer

By interviewing 10 people in leadership positions from various companies and      countries, this thesis had as main objective to find out how the view the of what environment promotes the intrapreneur to make the organizations more competitive and successful. By transcribing and interpreting the interviews, we have found the keywords that could answer our research question. Our method has been based on a qualitative approach with an inductive direction. The leadership has been shown to have a significant role in terms of company culture and the intrapreneurs ability to contribute to the development of the organizations. The culture is essential.

<- Föregående sida 19 Nästa sida ->