Sök:

Sökresultat:

641 Uppsatser om Lars O Ericsson - Sida 5 av 43

Användardriven design : Utveckling av interaktiv karriärhemsida för Ericsson

Hemsidan är den enskilt största kommunikationskanalen mellan Ericsson och potentiellt framtida anställda. Företaget har idag problem med att den globala karriärhemsidan inte uppfattas som användarvänlig av särskilt studenter, och detta examensarbete syftar till att definiera krav för hur en global karriärhemsida bör utformas för att vara användarvänlig och välkomnande för studenter.Med en användarcentrerad designstrategi och en teoretisk bas inom interaktionsdesign och human factor syftar avhandlingen till att förstå vad studenterna efterfrågar och hur Ericsson kan möta och överträffa dessa förväntningar. Tester, workshops, utvärderingar och intervjuer har använts för att iterativt utveckla en prototyp och kravspecifikation.Studien visar att det finns två huvudsakliga typer av användare att designa för: de med ett tydligt mål att hitta ett jobb och de som försöker ta reda på om företaget är av intresse. Vanliga känslor hos användarna att ta hänsyn till ärångest, ensamhet, beslutsamhet, spänning och glädje. Några av slutsatserna kring den befintliga karriärhemsidan är att den vänstra menyn inte är organiserad på ett sätt som hjälper användaren att hitta vad han/hon letar efter, innehållet i mitten är för allmän och tråkig för många användare och högerspalten används sällan, trots att den innehåller vissa användbara funktioner.

Effektivisering av produktionsflöde : Införande av ny teststrategi

Ericsson AB in Katrineholm is a part of the Section Business Unit Network in the Ericsson Group. The plant's main task is to produce printed circuit boards in small volumes with a high product mix and focus on delivery and cost effectiveness. At the factory they produce printed circuit boards in the Module department.The Module department has for a long time had a high output of non-approved circuit boards in their production. This has led to a growing stock of non-approved circuit boards on the company?s repair department.The purpose of this thesis is to investigate how Ericsson in Katrineholm can increase the outflow of approved articles in their test process in the Module department.

Kontorsskiftets påverkan på organisationskulturen : - Ett skifte från cellkontor till öppet kontor -

The essay discusses the effects that changes to the office plan have on organizational culture. Information about actual change as well as expected change in organizational culture was gathered before the empirical research was initiated. The empirical research was carried out at the Customer Logistics department at Ericsson through: an interview with a manager in charge of the relocation and design of the office, a manager for the specified department and also five employees of this department. The empirical studies show that there was a significant change in organizational culture and that results were not always as expected. There was a loss in symbolic actions, which needed to be compensated for, a perceived reduction in spontaneous communication, and a mixed response of perceived change in social interaction.

"På ren Swenska och Götheborgska" 1700-talsröster berättar om språkbruket i Göteborg

Specialarbete, 15 hp, SV, fördjupningskurs1301, Ht 2013.Handledare: Lars-Gunnar Andersson.

"Natten är dagens mor": Lars Noréns pjäs tolkad utifrån ett vetenskapligt och systemteoretiskt perspektiv

Our purpose with this essay was to analyse the play "Night Is the Mother of Day" written by Lars Norén, and to investigate how the family members/characters in the play interacted.By analysing the family with help from the system theory and by comparing the family with scientifically proven facts regarding drug abuse complexities, this essay explains the family's behaviour pattern and main dysfunctional problems.This essay explains the similarities and non similarities between the science and the specific theatrical play being used. It also rise the question whether there are advantages with analysing plays in terms of increasing the ability to relate to difficult problems and create a greater empathy and understanding for people involved with social problems..

Outsourcing över livscykeln inom mobiltelefonbranschen ur ett affärsstrategiskt perspektiv

Syftet med denna uppsats är att klargöra vilken betydelse livscykeln har på outsourcing inom mobiltelefonbranschen, sett ur ett affärsstrategiskt perspektiv med fokus på Sony Ericsson och Nokia. En abduktiv metod har valts som genomförts med kvalitativt semistrukturerade intervjuer hos de två utvalda företagen. Teoretiska utgångspunkter har varit teorier om framgångsfaktorer i olika stadier av produktlivscykeln och hur dessa är kopplade till affärsstrategin. Begreppet kärnkompetens och det resursbaserade synsättet har varit centrala då företagens strategier har studerats och analyserats för att i sin tur kunna analysera outsourcingstrategierna. Det har funnits stora skillnader i Sony Ericssons och Nokias syn på outsourcing, men dessa verkar ha minskat på senare år.

Värdeflödeskartläggning på ett tillverkande företag för att förbättra den interna leveransprecisionen

SammanfattningMed tanke på dagens marknad där allt större konkurrens finns gäller det att som företag ha en flexibilitet och lyhördhet som tillfredsställer kunden med rätt produkter, kvalitet och kvantitet. En låg leveransprecision kan orsaka problem i en verksamhets produktion, vilket innebär att företag bör kontinuerligt förbättra de interna processerna.Aros Quality Enclosure Systems AB (AQ AB), där projektet utfördes, är en del av koncernen Aros Quality Group. Företaget bearbetar plåtdetaljer och färdigställer produkter inom till exempel telekommunikation, bensinpumpar, kaffemaskiner och bankomater.Syftet med denna rapport är att presentera förbättringsförslag och rekommendationer som AQ AB kan genomföra för att förbättra den interna leveransprecisionen på den produkt som har studerats, den så kallade Ericsson-ram. För att uppnå syftet behövdes två frågeställningar besvaras, nämligen ?Vilka förbättringsområden i produktionen för Ericsson-ramar kan identifieras?? samt ?Vilka förbättringsförslag, utifrån de identifierade förbättringsområden, kan presenteras för företaget??.För att uppfylla detta syfte och svara på frågeställningarna har 14 besök på AQ AB i Vaggeryd gjorts.

"Kelit säger alla här." Dialekten som resurs i skolan

Interdisciplinärt specialarbete inom lärarutbildningen LSV410, 15hpÄmne: SvenskaTermin: vt 2015Handledare: Lars-Gunnar Andersson.

Motivation at Work?

The purpose of this diagnostic master thesis is to examine the motivation of the individuals working in a specific section at Sony Ericsson BGNMVNL. In order to do this, we will distinguish motivational and de-motivational factors that influence the individuals? in their work. Further, we also have the aim of giving recommendations on how to act on these outcomes in order to improve the motivation in BGNMVNL. Our thesis is a diagnostic study in which data is collected by qualitative face-to-face interviews and observations with selected individuals at Sony Ericsson.

Kundanpassad tjänsteutveckling och förändrade relationer inom den försvarsindustriella sfären

The aim of this thesis is to describe the customer?s attitudes toward the contracting for availability, i.e., which factors are from the customer?s perspective necessary for the fulfilment of a supplier-customer agreement? Furthermore, the objective is to describe and analyse a supplier-customer relation in the Defence Industrial sphere.The present study has been carried out as a case study using an abductive approach. The thesis is based on a practical problem, i.e. which factors will be important to the customer when a contractor in the Defence Industry wants to increase its commitment of service, and how will their relationship change? The thesis is above all focused on generating knowledge that can lead to rapid and concrete measures and that can be used in the analysis of an increased industrial commitment but also as a case study of a problem of a more general nature in the Defence Industry.

Snabb och säker roaming i WLAN

This thesis investigates how Ericsson AB should do to achieve fast and secure handover when roaming in a WLAN. It also provides a security analysis of the system that the wireless access point is part of. The reason for this is that Ericsson is selling an access point called the ABS 2200 aimed at the public hotspot market. The premise was that they wanted a standardized way of handling the roaming issue. At the outset the 802.11F standard looked like a good alternative (in fact the only standardized alternative).

Global Reporting Initiative : En komparativ studie om efterlevnaden av initiativets riktlinjer mellan Ericsson och Vattenfall

Title: Global Reporting Initiative - A comparative study on compliance with the initiative's guidelines between Ericsson and Vattenfall.Authors: Peter Leidhammar, Mattias ThorénSupervisor: Bo EnquistExaminer: Margareta BjurkloSeminar Date: 2009-01-14Background and problem formulation: The interest and the requirements that stakeholders have for companies sustainability issues are becoming increasingly important. Thus more companies are increasing their work on their sustainability reports. As there are no laws governing how these are to be designed, standards have been created by various organizations that companies voluntarily can follow. Now, after the Swedish government gave them the directive to follow the GRI's guidelines the Swedish public companies have started to follow this trend. The question then stand how much the private companies' sustainability reports differ from state companies and whether this can be traced to the differences in the companies' ownership and their stakeholders picture.Objective: The purpose of the paper is:· analyze how the GRI's guidelines are followed by the two organizations· highlight differences between them from a theoretical perspectiveLimitations: This paper is limited to two companies, one company owned by the government and one privately-owned company.

?Varför säger man så?? En analys av så och sats i ett interaktionellt perspektiv

Specialarbete, 15 hpSvenska språket, fördjupningskurs SV1301HT 2013Handledare: Lars-Gunnar Andersson.

Kunskap är makt -eller- Tacit Knowledge Management

Today we are living in a knowledge-society where knowledge sharing is of utmost importance for companies in order to keep their competitiveness. Therefore, it is a much debated issue - in both the academic and the corporate world - in what way one should handle the knowledge which continuously is created within companies. The aim of this study is to describe how practitioners share tacit knowledge within a large knowledge company. By that we aim to get an answer to how the chosen theoretical models regarding tacit knowledge relate to the empirical world. In this study we will focus on tacit knowledge in contrast to explicit one.

Den litterära nätsajten Vulkan.se och en ny modell för den litterära processen

The aim of this thesis is to investigate how the literary site Vulkan.se affects the conditions for publishing, distribution, incorporation in value systems and feedback in the literary process, as it appears in Lars Furuland?s model of this process. The purpose is also to propose an updated version of the model. This is achieved through a qualitative testing of Furuland?s theory.

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->