Sök:

Sökresultat:

390 Uppsatser om Lćngsiktiga kundrelationer - Sida 14 av 26

FramgÄngsfaktorer i e-handelssektorn

The customer behavior is constantly changing along with the developement of new technical improvements. Together with knowledge and higher demands the physical store has received a viral competitor. Purpose: The purpose of this study is to examine the phenomenon e-commerce and how it has developed in recent years. The study will focus on identifying different success factors relevant for this field of interest. Furthermore the purpose is to analyze how relationships, service and value in the e-commerce sector and how they are connected to each other.

Att förlora en förÀlder

Det finns idag ett vÀldigt stort urval av ÄterförsÀljare som agerar pÄ Internet och dessa kan vid en första anblick te sig vÀldigt svÄra att överskÄda för konsumenter inför ett köp. PrisjÀmförelsesajter finns dÀrför som en konsumentguide som med sina sökfunktioner snabbt hjÀlper konsumenter att hitta ÄterförsÀljare med de billigaste priserna samt Àven tillhandahÄller information om sÄvÀl produkter som ÄterförsÀljare. Uppsatsen syftar till att studera prisjÀmförelsesajternas roll i samspelet mellan ÄterförsÀljare och konsument pÄ den Internetbaserade marknaden för hemelektronik. Den kvalitativa studien grundas pÄ intervjuer med de tvÄ marknadsledande prisjÀmförelsesajterna, PriceRunner och Prisjakt, samt intervjuer med tre ÄterförsÀljare inom detta branschsegment, CDON, Expert och Kameraexperten. Intervjuerna analyseras med hjÀlp utav en analysmodell dÀr vi kopplat samman flera olika marknadsföringsteorier.

Det Àr insidan som rÀknas : En kvalitativ studie om fem kommunala kommunikatörers arbetsroll i den interna kriskommunikationen

Kommunikation a?r oerho?rt viktigt, speciellt viktigt a?r det att kommunicera internt till organisationens ansta?llda ba?de innan, under och efter en kris har intra?ffat. Att ha bra relationer och dialog till vardags, kan vara avgo?rande fo?r hur en kris kommer att utveckla sig. Tidigare forskning inom kriskommunikation har fra?mst fokuserats pa? den externa aspekten, vilket medfo?r att det finns ett stort behov av forskning kring den interna kriskommunikationen.

LÄnta fjÀdrar - en fallstudie av Sparbanken Finn -

De fyra svenska storbankerna; Nordea, Föreningssparbanken, Handelsbanken och SEB agerar och vÀrderas internationellt. VÀrderingarna grundas pÄ bankernas kompetens, resurser och finansiella produkter och framförallt vÀrderas bankernas marknadsandel och befintliga kundrelationer. Den svenska bankmarknaden pÄverkas av den vÀxande internationella konkurrensen och bankerna mÄste dÀrför skapa egna eller anskaffa internationellt konkurrenskraftiga finansiella produkter. Syftet med denna artikel Àr att utifrÄn den resursbaserade teoriansatsen analysera fallföretaget Sparbanken Finn. Framförallt skall vi applicera ett modulÀrt angreppssÀtt pÄ produktion av finansiella produkter; detta för att avgöra den modulÀra teorins eventuella tillÀmpbarhet.

Kritikhantering pÄ social media

Social medias anvÀndningsomrÄde har under de senaste Ären ökat. FrÄn att till enbörjan anvÀndas av privatpersoner till att nu Àven vara en del av flertalet företag.Tekniken kan skapa nya tillfÀllen att synas, skapa kundrelationer samt kommunikationsmöjligheter. Det finns olika syften med att anvÀnda social mediamen vÀrdet kommer inte frÄn plattformen i sig utan frÄn hur den anvÀnds. För attett företag ska anvÀnda social media kan det finnas anledning att acceptera och varamedvetna om att kritik riktat till företaget offentliggörs. Forskning pekar pÄ attföretag förvÀntas bemöta Äsikter, uppfattningar och upplevelser frÄn konsumenter.Dock saknas tydlig vetskap om hur eller pÄ vilket sÀtt.

Hur fastighetsmÀklare borde agera för att fÄ förtroende hos kunderna : en kvalitativ studie

Denna uppsats innehÄller anvÀndbar information för fastighetsmÀklare, som de kan ha stor nytta av i sitt yrkesutövande för att fÄ förtroende hos kunderna. Arbetet handlar om hur mÀklare bör agera för att förtroende ska uppstÄ. I arbetet redogörs för relationsmarknadsföringens relevans i förtroendeskapandet hos kunden. Arbetet baseras pÄ en kvalitativ undersökning som författarna genomfört, dÀr kunder som köpt eller sÄlt bostad via en fastighetsmÀklare under de senaste tvÄ Ären har uttryckt sina upplevelser och Äsikter. Det kommer Àven att redovisas teorier kring hur förtroende uppstÄr i kundrelationen, om kunderna anser att förtroende för mÀklaren Àr viktigt och om första intrycket spelar en stor roll i detta.

Om kunden sjÀlv fÄr vÀlja

Social media Àr idag ett vÀletablerat begrepp och mediet anvÀnds flitigt av bÄde företag och privatpersoner. AnvÀndningsomrÄden innefattar allt frÄn marknadsföring till att kommunicera med andra anvÀndare. I nulÀget Àr det ett stort fokus pÄ att företag ska engagera sina kunder via detta medium för att pÄ lÄng sikt skapa kundrelationer. För ett företag innebÀr en engagerad kund nÄgon som samarbetar och genom sina handlingar skapar ett vÀrde, för bÄde kunden och företaget. Kundengagemang kan definieras som styrkan av en kunds deltagande och koppling till en organisations erbjudanden och aktiviteter, och kan pÄbörjas av antingen kunden eller företaget.

Hur kan företag utveckla kundrelationer med hjÀlp av en kundklubb? ? En fallstudie pÄ IKEA FAMILY

Kundklubbar Àr idag ett mycket vÀlkÀnt fenomen, de flesta mÀnniskor Àr idag medlemmar i en eller flera kundklubbar. Företagen anvÀnder sina klubbar i syfte att knyta kunderna nÀrmare sig med hjÀlp av förmÄnliga erbjudanden och kampanjer. Butscher (2000) definierar en kundklubb enligt följande: ?En kundklubb Àr en Ätminstone kommunikativ sammanslutning av personer eller organisationer som startas och drivs av en organisation i syfte att kunna kontakta medlemmarna direkt och regelbundet samt erbjuda dem ett förmÄnspaket med ett högt upplevt vÀrde, med mÄlet att aktivera dem och öka deras lojalitet genom att skapa en kÀnslomÀssig relation.? Anledningen till att kunden ofta fÄr ett klubbkort beror pÄ att företaget ska ha möjlighet till att samla information om sina kunder för att kunna rikta sina erbjudanden mer trÀffsÀkert.Eftersom kundklubben Àr sÄ pass utbredd bland företag idag blir det svÄrare för företagen att skilja sig frÄn andra företag och konkurrensen med kundklubbar ökar stÀndigt. DÀrför har vi valt att arbeta efter problemformuleringen ? Hur kan företag utveckla sina kundrelationer med hjÀlp av en kundklubb.

Hur kan företag utveckla kundrelationer med hjÀlp av en kundklubb? ? En fallstudie pÄ IKEA FAMILY

Kundklubbar Àr idag ett mycket vÀlkÀnt fenomen, de flesta mÀnniskor Àr idag medlemmar i en eller flera kundklubbar. Företagen anvÀnder sina klubbar i syfte att knyta kunderna nÀrmare sig med hjÀlp av förmÄnliga erbjudanden och kampanjer. Butscher (2000) definierar en kundklubb enligt följande: ?En kundklubb Àr en Ätminstone kommunikativ sammanslutning av personer eller organisationer som startas och drivs av en organisation i syfte att kunna kontakta medlemmarna direkt och regelbundet samt erbjuda dem ett förmÄnspaket med ett högt upplevt vÀrde, med mÄlet att aktivera dem och öka deras lojalitet genom att skapa en kÀnslomÀssig relation.? Anledningen till att kunden ofta fÄr ett klubbkort beror pÄ att företaget ska ha möjlighet till att samla information om sina kunder för att kunna rikta sina erbjudanden mer trÀffsÀkert. Eftersom kundklubben Àr sÄ pass utbredd bland företag idag blir det svÄrare för företagen att skilja sig frÄn andra företag och konkurrensen med kundklubbar ökar stÀndigt. DÀrför har vi valt att arbeta efter problemformuleringen ? Hur kan företag utveckla sina kundrelationer med hjÀlp av en kundklubb.

Skogsmaskinföretagarnas kundrelationer, lönsamhet och produktivitet

Har produktivitetsutvecklingen i det svenska skogsbruket stagnerat, och har detta i sÄ fall nÄgot att göra med debatten om dÄlig lönsamhet för skogsmaskinföretag? Denna kvalitativa studie undersöker skogsmaskinföretagaren, vem hon eller han Àr samt vilken relation denne har till uppdragsgivaren. Studien försöker Àven identifiera potentiella kÀllor i verksamheten för effektivitetsförbÀttringar och kostnadseffektivisering.Teorin som anvÀnds till att lösa uppgiften hÀrstammar frÄn: entreprenörskapsteori, relations-marknadsföring samt prissÀttningsteori. Det empiriska materialet har samlats in frÄn 12 semi-strukturerade intervjuer med skogsmaskinföretagare i SmÄland, VÀsterbotten och Uppland. I syntesen av teorin och det empiriska materialet identifierades tvÄ grupper av skogs-maskinföretagare, dÀr den ena gruppen speciellt lÀmpar sig att i dialog med uppdragsgivaren samt deras kunder utveckla branschen.

Effekter pÄ verksamheten vid EDI-anvÀndning i faktureringsprocessen

Kommunikation mellan företag sker idag i allt större utstrÀckning med hjÀlp av olika typer av elektroniska medel och för elektronisk handel mellan företag Àr det EDI som har den största potentialen till besparingar och förbÀttringar. EDI tillÀmpas frÀmst vid order- och leveranshantering men i dagslÀget sker en ökad anvÀndning av EDI i fakturahanteringen. Syftet med denna uppsats Àr att undersöka vilka effekter EDI-anvÀndning i fakturahanteringen innebÀr för en verksamhet med fokus pÄ sÀndandet av fakturor. Vi har gjort intervjuer pÄ fyra företag som anvÀnder EDI i fakturahanteringen och frÄgorna som har stÀllts utgÄr ifrÄn vad teorierna sÀger om effekter av EDI-anvÀndning och elektronisk fakturering. NÄgra slutsatser vi dragit frÄn den empiriska studien Àr att elektronisk fakturering leder till bÀttre kundrelationer.

Uthyrning : En framtida affÀrsmodell för tillverkande företag?

Kraven pÄ flexibilitet och kvalitet ökar inom tillverkningsindustrin. I den vÀrdekedja som parterna samverkar i mÄste underleverantörerna stÀndigt förbÀttra sina interna och externa processer för att skapa lösningar som möter kundernas behov. Flexibilitet och enkelhet Àr ledord och för detta krÀvs att nya affÀrsmodeller och strategier utvecklas. I den hÀr studien undersöks hur uthyrningsmodeller för tillverkande industri kan se ut och ifall de kan vara ett sÀtt att skapa tÀtare kundrelationer och nya affÀrsmöjligheter. I studiernas första skede identifierades att det för tillfÀllet inte fanns aktiva uthyrningsmodeller som var anpassade för tillverkningsindustrin.

Officiella och icke-officiella aktörer : ? En studie av synliga kÀllor i nyhetsartiklar frÄn revolutionen i Egypten 2011

Kommunikation a?r oerho?rt viktigt, speciellt viktigt a?r det att kommunicera internt till organisationens ansta?llda ba?de innan, under och efter en kris har intra?ffat. Att ha bra relationer och dialog till vardags, kan vara avgo?rande fo?r hur en kris kommer att utveckla sig. Tidigare forskning inom kriskommunikation har fra?mst fokuserats pa? den externa aspekten, vilket medfo?r att det finns ett stort behov av forskning kring den interna kriskommunikationen.

Investera i dina kunder med hjÀlp av Key Account Management

Titel: Investera i dina kunder med hjÀlp av Key Account ManagementBakgrund: För företag pÄ dagens högt konkurrerande och stÀndigt förÀnderliga marknad krÀvs en vÀl strukturerad planlÀggning och nya metoder för lÄngsiktig överlevnad. Den traditionella marknadsföringen flyttar fokus och introducerar Key Account Management utifrÄn det faktum att kundfokus och relationsmarknadsföring blivit allt viktigare, inte minst pÄ den industriella marknaden. Key Account Management utgör leverantörsföretagets aktiviteter för att identifiera och analysera deras nyckelkunder, vÀlja lÀmpliga strategier och utveckla operationell förmÄga att bygga, vidareutveckla och underhÄlla lönsamma och lÄngsiktiga relationer med dem. Konceptet handlar om att utveckla relationer, skapa förtroende och kunskap om kunden och att anvÀnda kunskapen för att leverera vÀrde.Syfte: Syftet med denna studie Àr att genom en operationalisering av teori utforma en analysmodell vilken genom test-analyser hos valda fallföretag Àmnar besvara vilket vÀrde, uppdelat i för- och nackdelar, som skapas för det sÀljande företaget till följd av Key Account Management.Genomförande: Denna studies syfte och frÄgestÀllningar kommer att besvaras genom en kvalitativ forskningsmetod bestÄende av intervjuer hos de tre valda fallföretagen; Gunnar DafgÄrd AB, Findus Sverige AB och Orkla Foods Sverige AB. Studien kommer att belysa vÀrdeskapande till följd av Key Account Management med fokus pÄ det sÀljande företaget.Slutsats: Det vÀrde som, enligt litteraturen och intervjuer med de tre fallföretagen, skapas för det sÀljande företaget till följd av Key Account Management har redovisats utifrÄn de för- och nackdelar det kan medföra.

BestÀmningsfaktorer vid praktiskt anvÀndande av derivatinstrument : En studie om vilka faktorer som pÄverkar valet av derivatinstrument vid sÀkring av valutaflöden

En aktuell frÄga inom all form av företagande har alltid varit huruvida företagare bör förhÄlla sig till att ingÄ i relationer med kunden. Bör företag hÄlla en kort transaktionsorienterad relation till kunden eller bör företag faktiskt se i ett lÀngre perspektiv och dÀrmed ocksÄ ha ett mer relationsinriktat fokus? FrÄgan tycks bero pÄ vilken bransch som diskuteras Àven om stora delar av företagsvÀrlden dragits allt mer mot en relationsorienterat syn under senare tid. En bransch i vilken kundrelationens lÀngd tycks vara en avgörande faktor för framgÄng Àr reklambranschen, vilken vi dÀrför valt att undersöka i denna studie. Det har historiskt sett bedrivits en mycket forskning om vad kunden vÀrderar och anser vara viktigt ur olika perspektiv, inte minst i relationen till tjÀnsteleverantören.

<- FöregÄende sida 14 NÀsta sida ->