Sök:

Sökresultat:

390 Uppsatser om Lćngsiktiga kundrelationer - Sida 12 av 26

Relationer pÄ jobbet

Goda relationer Àr av stor vikt för att kunna knyta lÄnga och hÀlsosamma kundkontakter. Detta Àr sÀrskilt viktigt pÄ den industriella marknaden, dÀr kontakterna vanligtvis varar över decennier. FrÄgan Àr dÄ hur företag kan skapa dessa starka band gentemot sina kunder och vilka personer som bÀr ansvar för att detta skall intrÀffa, vilket Àr nÄgot som vi Àmnar besvara i denna studie. Vi har dessutom presenterat vilka personer som Àr involverade i relationerna och vad dessa gör. För att redogöra hur en kundrelation kan se ut har vi redovisat tio egenskaper som kÀnnetecknar relationen.

Scandic Plaza i UmeÄ -en ljus framtid till mötes?

Scandic Plaza i UmeÄ Àr ett av de 160 hotell som ingÄr i Nordens ledande hotellkedja Scandic. UmeÄ Àr en stad med stark tillvÀxt och har blivit utnÀmnd till kulturhuvudstad 2014, nÄgot som vÀntas locka tusentals besökare. Vidare har Àven IKEA bestÀmt sig för att etablera sig i det kommande köpcentraprojektet Entré Syd. Detta skapar goda chanser för Scandic Plaza att ytterligare vÀxa och stÀrka sin position pÄ hotellmarknaden i UmeÄ. Det finns en rad olika faktorer som pÄverkar en konsuments förvÀntningar, samt upplevelse och utvÀrdering av en hotellvistelse. Varför det gör som de gör, hur de gör det samt vad de har för förvÀntningar och behov, Àr nÄgra viktiga aspekter att kartlÀgga för att förstÄ konsumenters beteende.

Löftet om tillhörighet -En studie om de verkliga budskapen i fast fashion reklam

Effektiv och uppmÀrksammad marknadskommunikation som skapar positiva associationer Àr en av de viktigaste kuggarna i hjulet för att en organisation ska lyckas urskilja sig frÄn mÀngden, presentera ett enastÄende budskap och knyta till sig konsumenters uppmÀrksamhet. PÄ en allt konkurrenstÀtare marknad gÀller det att anpassa sig efter de situationer som kan tÀnkas uppstÄ och hela tiden ligga steget före sina konkurrenter.Studiens syfte Àr att undersöka hur en organisation inom elektronikbranschen arbetar för att skapa lÄngvariga relationer med konsumenter genom effektiv och vÀlgenomtÀnkt marknadskommunikation. Studien Àr baserad pÄ företaget Electrolux och kommer att ÄskÄdliggöra deras tillvÀgagÄngssÀtt nÀr det handlar om att, som ett av vÀrldens största företag inom elektronikbranschen, erbjuda konsumenterna nÄgot utöver vad konkurrenterna erbjuder.Den teoretiska referensramen kommer presentera litteratur inom omrÄdena marknadskommunikation, konsumentbeteende och varumÀrkeshantering för att vi som författare ska ha en sÄ bred grund som möjligt att stÄ pÄ inför analysering av senare insamlad empiri. Studien har utförts med ett hermeneutiskt förhÄllningssÀtt av kvalitativ natur dÀr empirin samlats in genom intervjuer med Electrolux för att sedan sÀttas i relation till befintlig teori. DÀrefter analyseras de empiriska data som samlats in för att finna meningsskiljaktigheter mellan Electrolux tillvÀgagÄngssÀtt och vad teorierna sÀger.

MÀtningar och betydande faktorer gÀllande företags kundrelationer: en fallstudie inom Stadium AB

Strong relationships are something that is really important for companies to succeed with, in purpose to increase and protect their market shares. After major research on the subject, it has been found that variables like exchange of relationship, trust, control mutability, satisfaction and commitment are important in the establishment of measuring a relationship. The purpose with this thesis was to: increase the knowledge on how companies measure, and then consequently evaluate, their relationships. To answer the purpose of the study we chose to do a case study at Stadium AB, which is a retailing concern with a high level of customer contact on a daily basis. The conclusion is that trust most likely is the key variable in measuring relationships.

Vad bör svenska företagsrepresentanter tÀnka pÄ vid affÀrer med tyska motparter?

Effektiv och uppmÀrksammad marknadskommunikation som skapar positiva associationer Àr en av de viktigaste kuggarna i hjulet för att en organisation ska lyckas urskilja sig frÄn mÀngden, presentera ett enastÄende budskap och knyta till sig konsumenters uppmÀrksamhet. PÄ en allt konkurrenstÀtare marknad gÀller det att anpassa sig efter de situationer som kan tÀnkas uppstÄ och hela tiden ligga steget före sina konkurrenter.Studiens syfte Àr att undersöka hur en organisation inom elektronikbranschen arbetar för att skapa lÄngvariga relationer med konsumenter genom effektiv och vÀlgenomtÀnkt marknadskommunikation. Studien Àr baserad pÄ företaget Electrolux och kommer att ÄskÄdliggöra deras tillvÀgagÄngssÀtt nÀr det handlar om att, som ett av vÀrldens största företag inom elektronikbranschen, erbjuda konsumenterna nÄgot utöver vad konkurrenterna erbjuder.Den teoretiska referensramen kommer presentera litteratur inom omrÄdena marknadskommunikation, konsumentbeteende och varumÀrkeshantering för att vi som författare ska ha en sÄ bred grund som möjligt att stÄ pÄ inför analysering av senare insamlad empiri. Studien har utförts med ett hermeneutiskt förhÄllningssÀtt av kvalitativ natur dÀr empirin samlats in genom intervjuer med Electrolux för att sedan sÀttas i relation till befintlig teori. DÀrefter analyseras de empiriska data som samlats in för att finna meningsskiljaktigheter mellan Electrolux tillvÀgagÄngssÀtt och vad teorierna sÀger.

Tryckt media och kundlojalitet -En granskning av Clas Ohlsons katalog som marknadskommunikation

Effektiv och uppmÀrksammad marknadskommunikation som skapar positiva associationer Àr en av de viktigaste kuggarna i hjulet för att en organisation ska lyckas urskilja sig frÄn mÀngden, presentera ett enastÄende budskap och knyta till sig konsumenters uppmÀrksamhet. PÄ en allt konkurrenstÀtare marknad gÀller det att anpassa sig efter de situationer som kan tÀnkas uppstÄ och hela tiden ligga steget före sina konkurrenter.Studiens syfte Àr att undersöka hur en organisation inom elektronikbranschen arbetar för att skapa lÄngvariga relationer med konsumenter genom effektiv och vÀlgenomtÀnkt marknadskommunikation. Studien Àr baserad pÄ företaget Electrolux och kommer att ÄskÄdliggöra deras tillvÀgagÄngssÀtt nÀr det handlar om att, som ett av vÀrldens största företag inom elektronikbranschen, erbjuda konsumenterna nÄgot utöver vad konkurrenterna erbjuder.Den teoretiska referensramen kommer presentera litteratur inom omrÄdena marknadskommunikation, konsumentbeteende och varumÀrkeshantering för att vi som författare ska ha en sÄ bred grund som möjligt att stÄ pÄ inför analysering av senare insamlad empiri. Studien har utförts med ett hermeneutiskt förhÄllningssÀtt av kvalitativ natur dÀr empirin samlats in genom intervjuer med Electrolux för att sedan sÀttas i relation till befintlig teori. DÀrefter analyseras de empiriska data som samlats in för att finna meningsskiljaktigheter mellan Electrolux tillvÀgagÄngssÀtt och vad teorierna sÀger.

L?rarnas arbete med konflikthantering p? fritidshemmet.

Syftet med denna studie var att granska l?rarnas skildringar kring det praktiska arbetet med konflikthantering i fritidshemmet, samt urskilja betydelsen som de olika niv?erna i Cohens konfliktpyramid specifikt har i fritidshemmet. D? vi har upplevt att det saknas f?rebyggande arbete kring konflikthantering s? blev detta v?rt problemomr?de. Vi besvarade v?ra fr?gest?llningar med st?d av v?r metod, kvalitativa intervjuer.

Plan för en förbÀttrad kundrelation

Arbetet bygger pÄ att de informationssystem som anvÀnds idag men som blir allt Àldre och dÀrigenom inte klarar de krav som stÀlls pÄ dem. Detta medför att informationssystemen mÄste migreras till modernare plattformar, dÄ företagen dels inte klarar sig utan dess nuvarande funktionalitet och dels mÄste vidareutveckla systemen.Detta arbete tar upp olika sÀtt som detta kan genomföras pÄ och vilka problem som kan komma att uppstÄ nÀr detta sker. För att kunna undersöka detta sÄ genomfördes ett antal migrationer. SprÄken som migrationen kommer att ske mellan Àr Visual Basic 6 och Visual Basic .net. Migrationerna kommer att ske med hjÀlp av ett migrationsverktyg, samt ett ramverk som i arbetet skrÀddarsys för just arbetets typ av migrationer.Det arbetet kommer fram till Àr att det sker problem vid anvÀndande av ett verktyg och Àven att det inte ger tillrÀckligt med respons pÄ vad som gÄtt snett under migrationerna..

Kundrelationer pÄ Internet : en utveckling av Skandias webbplats

This study is made in cooperation with the insurance company, Skandia. Skandia is a part of Old Mutual group?s Nordic division and is one of Swedens largest insurance companies with a total of 1.9 million customers. The company offers traditional life assurance, unit-linked insurance, private healthcare insurance and banking services. Insurance companies such as Skandia operate in a highly competitive environment.

Dagens agenda: Nöjd kund, Fastighetsföretagens syn och arbetssÀtt för att fÄ nöjda hyresgÀster i Malmös bostadsomrÄden.

Sammanfattning Titel: Dagens agenda: Nöjd kund Fastighetsföretags syn och arbetssÀtt för att fÄ nöjda hyresgÀster i Malmös bostadsomrÄden. Författare: Stina Pettersson & Isabella Gadde Avdelning: Teknik och SamhÀlle vid Malmö Högskola Handledare: Peter Hansson & Sarah Jaxell Syfte: Syftet med rapporten Àr att göra en undersökning av hur fastighetsföretag arbetar med service i centrala Malmö samt i Malmös ytteromrÄden som Fosie, Hermodsdahl, Holma, SödervÀrn och BellevuegÄrden. Vi vill fÄ fram om fastighetsföretag arbetar med service pÄ olika sÀtt i olika omrÄden, inre samt yttre omrÄden. Vi vill fÄ reda pÄ hur fastighetsföretag skapar trivsel för deras bostadsgÀster i inner- och ytteromrÄden i Malmö. PÄ sÄ sÀtt försöker vi skapa en helhetsbild av hur man arbetar med service och kundrelationer i inre och yttre bostadsomrÄden i Malmö. De tre frÄgestÀllningarna lyder: - Hur arbetar fastighetsföretag för att fÄ nöjdare kunder? - Vilken instÀllning har fastighetsföretag till att skapa trivsel och nöjda kunder? - Skiljer sig fastighetsföretagens arbetsinsats för att skapa nöjda kunder i olika bostadsomrÄden? Metod: De tre frÄgestÀllningarna har undersökts med hjÀlp av kvalitativ forskningsmetod.

Gilla, dela och kommentera - ett sÀtt att stÀrka kundrelationer? : En studie om hur trÀningsverksamheter anvÀnder Facebook

Syftet: Syftet med denna uppsats Àr att undersöka hur företag pÄ sinFacebooksida arbetar med vÀrde, interaktion och teknik för attstÀrka de sociala banden och dÀrmed relationerna till sina kunder.Metod: Metoden för denna uppsats Àr kvalitativ med en ansats avdeduktivt slag. Data samlades in genom semistruktureradeintervjuer med utvalda företag som har en Facebooksida.Slutsats: Företag arbetar idag till viss del med vÀrde, interaktion och teknikutifrÄn vad teorin rekommenderar. Det finns inom alla tre omrÄdenbÄde likheter och skillnader mellan verklighet och teori. Denundersökta modellen syftar till att stÀrka relationerna men det rÄderdelade Äsikter frÄn de undersökta företagen huruvida de uppleveratt relationerna har stÀrkts genom deras nÀrvaro pÄ Facebook..

Kundrelationer pÄ menyn : ? En fallstudie av McDonalds erbjudande och kunders beteende för skapandet av lÄngsiktiga relationer.

The study aims to understand the underlying factor why McDonald's customers return despiteprevious failure customer experiences. Why do customers come back to the company thatcontributes to the former dissatisfaction? McDonald's attempt to maintain unceasingpurposeful emergence fail at the local level, where the customer contact occurs. McDonald'sofferings and customers' bounded rationality results in that customers are satisfied with an"ok" experience, which adds to their low expectations of McDonalds. This makes clear thatMcDonald's does not have to make an effort through constant adaptation at the local level toachieve a "great" level of satisfaction.

Att utveckla en effektiv webbsida med avseende pÄ marknadsföring och sÀljstöd.

Internet Àr ett mycket kraftfullt media för marknadsföring och sÀljstöd. Genom modern teknologi kan man skaffa sig viktig information om webbsidans besökare och vad dessa finner bra och mindre bra pÄ webbsidan. Ett korrekt nyttjande av informationen ger en bra grund till lÄngsiktiga kundrelationer och mÄlgruppsanpassning, allt enligt relationsmarknadsföringens principer.Syftet med arbetet har varit att utreda vad som gör en webbsida effektiv ur ett marknadsförings- och sÀljstödsperspektiv och att ocksÄ skapa en sÄdan webbsida för Flexibla Kontor i SÀter. Detta har utförts genom en nulÀgesanalys tillsammans med en konsult, studier av litteratur, intervjuer med sÀljare pÄ Flexibla Kontor samt en fasindelning av arbetet.Flexibla kontor har mycket goda förutsÀttningar för att effektivt kunna anvÀnda en sÄdan webbsida. Man bör jobba för att ta fram optimala texter till webbsidan och utreda vilka besökare sidan har och vad dessa gör under sitt besök..

Patienters upplevelser efter att ha f?tt en implanterbar hj?rtdefibrillator (ICD)

Bakgrund: Implantable Cardioverter Defibrillator (ICD) ?r en hj?rtstartare som implementeras hos patienter med h?g risk f?r pl?tslig hj?rtd?d till f?ljd av underliggande hj?rtsjukdomar. Genom kontinuerlig ?vervakning av hj?rtrytmen uppt?cker och behandlar ICD livshotande arytmier genom att leverera elektriska st?tar. Syftet ?r att ?terst?lla en normal hj?rtrytm och d?rigenom f?rhindra pl?tslig hj?rtd?d.

MÀrkt av mÀrkningen? -en studie av konsumeters kunskap, attityder och köpbeteende avseende etik- och miljömÀrkningar av den svenska livsmedelsbranschen

Effektiv och uppmÀrksammad marknadskommunikation som skapar positiva associationer Àr en av de viktigaste kuggarna i hjulet för att en organisation ska lyckas urskilja sig frÄn mÀngden, presentera ett enastÄende budskap och knyta till sig konsumenters uppmÀrksamhet. PÄ en allt konkurrenstÀtare marknad gÀller det att anpassa sig efter de situationer som kan tÀnkas uppstÄ och hela tiden ligga steget före sina konkurrenter.Studiens syfte Àr att undersöka hur en organisation inom elektronikbranschen arbetar för att skapa lÄngvariga relationer med konsumenter genom effektiv och vÀlgenomtÀnkt marknadskommunikation. Studien Àr baserad pÄ företaget Electrolux och kommer att ÄskÄdliggöra deras tillvÀgagÄngssÀtt nÀr det handlar om att, som ett av vÀrldens största företag inom elektronikbranschen, erbjuda konsumenterna nÄgot utöver vad konkurrenterna erbjuder.Den teoretiska referensramen kommer presentera litteratur inom omrÄdena marknadskommunikation, konsumentbeteende och varumÀrkeshantering för att vi som författare ska ha en sÄ bred grund som möjligt att stÄ pÄ inför analysering av senare insamlad empiri. Studien har utförts med ett hermeneutiskt förhÄllningssÀtt av kvalitativ natur dÀr empirin samlats in genom intervjuer med Electrolux för att sedan sÀttas i relation till befintlig teori. DÀrefter analyseras de empiriska data som samlats in för att finna meningsskiljaktigheter mellan Electrolux tillvÀgagÄngssÀtt och vad teorierna sÀger.

<- FöregÄende sida 12 NÀsta sida ->