Sök:

Sökresultat:

70 Uppsatser om Kotler - Sida 2 av 5

Frivillig revision för nystartade företag : En kvantitativ undersökning om vad som påverkar ett nystartat aktiebolag att frivilligt välja att ha revisor.

SyfteDenna uppsats syftar till att analysera kundsegmenteringsmetoder fo?r ett mikrofo?retag pa? industriella marknader betingat av att fo?retaget har mycket begra?nsade resurser och kunskap ro?rande denna typ av arbete.Frågeställningar1. Med utga?ngspunkt fra?n sin marknadssituation, hur arbetar R-Produktion med marknadsfo?ring och kundsegmentering och vilka fo?rdelar och nackdelar a?r fo?renliga med detta arbetssa?tt?2. Baserat pa? marknadssituation och interna fo?rutsa?ttningar, vilka teoretiska segmenteringsmodeller a?r ba?st la?mpade fo?r fo?retaget med ha?nsyn till praktisk genomfo?rbarhet, resursanspra?k och fo?rva?ntad homogenitet?3.

Kultur & Näringsliv : Samarbeten mellan fälten

Denna uppsats undersöker de spänningar - i språk, förståelse och kultur - som uppstår mellan de ekonomiska och kulturella fälten för kulturaktören i ett sponsorsamarbete, med fokus på finansiering, genomförande och resultat. Flerfallsstudien baseras på djupintervjuer med sex kulturaktörer i Stockholm, vars inställning till och erfarenheter av näringslivssamarbeten skiljer sig åt. Empirin analyseras utifrån Pierre Bourdieus teorier om fält, kapital och habitus. Philip Kotler och Kevin Lane Kellers teorier om sponsring används för att förstå näringslivets incitament. Analysen är gjord utifrån ett institutionellt perspektiv och visar att en medvetenhet om ekonomiseringen i samhället i stort påverkar utfallet av kulturaktörens näringslivssamarbeten.

En kvantitativ studie om köpbeslutsprocessen ? En undersökning inriktad på kvinnors konsumtion av konfektionsvaror till låga priser

Den svenska klädimporten har ökat dramatiskt och vårt samhälle har förändrats till ett konsumtionssamhälle där vi shoppar efter ?köp och släng? istället för ?slit och släng?. Den ökade klädkonsumtion är ett omdiskuterat samhällsproblem och mode är en färskvara som uppdateras i en allt snabbare takt. Ett stort utbud tillsammans med de låga priser som klädmarknaden är uppbyggd av uppmuntrar till impulsköp vilket gör det allt svårare för kunden att fatta medvetna köpbeslut. I denna studie kommer vi att utgå från Armstrong och Kotlers modell av köpbeslutprocessens som är uppbyggd av fem steg som innefattar hela processen.

?Varför ska vi heta som vårt hus?? En studie av marknadsföring av bibliotekarien

The aim of this Master?s thesis is to investigate different ways of illustrating the information literacy of librarians and with a pragmatic view survey what has been written about marketing the librarians. The thesis is based on a marketing theory introduced by Philip Kotler. He believes that marketing is a social process and that everything can be marketed. I have reviewed three marketing strategies and their significance in marketing the information literacy of librarians.

Effektiv marknadsföring genom segmentering : i ett litet kommunalt bostadsföretag i glesbygd

It is important to Ockelbogårdar to have knowledge about different needs by the segments on a market, while they can bring a product into line with consumer needs by marketing. To survey the needs of consumers, demographic segmentation could be in use. It is about to survey the most importent factors or advantages the consumers have in their living environment.The purpose of the essay is to investigate how Ockelbogårdar could make their marketing better against several target groups, in the existing building population, by distribute the consumers into segments. On the basis of the investigation and the segments that will introduces, Ockelbogårdar can offer the consumer a living which fits the indivdual consumer.A poll have been done by the conusmers of Ockelbogårdar. The poll have been delivered by post and a quantity data about the needs of the consumer have been evaluated.

TV4 Sverige och annonspaketet Sumo

Syftet med uppsatsen är att genom en fallstudie titta på TV4 Sveriges säljprocess av deras annonspaket Sumo, genom en modell bearbetad utifrån Roger Bests (2005) andelsutvecklingsträd (eng. Share Development Tree) samt marknadsföringssmixen (eng. Marketing Mix)utifrån Kotler et al. (2002).Metod: Metoden som har använts i denna uppsats är kvalitativ, då syftet var att göra en fallstudie av ett företag. En personlig semistrukturerad intervju med bandspelare genomfördes och två intervjuer via e-post gjordes då dessa två respondenter inte hade tid att träffas personligen.

Svenska företag och den kinesiska byggboomen : En analys av strategier och skillnader i affärskultur

A positive aspect of globalization, from a western viewpoint, is the growing demand of advanced products in China and other developing countries. The construction industry is thriving in China and Swedish companies have taken part in various projects. However the situation have been difficult for some of the companies. The aim of this study is therefore to investigate how strategic and cultural factors affect the potential for Swedish companies to operate on the Chinese construction market. The theoretical framework of the study consists of Porter?s and Kotler?s theories about strategy, and Hofstede?s, Bjerke?s, and Daun?s research about different cultures.

Kommunen med potential - En studie av Svenljunga

Kommunikationsteorin bygger på att det finns en sändare, budskap, mottagare och brus. Det är sändaren som vill förmedla ett budskap åt mottagaren och bruset är de olika störningar som finns runt omkring. Exempel på brus som kan störa budskapet är andra konkurrenter på marknaden eller händelser som sker runt omkring som gör att mottagaren inte reflekterar över budskapet.Människor utsätt dagligen för mycket information men tar samtidigt inte till sig och uppmärksammar all den informationen. Därför blir det allt viktigare inom marknadsföringen att skapa ett unikt och särpräglat budskap som kan ta sig förbi bruset och nå kunderna.Svenljunga kommun är belägen i södra Västra Götaland och har ett invånarantal på ca 10 500 personer vilka är fördelat på ett flertal mindre orter. I kommunen som har en yta på 900 km² finns det mycket natur samt flera sjöar att tillgå.

En studie i hur kunskap om köpbeslutsprocessen kan vara fördelaktig vid marknadsutvidgning-i den medicintekniska branschen.

När ett företag vill expandera till en ny marknad med bibehållet tjänsteutbud, skriver Ansoff (1957) att många företag lägger för stor tyngdpunkt på detta samt att det ofta resulterar i dåliga resultat. Han skriver vidare att marknadsutvidgning innebär vissa specifika problem som innefattar avbrott i gamla tillvägagångssätt och att företag tvingas in på ny outforskad mark. Marknadsutvidgning är ett strategiskt steg som ett företag kan ta mot en framtida expansion. (Ansoff 1957)Olika författare (Kotler et al 2002 och Lindquist & Sirgy 2003) argumenterar att professionella inköp tar lång tid, är komplexa, att många personer är involverade och att de bygger på långa relationer. Det finner sig intressant att undersöka om köpbeslutsprocessen verkligen ser ut så här i ett av samhällets mest använda områden, nämligen inom IT.

Är grönt mode skönt? Unga kvinnliga modekonsumenters attityd gentemot hållbart mode.

I denna uppsats undersöker vi unga kvinnliga modekonsumenters attityder gentemot hållbart mode. Vi studerar också deras upplevda skillnad mellan hållbart och vanligt mode. Slutligen undersöks på vilket sätt de mjuka värdena påverkas av den hållbara egenskapen. Vi har använt oss av semistrukturerade intervjuer med sex kvinnliga respondenter i åldern 29-35 år. Resultaten har analyserats med hjälp av Maslow´s behovspyramid, ABC-modellen, konsumtentbeteende enligt Kotler et al.

Är grönt mode skönt? Unga kvinnliga modekonsumenters attityd gentemot hållbart mode.

I denna uppsats undersöker vi unga kvinnliga modekonsumenters attityder gentemot hållbart mode. Vi studerar också deras upplevda skillnad mellan hållbart och vanligt mode. Slutligen undersöks på vilket sätt de mjuka värdena påverkas av den hållbara egenskapen. Vi har använt oss av semistrukturerade intervjuer med sex kvinnliga respondenter i åldern 29-35 år. Resultaten har analyserats med hjälp av Maslow´s behovspyramid, ABC-modellen, konsumtentbeteende enligt Kotler et al.

Vintage ? ett varumärke?

To dress in used clothes is no longer considered as unfashionable. The acceptance of thesecond hand market has increased over the years. Vintage clothing has becomefashionable because you get the opportunity to create your own individual style. Vintagehas been given status. It has become a trend.

Marknadsföring på forskningsbibliotek syften och mål, struktur, konsekvenser, uppföljnings- och kontrollmekanismer

The main subject with this master thesis is to take a closer look at university libraries specially Gothenburg University Librarys operation of marketing the librarys user contact, how it receives various users demands and carry out the interactive and strategic marketing. Marketing is planning, structuring, implementation, analysis and controls of carefully formulated programs, designed to bring voluntary interactions and relations with the target markets, for the purpose of achieving organisational and user satisfaction objectives. The structure of this thesis covers three main parts. Part I reflects the researchers approach to the subject. Marketing researchers such as Grönroos, Kotler, Bryson, De Sáez and Gummesson among others are presented.

"Alla barn har glädje av det" : Inkludering av barn i behov av särskilt stöd i förskolan.

Visuell kommunikation är något som vi dagligen stöter på i vår vardag, i form av reklamannonser, reklamfilmer, skyltningar osv. Skyltfönster är en form av visuell kommunikation, och fungerar som företagens ansikte utåt och det skapar ofta en första bild hos mottagaren om företaget.  Enligt köpbeslutsprocessen är reklam den mest förekommande informationskälla som påverkar konsumenten i köpbeslutet. Denna studie kommer att utgå från Kotler och Kellers modell av köpbeslutsprocessen, som följer kunden före, under samt efter köpet. Modellen består av fem steg, problem erkännande, informationssökning, utvärdering av valmöjligheter, köpbeslut och efter köpbeteende.

Strategier för positionering av kontorslokaler

The report aims to examine how property owners position themselves to reach their targetmarket, and which strategies they use when positioning their product. The investigation has beencarried out mainly in the form of a case study in which a number of interviews with Stockholmreal estate companies has been conducted, focusing on commercial property market segment.The interviews have resulted in identification of common and specific strategies among thecompanies. These strategies have been analyzed in the light of the theory by Philip Kotler andKevin Lane Keller, focusing on how an offer should be designed to reach a competitive position.It can be concluded that positioning is a key activity for successfully addressing the targetmarket. Successful positioning mandates three key requirements to be met; determining thecategory to which the offer belongs, identifying similarities and differences compared to thecompetitors and developing a brand mantra. The result of the case study concludes that theproperty companies work similar in many ways.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->