Sök:

Sökresultat:

1928 Uppsatser om Keywords: ADHD - Sida 33 av 129

"Det virtuella samhället" : En studie om ungdomars ökade Internetanvändning

AbstractPurpose: The purpose is to try to map todays research in the subject field, structure the problems dealt with and compile the empirical results obtained. In expectation of creating new moods of thought, approaches and ideas.Method: Secondary analyses on relevante literatureMain results: The usage of Internet will continue to increase, new habits will develop, the Internet will develop more and more to a hobby, the usage of Internet functions will increase.Keywords: Youth, Internet usage, Social changes, Everyday life, New styles of communications, New habits and experiences..

De idérika och spontana barnen : I arbetet med och bemötandet av barn med Attention Deficit Disorder i förskolan och skolans tidigare år

Syftet med studien har varit att undersöka hur arbetet i förskolan och skolans tidigare år ser ut för att göra barn med ADD mer delaktiga i verksamhetens olika aktiviteter.Den metod som valdes var att genomföra en kvalitativ studie för att på så sätt få ökad kunskap om förskole- och annans personals bild av hur arbetet och mötet med dessa barn kan se ut.I studien har fem stycken kvalitativa intervjuer genomförts och varade 20-30 minuter och spelades in med hjälp av diktafon.Resultatet från intervjuerna har visat att det finns en rad olika arbetssätt för underlätta barn med ADD och deras vardag. Det har till exempel visat sig att det går att använda sig av ?picto-bilder? för att beskriva för barnen vad som kommer ske under dagens lopp.Flickor med ADHD (ADD) är mer tystlåtna och mindre utåtagerande än pojkar med samma diagnos. Deltagarna ansåg att det är viktigt att lyfta fram barnens bra egenskaper eftersom det får positiva effekter för barnens personliga utveckling. Det har även blivit tydligt att barn med ADD oftast först uppmärksammas i högstadiet eller vuxen ålder.

Kommunikation mellan lärare och elever med ADHD : - Förekomsten av skillnader i kommunikationen beroende på elevernas kön

Denna uppsats behandlar elevers förmåga att tala inför andra människor. Jag har genomfört en kvalitativ undersökning och har arbetat utifrån två problemformuleringar. Dessa är ?Hur arbetar lärarna för att utveckla eleverna till säkra talare? och Vilken är lärarens personliga inställning till detta område?? Jag valde ut fyra olika lärare som jag sedan intervjuade genom att ställa nio frågor.Resultatet av min undersökning blev att två av de intervjuade lärarna anser att eleverna upplever det som positivt och roligt att redovisa muntligt inför sina klasskamrater, det var också dessa lärare som arbetade med de yngre eleverna. Dessa lärare använder sig av olika metoder för att utveckla eleverna inom detta, men framförallt lyfter de fram att det är mängden talträning som är av allra största vikt.

Att kunna rita en perfekt cirkel är super : En jämförande studie om hur lärare använder smartboards i undervisningen

The purpose of the study is to examine how the teachers in second grade use SMART Board and compare two schools.The process I used was qualitative interviews and classrooms observations. Previous studies shows how widely SMART Board is used in classrooms, and this has also been shown in my study. The study shows how differently SMART Board is used in the classrooms, and how important education in the technology of SMART Board is to achieve in the classroom. The final discussion clearly shows similarities and differences in the use of SMART Board in different classrooms and also the teachers? thoughts about SMART Board as a tool.A central aspect in the use of SMART Board shows how important the basic education in SMART Board is.

Egen och social påverkan på perfektionsim hos individuella idrottare

The main purpose of this study was to examine own and social influence on perfectionismwith individual athletes. The participants (n= 96) of this study represented ten different sportsand their ages was between 15 and 44. An interview with four of the participant wasconducted. The instruments used for this study was the Positive and Negative PerfectionismScale (Terry-Short et al., 1995) and for the interviews questions was based on own and socialinfluence. The results showed that there was a relationship between positive perfectionismand own influence, negative perfectionism and own influence, negative perfectionism andsocial influence.

Barns språksvårigheter : Hur man som pedagog bemöter barn med språksvårigheter

The main purpose with this study was to get an insight in how to best be able to help children with language difficulties, and learn to see those who are in need of extra help and attention.The study is the result of three separate interviews with a speech therapist, a preschool teacher, and a teacher for children with special needs. The other information that my study is built on comes from books.The answers that I got from the interviews questions, have I built my discussions from.Since I only have done three interviews, can´t I do any general conclusions, from my findings.The answers that I got shows that it`s not always the same answers from the speech therapist, preschool teacher and the teacher for children with special needs, are the same. But most of the answers had a similar conclusion. The most important finding in my study, which also the literature agrees with, is that. It´s always important to read out loud to the children.Keywords: language difficulties, exertion, learning to speech and communication..

"Det är väldigt bra anpassat. Det är väl det som är det bästa." : Hur elever med rörelsehinder upplever sin skolgång i särskild undervisningsgrupp

 Syftet med denna uppsats är att se om det finns ett samband mellan fysisk aktivitet och koncentrationsförmåga samt att utreda om det kan vara bra för barn och ungdomar med koncentrationssvårigheter att ha mer idrott i skolan. I den teoretiska bakgrunden redogör vi framförallt för begreppen fysisk aktivitet, koncentrationsförmåga och koncentrationssvårigheter. Vi redovisar för forskning kring ADHD och DAMP, eftersom dessa diagnoser innebär svåra koncentrationssvårigheter. Många forskare anser att fysisk aktivitet eller motorisk träning på olika sätt kan ha en positiv påverkan på koncentrationsförmågan men det verkar råda olika meningar kring hur mycket och vilken typ av fysisk aktivitet som är effektiv. För att besvara vårt syfte har vi med hjälp av enkäter frågat elever om fysisk aktivitet och koncentrationsförmåga under teoretiska lektioner. Vi har även intervjuat en speciallärare om hennes arbete och om hennes syn på fysisk aktivitet och koncentrationsförmåga.

Taoismen och den analytiska psykologin

The purpose of this paper is to study the connection between Taoism and analytical psychology. This is done by descriptive text analysis of post-jungian literature. Often mentioned when searching for the inspirations and influences on analytical psychology we find references to alchemy, Buddhism, Gnosticism, Hinduism and the hermetic tradition. More seldom do we meet any references to Taoism. My aim is to investigate what gravity do the post-jungians attach to the taoism influence on C.G.

Integrering eller inte? : Barn med högfungerande autism i skolan

The purpose with this essay is to find out how active teachers think about integrate children with the diagnosis autism into the regular school. The method I have used to find out is a qualitative interview, where I have interviewed three teachers of various age and sex.A person with the diagnosis autism has problems with communication, social interaction and the ability to form a conception. Today, we do not know what causes autism, but we do know that it has to do with a neurological disorder. The word integrate means unite or join together as a wholeness. Many children who have a handicap may feel good to participate in a school where the other pupils do not have a handicap.

Datoranvändning inom förskolan : Ett lärtillfälle eller tidsfördriv?

AbstractThe purpose of this study is to see how technology is presented in different fictional picture books that are available in preschool. Six fictional picture books that have connection to technology in picture and text have been analysed. In order to show how technology can be made visible in fictional picture books, the relation between picture and text has been analysed through a technology perspective. Furthermore, the pictures and the texts have been analysed separately in order to show what they show respectively in terms of technology. The fictional picture book has a potential to be a basis for making technology visible in preschool, which is a step in a new direction.

"Idioter", "mörka krafter" och fotboll : en studie av mediers rapportering om fotbollsrelaterat våld

AIMThis thesis purpose is to fill a knowledge gap of research into football-related violence and media. The objective is to create an understanding of how football-related violence is portrayed in the Swedish tabloids Aftonbladet and Expressen.METHODTo reach the desideratum we used a qualitative content analysis of 198 articles concerning football-related violence. To analyse the results we used theories regarding ?Framing?, ?the three ?I?s and the ?Stigma-theory?.MAIN RESULTSThe result from the initial analysis showed a heavy reliance on ?frames? by media outlets. This tended to make the news seem more sensational, dramatized and subsequently more readable than it otherwise would have been.

Mitt hem det är allt det : En kvalitativ studie om hemtjänstmottagares syn på hemmet, åldrande och hjälpberoende

AbstractThe intention of our study was to examine the meaning of home of elderly women and men and how they experience their getting older. We also wanted to see how elderly women and men experience to receive home-help-service in their own home. The study was based on qualitative interviews with elderly women and men. The informants were five women and four men between the ages of 60-84 years. They all had everyday help from the home-help-service.

Talet om en likvärdig skola med hänsyn till lärares anpassning av undervisningen till barn med ADHD

Offentliga diskurser har historiskt framställt feminitet och feminism som oförenliga med varandra. Feminitet framställs vanligen med en kvinna som besitter normativt feminina egenskaper, medan framställningen av feministen skildrat en radikal och manhaftig kvinna. Tidigare forskning visar att ordet feminist, för många individer, har en negativ laddning samt en otydlighet i innebörden av ordet. Detta speglar hur väl individen identifierar sig med feminism. Denna uppsats handlar om hur bloggaren UnderbaraClara, som aktör i den feministiska diskursen, på sin blogg positionerar sig till feminism och feminitet.

The heartbeat of change : Ett hjälpmedel för ledare vid organisationsförändringar

Sammanfattning Den här studien har som syfte att ta fram en ny förändringsmodell som ledare kan ha som hjälpmedel vid organisationsförändringar. Syftet är även att belysa ledarens betydande roll och dess påverkan vid organisationsförändringar. Intervjuer med medarbetare i banksektorn har gjorts och knutits ihop med relevant teori. Forskarna har bland annat velat få fram medarbetarnas upplevelser kring organisationsförändringar samt ledarens agerande. Studiens resultat visar att kommunikation, motivation och delaktighet tillsammans med en demokratisk ledarskapsstil kan göra att medarbetare upplever organisationsförändringar som något positivt.

Pedagogisk dokumentation : reflektionens betydelse

The degree project aims to gain a deeper understanding of how pedagogues are working with pedagogical documentation, as well as the significance of reflection in the educational work with children.The survey was implemented on two Reggio Emilia-inspired preschools and is based on a qualitative study using semi-structured interviews with open questions, where six pedagogues shared how they view the pedagogical documentation.The study is seen from an epistemological perspective. The results show that pedagogues place great emphasis on reflection as a tool for a visibility of children´s learning and development. Pedagogues respond to children´s questions with a question at issue to challenge the children to develop their own hypotheses for problem solving.Keywords, pedagogical documentation, reflection, learning process..

<- Föregående sida 33 Nästa sida ->