Sök:

Sökresultat:

17564 Uppsatser om Internetbaserad information - Sida 13 av 1171

Informationsklassificering : ett styrdokument för klassificering av informationssystem

Hantering av information blir allt viktigare i dagens informationssamhälle då information är en av de värdefullaste tillgångarna för verksamheter. Syftet med uppsatsen har varit att skapa ett styrdokument för IT-administratörer som hjälper dem vid klassificering av informationssystem. Styrdokumentet har som uppgift att kontrollera att informationssystem lever upp till verksamheternas krav som finns på konfidentialitet, integritet, tillgänglighet och spårbarhet. Styrdokumentets vetenskapliga värde har verifierats genom att utvalda IT-administratörer undersökt och utvärderat styrdokumentet. Resultatet visar att styrdokumentet kan användas som ett hjälpmedel.

Patienters upplevelse av information efter hjärtinfarkt

Bakgrund: Hjärtinfarkt är den vanligaste enskilda dödsorsaken i Sverige. Att bli diagnostiserad med hjärtinfarkt skapar mycket ångest och oro och patienter som drabbas är därför i stort behov av information. Vårdpersonal har skyldighet att ge varje patient individuellt anpassad information. Genom att belysa hur patienter med hjärtinfarkt upplever information från sjuksköterskor kan kvaliteten på informationen höjas och bli mer individanpassad. Syfte: Syftet var att belysa patienters upplevelse av information efter en hjärtinfarkt.Metod: En systematisk litteraturstudie genomfördes där åtta artiklar, varav fem kvalitativa och tre kvantitativa analyserades.

Systemarkitektur för presentation av geografiskinformation- Utredning av Informationssystem och produkter

Banverket Trafik has a responsibility to make sure that the companies who traffic the Swedish railroad have the correct information about the status of the railroad. One of Banverket Trafiks information systems (Opera) presents the train?s actual position on a map and provides the user with physical information about the trains. Due to increasing demands on the information systems, Banverket Trafik needs to update the present system architecture in order to manage the increasing demands on map graphics and map functions. This paper analysis the information system Opera on the basis of theory and support of methods and discuss problems and demands for Opera.

Dagligvaruföretags arbete med kundinformation

The competitive environment forces companies to find new ways to meet their customers? needs and satisfy their wants. Companies have to get to know their customers and therefore they collect more and more information about them. The purpose of this study was to examine how convenience stores use customer information. To meet this case study?s purpose two interviews were carried out at both a central level as well as a local level at the studied company.

?Jag är hemlös, inte lealös?: En undersökning om hemlösas informationsbehov

The aim of this Master?s thesis is to study the information needs of the homeless. The main focus is to investigate what kind of information needs that are to be found among the homeless and also how information is exchanged and shared by the group. Another aspect of our study includes the sources that are used to fulfil these information needs. The homeless use of the library, as one of these sources, is also examined.

Information som spelar en roll : En studie i teaterhögskolestudenters informationsbehov

The purpose of this bachelor's thesis is to examine the information needs and behavior of Swedish theater students. The aim is to get an increased insight into how theater students search and use information as they create their character roles and also to examine how the information seeking is integrated in the creative process. The findings of this study have been made through qualitative data gathered from five interviews with six theater students who are studying at the Swedish Theater Academy. These students studied between autumn term of 2014 and spring term of 2015. To analyze the result of the interviews four different theories? have been used, Carol Kuhlthau?s information search process model, Lars Höglund and Olle Perssons model of four domains, Lars Höglund and Olle Perssons information search barriers and Tom Wilson?s model of information behavior.

?Det är inte du som äger hans penis, det är hans penis som äger dig? En kvalitativ studie av konstruktioner av kön och sexualitet på nätforumen Flashback och Familjeliv

I detta arbete undersöks hur deltagarna på nätforumen Flashback och Familjeliv konstruerar kön och sexualitet. Vi vill undersöka huruvida användare på forum som är manligt respektive kvinnligt dominerade uttrycker sig på liknande sätt i diskussioner gällande sex. Vårt fokus ligger på hur olika aspekter av sexualitet diskuteras och hur man i dessa diskussioner väver in moral, normer och värderingar. Internetbaserad kommunikation och den aggressivitet som kan uppvisas där är ett mycket aktuellt ämne, bland annat i massmediala kanaler. Till exempel förs en debatt kring näthat där fokus ligger på män som uttrycker sig aggressivt och hotfullt mot kvinnor.

Förstå kundens bruksvärde

Abstract?Understand the customers value in use ? A multiple case study of three industrial companies? or ?Förstå kundens bruksvärde ? En multipel fallstudie av tre industriella företag? brings out the problem that it is easy to assume, what the value is for the customer.The questions asked for this thesis are:? How does the companies in focus, gather information about what effects the customers value in use?? How do the companies use this information in their business?The purpose is to examine how some industrial companies gather information about the customer?s value in use, on the bases from the five activities from Porter and how they can use this information.Three semi structured interviews were made for this investigation, with representatives from Atlas Copco Rock Drills, IL Recycling and Johnson Pump.The conclusions are that to gather information about the customers value in use, the company must work close with the customer. This information helps the company to improve their products, services and their relationships..

Revisor och nätverk: struktur, användning och framgång - en surveyundersökning bland revisorer verksamma vid små revisionsbyråer

Revisorsrollen har förändrats över tiden. Tidigare arbetade revisorn bara med revision och revisionsrådgivning, men numera ingår även en roll som rådgivare i frågor som inte direkt är förknippade med revision. När revisorns kunskaper inte räcker till måste denne ta hjälp av olika specialister. För att revisorn vid den lilla revisionsbyrån ska få tillgång till dessa specialister är ett externt nätverk nödvändigt. Syftet med denna uppsats har varit att kartlägga hur nätverket ser ut för revisorn vid den lilla revisionsbyrån.

Hur hanterar SAS kundklagomål? : En kvalitativ studie av den interna processen

It is important that companies knows how to handle a complaint when they receive one from a customer. This information could the company take care of and use when they develop new services. Furthermore a good complain handling leads to satisfied and loyal customers which increases the revenue for the company. We have examined how SAS handle their internal information process and if this process affects the information and in that case how. The study is performed with a qualitative method, based on deep interviews.

Beslut som fattas a?r inte ba?ttre a?n den information besluten grundas i

Over the last 25 year IT development has greatly influenced the waycompanies are managed, the tremendous growth in the information society has made a huge amount of information extremely accessible. This has resulted in the problem of information overload where the large amount of information can affect the quality of a decision basis collected by a controller.The purpose of the study is to examine how a controller is affected by information overload and how this influences the decision basis. We intend to highlight the important elements to represent a high quality of information.A survey was conducted through a case study within a global affiliated company in the packaging industry. An adductive approach has been applied with a qualitative research method. Collected empirical material from interviews has been put into relation with existing theories.The case study indicates that there is no relationship between the problem of information overload and flawed decision basis.

Kvinnors upplevelse av information i samband med undersökning eller behandling av bröstcancer: En litteraturstudie

Varje år behandlas ungefär 8000 personer i slutenvård för malign tumör i bröstkörteln. Bröstcancer är idag en av de vanligaste dödsorsakerna hos medelålders kvinnor i Sverige. När kvinnor drabbas av bröstcancer är det viktigt att de får den information de behöver. Syftet med denna litteraturstudie var att beskriva upplevelsen av information i samband med undersökning och behandling hos kvinnor som drabbats av bröstcancer. Elva vetenskapliga artiklar analyserades med manifest kvalitativ innehållsanalys.

Servicekvalitet och Internetbaserade stödtjänster -en studie av konsumenters förväntningar på bokning av resor via Internet

Uppsatsens syfte är att undersöka vilka attribut hos en Internettjänst som påverkar kunders förväntade servicekvalitet på dessa tjänster. Utifrån ett servicekvalitetsperspektiv vill vi utveckla förståelsen för vad konsumenter värderar hos en Internetbaserad tjänst. Uppsatsens utgångspunkt är en abduktiv ansats. Vi har tagit del av erkända forskares resultat inom servicekvalitet och använt dessa som en teoretisk grund. Primärdata har samlats in genom 3 fokusgrupper med sammanlagt 14 respondenter.

Gymnasieelevers sökning och användning av information ? Tankar kring att arbeta tillsammans eller självständigt

The purpose of this essay is to explore how students in secondary school seek out and use information. More specifically, the essay examines how the search and use of information differs between students working in groups and students working independently. The essay draws on in-depth interviews with six students. Two different theories are used to analyse the transcripts from the interviews. The first theory consists of Carol Kuhlthau?s six different stages showing how the students? feelings, emotions and actions change during the information seeking process.

Information ur ett poststrukturalistiskt perspektiv: En diskussion kring informationsrelaterade teorier hos Mark C. Taylor, Jacques Derrida och Michel Foucault.

Defining the concept of information has long been the subject of debate within Information Science (IS) and new challenges are constantly presented by new scientific discoveries and new theoretical positions. It is, nevertheless, of key importance for any academic discipline to find definitions on which there is a consensus. The paper therefore aims to clarify the relevance of one of these new theoretical approaches for IS, namely poststructuralism. It does so by describing the theories found in the writings of poststructuralists Mark C. Taylor, Jacques Derrida and Michel Foucault, and discussing their relevance for the three definitions of information suggested by Michael Buckland (Information-as-knowledge, Information-as thing and Information-as-process), thereby answering the following questions: What relevance does Mark C.

<- Föregående sida 13 Nästa sida ->