
Sökresultat:
4014 Uppsatser om Internet protocol - Sida 55 av 268
En bekväm och osocial framtid? : En kvalitativ studie om relationer, kommunikation ochidentitetsskapande i virtuella communitys
Uppsatsen behandlar virtuella communitys som en plats för social interaktion, kommunikation och identitetsskapande. Syftet med uppsatsen var att utforska hur relationer skapas, hur kommunikationen sker och hur individer framställer sin identitet på Internet. Studien har bedrivits genom en kvalitativ intervjustudie med fokusgrupper och målgruppen har varit unga vuxna i åldern 19-25 år. Som bakgrundsmaterial har vi undersökt tidigare forskning kring virtuella communitys, identitetsskapande, chattande och cyberkultur. Resultatet av studien kom att visa respondenternas användning av virtuella communitys och att dem ser det som en viktig del av det sociala livet.
Hemparty - en studie om hur det är möjligt att tillämpa hempartyts säljverktyg på internet
I ett samhälle där tiden blir en allt mer avgörande faktor ökar konsumenternas efterfrågan på tidsbesparande konsumtion. E-handel erbjuder konsumenter besparandet av tid och bekvämlighet genom att det är möjligt att göra inköp, när som helst och var som helst. När företag väljer att tillämpa e-handel innebär det att de inte längre kan möta kunden öga mot öga. Vid hemparty, som är en form av direkthandel, sker försäljningen i direktkontakt med kunden. Försäljningen äger rum i kundens hem tillsammans med dennes vänner och bekanta.
Relationsmarknadsföring Vs Internet
SAMMANFATTNING Titel: Relationsmarknadsföring Vs Internet Författare: Krzysztof Fluder Fadi Safar Handledare: Marie Jönsson Kurs: Kandidatarbete, EFE305 Forskningsfråga: Har ett företag som tillämpar relationsmarknadsföring samma slags kundrelationer och kundprofiler som ett företag där man använder Internet som försäljningskanal? Syfte: Att identifiera hur relationerna mellan företag/kund ser ut samt att se om det finns en skillnad i kundprofil mellan två företag som tillämpar två helt olika försäljningskanaler inom lastpallsindustrin. Metod: Vi har gjort en kvalitativ undersökning där vi granskat två företags kundrelationer och kundprofiler. Vi intervjuade två företagsledare med olika sorters försäljningskanaler men inom samma bransch. När vi skrev ner våra intervjufrågor var vi tvungna att tänka på två saker.
Framtagning av lämplig teknologi för konvertering av VBA-applikation till Internet Explorer
Företaget GUTAB använder idag en frågeanalysmodul som är utvecklat i Visual Basic for Applications i Microsoft Excel. GUTAB fann det intressant att veta om modulen kunde konverteras till webbläsaren Internet Explorer samt vilken teknologi som var lämplig för detta. GUTAB var även intresserade av att veta vilken teknologi som kunde användas för att skapa grafiska manipulerbara objekt.En skrivbordsundersökning genomfördes som omfattade teknologierna ASP, ASP.NET, JSP, PHP, ActiveX samt Java applets. Skrivbordsundersökningen utgjordes av två delar där den första delen redogjorde för de två klientbaserade teknologierna ActiveX och Java applets med vilka grafiska manipulerbara objekt kunde realiseras. GUTAB ansåg att ActiveX program var mest lämpliga för detta ändamål.Baserat på skrivbordsundersökningens andra del bestämde GUTAB att ASP och ASP.NET skulle användas för att testa teknologiernas kapacitet att konvertera programlogik samt grafiska objekt från VBA-applikationen i en webbapplikation då dessa två teknologier ansågs som mest lämpliga för en konvertering.Testet som genomfördes visade att det var fullt möjligt att konvertera utvald funktionalitet med båda teknologierna.
Samarbete & Image på Internet
Vid utvecklandet av en webbsida krävs spetskompetens i kunskaper relaterade till Internet. Företag tvingas därför i många fall att inhämta denna spetskompetens från externa webbyråer vid utvecklandet av sina webbsidor.I och med detta hamnar ett stort ansvar för denna kommunikationskanals marknadsföring hos webbyråerna. Webbyråerna får rollen som kommunikatörer av företagens image.För att imagen via webbsidan ska förmedlas på rätt sätt blir det viktigt att webbyråerna får tillgång till information angående företagets målgrupp och marknadsföringsstrategier.Därav blir kommunikation och samarbete mellan webbyrån och företag viktiga faktorer för webbsidans förmåga att leverera en korrekt utformad imageförmedling.Vi har med hjälp av olika kommunikations- och planeringsfilosofiteorier tagit fram en teoretisk referensram som legat till grund för vår analys och utvärdering av sambandet mellan samarbete och webbsidans förmåga att förmedla image.Vårt arbete som bygger på intervjuer och ett frågeformulär visade att det fanns ett samband mellan webbsidors förmåga att förmedla företagets imageegenskaper och det samarbete ur vilket webbsidan utvecklats.De slutsatser vi kom fram till var att samarbetet vid utvecklandet av en webbsida bör innehålla faktorer som är förknippade med Normanns processtyrningsfilosofier.Dessa faktorer är:Ömsesidig involveringGod kommunikationHänsyn till kundens kundDubbelriktat lärandePlanering är ett inlärningsförlopp.
Utvärdering av responsiv design : En kvalitativ användarstudie av responsiv webbdesign för utvärdering av Hi-Fi prototyp
In my study, I have chosen to examine how the user interface and content must conform to design guidelines for responsive design makes it suitable for diverse desktop environment and for varied mobile platforms. The purpose of this study is to examine the extent recommended design guidelines based on scientific research has a positive impact on user performance and perception when using this study delivered hi-fi prototype. The goal of this study is to provide a Hi-Fi prototype with high usability that will introduce and inform the public about BrasilCine according specifications. Study findings from user testing and supplementary questionnaires show that the implemented technologies as design guidelines for responsive design and design features have a positive impact on user performance and perception. The study results are therefore relevant for further prototype development..
Nätmobbning - vem bär ansvaret? : En kvalitativ studie om lärares syn på ansvarsfördelningen mellan föräldrar och lärare vid förekomsten av nätmobbning
The phenomena of cyber bullying is relatively new, but it is now more prevalent than ever as children today have access to the internet on a daily basis, in school as well as at home. Although cyber bullying is an increasing problem in today?s society, there seem to be few guidelines for teachers to follow when using the internet with their students in school. The purpose of this study is to investigate who, according to six teachers, has the responsibilities revolving cyber bullying ? teachers or parents.
Liberala krafter i Kina En kartläggning över den politiska liberaliseringsgraden i dagens Kina
Kina är idag en av världens största handelsnationer. Sedan ordförande Maos död 1976 har landet öppnats upp för relationer med västvärlden. Handelsmässigt sett har Kina nått en större frihet. Syftet med denna fallstudie är att kartlägga graden av politisk liberalisering i Kina, med grundantagandet att liberalisering utgör vägen mot målet ? demokrati.
Att leva med döden i farstun : En kvalitativ studie av kvinnors berättelser på internet om att leva med obotlig cancer
Syfte: Syftet med studien var att undersöka hur kvinnor som levde med obotlig cancer beskrev den palliativa fasen utifrån egna berättelser på internet. Metod: Studien utfördes med kvalitativ deskriptiv ansats. I studien inkluderades sex bloggar skrivna av kvinnor med obotlig cancer. Kvinnorna var minst 18 år och fick svensk sjukvård. Som datainsamlingsmetod tillämpades sökmotorn Google och sökorden ?obotlig cancer? och ?blogg? användes.
Det sociala varumärket : - hur medarbetares användande av sociala medier påverkar varumärket
Bakgrund: Användandet av Internet och kommunikationen via sociala medier harökat betydligt och för många människor har det utvecklats till att blien del av vardagen. Detta gäller även medarbetare på ett företag. Företag och organisationer bör ha förståelse för och ta hänsyn till attsociala medier utgör en viktig kommunikationskanal och inse att deras medarbetare är representanter för företaget och fungerar som ambassadörer för varumärket.Syfte: Vi vill skapa djupare kunskap för hur sociala medier fungerar som en modern kommunikationskanal och hur det påverkar varumärken. Vi vill även skapa förståelse för eventuella motiv till att kontrolleramedarbetares användande av sociala medier och vilka komplikationer detta kan medföra, både externt och internt.Metod: Uppsatsens ansats är abduktiv och vi har använt oss av en kvalitativ metod. Utifrån en semistrukturerad intervjuguide har vi intervjuat fempersoner på olika företag.
Elevers upplevelse av en virtuell laboration i matematik
Syftet med den här uppsatsen är att undersöka elevers upplevelse av en virtuell laboration i matematik och av laborationens inverkan på deras motivation att lära och intresse för ämnet, på deras förståelse av stoffet och möjligheten till meningsfullt lärande och slutligen på deras skicklighet och arbetssätt. Även omfattningen av elevernas användning av dator och internet för skolarbete undersöktes för att ge en bakgrundsbild.
En serie laborativa uppgifter placerades i följd på en webbsida. Uppgifterna tog början i det just behandlade momentet räta linjens ekvation och gick sedan steg för steg vidare till derivatans definition. Eleverna genomförde laborationen inom ramen för ordinarie matematikkurs. I en enkät efter laborationen besvarade eleverna frågor om hur de upplevde sitt lärande.
Servicekvalitet och Internetbaserade stödtjänster -en studie av konsumenters förväntningar på bokning av resor via Internet
Uppsatsens syfte är att undersöka vilka attribut hos en Internettjänst som påverkar kunders förväntade servicekvalitet på dessa tjänster. Utifrån ett servicekvalitetsperspektiv vill vi utveckla förståelsen för vad konsumenter värderar hos en Internetbaserad tjänst. Uppsatsens utgångspunkt är en abduktiv ansats. Vi har tagit del av erkända forskares resultat inom servicekvalitet och använt dessa som en teoretisk grund. Primärdata har samlats in genom 3 fokusgrupper med sammanlagt 14 respondenter.
Hur fungerar egentligen ko?pbeslutsprocessen inom e-handel? : En kvalitativ studie om konsumenternas beteende vid konsumtion pa? Internet.
Title: How does the buying decision process really function within e-commerce? - A qualitative study of consumer behavior when they consume on Internet.Institution: School of Economics, Linnaeus University, Va?xjo?.Course code: 2FE16E.Authors: Sara Hja?rne, Mathilda Perem, Ewelina Wallin.Tutor: Dan Halvarsson.Examiner: A?sa Devine.Key words: Buying decision process, purchase decision process need recognition, information search, evaluation, purchase decision, postpurchase behavior, consumer decision making, E-commerce, E- commerce channels, online shopping, online purchase, e-retail, internet shopping, electronic shopping, consumer behavior, online appereal shopping, social media, decision making, online retailing, website design, customer satisfaction, webshopping, perceived risk, convinience, price, online consumption behavior.Background: Buying decision process is a model that marketers use to get a better understanding of their customers and their behavior when purchasing a product. This process consists of five different steps; need recognition, information search, evaluation of alternatives, purchase decision and evaluation. Buying decision process has for a long time been an accepted model but scientists argue that the introduction of Internet as a channel for consumption has changed this process. The Internet has also led to a change of power in which customers today have greater influence, which greatly affects the buying decision process in e-commercePurpose: The purpose is to explore how consumers perceive their behavior when they consume through e-commerce.Research questions:How do consumers perceive the buying decision process they experience when they consume through e-commerce?How do consumers perceive different factors that are important to them when they consume through e-commerce?Methodology: Qualitative study, cross-sectional design, semi-structured interviews.Conclusion: This thesis shows that the traditional model of the buying decision process is not consistent with consumers' perception of how they are undergoing the process when applied to an e-commerce context.
Informationsutbytesavtal med USA : Är FATCA förenligt med svensk rätt och EU-rätt?
AbstractMany of the refugees around the world today are children. Some of these children are travelling alone without anyone looking after them. These children flee from their countries to save their lives and as they are children they need special care and protection. This thesis has investigated the protection given to unaccompanied children during the asylum process in the two key instruments in the area: the Convention of the Rights of the Child and the Convention Relating to the Status of Refugees. The Refugee Convention does not contain any procedural rights and does not specifically acknowledge children, even though they are included in the scope of the Convention.