Sökresultat:
5007 Uppsatser om Internet of Things - Sida 52 av 334
Nätverk till ett mobilt larmsystem
Embedded Internet Systems Laboratories (EISLAB) har fått i uppdrag av Vendolocus AB att utveckla en prototyp till ett larmsystem som är en del i ett större systemkoncept. Larmet ska vara en box som placeras ut på en strategisk plats för att detektera avvikelser i vibrationer med hjälp av ett digitalt filter. Larmet har ett brett användningsområde för mobila och stationära applikationer. Larmboxen kommer vara ansluten till Internet via en inbyggd mobiltelefon (GPRS). Där finns också en inbyggd GPS-mottagare för att bestämma boxens position.
Hjälper eller stjälper? : Mammors upplevelser av icke-stödjande och stödjande aspekter vid amningssvårigheter
Många mammor upplever inledningsvis svårigheter med amning. En förutsättning för en lyckad amning är att mamman får ett gott stöd. Stöd har identifierats som en viktig faktor för amningsupplevelsen men också för ökad amningsfrekvens. Eftersom stöd är en betydelsefull faktor är det viktigt att ytterligare fördjupa förståelsen av vad som är stödjande och icke-stödjande ur kvinnans perspektiv. Syftet är att beskriva mammors upplevelser av icke-stödjande och stödjande aspekter vid amningssvårigheter.
Gruesome Gaming : En studie i marknadsföring på sociala medier
Vi har valt att titta på hur E-sportmarknaden använder sig av sociala medier för att sprida sig ut bland medierna och nå befintliga och framtida användare. E-sport är ett begrepp som innefattar all typ av elektronisk sport. Dota2 och Starcraft 2 är två exempel på spel där E-sport är ett vinnande koncept. Vi har valt att skapa föreningen, Gruesome Gaming som ligger till grund för uppgiften för att kunna ta reda på hur de sociala medierna fungerar i marknadsföringssyfte. Människors beteende på Internet samt hur människor hanterar marknadsföring på Internet kommer upplysas närmare i arbetets resultatkapitel.
Informationsföreläggande vid intrång av upphovsrättsskyddade verk på Internet i förhållande till skyddet för den personliga integriteten
Ipred-lagen, som trädde i kraft den 1 april 2009, implementerades i lag om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk. Bestämmelserna, som infördes i 53 c-g §§ URL, innebär att det har blivit lättare att ingripa mot illegal fildelning på Internet. Upphovsrättsinnehavare har, enligt bestämmelserna, rätt att få ut information om ursprung och distributionsnät för de varor eller tjänster som intrånget gäller, efter beslut av domstol. Förfarandet kallas informationsföreläggande. Bestämmelserna genomfördes trots personuppgiftslagens bestämmelser om att människor ska skyddas mot att deras personliga integritet kränks genom behandling av personuppgifter.I uppsatsen analyseras var gränsen mellan upphovsrättsinnehavares ekonomiska intressen och skyddet för den personliga integriteten ska anses gå genom studerande av bestämmelserna om informationsföreläggande i 53 c-g §§ URL i förhållande till bestämmelser kring skyddet för den personliga integriteten.Analysen visar klart att lagstiftningen på områdena är utformad till upphovsrättsinnehavarnas fördel och att skyddet för den personliga integriteten ofta får stå tillbaka för upphovsrättsinnehavarnas ekonomiska intressen.
Lojalitetskapande genom distribution : Att skapa lojala kundrelationer på en överetablerad konfektionsmarknad
This essay reviews the situation for small actors in the Swedish clothing industry. In this essay we assume that loyalty is a requirement for survival on the competitive clothing market. Four small actors have been analyzed up on theories on loyalty, brand equity, relationship marketing, service marketing, quality, interactive marketing, distribution and value creating activities. The chosen actors are Fifth Avenue Shoe Repair, Boutique Sportif, Jenny Hellström and Ida Sjöstedt. The conclusion of the essay is that it is possible for small actors on the Swedish clothing market to build loyal relationships with their customers.
"Man vill ha Likes! : En kvalitativ studie om ungdomars kunskaper och ageranden vid text- och bildpublicering på sociala medier
The purpose of this study was to investigate what knowledge 16 year old highschool students have when it comes to text- and imageposting on social media and how they act on the basis of their skills and attitudes on text and image publishing. An important aspect of this was to investigate the impact of young people 's identity in relation to text- and image posting on social media as this according to research is a big part of what motivates young people in their everyday practices (Buckingham, 2008). The essay questions was , What is young people?s experience on posting text- and image on social media? How aware are young people at the pros and cons on posting text and images on social media? What are young people's attitudes about text and image posting? And how do young people act on the basis of experience , awareness and attitude? Which role plays identity in their actions? To seek answers to my questions and achieve the aim of the thesis was conducted three semi-structured focusgroup interviews in collaboration with two high schools. The results have been reported, interpreted and analyzed by pattern-seeking. The theoretical framework used in this paper is the research and theories of primarily media researchers who have distinguished themselves in the Media and Youth research, For example, Ulla Carlsson, David Buckingham, Sonia Livingstone and Kristen Drotner.
Prototyp för kommersiell biljettförsäljning över Internet
Riksbiljett AB i Göteborg utvecklar heltäckande lösningar för biljettförsäljning. De ser en stor marknadspotential på detta område eftersom de system som nu finns börjar bli gamla och omoderna. Dessutom är det svårt att integrera dessa system med varandra eller med de nya försäljningskanaler som dagens teknik frambringar i form av internet, digital-tv, telefontjänster både via det fasta nätet och via GSM. För att underlätta för de företag som idag inte har något data system och för de företag som vill att Riksbiljett AB skall stå för driften av deras system, har Riksbiljett AB bestämt sig för att utveckla ett verktyg som möjliggör administration av biljetter via Internet.Riksbiljett AB använder uteslutande Microsofts produkter och man vill skapa en så plattformsoberoende applikation som det är möjligt. Därför föll valet på active server pages (ASP) som motor för hela applikationen.
Kriskommunikation i ett förändrat medielandskap
Uppsatsen, Kriskommunikation i ett förändrat medielandskap, är en fallstudie på webbplatsen www.krisinformation.se. Utgångspunkten för uppsatsen är det förändrade medielandskapet och vad det innebär för kommunikation i kris. Uppsatsen berör flera olika hörnstenar som är viktiga för framgångsrik kriskommunikation. Hörnstenarna rör bland annat vilken tillit och vilket förtroende användarna har för Krisinformation.se, dess innehåll samt Internet som medium i den förändring som skett i medielandskapet när det gäller kriskommunikation.Fallstudien undersöker även om det är privatpersoner eller yrkesverksamma som besöker Krisinformation.se. Den undersöker även vad användarna anser är viktigast när de ska ta del av information i en krissituation gällande om informationen är snabb, kortfattad, relevant eller tydlig.
Klädhandel på internet i ett Lean Consumption perspektiv
Lean Consumption är ett perspektiv att se på handel som strävar efter att minska kundensköpmotstånd. Detta genom att förse kunden med exakt vad den vill ha på ett tidseffektivt sätt.Tid som under köpprocessen inte är värdeskapande för kund ska reduceras. Lyckas företagetefterleva Lean Consumption perspektivet tyder det på att företaget kan tillgodose sig positivaeffekter.Syftet med studien är att undersöka hur Lean Consumption perspektivet för närvarandeanvänds bland klädhandlare på internet och vilka effekter det kan leda till. Till stöd för vårtresonemang använder vi oss av kompletterande vetenskap. Studien fokuserar inte på ett visstsegment av internetaktörer, meningen är att undersöka Lean Consumption perspektivet frånolika företags synvinklar.Den bäst lämpade metoden anser vi varit en kvalitativ ansats.
Mail Exchange Protocol (MEP): Ett utkast till nytt protokoll för elektronisk post
SMTP, the current protocol for sending electronic mail (e-mail) over the Internet, has for many years suffered from several problems and limitations. When it was designed, well over twenty years ago, the requirements for e-mail were very different from those of today. A message was a text message in English, and both user and machine were explicitly named in the address. The protocol was not designed to transfer other types of messages, and no mechanism was included to verify the identity of the sender.In order to solve these shortcomings, a new e-mail protocol needs to be defined. This report specifies a basis for what such a protocol may look like.
Browser Wars : Kampen om webbläsarmarknaden
The first browser war took place during the second half the 1990s, and Internet Explorer cameout as the winner over Netscape Navigator. Today a new browser war is being fought withmany competitors and the future is uncertain. The purpose of the thesis is to find out how theweb browser market has developed since the start of the previous conflict, and we ask ourselveshow it will continue to develop in the future. This is accomplished with, among otherthings, interviews, tests and already existing statistics. The thesis' conclusions shows that theweb browser market has developed in a positive way from several perspectives, both for theusers as well as for the web developers.
Anabola Androgena Steroider
Doping bland professionella idrottare är ett välkänt faktum sen många år tillbaka och många anser att det började i östtyskland då just detta land har många och svårslagna rekord inom olika prestations idrotter.Men hur ser samhället på personer som dopar sig i form av ett moderniserat samhälle som ställe större krav på individen att se framgångsrik ut och att hålla ett attraktivt och till utseende frisk och vältränad kropp.Skall man anse att det är ok så länge en person inte lider bieffekter av det utåt sett utan att det bara är personens kropp som lider inombord men utåt sett ser väldigt frisk ut.En stor del av Steroidanvändarna brukar det manliga könshormonet testosteron i avsevärt högre doser än det normala, många gånger upp till 100dubbla. Testosteron som i höga doser får kroppen att utveckla symptomer så som acne, vätskeansamlingar.Jag har valt att leta på internet efter information om hur man kan få tag i olika preparat samt hur man skall gå till väga för att komma vidare med själva användandet av steroider. Internet är ett väldigt öppet forum för brukarna och det diskuteras väldigt öppet om råd vad gällande preparat samt hur själva användandet skall ske. Den fakta jag fått fram tyder på att doping är väldigt utspritt och att det är väldigt vanligt på gymmen runt om i städerna i Sverige och att det är väldigt enkelt att få tag på för den som vill och har tillgång till internet..
Ett pillergöra : Konsumentens informationssökning efter receptbelagda läkemedel
Det ökade informationsutbudet har haft en stor inverkan på konsumentens inköpsmönster. Flera branscher har fått anpassa sig till en alltmer påläst konsument. En av Sveriges mest reglerade marknader är den för receptbelagda läkemedel. Dels för att konsumenten måste få ett recept från läkare för att införskaffa produkten, dels för att direkt marknadsföring till konsumenter är otillåtet. Syftet med denna uppsats är att kartlägga konsumenters sökbeteende och analysera hur detta påverkas av bakomliggande faktorer.
L?rares utbildning, undervisning och vetskap om vad elever i grundskolan m?ter f?r sexuellt inneh?ll p? internet och sociala medier
Syftet med denna studie ?r att genom kvalitativa intervjuer unders?ka tolv l?rares vetskap om vad barn och ungdomar m?ter f?r sexuellt inneh?ll p? internet och sociala medier samt l?rarnas undervisning och utbildning kopplat till kunskapsomr?det Sexualitet, samtycke och relationer. I denna studie ing?r nio grundskoll?rare i samh?llskunskap f?r ?rskurs 4-6 och tre ?vriga grundskoll?rare f?r ?rskurs 4-6. Dessa l?rare har mellan ?tta m?nader och 40 ?rs arbetslivserfarenhet inom l?raryrket.
En bostadsrättsförenings påverkan i kommunikation genom en Internetportal
Internet has given possibilities to a whole new world within communication. Nowadays the communication inside organisations and companies takes place through the Internet. The idea of this paper arose when one of the authors discussed the general involvement of the tenant-owner?s association in the committee. Providing a new channel for communication through a homepage could affect the attitude of the tenants. We were curious of what effect on communication introducing a homepage would give.