Sök:

Sökresultat:

5007 Uppsatser om Internet of Things - Sida 11 av 334

Från idé till IPRED ? Svenska Filminstitutets argument kring fildelning, upphovsrätt och Internet

The aim of this thesis is to examine how the Swedish Film Institute?s arguments regarding file sharing, copyright and the Internet relates to the changes made in the Swedish copyright law during 2003 and 2007, using the current debate about surveillance versus liberty on the Internet as a backdrop. The theory used is based on Lawrence Lessig?s ideas about how a network such as the Internet can be controlled, and what regulating forces a government can use to constrain a certain behavior such as illegal file sharing. By examining referral statements made by the Swedish Film Institute to five different communications from the Swedish government regarding copyright and film politics an idea analysis is being used as a method to answer the following sub-questions: 1.) How has the Swedish copyright law evolved during the latest years? 2.) What arguments are being used by the Swedish Film Institute in issues regarding file sharing, copyright and the Internet? 3.) Are the arguments being used by the Swedish Film Institute regarding these issues changing during the examined period? The findings of the study show that the Swedish Film Institute has been eager to support a more powerful expansion of the copyright laws, often suggesting more powerful solutions than the Swedish government itself.

Mobbning i skolan : En studie om elevers relation till mobbning

According to Nosti (2012) banks target youths to find new customers by giving them special offers such as debit cards from a relatively early age. However, Moschis and Churchill (1979) point out that age can affect the level of knowledge in the consumer. Therefore, this essay focuses on youths as consumers. Specifically, youths? awareness of security risks in using bank tools such as debit cards or internet banks was studied.

Att söka kunskaper på Internet ur ett sociokulturellt och källkritiskt perspektiv

Syftet med denna undersökning är att hjälpa lärare undervisa sina elever så att de når förmågan att ?söka information från olika källor och värdera dessa? (Skolverket, 2011, s. 223). För att uppfylla syftet har jag valt att arbeta utifrån följande frågeställningar:-       Vilka fördelar finns det med informationssökning på Internet utifrån det sociokulturella perspektivet?-       Vad bör lärare tänka på när de undervisar i informationssökning på Internet?-       Hur kan lärare undervisa i källkritik på Internet?Den metod jag använt är att göra en litteraturstudie i det aktuella ämnesområdet för att söka svar på mina frågeställningar.

Ungdomar och datorn : Vilken roll spelar datorn i ungdomars liv?

How does the computer influence teenagers' lives. I interviewed five young people, and gave a questionnaire to another 47, about this.What I found was that they were aware of and handled well the risks with the Internet and the computer, but had problems with the computer taking too much of their time. They wanted more time for their families and outdoor activities. It was mainly the Internet that seemed to have an influence on the teenagers, not the computer as a machine. They told me that there was a rough climate on the Internet, partly because of the possibility of being anonymous.

Processorbelastning vid bearbetning av inkommande ARP och NDP-paket

Internet har under de senaste åren blivit allt större och mer företag har tagit steget att skapa sig en Internet närvaro. Internet skapar nu ett tillfälle även för de mindre företagen att marknadsföra sig på samma nivå som de stora. Denna studie har undersökt de möjligheter som Internet idag erbjuder de mindre företagen. I sju veckors tid följdes en mindre företagare som försökte skapa en Internetnärvaro för sitt företag. Till sin hjälp har företagaren haft en steg metod som tagits fram specifikt för denna studie.

Val av e-butik En grundad teori-ansats

Vi har i denna uppsatsen gjort en kvalitativ undersökning enligt Grundad Teori (Grounded Theory). Undersökningen gjordes med hjälp av en fokusgrupp bestående av sex personer. Syftet med uppsatsen var att besvara frågan som avgör valet av butik på Internet. Vi har i undersökningen kommit fram till att det främst finns fyra faktorer som ligger till grund för hur köpbeslut tas. Dessa är pris, leveranstid, trovärdighet och mun till mun-spridning (word of mouth).

Kreditupplysning via Internet och skyddet för den personliga integriteten: är en samexistens möjlig?

Uppsatsens huvudsakliga syfte har varit att undersöka hur den lagstadgade rättigheten, personlig integritet, kan samverka eller inte verka tillsammans med det nya sättet att publicera kreditupplysningar via Internet. Författarna har tagit sin utgångspunkt i begreppet kränkning av den personliga integriteten för enskilda personer. Utredningen är baserad på en avvägning av begreppet mot viktiga samhällsintressen och kravet på effektivitet inom kreditupplysningsområdet. Arbetet har utförts genom en studie av de lagar, förarbeten, praxis och doktrin som finns på området. Författarna har använt sig av Internet då det är ett modernt sätt att tillhandahålla sig information.

Turistinformation på Internet Vi hade i alla fall tur med vädret

The tourism industry in EU is one of the biggest sectors and employs about20 million people. A key factor of the industry is information, much oftourist information is today on the Internet. On Internet there is twoways information can flow, the information can either be pushed to aconsumer or the consumer of the Information can pull it from a source.In a feasibility study for the report the participants expressed thatthey thought the tourist information on the Internet was unpersonal anddidnt fill their informationneeds. The purpose of the report was to findout how push and pull of touristinformation can be balanced on Internet.The empirical data was collected with a feasibility study, a survey anda case. The survey was conducted at IT-University and School of Business,Economics and Law at Göteborg.

"Sådär kan du inte säga" : Skillnader mellan moraliska bedömningar på Internet och i verkligheten

Moraliska bedömningar har länge ansetts komma från rationellt tänkande, men även andra aspekter har setts ha en inverkan på individers moraliska bedömningar: så som socialt samspel med vänner och föräldrar. I arbetet undersöktes det om två till synes likvärdiga situationer bedöms som moraliskt olika, där ena situationen utspelar sig i verkligheten och den andra på Internet. 276 gymnasielever med en medelålder på 17 år användes i analysen, 137 slumpades till betingelsen verklighet. Det framkom att situationen över Internet ansågs som moraliskt värre än situationen i verkligheten. Vissa inomgruppsskillnader observerades, exempelvis att färre diskussioner om moral med vänner, samt det upplevda förtrycket av kritiskt tänkande från lärare, samvarierade med åsikten att individerna agerade moraliskt bättre.

Kommunal avfallsplanering i storstaden San Salvador, El Salvador

This paper deals with the use of Internet at Swedish public libraries. The author asks whether public libraries should or should not limit access to information available on the Internet. Starting from the American discussion, concerning Internet at public libraries, the author shows the Swedish attitudes. The paper demonstrates that many Swedish public libraries have adopted rules forbidding retrieval of certain kinds of information, such as hard-core pornography and racist propaganda. The persons in charge of such actions claim that public libraries should provide high-quality educational literature and should not spread mass-produced, provocative information.

Skivbolagsbranschen och Internet : En jämförelse mellan major- och indiebolag

Purpose: To analyze and clarify differences between indie and major labels in the use of and attitude towards the Internet as a marketing and distribution channel.Method: In this study, we use mostly qualitative but also quantitative methods. Representatives from four record labels, two indie and two major labels have been interviewed, and we have also examined the companies? activities on the Internet.Conclusions: This study points to a number of differences between indie and major labels. Indie labels are generally more open to business development and innovation. As for marketing, indie labels make use of web services such as Myspace and Facebook to a greater extent than major labels.

Hur hanterar E-handelsföretag inom Business to Consumer returflödet?

Att handla på Internet har blivit mycket populärt. Allt fler företag öppnar handelsportaler på Internet där konsumenten kan köpa företagets produkter. I och med att kunden inte kan se produkten i verkligenheten, utan bara som en bild på Internet, händer det att kunden blir missnöjd med produkten och väljer att returnera den. Produkter som säljs på Internet har en tendens att returneras i högre grad än andra produkter som säljs på traditionellt sätt. När det gäller betalningen av produkterna har konsumenterna många olika betalningssätt att välja bland.

Beacons & Internet of Things : A design concept for contect-aware mobile interaction with beacons

Mobile technology is developing quickly and becomming a part of daily life and communication. Bluetooth Low Energy is presented as a new way of mobile interaction. However there are not enough studies in this field on the interaction between mobile devices and the physical world. In order to understand user needs, and to encourage users to interact, we simulated an interaction process through designing and testing a prototype in a specific indoor environment. Prototype effectiveness and main characteristics for future mobile application was evaluated through a qualitative user study with 20 participants who interacted with our prototype..

Frihet från ansvar : Professionellas kunskaper om sexuella riskbeteenden vid HIV-infektion utomlands

Theories about exposure and risk-taking in an everyday environment show a connection between parental strategies, parent-child relationship and exposure on the Internet. In the present study, the Internet is presented as an everyday activity. Negative exposure is seen as an outcome of risk-taking. The purpose of the study was to examine in what way parental strategies together with the parent-child relationship were related to the teenagers? negative experiences on the Internet, which consisted of three categories: 1) Exposure to pornographic sites, 2) Exposure to upsetting and violent material, 3) Digital bullying.

Nio bibliotekariers syn på barn och unga som internetanvändare: Problem och möjligheter på folkbibliotek

The aim of this master?s thesis is to study librarians? views on children and young people as Internet users in Swedish libraries. It examines what types of problems and possibilities the librarians see with children?s and young people?s use of the Internet, how these problems might be solved, and what they think about regulations and filters. Qualitative interviews were conducted with nine librarians, and their statements were analysed with David Buckingham?s After the death of childhood as a theoretical foundation.

<- Föregående sida 11 Nästa sida ->