Sök:

Sökresultat:

3855 Uppsatser om Internet Explorer - Sida 19 av 257

Läxhjälp i gymnasiematematik över Internet?

Internationell läxforskning visar ett positivt samband mellan läxläsning och resultat och många lärare bekräftar detta samband. Denna undersökning bygger på föreställningen att graden av läxläsning i gymnasiematematik påverkas negativt av bristande tillgång till läxhjälp vilket i sin tur påverkar resultatet negativt. Syftet med denna studie är därför undersöka i vilken omfattning efterlyser gymnasieelever hjälp med hemläxor i matematik och om eleverna kan tänka sig ta emot den hjälpen över Internet. Resultat visar att en majoritet av elever kan tänka sig att aktivt söka löpande läxhjälp över ett bemannade Internet forum och ännu fler efterlyser samma hjälp inför olika skolprov. Enbart en försvinnande liten del av eleverna utnyttjar läxhjälp som deras skolor erbjuder idag.

Grooming : Ur ett socialpsykologiskt perspektiv

The purpose of this essay is to analyse the descriptions of young girls' experiences of internet contacts, which have led up to sexual abuse. The aim is to give additional understanding and knowledge concerning grooming.       Grooming means that somebody gets in contact with someone else with the intention of committing sexual violations at a later stage. In most cases this concerns adults who contact children. We have chosen to confine ourselves to focusing on the grooming on internet that has happened to girls. By means of thematic analyses of texts from the books Jag kände mig speciell, grooming på internet, 2012 and Alexandramannen, vår tids största nätsexhärva, 2009, we have found certain themes and linked them up with previous research-work and also theory of social psychology.

E-handel : Vilka faktorer styr vid valet att handla kla?der via Internet?

Internet har blivit na?stintill oumba?rligt i dagens va?rld. Fra?n online-spel till e-handel och fra?n kommunikationskanaler till ett informativt na?t, a?r Internet fo?rmodligen en av de mest framtra?ngande och vitt spridda uppfinningarna av va?r tid. Medan sa?kerheten kring anva?ndandet av Internet har diskuterats vilt sa? har anva?ndbarheten av Internet i olika omra?den inte utforskats till samma grad.

Användarvänlighet, lättillgänglighet och enkelhet på Internet : En undersökning av Länsförsäkringar Värmland

Länsförsäkringar Värmlands behov av att förenkla och förbättra sin sajt samt den befintliga litteraturens brist på konkreta förslag till hur specifika sajter kan förbättras är grunderna till denna uppsats..

Användbarhet på Internet: Undersökning av en webbapplikation

Syftet med detta examensarbete var att undersöka användbarheten av en webbapplikation som möjliggör beställning/bokning av taxi via Internet. De huvudsakliga frågeställningarna var: Vad har användare för förväntningar på tjänsten samt Vilka delar av webbapplikationen behöver förbättras? Ett tänka-högt protokoll användes där sex försökspersoner fick prova på att använda tjänsten via en dator och samtidigt resonera om applikationen. Resultaten visar att försökspersonerna förväntade sig en enkel, icke tidsödande tjänst, där de skulle behöva ange i stort sett samma uppgifter för att beställa en taxi via Internet som via telefon. Försökspersonerna upptäckte ett flertal förbättringsmöjligheter, vilka handlade om tydligare förklaringar/beskrivningar och gränssnittets design, främst gällande perceptionsproblem..

Mikroföretags kommunikationshantering, off- och on-line, på
konsumentmarknaden: en fallstudie på två företag

The purpose of this thesis was to highlight how different aspects of market communication are used when micro companies choose to use both Internet and store selling activities towards the consumer market. The thesis dealt with off-line and on-line communication considerations with focus on advertising, interactions, and relations. In order to achieve this purpose a case study was conducted, that revealed that the companies acted according to theories. The conclusions drawn from the thesis were that companies tended to rely on traditional ways of dealing with advertising and interaction. We could also see that relations were created as a result of unconscious behavior and that the Internet activities still were on a basic level..

Automatisk räkning med monokrom visionsteknik

The use of vision applications are growing and the demand for integration and connectivity with other industrial automation control devices is increasing. Some businesses that are using vision technology follow US Food and Drugs Administration (FDA) regulation concerning audit trail. This thesis investigates the possibility to use vision technology for counting objects, achieving connectivity and to follow FDAs audit trail regulation. A market survey has been used to select suitable hardware and software to be used in the design of an application that is able to count objects and that uses standard industrial network connection i.e. OPC data access and Microsoft?s .NET components over Ethernet.

Det regionala inrikesflyget : - en studie om framgångsfaktorer

The integration of the Internet in our society has shaped alot of the things we do in our lives. The Web allows us to achieve certain things directly through our computers, such as reading the paper and paying our bills. But this integration has also lead to another interesting change. Activists have begun to unload their operations onto the Net instead of holding on to the more traditional demonstrations performed in squares. This study aims to look into the world of cyberactivism and examine how cyberactivists experience the way activism has changed as a result of using the Internet.

En studie av inbyggda brandväggar : Microsoft XP och Red Hat Linux

Detta kandidatarbete utreder hur väl två operativsystems inbyggda brandväggar fungerar i symbios med en användares vanligaste tjänsteutnyttjande på Internet, samt att se hur likartade de är i sitt skydd från hot. De två operativsystemen som vi utgick ifrån var Microsoft Windows XP samt Red Hat Linux 8.0. Den hypotes vi arbetat kring lyder enligt följande: De två inbyggda brandväggarna är i stort likartade rörande skydd från hot på Internet och uppfyller användarnas tjänsteutnyttjande. De metoder vi använt, för att svara på vår frågeställning, har delats upp i ett funktionalitetstest och ett säkerhetstest. I funktionalitetstestet provades de vanligaste Internettjänsterna med den inbyggda brandväggen och ifall det uppstod några komplikationer eller ej.

Scandinavian Airlines : En fallstudie om Scandinavian Airlines kundrelationer

For many companies, the Internet has revolutionized the relationship they have with their customers concerning costumer service. The use of Information Technology in regard to Internet as a media has provided companies with the opportunity to build customer databases in order to target their customers individually. The airline industry was one of the first pioneers to use the full potential of Internet to improve customer relations and its profits which we aim to investigate in greater detail in our thesis.Our thesis answers the question on how Scandinavian Airlines' (SAS) Eurobonus department uses their website to create valuable and profitable relationships with SAS loyalty club members through direct marketing. In order to answer our research question, three key informants have been interviewed - each representing different sub departments at Eurobonus; service and support, IT and marketing. Our results were that the Eurobonus department use direct marketing methods by sending customized e-mail offerings to target specific customer, using their customer databases.

Mervärdeskapande på Internet : En undersökning av Internetbaserade resebyråer

The purpose of this thesis is to examine whether Swedish, Internet-based travel agencies, acting on a consumer market are working towards creating added value for their customers. If that is the case, how and why do they use such a mode of operation.The theoretical framework was based on Grönroos´ ?Augmented service offering?, which treats added value as an addition to the core service. The services offered on five of the larger companies´ websites on the market were examined and 3 representatives of the five companies were interviewed.The study shows that 2 of the examined companies did not produce any added value, while 3 of the companies did produce added value for the customer. The added value was generated through packaging of core-, facilitating- and supporting services for the purpose of differentiating the company towards competitors and generating service fees..

IT-samhällets kärleksbrev : En kvalitativ innehållsanalys av kommunikationen via nätdejting

Abstract Author: Kristin NäsTitle: The technology society?s love letters ? a qualitative analysis of communication through internet dating.Level: BA Thesis in CommunicationLocation: University of KalmarLanguage: SwedishNumber of pages: 53 Keywords: communication, dating, web dating, gendering talk, interaction, flirting, the internet, contact, communities.Summary: A qualitative study on the subject of internet dating and how people using internet dating chooses to present them self and how they choose to communicate with others to create contact. Internet dating is a phenomenon that is continually growing. 2 million people in Sweden are singles today and more than half of them have tried internet dating at least once. The purpose of this study was to research the way people choose to present them self and how the communication on an internet dating site is used.

Wikipedia : Informationspublicering på Internet ur ett genus- och maktperspektiv

This essay is about publishing on the Internet and aims to understand the differences between publishing information on the webpage Wikipedia (Swedish version) in contrast to other information pages on the Internet, for example blog, discussion pages, homepages etcetera. The study is based upon an article which described that 90% of the information publishers at Wikipedia belongs to a small elite of white, western, well educated men between the age of thirty to thirtythree. This study examines why people who does not belong to this heteronormativity publish information in other Internet places but not at Wikipedia.Wikipedia is an open source site, where anyone can publish and are even encouraged to do so and is often described as an utopian dream of the digital democracy, so why don´t people express themselves on Wikipedia? The method is based on two discussion groups, which are compared and analyzed. The study is based upon theoretical competence within feminist theory and conceptions such as intersectionality, heteronormativity and digital divide as well as theories about digital devices and social order.

Internet som informationskälla - En enkätstudie om hur gravida förstföderskor använder sig av Internet

När en kvinna är gravid har hon ett stort behov av att få information. En del av dettainformationsbehov tillfredsställs genom kontakt med barnmorskan inommödrahälsovården. Kvinnan söker även information på egen hand, exempelvis påInternet. För de flesta kvinnor är graviditeten ett friskt tillstånd med bevarad hälsa. Undertiden som gravid är det många kvinnor som är aktiva och engagerade i planeringen avvården.

De äldres situation i det digitala samhället : Bibliotekets verksamhet för digital delaktighet

This thesis deal with how seniors treat and view the digital world, what their information seeking process looks like and what they perceive as the major obstacles regarding the usage of IKT and the Internet. The experience of the seniors is put in relation to how Uppsala City Library is carrying out the task to increase digital participa-tion. This operation is part of the Digidel network which during the preceding year concluded their campaign Digidel2013 which aimed to render 500 000 new users digitally participant. Following the campaign Digidel published a report on how to further work to increase the digital participation derived from the experience gath-ered from Digidel2013. This report is discussed and put in relation to the proposed measures of Jan A.G.M.

<- Föregående sida 19 Nästa sida ->