
Sökresultat:
291 Uppsatser om Interactive whiteboard - Sida 12 av 20
Aktivt lärande genom conveyance inom digitala spel : Spelares engagemang och påverkan av inlärningstekniker inom digitala spel
I detta arbete jämförs explicit och förmedlande (conveyance) inlärningsteknik för kommersiella spel och undersöka hur de påverkar spelarens resultat samt kunskap om spelets struktur. Undersökningar från början av 1970-talet visar på hur aktivt lärande ökar deltagarens engagemang jämfört med vid passiv explicit inlärning. Mitt praktiska arbete består i att ta fram två olika inlärningsbanor, en för var teknik, och en utmaningsbana där spelaren får prova sina färdigheter. Skapandet av den praktiska delen av examensarbetet har skett under praktik på Pieces Interactive i Skövde. Resultatet av studien indikerar att gruppernas inlärning är jämförbar, dock klarar personerna i den explicita gruppen uppgifterna snabbare, medan de i den förmedlande gruppen utforskar/förstår mer av spelet. Vidare forskning om förmedlande bandesign kan gynna spelbranschen, särskilt i utbildningssammanhang där syftet är att motivera deltagaren och stimulera till en djupare/intuitiv förståelse för uppgiften..
Leva som andra : en träfflokals betydelse för återhämtning och empowerment
Background: There has been a process of de-institutionalisation and mental health care re-forms in Sweden. Social services are, according to the law, responsible for helping persons with mental illness to live a life like others and to participate in the community. The aim of the study was to describe the culture in one of the social services adult day care center for social relations and activities in Stockholm. The aim was also to focus on the importance of the adult day care center for recovery and empowerment from the participants´ perspective. Methods Observations in the adult day care center were combined with four interviews with regular participants.
Effekten av avståndsoperatorer samt expansion med synonymer med avseende på återvinningseffektiviteten
This thesis examines the effects of proximity operators and query expansion with synonyms on retrieval performance. The queries were expanded with synonyms and structured with proximity operators where the permitted distance between terms varied from 1 to 3. The expansion terms were selected from the online lexical reference system WordNet. Initial query terms were selected from 28 topics that contained compound words and were chosen on the basis of their expandibility. The English morphological analyser ENGTWOL was used for normalization of query terms.
Marknadsföring på forskningsbibliotek syften och mål, struktur, konsekvenser, uppföljnings- och kontrollmekanismer
The main subject with this master thesis is to take a closer look at university libraries specially Gothenburg University Librarys operation of marketing the librarys user contact, how it receives various users demands and carry out the interactive and strategic marketing. Marketing is planning, structuring, implementation, analysis and controls of carefully formulated programs, designed to bring voluntary interactions and relations with the target markets, for the purpose of achieving organisational and user satisfaction objectives. The structure of this thesis covers three main parts. Part I reflects the researchers approach to the subject. Marketing researchers such as Grönroos, Kotler, Bryson, De Sáez and Gummesson among others are presented.
Bland boktips och länksamlingar : En undersökning av de svenska folkbibliotekens webbplatser för ungdomar
The public libraries were quick to adapt to the changes that the Internet brought on, and today library websites are an important part of the public library. To meet the needs of teens today, the library website could offer a range of contents to make it an attractive place on many levels; both the academic needs as well as social and recreational needs should be addressed.The aim of this thesis is to evaluate public library websites for teenagers in Sweden, and to examine how well the websites address the developmental tasks and needs that teenagers have. The method used is website evaluation, one quantitative and one qualitative. A total of 60 public library sites for teenagers were evaluated, using 11 criteria based on Havighursts developmental tasks. The quantitative evaluation measured how many functions each website had per criteria, and showed that the majority of the sites had one or two functions for most of the criteria.
"Det krävs en by för att fostra ett barn" : En undersökning av sex- och samlevnadsundervisningen i mellanstadiet.
The purpose of this paper is to investigate how gender and sexuality are made in the videogames Prince of Persia and Fable II, and more specifically to look at possibilities and limitations for the construction of gender and sexuality in these games. I understand videogames as an interactive media form that differs from other types of media like film and literature. It is a media form that depends on a player to be played. At the same time it is constituted by rules of how it can be played. I have analyzed my material by a method called close-playing.
Ingenting är sant, allt är tillåtet : En kvalitativ studie om historiska datorspel som Assassin?s Creeds påverkan för det oavsiktliga lärandet och dess pedagogiska möjligheter
The main purpose of this study is to investigate the unintentional learning that happens during the use of computer games. With the use of interviews with students in the ages 13-15 who all have played the game series Assassin?s Creed, and then compared them with students who does not play the game, we have been able to identify that some learning is taking place, but that the student?s attitude towards the subject, and their maturity, also is vital for the learning. Even tough, the students who didn?t really enjoy history as a subject showed better knowledge after playing the game, than the students who hadn?t played at all, which indicates that computer games can be a good source for learning.
Interaktionen som nöjdhetsskapande faktor
Sammanfattning Syfte Syftet med vår uppsats är att studera vilka faktorer i interaktionen mellan personalen och dess kunder som är nöjdhetsskapande i tjänsteföretag som präglas av; ? Begränsad påverkansmöjlighet på slutprodukt, exempelvis nätverksorganisationer med många ´ inblandade aktörer, ? Få och/eller sporadiska kundkontakter, exempelvis till följd av ett ökat utnyttjande av teknologi och självbetjäning. Utifrån detta ska vi konstruera en egen Kundnöjdhets-skapande interaktionsmodell och jämföra den med befintliga nöjdhetsskapande modeller. Metod Som metod för insamling av vårt empiriska material använder vi oss av Nöjdhetsskapande Handlings-Metod. Det empiriska underlag som ligger till grund för denna uppsats är uteslutande resenärernas egna berättelser om nöjdhetsskapande handlingar vid interaktionsutbyte med tågpersonalen på Kustpilen.
EKONOMISTYRNING I EN MOTORVERKSTAD: En analys av centralt ställda krav ur ett operationellt perspektiv
The purpose of this thesis is to analyze the design and function of an engine production management?s control system and its intended function, and to contrast it with the present management control systems in use on an operational level. Interviews conducted with employees from all levels of the engine production are the main source of this study?s empirical foundation. Information has also been gathered from relevant written material such as annual reports, internal documents etc.
Att implementera ett internt socialt nätverk : En anpassning för en mindre organisation
Under de senaste åren har användningen av interna sociala nätverk (ISN) markant ökat. En orsak till detta kan vara den ökade användningen av publika sociala nätverk (så som Facebook eller Twitter) på arbetstid, då detta tenderar att sänka arbetsmoralen och effektiviteten hos de anställda. Ett ISN fungerar i princip som ett socialt medium, men dock innanför ett företags eller organisations interna väggar och fokuserar mer på att främja samarbete, kommunikation och kunskapsutbyte. Detta examensarbete utreder hur man kan implementera ett ISN i en mindre organisation och få det att leva i ett företags vardag. Vanligtvis används ISN inom större företag för att främst hitta och dela kunskap inom organisationen.I denna avhandling kommer jag (baserat på genomförda metoder) skräddarsy ett gränssnitt för Xtractor Interactive AB i ett ISN som heter Totara Social.
SL.se från användarens perspektiv : En granskning av Storstockholms Lokaltrafiks hemsida
This study is a thorough comparison between what people think about the website www.sl.se, which is a Swedish web-based travel planner for Stockholm metropolitan public transport (such as subways, busses and suburban trains), and how these views compares to the design of the actual website itself. The travel planner offers a wide range of functions and services for their targeted audience to find the fastest route between their current location and their destination. These functions are for example real time information on hold ups and malfunctions on different travel routes, and an interactive map of specific destinations so that the user can get a clear view of the area and nearby traffic stops. But how much does the average user care for these functions, and how often are they used on an average visit? What are the users? motivations when they visit the site? Earlier research suggested that there are services and functions on this website that are useful and well crafted, but that some people may not be aware of.
INTERSEKTIONALITET I EU:S J?MST?LLDHETSSTRATEGIER En inneh?llsanalys av EU:s j?mst?lldhetsstrategier mellan 2010?2025
The European Union (EU) has since the Treaty of Rome 1957 pursued the goal of gender equality and one effort is through their gender equality strategies. In recent years EU also has had an increased emphasis on intersectionality. The aim of this bachelor thesis is to examine how intersectionality is portrayed in EUs three gender equality strategies between 2010 and 2025. To investigate this, the problems and solutions presented in the strategies have been reviewed. The study uses a qualitative content analysis and a theoretical framework of intersectionality with an analytical scheme to study the equality strategies.
Universell Design - en användbarhetsutvärdering av MyTobii C-series Control
Universal Design is a well established methodology with the fundamental purpose of designing products to be usable for as wide audience as possible, without the need of special adjustment to suit the individual. In this essay, Universal Design has had a clear influence in both the process and the result. The choice to use Universal Design as methodology in this usability evaluation, has essentiallv to do with the target audience.As a part of the design process of MyTobii C8 has Tobii Technology ask for a usability evaluation. MyTobii C8 is an 8" touch screen computer with a windows based operating system which will initiate the software MyTobii C-Series Control. MyTobii C-Series Control is the control panel for MyTobii C8, whose interfaces constitute the platform for various modificarion of the unit.
Interaktionen som nöjdhetsskapande faktor
Sammanfattning
Syfte
Syftet med vår uppsats är att studera vilka faktorer i interaktionen mellan
personalen och dess kunder som är nöjdhetsskapande i tjänsteföretag som präglas
av;
? Begränsad påverkansmöjlighet på slutprodukt,
exempelvis nätverksorganisationer med många ´
inblandade aktörer,
? Få och/eller sporadiska kundkontakter, exempelvis
till följd av ett ökat utnyttjande av teknologi
och självbetjäning.
Utifrån detta ska vi konstruera en egen Kundnöjdhets-skapande
interaktionsmodell och jämföra den med befintliga nöjdhetsskapande modeller.
Metod
Som metod för insamling av vårt empiriska material använder vi oss av
Nöjdhetsskapande Handlings-Metod. Det empiriska underlag som ligger till grund
för denna uppsats är uteslutande resenärernas egna berättelser om
nöjdhetsskapande handlingar vid interaktionsutbyte med tågpersonalen på
Kustpilen.
Slutsats
Att interaktionen, mötet mellan leverantörens personal och dess kunder, är
betydelsefull för kundernas tillfredsställelse är inget nytt.
Kommunikationen mellan barn och bibliotekarie ? jämförelse mellan referenssamtal på fysiska och virtuella bibliotek.
The aim with this thesis is to investigate how librarians experience communication with children in reference interviews. In today?s interactive community it is meaningful to study how children communicate with the librarian in virtual reference interview as well as in ordinary reference interviews in physical libraries. Focus has been on finding out what children ask about and how they are asking in virtual reference interviews and in ordinary reference interviews, what type of information needs the children have. The study also focuses on which barriers there can be in reference interviews.