Sök:

Sökresultat:

1048 Uppsatser om Intention - Sida 3 av 70

The Influence of Multiple Drivers on WOM Behavior in an Online Context - A quantitative study on what drives consumers to share word-of-mouth online

Word-of-mouth marketing (WOM) has been considered as one of the most effective marketing tools, yet the least understood. While its lucrative effects have been well proven in academic studies worldwide, little is yet known of why consumers engage in WOM, and what factors actually drive this sought-after behavior, particularly in an online context. While today's research lacks holistic views on the simultaneous effects of multiple WOM-drivers, this paper takes on a meta-analytic approach by building on the pertinent literature to construct an aggregated model, including several previously acknowledged drivers divided into two categories: (1) Brand related drivers and (2) Personal and situational drivers. The authors then empirically examine what drivers are the most influential on WOM in an online social media context. By doing so, this thesis does not only contribute to marketing managers' better understanding of online communications management, it also sheds light on the theoretical knowledge of the behavioral drivers of WOM.

En barnomsorg som inte räcker till : En undersökning om hur nattis framställs i media

This is an examination that investigates how daycare during nights, evenings and weekends, so called ?nattis?, is produced in media with restriction to three big Swedish newspapers during 2004-2012. The main Intention and the base to this work is to see how media chooses to produce daycare during nights. As a help to find a result to this main Intention there are four questions. These questions are which similarities and differences that can be shown in the articles, which main arguments that can be shown, if it?s a positive or negative picture that the articles are producing and which patterns and themes that can be shown.                      The method to find an answer to these questions and the main Intention were an investigation of 21 articles.

Planerat beteende och varierad kost : Hur en webbaserad måltidsplaneringstjänst kan få människor att regelbundet äta varierat

Uppsatsen presenterar två studier som med den socialpsykologiska modellen ?teorin om planerat beteende? (Ajzen, 1991) undersöker hur väl en webbaserad måltidsplaneringstjänst lyckas med att få dess användare att regelbundet äta varierat.Tjänsten bestod huvudsakligen av en sökbar receptdatabas på 250 recept, en kalender för att planera in recepten i, och en inköpslista som genererades automatiskt utifrån recepten i kalendern. Tjänsten byggdes under tiden som uppsatsen skrevs, och författaren deltog som interaktionsdesigner i detta projekt.I  uppsatsen presenteras  två sekventiella studier för att mäta användarnas Intention till beteendet. I vardera studie presenteras först webbtjänsten och den funktionalitet den hade vid tiden för testet. Detta följs av en hypotes om tjänstens påverkan över användarnas vilja att äta varierat.

Att berätta med bilder : En studie om möjligheten att förmedla en berättelse med hjälp av stillbilder

Denna undersökning har utgått från följande frågeställning: kan en berättelse förmedlas med hjälp av stillbilder? Hur kan möjligheten att berättelsen går fram ökas? Går det att påverka förståelsen med hjälp av bildernas ordning och berättelsens subjekt? Och kommer betraktaren att uppfatta berättelsen enligt skaparens Intention? För att få ett svar på dessa frågor konstruerades en berättelse som sedan fotograferades. Därefter genomfördes kvalitativa intervjuer där respondenterna fick ta del av bildmaterialet, för att sedan svara på frågor om hur och om de uppfattade berättelsen. Det visade sig att respondenterna uppfattade bilderna som en berättelse, men bara till viss del enligt min egen, skaparens, Intention. Dessutom visade det sig att metoden inte fungerade för att besvara frågan om hur möjligheten att berättelsen går fram kan ökas..

Kan företag tvingas till tillväxt?

The purpose with this disertation is to find if there are selected factors which can force companies to grow. We have chosen five factors which we think can force the companies; market, strategy, profitability, demographic and institutional factors. We want to examine if there are differences between small and larger companies, and if there are differences between the lines of business.The Intention to growth is also influenced by different factors. The organization and the board have an effect on the development. There are also factors that can obstruct the growth, for example control.

Unge Brown ?går åt skogen? Allegori och intention i översättning

Denna studie jämför Nathaniel Hawthornes allegori ?Young Goodman Brown? (1846) med den svenska översättningen ?Unge Brown går till skogs? (1959). Genom att förklara dels den generella, dels Hawthornes specifika och dialektiska användning av allegorin har jag kunnat belysa vissa av de allegoriska elementen och de kulturella/historiska hänvisningarna i källtexten (KT). Jag har sedan gjort en jämförande analys av KT och måltexten (MT) med strävan att klargöra vilka av de allegoriska momenten och kulturella/historiska hänvisningarna som har överförts till MT. De element som har förts över till MT har tillsammans med de textfunktioner som MT enligt Reiss erbjuder på lett fram till vad som kan tänkas vara det som Reiss kallar översättarens Intention.

Den oavsiktliga konsekvensen : En uppsats om integrationen av ensamkommande flyktingungdomar

This thesis in sociology was based on a qualitative research strategy. Its Intention was to analyze how a specific county in the middle of Sweden work to make the integration process of the unaccompanied refugee youths, with a Swedish residence permit, as good as possible, the other Intention was to find out the possible following of this work.Interviews were done and statistics were found, this later on became analyzed together with the theories. The basic theories were integration and class theory.The mainly finding in this study was that that the integration of the unaccompanied refugee children leads them into a lower society class of the Swedish community. This since these youth are more of less forced to follow some steps in the education, which for many of them will lead to that they are too old to apply to the national gymnasium in Sweden, and therefore they only get education though the introduction program, which is not leading to a graduation from the gymnasium. Because of this they are not getting the same chances to succeed with the same kind of education as youth on other programs in the Swedish gymnasium..

Arbetsklimatets betydelse för kriminalvårdares arbetsrelaterade attityder

För att bättre förstå vad som leder till frånvaro och frivilliga avgångar inom kriminalvården är det aktuellt att undersöka vilka faktorer som påverkar dessa beteenden. Syftet med denna studie var att undersöka vad ett antal faktorer i arbetsklimatet betydde för individers arbetsrelaterade attityder. Vidare undersöktes om effekterna av klimatvariablerna på attityden Intention till uppsägning medierades av de arbetsrelaterade attityderna. Deltagare i undersökningen var kriminalvårdare (N = 90) på en anstalt i Norrtälje. Sammanfattningsvis tyder resultatet på att det varierade vilka klimatfaktorer som kunde predicera de olika attityderna.

Introduktion av nyanställda och dess påverkan på arbetstrivsel

Tidigare forskning inom ämnet introduktion av nyanställda har främst behandlat två separata perspektiv. Det ena handlar om frivillig avgång och det andra fokuserar på socialisation i arbetslivet. Studiens syfte var att undersöka om introduktion av nyanställda påverkar arbetstrivsel och Intention till frivillig avgång. 100 nyanställda deltog i enkätstudien och 19 frågor besvarades gällande introduktion av nyanställda samt upplevd arbetstrivsel. En väl genomförd introduktion visade sig leda till nöjdare nyanställda som trivdes bättre och hade färre Intentioner till frivillig avgång.

Att sammanställa och återge behov för en systemlösning : En fallstudie av förstadiet till implementeringen av en systemlösning för material- och ekonomiplanering

Syftet med föreliggande studie var att undersöka sambandet mellan elevers attityder, subjektiv norm, upplevd kontroll, Intentioner, rättfärdiganden, motivation samt självvärdering i relation till benägenhet att fuska eller att avstå från att fuska. The theory of planned behavior (Ajzen, 2006) har använts som teoretisk modell för en enkätundersökning med 122 elever i grundskolans årskurs 9 och i gymnasieskolans årskurser 2?3. Resultatet av studien visar att Intentionen att utföra ett beteende, som i denna studie är fusk, är den viktigaste prediktorn för beteendet i fråga. I föreliggande studie har även kunnat styrkas att rättfärdigande av eget fusk har en avgörande roll vad gäller beteende och Intention.

Att tänka om angående personligt riktad reklam i en kluttrig miljö

Previous research does not show a clear picture of the perception of personalized advertising as studies give different results - there are both positive and negative aspects. The purpose of this study is to improve the knowledge and understanding of the impact of personalized advertising in the new Internet era. The aim is to answer whether personalized advertising has more positive than negative effects on Facebook or if marketers today should rethink regarding this issue. An experiment with three advertisements was defined where one ad was with no personal targeted content and the other two included personally targeted content. These ads were analysed with the theories word of mouth, information overload and psychological ownership to see if interesting results could be found regarding ad attitude, click Intention and purchase Intention as well as to investigate if the attitude to Facebook could have an impact on the results.

Vad påverkar föräldrars sätt att tillgodose barns behov av regelbundet umgänge? : En applikation på Theory of Planned Behaviour

Föreliggande undersökning var en attitydundersökning baserad på Theory of Planned Behaviour där attityd, subjektiv norm, upplevd kontroll samt Intention anses kunna predicera beteende. Syftet med undersökningen är försöka ta reda på vilka faktorer som påverkar hur mycket tid man som förälder umgås med sina barn efter en separation eller skilsmässa eftersom många barn i den situationen förlorar kontakten med den ena föräldern. 36 försöksdeltagare besvarade ett frågeformulär bestående av 31 frågor och påståenden gällande umgänge. Resultaten visar att tiden man som förälder umgås med sina barn efter en skilsmässa beror på Intention och upplevd kontroll. Intentionen förklaras av upplevd kontroll och dom förväntningar man upplever från omgivningen.

Nyhetens behag: En kvantitativ studie av möjligheter och risker med produktplacering på modebloggar

The advantages with product placement in blogs compared to traditional media is shown in earlier empirical findings where consumers found blog posts more credible and informative than a corresponding article in a web paper. It can therefore be argued that the informal structure and personal tonality of the blog reinforces the effects of product placement on brand attitude and Intention to buy as the consumer has no persuasion knowledge and does not detect the rewriting of the product as commercial.This paper?s overall aim is to provide concrete implications for how to manage product placement on fashion blogs. The purpose of the essay is therefore to investigate the communicative effects of product placement in fashion blogs as well as to examine if a revelation of commercial interest behind a blog posts about a certain brand effects the consumers? attitude towards the blog and/or brand attitude and Intention to buy.

En deal om dagen - En kvantitativ studie om hur konsumenter uppfattar varuma rken som promotas genom dagliga deals

The relatively new phenomenon of daily deals has had an amazing explosion of growth during recent years. The concept relies on offering deeply discounted products and services that a number of customers must buy in order to acquire this discounted service. Companies spend valuable resources on marketing to get customers but the effects of daily deals on the brand do not have empirical evidence. What is the customers' attitude towards companies that communicate through daily deals How is their Intention to buy from that company affected This is what is the main purpose of this study. To examine how customers perceive a company, in terms of attitude toward the brand and buying Intentions, when the company markets through daily deals compared to more traditional promotion.

Vad är regionalism? : En jämförande studie av regionala partier i två svenska regioner; Skåne och Norrbotten

Regionalism is a concept of extensive proportions and as such is complex to define. This phenomenon becomes much clearer by studying it from different perspectives. This paper focuses on regional political parties and description of their political ideas. The goal of this paper is to examine and compare regional political parties in two Swedish regions: Norrbotten and Skåne. By studying two biggest regional parties in these regions, namely Norrbottensparti and Skånepartiet, I will try to get an insight into the regional politics, as well as illustrate regionalism and its meaning.

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->