Sök:

Sökresultat:

17811 Uppsatser om Information transfer. - Sida 60 av 1188

Ovisshet och väntan : Anhörigas upplevelser av att bli informerade av sjuksköterskor

Sammanfattning Bakgrund: Sjuksköterskor har till uppgift att informera anhöriga med hänsyn till tidpunkt, form och innehåll. Anhöriga har behov av att få information från sjuksköterskor. Studier visar att behovet av information inte tillfredsställs och att anhöriga lider i ovisshet och väntan. Syfte: Beskriva anhörigas upplevelser av att bli informerade av sjuksköterskor. Metod: En litteraturöversikt enligt Friberg (2006) har gjorts och baserats på nio vetenskapliga artiklar. Likheter i resultaten delades efter innehåll in i teman. Resultat: Anhöriga vill bli informerade på vardagligt språk, med få medicinska termer och informationen ska vara rak, sanningsenlig och patientnära. De vill inte behöva vänta på att få information, de vill få den kontinuerligt och inte riskera att få motsägelsefull information.

Hur ser samspelet ut mellan informationsgivare och beslutsfattare? : En fallstudie om internredovisning inom Swedbank

AbstractTitle:                           What is the interaction between information providers and decision makers like? A case study on management accounting in Swedbank.Course:                              Master?s thesis in Business economics, 15 ECTS.Date:                                                        2009-06-01Authors:                            Daoud Ghorbandi and George TekmenSupervisor:                        Paula LiukkonenLanguage:                         SwedishPurpose:        The purpose of the paper is to study the relationship between information providers and decision makers regarding the quality of information for economic decision-making in companies.Method:                     The authors use the qualitative method approach. The essay's primary data consists of data collected through interviews, while the literature that the authors have made use of for the interpretation and analysis of the paper form the essay?s secondary data.Theory:                      It includes a main theory and four other theories supporting the paper. The main theory is the agent theory, while theories on information quality, the theory of outsourcing of management accounting, theories of calculation methods and regulations on management accounting is to support the analysis and conclusions made in the paper.Empirical base:          Interview Responses forming the essay?s primary data is presented in its entirety in this chapter.Conclusions:              The authors conclude that there are no major problems or obstacles in terms of internal management accounting in Swedbank, at least not in the departments such as the HR and the GF.

Antropologins informationsvärldar: En biblioteks- och informationsvetenskaplig studie kring socialantropologer och etnografiska fältarbeten.

The aim of this thesis is to examine information behavioursamongst a group of social anthropologists. The thesis alsohas a special focus on issues concerning information andinformation behaviour during periods of ethnographicfieldwork. As a empirical foundation for this studyinterviews where made between may ? september in 2011with seven social anthropologists active at a swedishuniversity. The results from the conducted interviews areanalysed with the theoretical framework of the informationbehaviour theory as presented by T.D Wilson.

Offentliga rum och utsuddade identitetsbegrepp : en resa mellan det virtuella och det fysisika i tid och otid

Trough a literature study based on both philosophic and objective fact this essay is taking off in the meaning of public space. It investigates how the information society and its virtual world are affecting the idea and use of public space in the city. The city and the actual world have developed from the traditional meeting between people while the virtual world is based on flows of information. The information flow has expanded through the Information and Communication Technique (ICT). ICT covers among others Internet, mobile phones and computers.

Demonstrering av taktil presentation

Det finns många Människa ? Maskin system där utvecklare gör avkall på en del funktionalitet för att inte riskera att systemets användare överbelamras med information. En användare kan till exempel få så mycket information presenterad via synsinnet att synsinnet inte hinner med, eller information som presenteras via flera sinnen och är motsägelsefull och därför medför att hjärnan gör felaktiga tolkningar av systemets tillstånd. Sinnesöverbelastning och kognitiv överbelastning medför att användaren riskerar att inte längre kunna utföra sina uppgifter tillräckligt snabbt, tillräkligt säkert eller överhuvudtaget.Taktil presentation är presentation som använder känselsinnet. Genom att använda taktil presentation kan man avlasta övriga informationskanaler såsom synsinnet och hörselsinnet.

Omkonstruktion av armled tillhörande Bracke Forest högläggare

One of the main tasks of the Swedish Armed Forces over the past few years has been International assignments, which increased the importance of the Lessons Learned process. Methods of simulator training with computers have become more frequent and the technical ability to collect digital data from sensors has been developed as well. This work demonstrates how the experience of Lessons Learned can be communicated with the computer simulator StriSimPC and how modern technology in future support experiences from the Lessons Learned process at the tactical level in the Army.Currently knowledge sharing consists of several processes and strategies in the Swedish Armed Forces. This is done by written reports, oral presentations and different practical exercises.This case study shows the functions of the simulator StriSimPC, methods of training and how it is used today. The study also describes the future opportunities, where digital metadata acquired from the modern combat vehicles could contribute sharing of experience in the Lessons Learned process.The summarized conclusions indicate that StriSimPC can combine the two strategies for personalization and codification of knowledge transfer to reach a higher level of learning.

Affärsarkitekter som intermediärer : En studie om intermediärens funktion och förtroendeskapande

Syfte:                           Syftet är att analysera intermediärens funktion i en svensk kontext för att öka kunskapen kring vilka roller en intermediär kan tillskrivas och varför de existerar. Syftet är vidare att analysera huruvida ett förtroende gentemot intermediären förelåg och vad detta förtroende baserades på. Detta för att skapa ett bidrag till befintlig forskning och öka kunskapen kring förtroendeskapande gentemot intermediärer.   Metod: Fallstudie av Stiftelsen Flemingsberg Science och dess projekt Kraftcentrum Flemingsberg. Semi-strukturerade intervjuer med respondenter vilka varit involverade i projekt drivna av Kraftcentrum Flemingsberg. Teori Transaktionskostnadsteori, strukturella hål, kunskapsöverföring, medling och förtroende.

Bibliotekariers pedagogiska roll: Om konsten att lära andra att söka och använda information

There is an increasing demand for information literacy, which is mirrored in curriculum throughout the whole educational system. This, in turn, has brought forward a growing need for librarians who can teach. But do librarians possess pedagogical competence, and if they do, how is this ability used in everyday library practice? The aim of this study is to investigate librarians' conceptions of the pedagogical role, as it is expressed in their didactic interaction with the users. The research questions focus on librarians' experiences of teaching information seeking and use and their activities in this respect.

Datalagring - Ett växande problem?

Title: Information storage - A growing problem? Authors: Göran Svanhall Pär Truedsson Erik Ponnert Tutor: Bengt Carlsson Problem: Every day companies, regardless of size, produces new information that needs to be stored. In the information society of today, the characteristics of the information changes both in size and complexity. This results in higher demands on which storage solution that suits the company and their field of business. New and more innovating storage solutions enters the market, but are they necessary to smaller companies of development active in the IT society? Questions to Answer: Is data storage a growing problem for companies of development active in the IT society? How do traditional storage solutions manage the information growth of today? How urgent is the need of a new storage solution? Which features are prioritized in the future storage solution? Method: By performing a quantitative survey we delivered an inquiry to several companies, which answers will help us answering our above mentioned questions. Conclusion: The consulted companies experience no growing problems what so ever regarding their existing storage solution..

Bildbaserat informationsmaterial : Visuell information som hjälp för ett komplicerat betalsystem i kollektivtrafiken.

I got interested in this subject when I came in contact with Västtrafiks new paymentsystem myself during my visits in Gothenburg. I suspected problems with the informationmaterial regarding it and others seemed to share my opinion that the payment system wasdiffcult to understand. When I contacted Västtrafik and asked them about the paymentsystem they confirmed that some understanding diffculties had occurred. With thatconfirmation I decided to make it my project to look in to the matter.Some methods were used to identify the problems. The methods could again confirm thatthere were some problems with the payment system and that the information material wasa vital reason.

Patienternas rätt till information, delaktighet ochrespekt för den egna integriteten under gårond, ursjuksköterskors perspektiv.

Syfte: Studiens syfte var att beskriva sjuksköterskors upplevelser av gåronden med fokus påinformation, patientens integritet och delaktighet.Metod: Deskriptiv design med kvalitativ ansats. Åtta omvårdnadsansvariga sjuksköterskor påtvå kirurgavdelningar intervjuades. Datainsamlingen gjordes med semistrukturerade intervjuersom bearbetades med kvalitativ innehållsanalys.Resultat: Information var en stor del av gåronden och kunde både lyfta och sänka gåronden.Patienternas delaktighet och möjlighet till ett eget val beskrevs. Sjuksköterskorna beskrev hurpatienternas integritet kan både bevaras och kränkas under gåroden samt vilka fel somuppkommer.Diskussion: Sjuksköterskorna upplevde att information till patienterna som de förstod var enviktig del av gåronden. Att bevara patienternas integritet under gåronden ansågs varavårdpersonalens uppgift och i många fall enbart sjuksköterskornas.

"De är ett väldigt nyfiket släkte, barnbibliotekarierna". En kvalitativ undersökning av hur 1990-talets samhällsförändringar påverkat barnbibliotekariernas arbetsuppgifter, kvalifikations- och fortbildningsbehov

The purpose of this master thesis is to investigate what the work situation of children's librarians looks like in the year 2000, after the changes in society which took place since the 1980's. Did the tasks of children's librarians change during the nineties, and if so, in what way and why have they changed? Which new knowledge needs emerged for children's librarians during the nineties, and what was the cause of these new needs? Finally I want to know which needs for professional development arose, and how these needs are fulfilled. The thesis is based on qualitative interviews with children's librarians, library managers, library consultants, one representative of the Swedish school of Library and Information Studies and one member of SAB's children and youth committee. The study reveals that the identity of children's librarianship is strongly associated with the stimulation of language and reading.

Faktorer som påverkar informationsdelning : Ur ett MTO-perspektiv

Informationsdelning är viktigt för att en organisation ska kunna uppnå god effektivitet, men i många fall delas och används inte information på det sätt som det skulle kunna göras. För att förbättra informationsdelningen har vissa företag investerat eller utvecklat IT-applikationer, men teknologin måste samverka med mänskliga och organisatoriska faktorer för att den önskade informationsdelningen ska kunna uppnås. Studiens syfte var att beskriva vilka faktorer som påverkar informationsdelningen ur ett MTO-perspektiv. För att svara på syftet genomfördes en fallstudie på ett konsultföretag som arbetar med produkt- och teknisk dokumentation och på fallföretaget utfördes 6 intervjuer med tekniska skribenter. Några av de faktorer som identifierats är att människan måste vara medveten om varför det är viktigt att dela viss typ av information, för att vilja dela och för att informationen ska hålla en bra kvalitet.

Vilket stöd behövde närstående från sjuksköterskor inom akutsjukvård och intensivvård vid anhörigs sjukdom och vilket stöd trodde sjuksköterskor att närstående hade behov av : En litteraturöversikt

Syfte: Att undersöka vilket stöd närstående haft behov av från sjuksköterskor inom akutsjukvård och intensivvård vid anhörigs sjukdom och vilket stöd sjuksköterskor trodde att närstående hade behov av. Metod: Studien genomfördes som en litteraturöversikt. Artiklar söktes i databaserna PubMed och Cinahl. I studiens resultat ingick 13 artiklar med både kvalitativ(n=7) och kvantitativ(n=6) ansats som sammanställdes under olika teman. Resultat: Redovisades i fyra teman; CCFNI, Information, Delaktighet och Bemötande.

A foreign aid dilemma : a study of budget support versus project aid

Foreign aid is a very debated and controversial topic. The most recent studies have focused more on GDP growth and foreign aid correlation, however not much of the debate has focused on what kind of foreign aid should be given. The most common foreign aid is budget support, often a bilateral funds transfer between two countries. This kind of foreign aid can be both conditional and unconditional from the donors? perspective.

<- Föregående sida 60 Nästa sida ->