Sök:

Sökresultat:

17811 Uppsatser om Information transfer. - Sida 47 av 1188

Strategi för kunskapsöverföring : Om att utnyttja lärprocesser som sker vid kunskapsöverföring

Den här uppsatsen handlar om hur ett teknikkonsultföretag, där majoriteten av tjänsterna sker i form av projekt, kan utnyttja kunskapsöverföring för att skapa konkurrenskraft. Här studeras hur kunskapsöverföring, genom att ta hänsyn till tre olika lärprocesser, kan bidra till ekonomisk fördel för företaget. Efter identifiering av vilka verktyg/aktiviteter som används för kunskapsöverföring på fallföretaget analyserades vilka lärprocesser som är möjliga med respektive verktyg/aktivitet enligt dagens teori och medarbetares upplevelser. Empirisk data samlades in från olika delar av organisationen i form av intervjuer och enkätundersökning. Utifrån analysen sammanfattades vilka lärprocesser som utnyttjas och med vilka verktyg/aktiviteter samt vilka som kan utnyttjas bättre för att skapa ekonomiska fördelar för företaget, och därmed också konkurrenskraft.

To derive quality from quantity

The purpose of this master thesis is to present a model that illuminates the important factors when deriving technical information from market data within a company. For companies to be able to become and stay competitive in the market, product quality is an important factor. Whilst good product quality leads to customer satisfaction and loyalty, lack of quality brings costs in service and replacements. To improve product quality, the developers need information and knowledge about what quality issues affect existing products. Most companies gather data from market about known issues, but in order eliminate known quality issues in new products; this data has to be transformed into information and knowledge.

Be Wise condomise: a study in Botswana on the spread of AIDS information and how the information is being received

AIDS is a huge problem in the world and it is spreading rapidly, especially in Africa. Botswana is one of the worlds worst-hit countries, with over one-third of the inhabitants infected by HIV/AIDS. The measures that have been taken to stop the spread of AIDS are to inform and enlighten people on how the disease is spread and how to protect oneself. The aim of this thesis is to investigate what different ways of informing people about AIDS different organisations make use of in Botswana. The thesis also addresses how some receivers of the AIDS information experience it.

Villa Furulid : gamla anor möter dagens behov

The last years? financial situation has contributed to an increased willingness from the banks to handle risks. The most important risk to cope with is a risk that is related to a customer?s ability to repay loans. Forecasts indicate that in the future, Swedish farmers will be facing profitability challenges, which points to a need to reconsider the banks procedures considering risk management in credit granting for agricultural businesses.Today?s risk management will be given two complements in this study.

INDUSTRIALISERING AV FLERBOSTADSHUS

The construction process which is used today while constructing residential buildings has for along time remained unchanged. Unfortunately the development process has gone away frombecoming industrialized and instead most of the work is done at the construction site. In thisrespect this is a worse alternative because the project outcome will be more expensive and theconstruction time will be longer. Skanska?s vision is to have a process which is more like the oneused in small residential buildings which is fully industrialized.The constructing process for residential building involves more parties and therefore it becomesmore complicated.

Partners erfarenhet av information vid hjärtinfarkt : En systematisk litteraturstudie

Bakgrund: Hjärtinfarkt påverkar patienten och dess partner emotionellt under lång tid vilket gör det betydelsefullt med god information till båda parter.Syfte: Syftet var att belysa partnerns erfarenhet av information när deras make/maka har drabbats av hjärtinfarkt.Metod: Studien var systematisk litteraturstudie där artikelsökningar gjordes i databaserna Cinahl, PubMed och PsykINFO. Av de tolv artiklar som har använts var fem kvantitativa och sju kvalitativa vilka analyserades med hjälp av Lundman och Hällgren Graneheims (2012) innehållsanalys.Resultat: Resultatet presenteras under rubrikerna: Informationskällor, informativt stöd, informativa brister och informationsbehov. Slutsatser: Rutiner vid informationsprocessen kunde hjälpa sjuksköterskan att ge adekvat information. Partnern upplevde det positivt att tala med andra som varit i liknande situationer vilket var något som sjuksköterskan kunde utnyttja i sitt arbete..

Information som självständigt objekt : ett alternativt skydd för företagshemligheter?

Vi lever idag i vad som populärt brukar kallas för ett informationssamhälle, vilket innebär att det i många företag förekommer en avsevärd mängd företagsspecifik information. Det kan röra sig om specialutvecklad källkod, om affärsplaner, kunddatabaser, organisationslösningar med mera. Sådan företagsspecifik information kan skyddas både genom immaterialrättsliga regler och genom de regler om skydd för företagshemligheter som finns införda i svensk lagstiftning. Dessa regelverk är i svensk rätt intimt förknippade med en syn på information som något abstrakt och icke-fysiskt, något som i sig självt inte kan ägas på samma sätt som lös egendom med fysisk substans. Trots att information därmed inte kan ägas, i ordets traditionella betydelse, har lagstiftaren ansett att det i vissa fall är berättigat att inte se information som allmän egendom, utan att det finns anledning att skydda informationens rättighetshavare från obehörigas tillgrepp.

Vad skiljer informatören ifrån kommunikatören? : - En studie av den rådande begreppsförvirringen inom information och kommunikation

AbstractPropose/Aim: The aim of this paper is to examine why the view of the conceptions, within the field of professional information and communication, seem to differ within the labour market of Sweden. This paper will investigate the two main professional roles that are at the centre of the field?s confusion and disorder. These are the Information Specialist and the Communication Specialist. The main question here is to answer whether there is a significant difference between the two or not and also gain knowledge about why the two titles are not used consequently within the labour market.Material/Method: The method used for this study is of a qualitative character.

Med informationskompetens som mål en studie av den pedagogiska verksamheten på Karolinska Institutets bibliotek

The explosion of information technology has given users direct access to an ocean of information. Increased availability puts increasing demands on the ability of students and researchers to search for, filter, and structure information. In response, the role of the research library has shifted from being primarily an information resource to being an educational resource with a focus on teaching users what is known as information literacy. This thesis is a study of user-education at the Karolinska Institute Library KIB, the largest medical library in the Nordic countries. KIB has invested significant resources in developing user-education, and has a full-time user-education developer and a formal pedagogical platform for user-education.

Att bygga kundrelationer med hjälp av communities

The advancements in digital technology and its availability contribute to the transfer of companycentricproduct development and value creation to networks or communities. It also changes the basisfor creation of customer relationships as described in previous research on Customer relationshipmanagement (CRM). The purpose of this case study was to gain an understanding of how companieslike our case study object Memoto who developed a physical product which gets added-value fromdigital product-related services looks upon product-centered communities as a way of buildingcustomer relationships. How Memoto looks upon incentives for participation in product-centeredcommunities was also examined.Our research indicated that firms in the start-up phase (which Memoto was when this study wasconducted) initially want to have more control over the process of innovation and hence have directcontact with end-customers. The reason for this is because they see a need to define the basis forfurther innovation work.

Klimatskärmens funktion : En jämförande analys av projekterade nybyggnationer i Östra Salabacke, ur ett energi- samt fuktperspektiv

The design of the building envelope affects the energy consumption of a building. As the energy requirements for new buildings are becoming more demanding, the performance of the building envelope must be improved. Energy efficiency and durability are important attributes to consider.This report includes investigations of the building envelope, moisture and passive solar energy. It is based on the analysis of two different buildings with different designs. These buildings stand as reference for two of the companies who are working on a new, climate smart, residential area in Uppsala, Sweden.Studies and analyses on energy consumption and moisture transportation were made.

Patienters upplevelser av information inför en operation

Inför en operation med generell anestesi upplever en stor del av patienterna oro som uttrycker sig på olika sätt. För att patienten ska kunna uppleva trygghet och delaktighet i sin vård är en god vårdrelation mellan anestesisjukskörskan och patienten centralt. Genom information kan patientens oro minska samt upplevelse av trygghet öka. Syftet med studien var att belysa patientens upplevelse av patientinformationen. Studien utfördes med kvalitativ ansats med hjälp av semistrukturerade intervjuer.

Strategins inverkan på chefers upplevda informationsbehov

Vi vill undersöka kopplingen mellan företagens strategi och chefernas informationsbehov. Vi gör detta för att se hur chefernas informationsbehov ter sig utifrån vår tolkning av Porters teorier. För att uppfylla vårt syfte och för att besvara vår problemformulering har vi använt oss av en deduktiv, kvalitativ metod som bygger på personliga intervjuer med fyra verkställande direktörer. Våra slutsatser är:Företagens strategi påverkar informationsbehovet.De differentierade företag vi undersökt tillskriver information om hot och möjligheter lika värde och går därmed inte miste om information om hot från sina konkurrenter. Ej i enlighet med en tidigare studie av Jennings & Lumpkin.

Intranät från ett användarperspektiv: En fallstudie om hur en grupp bibliotekarier upplever och använder sig av intranät i deras yrkesroll.

This is an investigation into the ways in which a group of librarians experience and make use of the intranet in their vocational role. The theoretical frame of reference consists of a model of how professionals seek information, which is based on a role-theory. As a method, I have applied a qualitative case-study. Using semi-structured qualitative interviews I have interviewed five librarians and the webmaster responsible for the intranet in their library. I have investigated how elements such as the age and vocational role of the librarians affect their use of the intranet.

En diktaturs väg in i Informationssamhället Kina och World Summit on the Information Society

This masters thesis investigates the relation between China and the Information Society as it is manifested in the UN conference the World Summit on the Information Society WSIS. The first phase of this two-phase conference took place in Geneva 10-12 December 2003, with two documents, Declaration of principles DP and Plan of action PA, as main results. The information policy is central to an authoritarian rule in its efforts to keep control over the national identity. The thesis investigates the impact that the information revolution and Internet might have on the Chinese national identity through the acceptance of DP and PA in various aspects. With the use of the information science theories by Manuel Castells and Frank Webster, the vision of WSIS was compared with the Chinese information policy.

<- Föregående sida 47 Nästa sida ->