Sökresultat:
17811 Uppsatser om Information transfer. - Sida 46 av 1188
Don't mention the "L"-word. En analys av biblioteks- och informationsvetenskapsutbildades karriärmöjligheter på den alternativa arbetsmarknaden.
This master's thesis is about alternative career opportunities for library and information science graduates. Ever since the beginning of our education we have been interested in working outside of the traditional libraries. Now that we are about to receive our degrees in library and information science we are doubtful if the competence we have obtained is enough to meet the demands of the labour market. The employment field we have been studying in this master's thesis is information management, since this is a field that we find comparable to library and information science. Our study involves a qualitative survey amongst recruiting companies to investigate how the recruiters value different educations, competences and personal skills when they employ staff within the field of information management.
Kontrolltorn : En informationslösning för tredjepartslogistik
The demand for shorter lead-times and increased delivery reliability puts pressure on companies to provide more efficient logistic services. One strategy to deal with this demand is by outsourcing logistics to a third part. The development of logistics information systems enables increased control over business supply chains. This is why Green Cargo aims to create a Logistics Control Tower (LCT) solution to provide it?s customers with better information with higher availability.
"Skilda världar" : skolbibliotekariers undervisning i informationssökning i gymnasieskolan
?SEPARATE WORLDS?. School librarians teaching in information seeking in high school.The aim of this Master's thesis is to study how information seeking is taught in high school and how school librarians describe their experiences of teaching information seeking. Five school librarians from five different high schools (gymnasium) in Skåne participated in the study. The empirical data derives from five interviews and fourteen observations conducted over a period of three weeks.
Didaktiska effekter av begreppskonstruktion i ämnet Samhällskunskap : Hur två läroböcker framställer hållbar utveckling i relation till demokrati
The purpose of this essay is to explore how social media affect the political orientation and commitment of youths. Three scientific questions highlight the purpose from different angles. The didactic perspective is discussed in the initial and closing discussion, and is analyzed in the corresponding chapter. Two methods are involved in the study; one survey and one interview with a focus group. The survey had a total of 98 respondents from four different classes, all in the first grade of upper secondary school.
Privacy Policy - Att skapa förtroende för en uppkopplad värld
Förtroende har sitt ursprung i trygghet och säkerhet. För att lämna ifrån sig
personlig information krävs att man känner förtroende och således även trygghet
och säkerhet. Tillgång till personlig information är en viktig konkurrensfördel
för ett företag. Samtidigt utgör den personliga informationen ett problem
eftersom många kunder känner en oro att lämna ifrån sig denna. Oron beror på
osäkerhet om vad som kan hända med den information man lämnar, denna oro kan i
sin tur leda till brist på förtroende.
INFORMATIONENS BETYDELSE : en enkätstudie om erfarenheten av information hos personer med astma
Att leva med en kronisk sjukdom som astma påverkar den sjukes liv på många sätt. Både samhälleliga och personliga vinster finns med att patienten har kontroll över sin sjukdom. Därför är det viktigt att vården stöttar och ger kunskap som underlättar för patienten att leva med astma. Det krävs att patienten får en information som är individanpassad för att han/hon ska kunna omsätta kunskaperna i praktisk handling. Metoden som användes i studien var kvantitativ med en enkät som datainsamlingsmetod.
En kvalitativ studie av två gruppers informationsmiljöer och informationsstrategier på Facebook
The purpose of this thesis was to examine how two different groups use information strategies in their Facebook group activities. A qualitative study was made using interviews and a qualitative observation method. The observation groups consisted of two selected groups on Facebook and I interviewed three chosen participants of each group; a Gatekeeper, a Gateopener and a Lurker. Through the information strategies I examined the selected groups? information environments.
Lösenord till Framtidens bibliotek : en jämförelse mellan Ronneby och Sölvesborg folkbibliotek när det gäller IT-utveckling och bibliotekets roll i informationssamhället
Our aim with this study has been to show the central factors that we consider have had animpact on public libraries in the "information society". We have studied two communities in the south of Sweden, Ronneby and Sölvesborg. These two communities have both started a development to the IT society, a society where information plays a great role, where the technique is the tool that supplies information.Ronneby community had early the aim to be the chief Swedish information center. A priority on information technology has therefore been obvious for them. Sölvesborg community has had another method and time schedule towards the IT society.We have been studying the documentation of aim and the strategy for IT development in different levels.
Informationssa?kerhetsanalysers verksamhetsnytta : Utva?rdering och fo?rba?ttringsfo?rslag
The importance of good information security and safety grows larger and larger for each day in the information society of today. This concerns citizens, companies and public authorities. At the Swedish Transport Administration, the operation of an information security and safety process has evolved over the years to guarantee that the public authority can be trusted by its citizens, cooperating companies and other public authorities. This responsibility has been assigned to the Information Security and Safety Department (Informationssa?kerhetsavdelningen, ITsa?).In this thesis the aim is to review to what extent ITsa? achieves any business benefits for the Swedish Transport Administration, and to analyze, streamline and come up with solutions to improve their workflow.
Upplevelser av stöd och information från vården och närstående hos patienter med prostatacancer : En systematisk litteraturstudie
Syftet med denna systematiska litteraturstudie var att undersöka hur patienter med prostatacancer upplever stöd och information från vården och närstående. Resultaten i studien grundades på 15 vetenskapliga artiklar av både kvalitativ och kvantitativ ansats. Sökningar gjordes via Högskolan Dalarnas sökmotor Elin@dalarna och databaserna Blackwell synergy, Cinahl, Weiley och PubMed. Via granskningsmallar kvalitetsgranskades artiklarna, utgivna 1999-2009. Artiklarna var på engelska och etiskt godkända.
Patienters upplevelser av information i samband med hjärtinfarkt under vårdtiden på sjukhus
Hjärtinfarkt är en allvarlig sjukdom, ofta förknippad med oro och ångest hos den drabbade. Patienter kan hamna i en akut kris till följd av sjukdomen och det plötsliga insjuknandet. Ett tydligt samband finns mellan livsstil, utvecklandet av och risken för återinsjuknande i sjukdomen. Patientinformation utgör en viktig del i vården och rehabiliteringen av hjärtinfarktpatienten. Informationens liksom vårdandets yttersta mål är att vägleda patienten mot en högre grad av hälsa och välbefinnande samt att lindra eller förhindra lidande.
Emmaboda kommun : Information, kommunikation och marknadsföring mot kommunens invånare
Inom offentlig sektor blir det allt viktigare med marknadsföring och varumärkesbyggande. Viktiga kommunikationsfrågor handlar om att informationsspridning har en stor roll i hur pass bra en kommun kan uppfylla kraven från invånarna. För att uppfylla kraven kan kommunens förvaltningar samarbeta i frågan om information, kommunikation och marknadsföring valet av kanal för dessa är en viktig del. Syftet med uppsatsen blir därmed att ge rekommendationer för kommunikation, information och marknadsföring till Emmaboda kommun. Rekommendationerna ska ge marknadsgruppen för Emmaboda kommun en bild av vilka kanaler som är mest lämpliga att använda i arbetet kring informationsspridning.
Information Oveload - en studie om informationsarkitektur och användbarhet på webben.
Webben är idag en viktig kommunikationskanal, men för att kommunikationen skall fungera effektivt krävs kunskap om användarna ? Vilka är de man kommunicerar med? Vad har de för kunskaper, förväntningar och behov? Stora webbplatser innehåller mycket information och denna information måste struktureras för att folk enkelt skall kunna hitta den information de söker. Region Skåne lanserade år 2005 Vårdgivarwebben. En webbplats med syfte att förse alla vårdgivare i regionen med gemensam hälso- och sjukvårdsrelaterad information. Webbplatsen innehåller ett rikt och varierat informationsmaterial.
Den uppkopplade enkätundersökningen : En studie av informationsvisualiseringen i Mentimeter
A new phenomenon on the Internet is the online audience response. Mentimeter is a web-based tool where you can create online polls. The users can then cast a vote and the result is shown in real time. We want to test the information visualization in Mentimeter and we base our hypothesis, that a better graph design is possible, on the work of Edward Tufte and Stephen Few. Edward Tufte is an emeritus at Yale University, where he held courses in statistical evidence and information design and has created theories about how visual information should be designed.
Trafikinformation via SMS
Abstract The technology has made it possible for you as a train traveller to be available in other places than stations and on the train. You now have the possibility to communicate by the phone or through the Internet to get information about the train you want to take. Development in mobile technology gives us new possibilities to communication. We want to find out whatever SMS would be a suitable approach to inform passengers about delays. The problem formulation is ?If the technology is available to inform the passengers about delays in an more effective way than today, then why not use it? The ?Kustpilen? that operates in Blekinge and Skåne is the case for our study.