Sökresultat:
17469 Uppsatser om Information Retrievel - Sida 32 av 1165
Företagsservice på folkbibliotek. En enkätundersökning bland företag i Övertorneå kommun
This thesis is the result of a questionnaire survey amongsmall businesses in the municipality of Övertorneå. Smallbusinesses need access to many different kinds of informationduring day-to-day operations. Since small businesses oftenlack resources like time, staff and money, the public librarycould provide small businesses with information.The aim of this thesis is to study information needs amongsmall businesses in Övertorneå. The study also aims to suggestwhat kind of service the library could provide accordingto the information needs and the most valued informationsources of the businesses..
Personers upplevelse av information efter att ha drabbats av en hjärtinfarkt
Att drabbas av en hjärtinfarkt kan upplevas som en traumatisk händelse, informationen personer får efter en hjärtinfarkt är därför av stor vikt. Syftet med denna litteraturstudie var att beskriva hur personer upplevde informationen vid en hjärtinfarkt, under sjukhusvistelsen i den akuta fasen samt under rehabiliteringen. Nio vetenskapliga artiklar analyserades med kvalitativ innehållsanalys vilket resulterade i fyra kategorier: Att sakna individuellt anpassad information, Att inte kunna förstå all information, Att få olika besked från personalen samt Att känna sig välinformerad och delaktig.Resultatet visar att informationen personer får efter en genomgången hjärtinfarkt är mera av det allmänna slaget. Personerna ville ha individanpassad information och det var viktigt att få känna delaktighet. En slutsats som dras är vikten av att informationen ges på ett bra sätt.
Anhörigvårdares behov av stöd: tänk en lördag eller söndag...
Syftet med denna studie var att undersöka hur anhöriga som ger omsorg till sin partner med demenssjukdom upplever sin situation utifrån stöd och information. De sista åren har antalet makar som ger omsorg ökat och prognoser visar att ökningen kommer att fortsätta. Antalet äldre personer kommer de närmaste åren att öka vilket innebär att antalet personer med demenssjukdom också ökar. Metoden som har använts har kvalitativ ansats där fyra intervjuer är gjorda med anhöriga vilka ger sin partner omsorg på grund av demenssjukdom. Tidigare forskning har visat på stöd och information som två viktiga källor för att ge anhöriga som ger omsorg möjlighet att fortsätta med denna omsorg.
Visualisering av informationskvalitet : Utformning av kvalitetsindikatorer för Lantmäteriets Fastighetsregister
Fastighetsregistret (The Cadastre) is a large and important information sourcesupplied by Lantmäteriet (the Swedish mapping, cadastral and land registrationauthority). Fastighetsregistret provides geographical information about the 3.2 millionestates in use in Sweden. Fastighetsregistret has a large number of users who trustthat the provided data is reliable, but experience shows that the data can have varyingquality. As a user it is not always possible to access more detailed information inorder to assess to what extent the data in Fastighetsregistret is reliable.The purpose of this master's thesis is to investigate the possibilities of a system with agraphical user interface that present, classify and visualize the quality of the data inFastighetsregistret. The defined user group for this suggestion is internal users atLantmäteriet who have a good understanding of Fastighetsregistret.
Effektivisering av den administrativa delen av orderprocessen : En fallstudie på Sandvik Wire
Sandvik Wire needed a review of the administrative part of the order fulfillment process and especially the work around packing and the inventory of finished goods. Therefore we acquired the assignment to investigate the administrative part of the order fulfillment process in the company with the purpose to identify potential for improvement. This investigation was performed with focus on the terminal and packing functions. The purpose with the investigation was also to identify critical factors for an efficient order fulfillment process and investigate if information quality is such a factor.Data was collected through interviews and observations on Sandvik Wire. With the help of this data the information and material flows was mapped, the work within terminal and packing, and adjacent functions was investigated.
Medierat Brus: En studie i information overload & sociala medier
Det har länge dividerats om hur den teknologiska utvecklingen påverkar oss. Marshall McLuhan och Alvin Toffler ifrågasatte vårt beteende och berättade om hur teknikens utveckling kommer att påverka oss redan på 1960-talet. Det har också myntats uttryck som information overload och infobesity som uttrycker den stress människor upplever när de inte längre kan bearbeta den information de konstant tar del av. Sociala medier är en stor bidragande faktor till det rådande tillståndet av information overload. Det råder inte heller några tvivel om att vår användning av sociala medier mer eller mindre påverkar våra medvetna beslut och vår kommunikation.
Information overload är inget nytt begrepp, och i dagens informationssamhälle är det inte bara massmedia som står för den informationsspridning som sköljer över befolkningen utan de är själva delaktiga i att skapa den enorma mängd information och kommunikation de tar del av varje dag.
Hur forskare forskar - hur doktorander använder bibliotek i sitt arbete
In this bachelor thesis the aim is to explore how university libraries and researchers function together. I will do this through interviews with phd students and examine how they reason on the use of libraries and other resources available in campus and witch other methods they use to gather information. The graduate students differ in where they are with their research process, but all of them work in the field of social sciences. To help me in my analysis I have adopted Wilsons model of information behaviour and modify this to better suit my purpose. My findings show that they mainly use the library to access materials and avoid use of the librarians, due to perception of low usefulness.
Informationsanpassning på kapitalmarknaden : En studie inom Investor Relations
Investor Relations is a function used by companies to compete for capital by creating relations with investors. It is a young function, earlier practiced by the same people who had responsible for exercising the Public Relations.Investor Relations has evolved a great deal lately but there are still no concrete theories behind the function. The aim though is clear and there are literature explaining how to practice the different parts. The most research within Investor Relations uses the theory of Relationship Marketing. Lately the two authors Hägg and Preiholt have started to examine what they call Financial Marketing since Investor Relations is about relations between actors on financial markets primarily.In this paper, we examine the aspect of information in Investor Relations.
Årsredovisningens viktigaste intressent? - informationsbehovet hos finansanalytiker och deras samspel med företagen
Vårt syfte är att klargöra analytikers informationsbehov samt deras förhållningssätt till information i företagens finansiella rapporter. Vi ämnar även redogöra för analytikerns synsätt på sitt samspel med företagen och hur detta kan påverka marknaden. Uppsatsen är deskriptiv, induktiv samt kvalitativ och den empiriska undersökningen har gjorts genom semistrukturerade intervjuer med 10 av Sveriges bästa finansanalytiker. Slutsatser är att analytikern kräver all form av information som kan påverka företagen men är nöjd med årsredovisningens information. Balans- och resultaträkning samt kassaflödet används mest som kontrollinstrument, inte beslutsunderlag.
En helhet som förenar? Aspekter på intern information inom Borås Stadsteater och Borås Stadsbibliotek
This is a qualitative study with a reflexive approach. The aim of this masters thesis is to describe how the internal information is managed in Borås Theatre and Borås Public Library related to the internal flow of information within the organisations according to descriptions of different units, staff and work tasks. Ten qualitative semi-structured interviews with employees at the Theatre and the Library have been conducted. The organisations have been studied separately. The interviews are presented according to six categories presented in the theory chapter as a result of the study.
Informationsöverflöd : En studie av hur erfarna Internetanvändare hanterar informationsmängden på nätet
AbstractPurpose/Aim: In my essay I study the use of Internet with information overload as my perspective. I compare two age groups in order to find out whether there is a difference between generations in how they use the Internet and experience the vast amount of information that is found on the net.Material/Method: I gather information from six frequent World Wide Web users to find out whether they are experiencing information overload when using the Internet in their spare time and how they structure and make sense of the vast amount of information that is found on the net. I use semi-structured interviews to gather qualitative, not quantitative, material for my study. I have also used literature and websites on information overload, the Internet, and connected themes in order to get a broader picture of the subject and help me analyse the material.Main results: The main results of my study are that frequent Internet users do not feel that they suffer from the vast amount of information found on the World Wide Web. They rather enjoy it and if they have heard the term information overload they assume that it does not apply to their use of the Internet.
Internet- den nya barnmorskan? : En enkätstudie om hur gravida kvinnor söker information om graviditet och förlossning via Internet
Bakgrund: Internet används globalt inom många områden och aktuell forskning visar att gravida kvinnor använder Internet till att söka information om graviditet och förlossning. En graviditet innebär många frågor hos kvinnan och kvinnor söker efter information för att få en trygghet och försäkran om att allt är normalt med deras hälsa och barnet i magen.Syfte: Syftet är att undersöka gravida kvinnors informationssökning via Internet avseende graviditet och förlossning.Metod: Beskrivande tvärsnittstudie. Datainsamling skedde via en enkätundersökning och data analyserades med deskriptiv och jämförande ansats.Resultat: Nästan alla kvinnor i undersökningen använde Internet för att söka information om graviditet och förlossning. Kvinnorna söker information om barnets utveckling, kost/näring och graviditetslängd i hög utsträckning. Högutbildade kvinnor har andra kriterier för trovärdighet på hemsidor än kvinnor med lägre utbildning.Slutsats: Barnmorskor bör vara medvetna om gravida kvinnors användning av Internet samt själva skapa sig en uppfattning om informationen som de gravida kvinnorna läser på Internet.
Mer än ett pris - : En studie om information, uppfattningar och användning av internpriser.
Background: When companies decentralize their operations into profit centers, transfer pricing often becomes an integral part in intracompany trade. A profit center may affect both revenues and costs and seek to maximize profit. Transfer Pricing is a complex subject because it is affected by a large number of factors including the profit centers will to generate profits. This leads us to the subject of decision-making in a transfer pricing-systems. On what grounds are decisions made? Are transfer pricing purposes, factors and interests taken into consideration? What type of information is used in such decisions, how is the transfer price issue perceived and how is it used?Aim: The purpose of this thesis is to analyze which type of information that is makes up transfer prices, how the transfer price is perceived by different parties and how it is used for decision-making.Completion: A qualitative study has been performed with current theory as a starting point.
Kommunikations- besluts- och informationsflöden i byggprocessen
Construction projects are organized in different shapes and disturbances in the information flow in these processes can lead to problems, such as delays and/or a lower quality. Therefore, a well-functioning interaction between actors and a well thought out-communication at an early stage is of crucial importance. The main question is "How does the communication of decision and information flow in the building process and what barriers and opportunities can be observed?". This diploma work has been written with guidance from Bjerking AB and to answer this question, a collection of empirical data conducted via semi-structured interviews.
Fitta mot fitta, kan STI smitta! : En queerteoretisk granskning av STI- information i Kalmar och Växjö.
Background:Several studies have shown there has been significant lack of knowledge about women who have sex with women cross infect each other with STIs. It has been less likely that women who have sex with women visit health care than heterosexuals, they often felt badly treated, invisible and did not always know where to turn in case of an STI. Objective: The objective was to examine if STI information from Kalmar and Växjö county websites and GCK-summit, targeted women who have sex with women. Method: With a queer theoretical perspective a critical discourse analysis was made by STI information on the internet. Results: Women who have sex with women have been excluded in the STI information currently available through Kalmar and Växjö county websites.