Sök:

Sökresultat:

3510 Uppsatser om Image-repair strategies - Sida 60 av 234

Stockholm temporary : relevancy & potentials for implementing temporary architecture in Stockholm

Temporary architecture is an alternative urban planning concept which has been adapted in many cities worldwide during the last decade. There is however no common definition for temporary architecture and it is diversely labelled and applied. In 2013 it also became publicly introduced in Stockholm via the approval of the city's first architectural guideline. Temporary architecture is presented in the guideline as a potential tool for exploring public spaces among other architecture related themes. The ideas for temporary architecture are ambitious and promising. The problem is that they are vague and leaves questions regarding performance unanswered.

Det praktiska intellektet: timmerlagning med mallbr?da som exempel

This thesis presents a method of making repairs in log houses. The purpose of the thesis is to use this method to exemplify crafters practical intellect. The method is based on the use of a template board to transfer the measurements onto the new log. There is a dearth of literature dealing with timber repairs, and the literature regarding using a template board for this is non-existent. The description of this method has therefore been compiled from interviews with active timber crafters.

Varumärket Sverige : En medveten variabel i företagets varumärkesstrategi? En jämförande studie av två svenska företag.

In these days of globalization, with a higher level of openness and interaction over geographical, cultural and economical borders, the importance of the company?s intangible asset, its brand, is gaining importance as a differentiating factor. Building a strong brand and the emphasis on strategic brand management is something that before was given less attention in firms but today we can see a general increase in awareness and relative emphasis in the strategic work of companies.Countries as brands: Is it possible to consider a nation or a country as a brand the same way you consider a product? Well, looking in to the subject it seems to be a rather complex matter and there are many questions to be asked and answer. Nations around the globe are indeed marketing and positioning themselves for several purposes.

Företagsprofil i samspel med kund- Varumärke i perspektiv av kund

Det är vanligt att modevarumärken efter en längre tid på marknaden uppfattas olika hos kund. Genom en stark varumärkespersonlighet och varumärkesidentitet uppfattar kunden modevarumärken i identitet och image, genom vad företagen levererar och utlovar i association och värderingar genom sina varumärken. I förhållande till vad en kund upplever och uppfattar, är det dessa preferenser som styr vid varumärkespreferenser. Uppsatsen har i syfte att undersöka hur ett modeföretag, med en mycket stark varumärkesidentitet hos yngre tjejer, kan profilera sig mot kategorin ?yngre mogen kvinna?? Litteratur har studerats kring vilka olika delar av varumärkesidentitet och image som kan skapa medkänslor och tilltro till varumärke.

Vad efterfrågar målgruppen? - En fallstudie av modeföretaget Sisters

I dagens Sverige är marknadsläget i ständig förändring och på grund av den rådande lågkonjunkturen var år 2011 ett år präglat av minskad försäljning inom detaljhandeln. En verksamhet som drabbats hårt av den senaste lågkonjunkturen är RNB Retail and Brands och då främst deras koncept Sisters. På grund av de sjunkande försäljningssiffrorna har ett beslut tagits som innebär att Sisters hösten 2012 ska sluta producera och distribuera sitt interna varumärke och istället enbart verka som återförsäljare av externa varumärken. Frågan vi då ställer oss är vad de sjunkande försäljningssiffrorna kan bero på. Är det så att de inte känner den målgrupp de vänder sig till? Eller har de inte kunskap om vad målgruppen efterfrågar i ett erbjudande från Sisters? Kunskap om vilken image som är förenat med sitt företag är av hög prioritet eftersom det kan ge en indikation på eventuella förändringar som bör göras i varumärkesstrategin.

Vårdpersonals upplevelse av att vårda patientermed diagnosen afasi efter stroke : En litteraturstudie

Background: Stroke is one of the leading causes for longlasting sequelae, among themloss in cognitive function, like aphasia. Aphasia effects the patients ability to understandand express themselves in speaking and writing. To be able to reach a good level of care,the careproviders and patients ought to have the same goals and values. This requires agood communication between the careproviders and patients. Which can be problematicfor the caregivers when they don't feel secure in their way of getting close to these patients.Aim: The purpose of this study was to illuminate caregivers experience of caring forpatients with the diagnosis aphasia following stroke.Method: This is a literature study where nine studies, with qualitative design, has beenanalyzed and compiled.

Malmö som stad, upplevelse och varumärke: En diskursanalys av en postindustriell stads framtidsvisioner

This is a discourse analysis concerning the visions for Malmö's future. Three concepts are studied to see which meaning these are given in the Malmö context. The studied concepts are ? development (utveckling), industry (näringsliv) and citizen (befolkning).The meanings of these concepts are studied against a backdrop of theories of inclusion/exclusion in general and inclusion/exclusion in the city more specific. Michael Foucault´s notion of a discourse which stigmatizes those not following a behaviour which is defined as being right and normal is central to this.

Konflikthantering i förskolan : En studie om barns och pedagogers konflikthanteringsstrategier

Problemområdet för denna studie behandlar konflikthantering mellan barn i förskolan. Det första syftet med studien är att belysa hur konflikter mellan barn i förskolan kan uppfattas och hanteras. Det andra syftet med studien är att beskriva några barns och pedagogers konflikthanteringsstrategier i konflikter mellan barn. Studiens metod är att utifrån en hermeneutisk forskningstradition genomföra fokusgruppsintervjuer med barn och parintervjuer med pedagoger. Därefter kopplades resultatet från intervjuerna till litteratur och forskning vi funnit inom området.

Systematik eller subjetivitet? : En studie kring individuell lönesättning för lärare

The purpose of this study was to examine the routines of performance related pay systems in two Swedish municipal upper secondary schools. A second purpose was to examine what data was included for evaluation of a co-worker?s performance and how a principal collects data. The purpose was also to examine a principal and teachers´ view of performance related pay systems and if it was possible to note an agreement. Principals have been interviewed and teachers have answered a questionnaire to fulfil the purposes of this study.The study shows that the municipality had a good routine that included individual discussions with co-workers about their salary and had fixed municipal criteria.

Delta på lika villkor? : En studie om ekonomiskt utsatta barns skolsituation sett utifrån ett lärarperspektiv.

The aim of this essay was to create an understanding of teachers strategies to respond to children in economic hardship in school and if these children can participate on equal terms in school. To examine this, we chose to do semi-structured interviews which is a qualitative method. Eight teachers were interviewed from four different elementary schools. In our interviews, we found that all the schools both had elements of inclusion and exclusion, which can result in both equal and unequal terms for participation in school. We also found that the school with the most students in economic hardship had the most inclusive strategies.

Att blunda för annonser. En studie av konsumenters och annonsfinansierade företags uppfattningar om annonsblockering på webben

The majority of free content on the internet is financed by online advertising. A requirement for thismodel to work is that the visitors see the ads. The emergence of ad-blocking software has shifted thepower from the advertiser?s choice of publishing ads to the consumer?s choice of viewing ads. Weexamine the consumers? opinions regarding the use of ad-blocking software and compare them to theopinions of companies using online advertisement.

Vi döpte om biblioteket till Bibliotek and läranderesurser: Om imageskapande på högskolebibliotek

The aim of this thesis is to examine how four decision makers at a University College and a library director at the same University College perceive the profile, image and identity of their library. This University College library is used as our main example. We have evaluated the main example in relation to two other University College libraries, in order to obtain a deeper understanding of how these library directors view their own libraries and to attain a more multi-dimensional view of the main example of our study. Our intention is to analyse the current situation, not the past nor the future. Qualitative semi-structured interviews with decision makers and library directors have been conducted.

Kunskap & strategi : En studie av strategisk kongruens mellan affärs- och kunskapsstrategi i managementkonsultföretag

This study examines how management consulting firms work with business- and functional strategy and how these strategies are interrelated. More specifically we focus on business strategy (business unit level) and knowledge strategy (functional level) and whether these are aligned or not, i.e. whether strategic congruence exists.A number of recent studies have examined the importance of business strategy and knowledge strategy in management consulting firms separately, but few have pointed out the importance of the alignment between them. With this study we contribute to the strategic field of research with a model that describes how management consulting firms should work with their knowledge strategy given their business strategy. The model is developed through a synthesis between theories in the field of strategic congruence, business- and functional strategies and thereafter tested by an empirical case study of six management consulting firms.

Extrema sportutövare : Heroiska äventyrare, naiva idealister eller galna risktagare?

Man has always in one way or another had to take risks in order to survive, but in today's society, voluntary risks increased markedly. It is about both physical and financial risks. The aim of this essay is to problematize what it is for properties that drive people to extreme sports and adventure travel. We want to see how extreme sports performers own picture looks compared to how the media presents them. We have in this essay interviewed two long sailors, a BASE jumper and an ex-mountain climber to see how the performers own picture of reality looks.

Trender : Som ett verktyg i konkurrensen

SyfteUppsatsen ämnar att analysera och utreda:- sambandet mellan trender och erbjudande i resebranschen.- hur trender kan fungera som differentieringsfaktor. MetodVi har i denna uppsats valt att skriva en kvalitativ studie då den ämnar skapa en djupare förståelse för hur företag kan använda trender för sin positionering på en marknad. Undersökning har kommit att anta en abduktiv karaktär då vi utgår från den teoretiska referensramen som sedan anpassas utifrån empirin. Det empiriska datan är insamlad genom semistrukturerade intervjuer med fem respondenter som verkar inom den svenska resebranschen. SlutsatserI studien har det framkommit att om företag i ett tidigt skede av en trend anpassar sitt erbjudande kan de differentiera sig genom trenden och skapa konkurrensfördelar. Det beror på att om ett företag är först med att ta till sig en trend ökar deras chans att förknippas med trenden i kundernas medvetande. Något annat som framträder i studien är att företagets position kan komma att påverkas negativt om trenden de tagit till sig inte stämmer överens med företagets identitet och kundernas image av varumärket..

<- Föregående sida 60 Nästa sida ->