Sök:

Sökresultat:

3474 Uppsatser om Image-repair strategies - Sida 2 av 232

Innehållsbaserad bildåtervinning med Haar-transformation

The purpose of this thesis is to evaluate 7 different search strategies for content-based image retrieval with respect to retrieval effectiveness. The strategies are based on different levels of resolution implemented by the Haar transformation. The result of the study shows an improvement in both mean average precision and mean recall in strategies based on lower levels of resolution..

#kritik : - En studie av SJ och SAS bemo?tande av kritik pa? Twitter

Syftet med uppsatsen a?r att underso?ka hur tva? resefo?retag i fo?rtroendekris bemo?ter kritik via Twitter samt vilka strategier inom den image reparerande diskursen de anva?nder sig av. Studien a?mnar a?ven ta fasta pa? om det finns ett mo?nster bakom bemo?tandet. Fo?r att uppfylla uppsatsens syfte har tva? fra?gesta?llningar formulerats:· Hur bemo?ter SJ och SAS kritik pa? Twitter? · Verkar fo?retagen vara medvetna om valda strategiers mo?jliga effekter?Fo?r att genomfo?ra denna underso?kning utfo?rdes fo?rst en fo?runderso?kning da?r antalet dialoger mellan fo?retagen och dess kunder sammansta?lldes samt dialogernas la?ngd och antalet akto?rer ra?knades.

?Det beror ju på vad man vill lägga i ordet register?  Petra Stenkula     : En studie av polisens externa kriskommunikation i samband med romregistret

Titel                                   ?Det beror ju på vad man vill lägga i ordet register? Petra StenkulaEn fallstudie av polisens externa kriskommunikation i samband med romregistret Syfte             Syftet är att lämna ett bidrag till den svenska forskningen om kriskommunikation men även att bidra till den svenska samhällsdebatten om polisen som en central rättsmyndighet och deras hantering av romregisterkrisen. Metod          Via en kvalitativ metod analysers nyheter publicerade på polisens webbplats och polisens presskonferenser utifrån de valda teoretiska ramarna inom ämnet kriskommunikation. Resultat        Polisens kriskommunikation framstår som väldigt strategilös, under hela krisen ägnar sig polisen åt                               informationsinsamling för att förstår krisen och få en överblick över situationen men under tiden glömmer                     de den strategiska delen. Polisen är väldigt restriktiv i sin kriskommunikation, på webbplatsen är nyhetspubliceringarna rörande romregistret väldigt korta och konkreta, vissa är rena informationsanvisningar. Polisen förde även en inkonsekvent kriskommunikation, när Rikspolisstyrelsen pratade om analysfil som inte var i fas med lagstiftningen så pratade Skånepolisen om beslut ifrån år 2009 om tillstånd att upprätta den särskilda analysfilen. I sin kriskommunikation använder polisen många olika försvarsstrategier ifrån Corporate Apologia och Image Repair Theory.

Vägen tillbaka - en studie av Reputation Repair

Företags renommé uppmärksammas allt mer, både inom näringslivet och bland forskare. Båda grupperna verkar vara överens om att ett gott renommé är en stor konkurrensfördel, och mycket forskning finns om vad ett renommé består av och hur det bör förvaltas. Däremot verkar det finnas få undersökningar om hur ett renommé kan repareras efter att det har blivit skadat, trots att detta borde vara en viktig fråga för företag. Syftet med vår uppsats är att analysera området ?Reputation Repair?, det vill säga förstå vad som krävs av företag för att återupprätta ett skadat renommé.

Att rädda världens djur : en retorisk analys av Parken Zoo:s kriskommunikation

Crisis communication can make a crisis turn into a double crisis. The purpose of the thesis is to analyze by which rhetorical means a double crisis can occur. With the Swedish zoo Parken Zoo as a specific example, this essay examines the crisis communication during the crises that started with the tv-show Kalla fakta. The tv-show revealed that Parken Zoo killed and slaughtered endangered and sacred animals. When asked about the specific animals, the head of the zoo gave different answers ? which contrasted with former employees testimony.

Digitala kläder? : En studie om traditionella klädföretags it-strategier 

This paper focuses on traditional clothing enterprise IT strategies. The purpose was to investigate the correlation between traditional clothing companies IT strategies and their brand. In a market where the competition is high it has become more important that the company targets a customer segment. To reach their targeted customers the company builds their brand with different corporate strategies. This segmentation is necessary because of the high exposure to competition, and a well-established brand could be a prerequisite for profitability.  In today?s market, IT has a major impact on the clothing business.

Identitetspresentation på Instagram : En studie i användares upplevelser och attityder till sin identitetspresentation på Instagram

In recent years, the internet has exploded of images. Not at least in the popular photo-sharing network Instagram as one of the fastest growing social network for the moment. Millions of people around the world share pictures and expose themself for friends and family. We were therefore interested in which experiences and attitudes users have towards their identities in relation to their self-image and self-presentation on Instagram. Furthermore, whether they in general have a primary interest in using Instagram as a tool to experiment with images to present their identity on Instagram, in which way they approach their Instagram follower?s expectations on how they present themselves on Instagram and if they are aware of any strategies in their self-presentation on Instagram.The result of this study is the fact that our respondents thinks that they do not intend to have a primary interest in experimenting with images on Instagram to present their identitiy, it is rather something that comes naturally in how they present themselves on Instagram.

Krisen kommer! - En analys av uttalanden för att förhindra att en förtroendekris uppstår

Syfte: Studiens syfte är att studera hur Göteborgs Stads och Staffanstorps kommuns kommunikation har sett ut för att förhindra att en förtroendekris uppstår i samband med Uppdrag gransknings avslöjanden om deras användningav skattepengar. Metod och Material: Textanalys med hjälp av dialogisk analys av transkriberingarna av två avsnitt av Uppdrag granskning och texter publicerade på kommunernas och inblandade bolags hemsidor. Teoretisk utgångspunkt i image repairtheory och situational crisis communication theory. Huvudresultat: Den vanligaste huvudstrategin i denna studie var att minska händelsens anstötlighet. Detta resultat överensstämmer inte med vad aktuell forskning inom området rekommenderar vid den typ av kris som är aktuell för denna studie. .

Carema Care? : En retorisk argumentations- och kriskommunikationsanalys av vårdföretaget Carema Care

Uppsatsen behandlar vårdföretaget Carema Cares två bloggar som skapades i och med krisen som uppstod kring företaget år 2011. Detta görs genom en granskning av argumentationen Carema Care för på bloggarna utifrån kriskommunikationsstrategier och retoriska strategier..

Varumärken- att betrakta som symboler för produkter eller image?

Uppsatsen behandlar problematiken om när ett varumärke ses som en symbol för produkten eller för en image, t.ex. en livsstil. Berör ett företags mission och vision, symboler och tecken, varumärkets image och konsumentens image samt produktens och varumärkets livscyklar..

Listening Strategies in the L2 Classroom

The purpose of this paper was to investigate how some teachers interpret, teach and assess listening strategies. Our investigation was based on interviews and a questionnaire answered by some year 9 English teachers. Furthermore, the aim was to study whether awareness and teaching of listening strategies are important for teachers in their everyday practice. The results indicate that the teachers interpret listening strategies as purposes for listening, such as listening for detail or the whole. The teachers do not explicitly teach listening strategies, and they do not assess them.

Bells helvete. En konstruktivistisk analys av helvetesbilden i Rob Bells 'Love Wins'

This paper is an analysis of the hell theme in Rob Bell's book Love Wins. A Book About Heaven, Hell and the Fate of Every Person Who Ever Lived. Using a constructivist text analysis the essay examines how Bell creates a theology around the image of hell that he advocates. The study aims to analyze and explain how Bell constructs the meaning he advocates in the concept of hell. This includes an analysis of the passages in the book that discusses what the term hell refers to and the passages that deal with properties of hell.

Sjuksköterskors hantering av stressfyllda situationer i arbetet/ Nurses dealing with work related stress

Background: The majority of nurses experience work relatedstress, which can lead to a negative impact on patient care. Thestress can be handled by coping strategies. Aim: To illuminatecoping strategies among nurses experiencing work relatedstress. Method: The study has been accomplished as aliterature study, with a systematic review of scientific articles.Findings: Following coping strategies appeared: problemsolving, long-term strategies, passive strategies, leisurestrategies, social support and mental strategies. Conclusion:Awareness of coping strategies for dealing with work relatedstress, can lead to improvement in patient care..

Fra?n beso?kare till boende : En studie om ma?tning av destinationsimage ur inva?nares perspektiv

It has become increasingly common for cities and municipalities to take greater account of the place marketing, and to see the physical location as a brand. An early step in this process is to make the image measurements of the place, in order to develop better marketing strategies. A method often used in tourism research for this type of measurements is Etchner and Ritchie's theoretical framework. The framework is initially designed to measure visitor's image of a tourist destination.Almost all previous research in this area is based on the visitor's perspective, but Olofsson and Skredsvik have used this framework to measure a location's image among the residents. They feel that the residents of a place can be seen as ambassadors of the place because they know the site well.

Rekryteringsstrategier för företag inom skogssektorn : en undersökning om hur skogsbrukande och träförädlande företag bygger sitt arbetsgivarvarumärke

The forest industry is anonymous among the young people of today. Many youngsters do not know what the forest industry has to offer. As a result of this, many schools and forest have a weak recruitment. This is not a problem for Sweden and the forest industry only, many other businesses companies suffer from in Sweden and other countries in Europe share the same image problem. The interest and values of young people drives them to look for opportunities in other betterknown sectors with better image and reputation. Many companies report having problems with recruiting the best and right employees and fear that the recruiting-problems will increase when the older generation born in the 1940?s will retire.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->