
Sökresultat:
11733 Uppsatser om Image-based screening assay - Sida 36 av 783
Ett dynamiskt varumärkesarbete : En fallstudie av Kalmar med ett invånarperspektiv
Bakgrund: Det är intressenterna som tillsammans samskapar platsvarumärket, dock har invånarnas betydelse i sammanhanget hittills inte uppmärksammats. Relationen mellan Kalmar kommun och invånarna påverkar platsens kultur, image och platsidentitet. Dessa element är sammanvävda och utgör platsvarumärket, vilket innebär att varumärkning bör ses som en dynamisk företeelse. Kalmar kommun saknar dock riktlinjer över hur de ska involvera invånarna i varumärkesarbetet, så att de tillsammans kan forma och förmedla ett attraktivt Kalmar. Syfte: Syftet med denna uppsats är dels att undersöka hur invånarna kan relateras till platsens kultur, platsidentitet och image, vilka utgör platsvarumärket. Dels att föreslå riktlinjer gällande hur Kalmar kommun ska involvera invånarna i kommunens varumärkesarbete. Metod: Studien bygger på fallstudie av Kalmar kommuns varumärkesarbete.
Upprepas historien nu? : En kritisk diskursanalys av DN:s och SvD:s rapportering kring Skånepolisens registrering av romer september 2013
This thesis aims to examine and critically revise the language in two of Sweden ?s major newspapers Dagens Nyheter (DN) and Svenska Dagbladet (SvD), regarding the reporting of the police department of Skånes registration of the Swedish Romani minority. The research method used is qualitative text analysis based on Teun Van Dijks model for critical discourse analysis of news discourse. The material examined contains of four articles published the last week of September 2013. This thesis has a critical perspective based on the notion that the media influence the public?s opinion about certain themes, and strives to contribute to the field of research about how the Romani minority is being portrayed in the Swedish press.Previous research of the representation of ethnic minorities in the media has shown that ethnic minorities usually are represented in contexts of criminality or social problems.
Livet som ett varumärke : En studie kring det personliga varumärket och synen på att vara sin egen marknadsförare
This study deals with branding at an individual level and aims to explore what a personal brand means, what benefits that?s obtained by actively working with a personal brand, as well as the strategies and methods used in the development of it. It has also meant a restriction in choice of interviewees made to informants who are familiar with and active in the personal branding process in their daily life. The essay is based on a qualitative research approach; six people working in various occupations were interviewed by a desire to generate information from different perspectives. The result shows that a personal brand is all about credibility, authenticity, and the image you present to others.
Svensk offentlig diplomati i förändring : En fallstudie om Svenska institutet
The Swedish Institute is a public agency promoting Swedish interest, national image and confidence around the world. This work attempts to investigate how communication and a process over time influences and effects public diplomacy. The analytic discussion is based on a single case study research of this Institute representing ideas in the international science field of public diplomacy. The theoretical ideas of public diplomacy are placed in a theoretical perspective of social constructivism. The method is qualitative, with excerpts taken from interviews, literature, newspapers, articles, state public reports and social media.
Platsmarknadsföringens roll för kommuner: en fallstudie av
Luleå, Skellefteå och Umeå kommuns arbete med
platsmarknadsföring.
The purpose of this thesis was to create a deeper comprehension for the role of place marketing within Swedish municipalities and how it is applied to attract visitors and residents. A case study was performed to obtain this purpose. Interviews with three northern municipalities were conducted in order to retrieve essential information. This was compared to previous studies of place marketing in order to find similarities and differences. The results of this study showed that municipalities emphasise on creating an attractive image, directed to the residents as well as to people outside.
Innanför organisationens väggar : En kvalitativ och kvantitativ studie av organisationsidentiteten inom Nordmalings kommun
Nordmaling is a small muncipality that has gotten a lot of critic in media over the last two years. In order to regain a good reputation and to communicate a strong message towards external groups, Nordmaling have decided to develop a branding platform that can represent the organization in both external and internal communications. In order to develop a brand the organization must understand its identity.The purpose of the study was to examine the employees? thoughts of their organization in order to be able to define the organizational identity and give recommendations of core values that the organization can apply to their brand. To understand how the employees perceive their organization and what they think the organization stands for, the main focus was to study their view on values, standards, goals and vision of the organization through focus interviews and a survey.
Ett utpräglat kulturtantsevenemang eller en inspirerande mässa för alla åldrar?. En studie av Bok & Biblioteks Image bland unga
Titel Ett utpräglat kulturtantsevenemang eller en inspirerande mässa för alla åldrar?, En studie av Bok & Biblioteks image bland ungaFörfattare Sofia Strinsjö och Kristine StrömerKurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, JMG, Göteborgs universitetTermin Höstterminen 2008Handledare Ingela WadbringSpråk SvenskaAntal sidor 63 sidor exklusive bilagorSyfte Att undersöka Bok & Biblioteks image bland ungaMetod Kvalitativ metod, fokusgrupperMaterial Fyra fokusgrupper, två med 18-åringar och två med 30- åringar från GöteborgsområdetHuvudresultat Våra respondenter associerar mässan främst med böcker och författare vilket kan kopplas till att kunskapen om mässans bredd är begränsad. De är relativt negativa tillinformations- och kommunikationsmaterialet då de bl.a. menar att loggan är svårbegriplig och tråkig och att seminarieprogrammet är tjockt och svårläst. Spridningen är stor i hur Bok & Bibliotek uppfattas.
Njurvolym samt relation mellan bark och märg mätt med ultraljud hos katt
Scandinavian Ragdoll Club rekommenderar screening av njurarna med ultraljud hos ragdollkatter inför avel, detta för att leta tecken efter kronisk interstitiell nefrit (CIN) som misstänks drabba dessa katter i högre utsträckning än andra raser. Den undersökande veterinären ska bland annat göra en subjektiv bedömning av förhållandet mellan bark och märg. Syftet med denna studie var att upprätta normal- och referensvärden för volymmässigt förhållande mellan bark och märg hos friska katter då detta saknas. Tre snitt (sagittal-, dorsal- och transversalsnitt) av vardera njuren sparades och mätningar för längd, höjd och bredd för både total njurstorlek samt märgstorlek utfördes. Volymen för hela njuren, märgen samt barken beräknades genom att likna njuren vid en ellipsoid och normalvärden för förhållanden mellan bark och märg räknades ut.
Avsändare: Högskolan i Jönköping : - En studie av Jönköpings profil och inflyttade studenters uppfattning om staden
Svenska högskolor spenderar allt mer pengar på marknadsföring som används i arbetet med att attrahera studenter. Konkurrensen om studenterna är hård högskolorna emellan och resurser satsas på marknadsföring för att överleva i kampen om studenterna. Som i all marknadsföring bör den egna produkten särskiljas från konkurrenter och numera är det inte endast program och kurser som ägnas uppmärksamhet. Staden och dess attraktioner där den aktuella högskolan är belägen får idag en plats i den marknadsföring som sker.Högskolan i Jönköping presenterar Jönköping som stad i sin programkatalog med presumtiva studenter som målgrupp. Det förefaller oss som studenter vid Högskolan i Jönköping intressant att undersöka den bild som sprids av vår stad i programkatalogen.
Organisationsidentiteten på Migrationsverket : Relationen mellan organisationskulturen, -identiteten och -imagen
Dagens organisationer verkar i en allt mer komplex miljö. Samhället och media ställer nya krav där det inte längre räcker att tillfredsställa ägarna och kunder, utan hänsyn måste även tas till allt runt omkring verksamheten. Den här uppsatsen belyser utsuddningen av gränser mellan organisationer och dess omgivning. Genom att analysera identiteten hos Migrationsverket vill vi visa på relationen mellan kultur, identitet och image och hur den processen, integrerar och influeras av de interna och externa aktiviteterna för en organisation.Empirin bygger på intervjuer med chefer inom verksamhetsområdet Besök och Bosättning hos Migrationsverket. Genom att använda en intervjumall med olika teman såg vi olika fenomen hos respondenterna.
Värde för pengarna - Konsumenters prioriteringar och val vid inköp
Syfte: Att problematisera konsumentbeteende och de bakomliggande (prioriteringar) motivationsfaktorer som finns vid köp i dagligvaru- ochlågprisbutiker, såväl ur ett konsument- som ett företagsperspektiv. Frågeställningar: 1. Vad innebär och hur samspelar aspekterna: varumärke, rykte, image, kvalitet och service samt pris för kunders motiv (prioriteringar) i valet av dagligvarubutik?2. Vilka potentiella förbättringar skulle kunskap om aspekterna och dess betydelse kunna leda till ur ett företagarperspektiv som ett led i att nå ökad framgång? Resultat: Genom uppsatsen har författarna visat vad de ovannämnda aspekterna innebär för konsumentbeteendet.
Psykisk ohälsa bland barn och ungdomar i socialtjänstens öppenvård. : En kvantitativ studie om psykisk ohälsa, kön och socioekonomi i Södermalm och Rinkeby-Kista utförd med ?the Strengths and Difficulties Questionnaire?(SDQ)
The aim of this quantitative study is to describe the prevalence of mental health problems within the group of children and adolescents who receive support from two in home care units within the social services of Rinkeby-Kista and Södermalm stadsdelsförvaltning in Stockholm. Another purpose is to examine whether socioeconomic background and/or gender are associated with the prevalence of poor mental health, or mental health problems of a specific kind, in the studied population. Mental health is measured with the SDQ, a behavioral screening questionnaire that is widely used in Sweden and internationally. The study is based on data collected by the two units, which routinely screen children and adolescents with the SDQ. The main results of this study indicate that mental health problems are common in the studied population.
Syndabocksfenomenets betydelse i affärsvärlden -fallet Pehr G Gyllenhammar-
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken. Uppsatsens titel: Syndabockfenomenets betydelse i affärsvärlden -fallet Pehr G Gyllenhammar- Seminariedatum: 2004-03-05 Ämne/kurs: Magisteruppsats i marknadsföring, 10 poäng Författare: Jon Bertilsson Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Affärsvärlden, syndabocksprocess, funktion, image Syfte: Avsikten med denna uppsats är att ge en ökad förståelse för syndabocksfenomenet och dess betydelse inom affärsvärlden. Metod: En kvalitativ metod togs i anspråk för att uppnå uppsatsens syfte. Den kvalitativ metod som användes hade formen av en dokumentstudie av ett empiriskt fall. Det empiriska materialet tolkades med hjälp av den hermeneutiska cirkeln.
Mohammedkarikatyrerna och skapandet av den Andre : En diskursanalys av den andres dominerande roll och identitet i Sverige
The aim of the paper is to explore the dominating perception of the Other after the conflict regarding the Danish Mohammed caricatures. How Swedish newspapers have portrayed Arabs, which role they have been given in society and what problems they are struggling with is going to be the focus of this thesis.As methodological approach I chose discourse analysis, since it presents a view where language defines and structures our understanding of reality. Through the study of various Swedish newspaper articles, this essay tries to illustrate the implicit yet existent negative image of the Arabs as a group and potential alternative ways of understanding the Other.The perception of Arabs is a product of a necessary imaginary foe, a mirror image of the bad and strange in contrast to the idyllic and safe Swedish nationality. The rhetoric?s of the discourse are therefore constructed between a politics of acknowledgement and a will to culturally dominate the Other.
Personlig image och stress på sociala medier : En kvalitativ studie om sociala mediers emotionella effekter på stockholmare i åldrarna 20-30
Studien syftar till att undersöka den ökade pressen på den personliga imagen på de sociala medieplattformarna Facebook och Instagram och studera hur stockholmare i åldrarna 20-30 uppfattar eventuella effekter av detta. Undersökningen har sin utgångspunkt i två vetenskapliga discipliner; medie- och kommunikationsvetenskap och psykologi och är baserad på fyra kvalitativa informantintervjuer och två fokusgruppintervjuer om fyra respektive fem gruppdeltagare. Datamaterialet har därefter transkriberats för att senare sammanställas med hjälp av ett kvalitativt analysschema. Tillämpad analysmetod är hermeneutisk meningstolkning som går ut på att analysera de separata delarna som skapar förutsättning för att förstå helheten. Analysschemat är därför uppdelat på fyra huvudteman: användarfrekvens, user gratifications, den personliga imagen på sociala medier samt psykologiska effekter av deltagandet på sociala medier.