Sök:

Sökresultat:

11733 Uppsatser om Image-based screening assay - Sida 14 av 783

Särskilda insatser i matematik : -en studie av innehållet i specialundervisning för elever i åk 1-3

Genom intervjuer och observationer har innehållet i tre specialpedagogers matematik-undervisning, enskilt eller i liten grupp, studerats utifrån vad de arbetar med, varför och hur. Det visade sig att specialpedagogerna anser att de arbetar med uppnåendemålen istället för strävansmålen medan observationer visar att även strävansmålen finns med i arbetet. Det matematiska innehållet som främst behandlas är taluppfattning. Faktorer som konkretisering, organisation, motivation, självkänsla och att använda tiden till lärande är också viktiga faktorer i undervisningen. Pedagogerna känner stort stöd från forskningsbaserade handböcker.

Evaluation of a method for determinationof glutathionereductase activity inerythrocytes

Glutathione (GSH) is a molecule that consists of three amino acids: glutamic acid, cysteine and glycine. GSH has several important functions: to protect cells from free radicals, reactive oxygen species and oxidative stress. GSH exists in a reduced form, GSH, and in an oxidized dimeric form, glutationdisulfid, GSSG. The enzymes glutathionereductase (GR) catalyses the reduction of GSSG back to GSH. Nicotinamide adenine dinucleotide phosphate (NADPH) is required as a coenzyme in the reaction.

Image i förändring : En fallstudie av SAS Sverige AB

During the early 1990´s, the Swedish commercial air traffic was de-regulated and the new market-condition made it possible for low-budget airlines to enter the Swedish market. The former monopolistic airline company, Scandinavian Airline Systems (SAS), was facing a new type of competition which had the advantage of offering much cheaper air trips than SAS. Adding the decrease of profitability that struck SAS as well as other airline companies after the terrorist attacks on the 11th of September, forced them to carry out a mayor reorganization programme. The programme, called ?Turn Around 2005?, was a direct economical measure that begun in 2002 and lasted until 2005 and resulted in a cost saving of 14,5 billion SEK as well as a notice or a transfer of 6000 employees.The purpose of this essay is to investigate if the opinion of the consumer, the image, corresponds with the profile that SAS wishes to mediate today.

Self-reported health in men who underwent abdominal aortascreening

Takanen Niklasson, C. Självrapporterad hälsa hos män som genomgått screening av bukaorta. Examensarbete i omvårdnad 15 högskolepoäng. Malmö Högskola: Hälsa och Samhälle. Utbildningsområde omvårdnad 2012. Abdominellt aortaaneurysm (AAA) är den 13:e vanligaste orsaken till dödsfall i västvärlden på män över 65 år och är fyra gånger vanligare hos män än hos kvinnor.

En illustrativ tolkning av Carl-Einar Häckner i form av en webbmiljö

This project is a study in how to represent the Swedish magician and variety artist Carl-Einar Häckner in a web-based environment. With a starting point focusing on illustration I wanted to produce a web environment that would function as a prototype for a webpage. My personal aim was to explore and gain new experiences from working in a digital interactive environment. I wanted to use animation and illustration to create an atmosphere and communicate emotions, and in the end find out a way of how to integrate that with a more text based content. The project is a personal project based on my interpretation of the work of Carl-Einar Häckner and an effort to translate Häckners expression and the emotions he evokes in his variety shows into image..

Att fråga kvinnor om våld i nära relationer : En litteraturstudie

Background: Domestic violence is a major social problem both nationally and internationally. Around the world 35% of the women say that they have experienced physical and/or sexual violence. In most cases it is the woman's partner who subjected her to violence. Every year, 12,000 -14,000 women in Sweden seek medical help as a result of injury incurred of domestic violence. The healthcare in Sweden has a responsibility when it comes to detecting, treating and documenting, but also to prevent violence and its consequences.Aim: To examine the extent to which nurses and midwives asking women about domestic violence, barriers for asking the question and making visible steps to increase the ability to ask the question.Method: A literature review, were included articles reviewed and quality determined.

Från St. Petersburg till Paris och Berlin, i Stockholm stad jag kliver in : En falltudie av Stockholms identitetsskapande gentemot den ryska marknaden

Bakgrunden visar på att Stockholms destinationsmarknadsförare befinner sig i en stark konkurrenssituation då konkurrensen sker globalt. Vidare har kundernas beteende förändrats vilket ställer högre krav på Stockholms destinationsmarknadsförare. Utmaningen består i att Stockholm måste skapa en attraktiv identitet för att uppnå en lyckad image hos nya segment. Därmed är det betydelsefullt för Stockholm att attrahera ryska besökare.Uppsatsskribenterna har kommit fram till att Stockholm inte har en lyckad image i dagsläget..

Punken 28 år senare : Vad innebär punken idag för några punkare i Linköping?

The purpose of this essay is to investigate what it means to be a punk in Linköping, Sweden today. This is done by interviewing four informants on a number of topics. The topics being discussed are appearance and values. The topics ?values? contains a number of sub-topics, but the emphasis is put on D.I.Y-ideals and equality.D.I.Y-ideals (Do It Yourself-ideals) are important.

Varumärkesbyggande genom marknadskommunikation : En fallstudie av varumärket Hollister

This study aims to describe how a company behind a well-established brand in the fashion industry has strategically chosen to communicate with their target market. Interviews with four individuals in different positions within the company have generated qualitative data, which is presented and analyzed in relation to the theoretical frame of reference in this study. The results show that the company does not use conventional marketing, but relies rather on marketing based word-of-mouth generated by its customer base due to its unique store concepts. Previous research has shown that this type of marketing strategy is effective and beneficial to the brand equity, a conclusion that is demonstrated to also apply to the survey object of this study. Furthermore, it is also shown that this is largely due to the distinct and coordinated image that the company maintains through strict standardization..

Bloggares inflytande på varumärkens image

The purpose of our study is to examine the bloggers? influence on the brand?s image to see whether and if so in what way the blogging trend affects the brands. We also want to analyze how companies use bloggers in their marketing. This is a subject that has attracted our interest and that experience has not been touched in a higher extent. Our purpose has led us to the following research questions;Which relationships occur in collaborations between businesses and bloggers from a marketing perspective? In what way in terms of reciprocity can relations be described? To what extent can the credibility through blogs be affected in terms of how brands are presented in the blog? In this study we have used a qualitative method with an abductive nature to create a deeper understanding of our chosen subject.

Implementering av realtidsvideolänk med MPEG- och wavelet-teknik

At Saab Aerosystems, situated in Linköping Sweden, there is a presentation and manoeuvre simulator simulating the fighter jet JAS-39 Gripen. This flight simulator is called PMSIM. In this thesis we study how to transfer sensor images generated by PMSIM to other simulators or desktop computers. The transmission is band-limited so some kind of image coding must be used. Because of this the greater part of this thesis is concerned with image coding.

Apologia i offentligheten : En studie av Ola Lindholms retoriska försvar mot Expressens kokainanklagelser

On the 12:th of April 2011, the Swedish tabloid magazine Expressen publishes a story, claiming that Ola Lindholm, presenter of critically acclaimed TV-show ?Wild Kids? has been suspected and apprehended on cocaine allegations. The serious allegation called for Ola Lindholm to defend himself against the allegations. His only public response was a blog-post where he claimed his innocence, albeit with some reservations.  The purpose of this paper is to analyze Lindholm?s rhetorical defense.

Screening av risk för undernäring med MEONF : analys av tillförlitlighet

Syfte: Undersöka den kriterierelaterade validiteten, mellanbedömarreliabiliteten och användarvänligheten för MEONF, ett screeninginstrument för bedömning av risk för undernäring. Metoder: Hundra patienter inkluderades och nutritionsstatus bedömdes med Mini Nutritional Assessment (MNA) som här anses vara golden standard samt screenades med Malnutrition Universal Screening Tool (MUST) och Minimal Eating Observation and Nutrition Form (MEONF). Resultat: Sjuksköterskorna ansåg MEONFs instruktioner och frågor lätta att förstå, svara på (100 %) samt att frågorna var angelägna (98 %). Instrumentet hade acceptabel sensitivitet (0.83) och specificitet (0.78) jämfört med MNA. Sensitiviteten var högre än den som fanns mellan MUST och MNA (0.57).

Vad kommer först, identitet eller image? : En studie om hur ett varumärke bevarar sin identitet och image vid varumärkesutvidgningar

Uppsatsens syfte är att undersöka och analysera hur olika varumärken bevarar sin varumärkesidentitet och image när de utvidgar sitt märke mot nya produktkategorier.Metod:Denna uppsats har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv ansats. Vi valde detta metodval eftersom vår ambition var att komma nära vårt problemområde, vilket gjordes genom att skapa en djupare förståelse för ämnet. Sju intervjuer har gjorts med personer för att bygga den empiriska studien. Dessa personer har en anknytning och arbetar aktivt för och med varumärket. Dessutom har en intervju gjorts med en docent som är expertis inom området varumärkesutvidgning.Slutsatser:Vi har genom analys och slutsats kommit fram till att identitet och image är två viktiga aspekter som ska finnas med vid en utvidgning av ett varumärke.

COS - it´s new!

Utifrån en fri tolkning av Porters generiska strategier har vi genom tre delresultat svarat på om kunden uppfattar COS som stuck in the middle. Mycket tyder på att dagens konsument blir allt mer kvalitetsmedveten och långsiktig i sina köpvanor. Vi ser COS som ett exempel på hur lågprisföretagen väljer att möta denna konsumtionstrend och hur satsningen väljer att kommuniceras. Genom att word-of-mouth fått en viktig roll i COS marknadsföring blir den avgörande för COS image. Genom en tolkning av företagets word-of-mouth och således dess image finner vi att risken är stor att kunden placerar COS som stuck in the middle..

<- Föregående sida 14 Nästa sida ->