Sök:

Sökresultat:

1876 Uppsatser om Image compression - Sida 39 av 126

Varumärkes uppbyggnad : En fallstudie : WeSC

Vid uppbyggnad av varumärken finns det sex viktiga begrepp som behandlas vid uppbyggnad av varumärken. Vi har genom att behandla teorier belyst empirin. Under arbetets gång har vi funnit ytterligare en variabel som inte har behandlats i den omfattning som den borde, nämligen begreppet nätverk. Kontakter och nätverket har framkommit som en av de främsta anledningarna som bidragit till att företaget lyckats med sitt varumärke..

Mekanisk sårrengöringsapparatur för vården : En studie i sköljningsoptimering

?Mechanical debridment ? A studie in irrigation optimization? is a final thesis which was executed by Fredrick Ekman, in close collaboration with the other group member Mikael Johansson, during the spring 2012. The thesis was carried out through Karlstad University Faculty of Technology and Science in the study program of Innovation and Design Engineering (180 ECTS credits). The client of the project was Medilink AB located in Lindesberg, and the contact person was Nils-Erik Söderström, Chief Executive Officer. The project was supervised by lecturer, Lennart Wihk, and examined by lecturer and professor Fredrik Thuvander at Karlstad University.

Från miljöarbete till hållbar utveckling - en studie av fem företag

During the 90s most companies organized and adopted routines for their environmental work. This work included for example eco-efficiency improvements and the introduction of environmental managing systems. At the UN conference in Rio in 1992 the concept Sustainable development was defined, but it was not until about the year of 2000 that companies in Sweden shifted their work from environmental management to sustainable management. A consequence of this is that they now have to focus on environmental aspect in conjunction with social and economic aspects.The purpose of this study is to gain understanding of what a change of focus to sustainable development means for companies. Has the environmental work suffered in the competition with social/economical aspects under the new sustainable focus? How will the new way of working affect the balance between environmental and social aspects? Changes were studied in five companies by analysing their annual-, environmental- and sustainability reports and through interviews of sustainable managers.

Bilden av Tanum - En destinations resa från identitet till image

Under den senare delen av 1900-talet inträffade ett antal företagsskandaler, såsom Enron och Worldcom, vilket föranledde ett bristande förtroendet för såväl styrelsers som revisorers arbete. För att återfå förtroende på den svenska marknaden introducerades Koden och en uppdatering av Aktiebolagslagen gjordes. En av de förtroendehöjande åtgärderna innebar att revisionsutskotten introducerades. Revisionsutskottens införande innebar ett tydliggörande av styrelseledamöternas arbetsuppgifter, men medförde samtidigt att huvudmannaskapsproblematiken i styrelsen aktualiserades. Vilket leder till vår problemformulering: Hur har revisionsutskottens införande påverkat ansvarsfördelning i styrelsen?För att kunna besvara vår frågeställning har vi genomfört kvalitativa intervjuer utifrån ett expertperspektiv.

Dockor, bilar och rutschkanor : Leksakers genusbetydelse i bilderböcker

This essay will focus on the significance of gender in toys´ portrayed in children books for the age 3-5years. The aim for the essay, partly, is to highlight how gender stereotypes can come forth and affect children through the way toys are illustrated within children?s books. The essay will address books from two different time periods, the first period being the 40-50- 60's and the other being the 00´s. The questions to be addressed in this essay is; what type of toys? children play with in the books used in the analysis, and if a change can be detected between the different time periods in terms of gender awareness in what type of toys are presented in the books.The main method used in this essay is an iconological image analysis in which the first step is mapping, other methods used is analysis and interpretation.

Rebranding in the service sector

Thesis purpose: This thesis will through a case study of a recently rebranded bank ?Jyske Bank?, seek to research deeper within the field of service sector rebranding. The internal communication used in connection to the rebranding, will be analyzed in order to investigate what initiatives Jyske Bank?s organizational leaders launched to implement the rebranding and furthermore whether the initiatives have worked. The research questions are: - What are the critical initiatives behind the re-branding process, and have these initiatives been successful?- Furthermore, to determine the success: To what extend does the intended image, created by the organizational leaders of Jyske bank, in relation to the rebranding, correlate with the identity held by the organizational members? Methodology: This thesis employs a mix of quantitative questionnaires and qualitative semi structured interviews.Theoretical perspectives: Corporate rebranding framework (Daly & Moloney, 2004) and a conceptualization of the employee branding process (Miles & Mangold, 2005)Empirical data: The empirical data was collected from in depth interviews with management and questionnaires from employees.

Den etiska konsumenten inom klädesindustrin : En myt eller den framtida trenden?

Uppsatsens titel: Den etiska konsumenten inom klädindustrin: En myt eller den framtid trenden?Ämne/kurs: FEK C Kandidatuppsats, 10 PoängFörfattare: Roosbeh OzlatiHandledare: Olivia KangFem nyckelord: CSR, Konsumentbeteende, Etiskt producerad, Etiskt mode, Etiskt konsument medvetenhet.Syfte: Förstå den etiska mode konsumtionen och om mode branschens arbete med CSR har en påverkan på kundens köpbeteende.Problemformulering: Om konsumenten är redo att ger upp sin egen nytta för att handla etniskt accepterade produkter.Metod: Författaren har utgått ifrån konsumentens perspektiv för att på bästa sätt kunna besvara på uppsatsens problemformulering. En kvantitativt metod har används för att undersöka den valda populationen.Slutsats: För att sammanfatta det hela kort så tycker respondenterna att det är svårt att göra ett etiskt val när det kommer till val av kläder. Varumärken har en mindre betydelse och då de värderar etiskt producerade kläder framför detta. Men pris och kvalitet var alla inte lika intresserade att ge upp för etiska förhållanden/etiskt producerade kläder.

Att tänja ett varumärke - en studie av varumärkesutvidgning i bilbranschen

Titel: Att tänja ett varumärke ? en studie av varumärkesutvidgning i bilbranschen. Författare: Johan Hasselblad & Martin Nilsson Problem: Inom bilbranschen har man länge använt sig av varumärkesutvidgningar som en strategi för affärsutveckling. Det är inom denna bransch nästan uteslutande vertikala utvidgningar som används, det vill säga att varumärket används också på de billigare/mindre eller dyrare/större bilmodeller som företaget väljer att introducera på marknaden. Strategin att utvidga ett befintligt varumärke anses av många ha större framgångspotential än att introducera den nya modellen under ett eget märke.

Fashion Thinking : En studie om hur design kan berika varumärken inom modebranschen

Det finns mycket forskning om hur design bygger starka varumärken, men den är inte branschspecifik.  Modebranschen är en komplex företagsmiljö med ständigt förändrade marknadsvillkor. Detta kräver att modeföretag arbetar med effektiva strategier för att kunna differentiera sig mot konkurrenterna, där varumärket ses som ett verktyg.Avsikten med denna uppsats är att studera tre modeföretags designprocess och hur man, med hjälp av design som verktyg, kan förmedla sin varumärkesidentitet till konsumenterna i form av en varumärkesupplevelse.Denna studie är av kvalitativ karaktär och består av tre individuella intervjuer med centrala personer från valda företag (Mayla, Minna Palmqvist och Whyred), samt individuella intervjuer och gruppintervjuer med konsumenter. Insamlad data har analyserats med hjälp av en modifierad modell av The Corporate Branding Model och The Brand Design Management Model. Med hjälp av modellen identifierades modeföretagens varumärkesidentitet och deras designprocess kartlades.

UNGDOMAR OCH DERAS UPPFATTNINGAR AV MODEVARUMÄRKEN : En studie av varumärkena Gucci, H&M och Canada Goose bland gymnasieelever i Stockholm.

ABSTRACTTitle: Teenagers and their perception of fashion brands (Ungdomar och deras uppfattningar om modevarumärken)Number of pages: 42Author: Louise KindblomTutor: Göran SvenssonCourse: Media and communication studies CPeriod: Autumn term 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala universityPurpose/Aim: To achieve a deeper level of knowledge and a better understanding of high school teenager`s perception of the three fashion brands Gucci. H&M and Canada Goose and too distinguish potential gender related differences in their perceptions.Material/Method: A questionnaire about fashion brands delivered to three schools in the Stockholm area.Main results: Teenagers perceptions of the three fashion brands Gucci, H&M and Canada Goose are more different than similar. This differences in teenagers perceptions are discernible in a comparison between the most usual and unusual associations that are related to each of the brands. Gucci is associated with success, wealth, excitement and uniqueness. H&M is for example seen as earth-bound and has in a comparison with the other brands reached the highest level of positive associations.

Varumärkesindelning - en uppsats om klädföretags varumärken

With this essay we want to enlighten the problems to match the brand image an enterprise has with their determination of prices. The purpose with this study is to examine how customers apprehend when cloth enterprises extend their brand in the same category. Further we want do identify how this kind of brand extension can affect the position on the market the enterprise has. Thereby we want from incumbent relevant theories develop factors which enterprises ought to take into consideration at the time of a brand extension in the same category..

Proteintillskott och träning- En studie av mäns och kvinnors motiv till träning och konsumtion av proteintillskott

Självkoncept, och då i synnerhet individens kroppsuppfattning, kan styra individens motiv till träning samt inställning till proteintillskott. Vidare forskning krävs för att verkligen påvisa skillnader mellan könen även om tendenser kunde urskiljas..

Automatisk genreklassifikation : en experimentell studie

This thesis aims at examining to what extent a few, algorithmically very easily extractable document features can be used to classify electronic documents according to genre. A set of experiments is therefore carried out, using only 11 such simple features in an attempt to classify 84 documents belonging to electronic academic journals into three manually identified genres: table of contents, article, and review. The 11 features are also divided into three sets, containing metrics of words and sentences; punctuation marks; and URL links, respectively. The performance when using these sets of features is then measured with regard to classification accuracy, using a k-NN classifier, four different values of k (1, 3, 5, 7), and both leave-one-out and 10-fold cross-validation. Best results are achieved when using all three feature sets (i.e.

Att fly sin kropp. En studie om gränsöverskridning i Sara Stridsbergs prosa

Sara Stridsberg?s novels Happy Sally, Drömfakulteten and Darling River are all brimming withliterary images of movement and becoming. The physical aspects of being a female subject inbecoming highlights the enfleshed body as important. Themes such as sexuality, power andviolence can be traced in the beautiful but most disturbing narratives of Stridsberg.The purpose of this study is to show the reader how the literary female characters aretranscending the physical borders of their bodies in order to become something more than what thehuman form allows them to be. Heteronormative sexuality, sickness, closeness to water andanimaling are bound together by the way they enact the female characters to stretch beyond thesurfaces of their skins.

"När jag får ångest och känner att nu behöver jag skära mig, då kan jag gå till hästen? : En studie om hästunderstödd terapi som behandlingsmetod för flickor med självskadebeteende

In this study we have examined in which way the horse is used in Equine Assisted Therapy, and what effects the treatment staff experience and describes that the interaction with horses has on girls who self-harms. Our Empirical data was collected through qualitative methods such as interviews, participant observation and informal interviews with a total of six different informants, from five different activities with Equine Assisted Therapy for girls who self-harms. In the analysis we have assumed symbolic interactionism, a theory focusing on the human as a social being, where the self-image alters in the social interaction with other human beings. We interwove this theory with the Biophilia hypothesis, an explanatory model concerning human?s relationship to animals and nature.The conclusions we have found in the results are:Equine Assisted Therapy is a complementary treatment comprises both horseback riding and exercises which is not based on the horsebackEquine Assisted Therapy almost always involves three parts, the therapist, the client and the horse.

<- Föregående sida 39 Nästa sida ->