Sök:

Sökresultat:

2051 Uppsatser om Imageöverföring - Sida 32 av 137

Att se världen i svart och vitt : En kritisk granskning av SOS Barnbyars reklamkampanjer

The purpose of this thesis is to do a critical review of the aid organization SOS Children?s Villages text- and video campaigns, from a postcolonial perspective. Our purpose is divided into two questions: Are there colonial values in the advertising campaigns? Which language- and image strategies are used by SOS Children?s Villages to put across their messages? Our material consists of 10 selected video clips, and four printed ads that are made up of an image and a short text, which are part of a campaign named: Inte ett enda barn ska behöva vara ensamt (translation: Not a single child should have to be alone). We have chosen to use text- and image analysis as a method in our review of the material.

Syns man inte, finns man inte? : GANT Swedens hantering av image och relationer via Instagram och Pinterest

SammanfattningTitel: Syns man inte, finns man inte? GANT Swedens hantering av image och relationer viaInstagram och Pinterest.Examinationsdatum: 2014-01-07Kurs: Examensarbete inom Medie- och kommunikationsvetenskap, Public relations ochinformation, 15 högskolepoäng (15 ECTS). HT2013, Kandidatkurs: Medie- ochkommunikationsvetenskap, 30 högskolepoäng (30 ECTS).Författare: Linda WängborgHandledare: Jonas JonssonExaminator: Christian ChristensenNyckelord: sociala medier, public relations, imagehantering, relationshantering,kundrelationer, mode, GANT Sweden, Instagram, PinterestSyfte: Mitt syfte har varit att analysera hur det ökade användandet av fotobloggar, somInstagram och Pinterest, har påverkat GANT Swedens hantering av image och relationer.Teori: Den teoretiska modell som har använts under skrivandets gång är baserad på tidigareforskning, om det traditionella samt nya medielandskapet, imagehantering ochrelationshantering, där främst författare som Evert Gummesson (1998), Lars Åke Larsson medflera (2002) samt Mats Alvesson och Kaj Sköldberg (2010 och 2005) har varit i fokus.Metod: En kvalitativ metod har använts där en mailintervju med GANT Swedens PR-ansvarigKarolina Skande har genomförts och även intervjuer med två fokusgrupper, vilka tillsammansutgör min primära data. Sekundärdatan utgörs främst av information som har inhämtats frånGANT, Instagram och Pinterests hemsidor samt tidningsartiklar och dylikt.Empiri: Praktisk erfarenhet har tillgodogjorts genom den primära och sekundära datan där jaghar fått kunskap om GANT Swedens och deras målgruppers syner på hur fotobloggar somInstagram och Pinterest påverkar hanteringen av image och relationer hos GANT.Slutsats: Det nya medielandskapet med fotobloggarna Instagram och Pinterest har bidragitmed ändrade förutsättningar för modeindustrin och GANT Sweden. Maktrelationen har ändratform där de traditionella trendsättarna har fått ge plats åt potentiella kunders ökade inflytande.Idag tenderar kunderna att agera som säljare åt företagen vilket gör att kundrelationer blir alltviktigare inom imagehantering..

Drömmen om Sverige: En studie av Exportrådets informationsfilmer "Världens möjligheter"

Within the fields of business as well as the academic, there is a growing interest for the role images play in an organized conception of the world. This paper acknowledges the relevance of such images and ideas, and its purpose is to examine the fixed ideas and conceptions of the world as they appear in a Swedish organizational context. The Swedish Trade Council is a hybrid organization between the state and private sector with an outspoken purpose of defining an image of the outside world for small and medium size enterprises in Sweden. The underlying question in focus for this study is: What central conceptions of the world appear in the Swedish Trade Council?s information films ?Världens möjligheter?? Within organizational studies, a postcolonial theory has to a large extent been overlooked.

Dags att lägga ner snacket om förorten : En kvalitativ studie om Göteborgs-Postens rapportering kring skottlossningarna i Biskopsgården och Hisingsbacka hösten 2013

On September 4, 2013, two men were shot in the suburb Biskopsgården in Gothenburg. This was the catalysts to a very problematic autumn in both Biskopsgården as in another suburb, Hisingsbacka. The local media reports of the events were very through, where the newspaper Göteborgs-Posten took a leading role. It?s these reports which form the basis, the so called material of our essay.

Anpassning vs. Standardisering : Fallstudie av Björn Borgs marknadsföringsstrategi på en utländsk marknad

När ett företag väljer att etablera sig på en utländsk marknad är valet av marknadsföringsstrategier av stor betydelse och rätt beslut kan leda till stora konkurrensfördelar. Ett grundläggande beslut måste fattas omgående om företaget ska använda sig av en standardiserad marknadsföringsstrategi eller anpassa den till varje specifik marknad. Företagets image och i vilken grad imagen är överförbar är viktiga aspekter som bör tas hänsyn till vid etablering i utlandet. Syftet med uppsatsen är att utifrån AdaptStand-Processmodellen undersöka i vilken grad det svenska företaget Björn Borg väljer att anpassa eller standardisera sina marknadsföringsstrategier på den holländska marknaden samt belysa hur företaget hanterar sin image. För att studera detta genomfördes en personlig intervju med vice VD i Sverige och en elektronisk intervju med säljchefen i Holland.

Shape from Silhouette Scanner

The availability of digital models of real 3D objects is becoming more and more important in many different applications (e-commerce, virtual visits etc). Very often the objects to be represented cannot be modeled by means of the classical 3D modeling tools because of the geometrical complexity or color texture. In these cases, devices for the automatic acquisition of the shape and the color of the objects (3D scanners or range scanners) have to be used. The scanner presented in this work, a Shape from silhouette scanner, is very cheap (it is based on the use of a simple digital camera and a turntable) and easy to use. While maintaining the camera on a tripod and the object on the turntable, the user acquires images with different rotation angles of the table.

Ompositionering av varumärken : en strategisk fråga

Background: Brand strategy tends to become an important management issue. It is therefore interesting to reach a greater understanding about how companies work to make their existing brands stronger. The purpose of a brand is to influence the customers? view of the brand image. The literature is insufficient concerning how leaders handle the process of repositioning a brand, in order to change the brand image.

Entreprenörens idealrådgivare - i etablerings- och uppstartsfaserna

Syfte: Syftet är att undersöka vilka värden ett konsultbolag bör kommunicera, för att attrahera entreprenörer i etablering- och uppstartsfasen. Metod: Primärdata har insamlats genom kvalitativa semi-strukturerade intervjuer genom för vår uppsats relevanta respondenter. Sekundärdata har främst baserats på vetenskapliga artiklar, rapporter och teoretisk litteratur. Teoretiska perspektiv: Vi har baserat vår teori utifrån relationsmarknadsföring, image och imageförändringsteori och är kompletterad med konsult-klientrelationsteori samt teori rörande entreprenörers behov och personliga egenskaper. Empiri: Primärdata har insamlats genom kvalitativa semi-strukturerade intervjuer med Malmö Nyföretagarcentrum, professorn i entreprenörskap Hans Landström samt entreprenörer i etablerings- och uppstartsfasen.

Industriell segmentering i mikroföretag

SyfteDenna uppsats syftar till att analysera kundsegmenteringsmetoder fo?r ett mikrofo?retag pa? industriella marknader betingat av att fo?retaget har mycket begra?nsade resurser och kunskap ro?rande denna typ av arbete.Frågeställningar1. Med utga?ngspunkt fra?n sin marknadssituation, hur arbetar R-Produktion med marknadsfo?ring och kundsegmentering och vilka fo?rdelar och nackdelar a?r fo?renliga med detta arbetssa?tt?2. Baserat pa? marknadssituation och interna fo?rutsa?ttningar, vilka teoretiska segmenteringsmodeller a?r ba?st la?mpade fo?r fo?retaget med ha?nsyn till praktisk genomfo?rbarhet, resursanspra?k och fo?rva?ntad homogenitet?3.

En berg- och dalbana av genusstrategier : En studie om den normativa genusbildens konsekvenser för kvinnor med erfarenhet av narkotikamissbruk.

A qualitative interview study how the normative gender images affects on women, their roles and positions in a drug abuse. The purpose of this study aims to shed a light at the consequences that the normative gender scenario inflicts on women with drug abuse and how these prejudices affects these women. Based on interviews with four different women who all lived with a drug abuse we have problematized how the gender system and the normative gender images affected them. We have used gender perspectives and social constructivism theories while analyzing the empirical basis. More specifically we use the theories of Butler about how gender constructs through performative actions and Hirdmans theories of the gender system.

?En del lär sig inte bemötande hur mycket utbildning de än har fått" : ? En enkätundersökning om effekterna av demensutbildning I Nybro kommun.

SyfteVårt syfte är att få ökad förståelse för den problematik som kan finnas för ett globalt konsultföretag att nå fram med sin identitet till en lokal marknad. Våra frågeställningar är:1. Vilken identitet har Capgemini?2. Vilken image av Capgemini har potentiella kunder på en lokal marknad?3.

?Kolonialkriget hemma? : Bilden av Amerika inom den svenska marxist-leninistiska vänstern 1963?1977

Historical research about the so-called New Left was until the late 1990s an entirely newacademic field in Swedish academia. However, a large part of this research still deals withquestions concerning ?who did what? and perhaps more notably ?who was right?.This thesis is an attempt to move away from such inquiries and instead look towardshow one albeit small but very important part of this so-called New Left discussed andused the term America and things American. Formed largely around the Anti-WarMovement, the Marxist-Leninist ? or ?Maoist? ? Left naturally opposed US worldpolicies; but perhaps more interesting a significant part of the ideas about America andthe Vietnam War seemed to stem from USA itself ? such as naming your anti-war folkgroup ?Freedom Singers? after the US civil rights group ?The Freedom Singers?.Analyzing three Swedish Marxist-Leninist magazines the study thus complements theresearch on not only the Swedish New Left but also the study of anti-Americanisms;firstly, by examining what the Marxist-Leninist left considered particularly American;secondly, by studying in what context these particular Americanism was discussed; and,thirdly, by observing if these notions changed over time, and why.

Södertörns Högskola - en skola för B laget? : En diskursteoretisk analys

Södertörn University was built in the suburb of Stockholm to bring hope for students that aren?t used to study. Ever since the university was built there has been a debate on internet message boards such as Flashback and a discourse has developed in the recent five years. The public discourse has had a negative influence on how the university is perceived by the public. The purpose of this study is to analyze how this discourse has developed the image of the university and how it has evolved.

Är du kvar på ditt gamla dammiga bibliotek? Bilden av bibliotekarien i svensk skönlitteratur 1982-2002

The aim of this Masters thesis is to examine how the images of librarians are conceived and held by the public. It has often been claimed that librarians are subject to widely spread negative stereotyping. My purpose is to study the nature and origin of these stereotypes. Since popular media is one source of these stereotypes and images I have chosen to look into how librarians are characterized in 20 Swedish novels written between 1982-2002. The questions this thesis aims to answer are: What images of librarians occur in the novels? How are the tasks of the librarians respectively described in the novels? How are female and male librarians respectively described? The analysis of the novels is then compared with interviews with three professional librarians about their view of their professional role and their perceptions of its status and image.

Judas, förråder du människosonen med en kyss? : En analys av karaktären Judas Iskariot i filmerna The Last Temptation of Christ och Son of God

The aim of this study is to examine the image of Judas Iscariot in popular culture with the help of two movies, The Last Temptation of Christ and Son of God. This study is based on a film analysis where a characterization is in focus. The method has also chosen to include intertextuality. This is because it is relevant to show how writers and filmmakers used the previous materials to create their own versions. Survey theory was based on a mediatisation-theory.

<- Föregående sida 32 Nästa sida ->