
Sökresultat:
9965 Uppsatser om Idea generation process - Sida 5 av 665
Fungerande Reklam : En studie om de marknadsföringskanaler Generation Y exponeras för, använder samt påverkas av
The purpose of this thesis is to describe the marketing channels Gen Y is exposed to, uses and is influenced by. The thesis also seeks to comment on whether there are other factors, in addition to the marketing channels described, which influence Gen Y in their consumption choices. In addition, we intend to develop knowledge about whether the generalizations of Gen Y have any bearing, or if they are only assumptions with no support. From the empirical results, we have seen a consensus among the respondents concerning which properties they want commercials to hold, but they differ in their opinions regarding which marketing channels the commercials should be distributed through. Overall, the respondents want the commercials to be entertaining, relevant to their interests, and they want to be able to choose themselves whether to take part of them or not..
Elproduktion med ORC-teknik ombord på fartygsserien MK II.
Given that the oil prices have risen and the environmental regulations has become more stringent, the interest in operating efficiency has increased. The project has investigated the possibility of producing electricity from waste heat generated in the diesel process. One technique to utilize and convert energy into electricity is the ORC (Organic Rankine Cycle). This process is based on the Rankine process (the steam process), the difference from the traditional Rankine process is that instead of water as a working medium, an organic substance is used. The main component used in the process is a evaporator, a turbine, a condenser and a pump.
Produktplacering i bloggar : Vägen till generation Y!
I dagens samhälle blir människan utsatt för mer information än någonsin tidigare. Företagen konkurrerar om att just deras budskap ska nå fram till konsumenten för att skapa den påverkan som i slutändan resulterar i konsumtion och som företagen tjänar sina pengar genom.Företagen har inte bara problem att sticka ut bland all övrig marknadskommunikation, människor blir även allt bättre på att sålla ut den information de själva är intresserade av. En av de största svårigheterna i sin kommunikation har företagen fått med den generation som precis ska kliva in i vuxenvärlden, de som är födda mellan 1977 och 1994 vilka varit uppvuxna med en ständig ström av information. Denna generation kallas för generation Y och är individer som utvecklat ett kritiskt sätt att sålla bland information och i synnerhet traditionell reklam. Detta tvingar företagen att finna nya vägar för att kunna påverka denna kräsna generation som ses som en viktig framtida konsument.Denna uppsats hade därför som syfte att undersöka en ny möjlig väg för företagen att komma åt generation Y på varpå en frågeställning har upprättats som lyder: Hur kan generation Y påverkas av produktplacering i bloggar?Produktplacering i bloggar var av stort intresse att utforska då generationen består av de människor som är mest aktiv på sociala medier och som läser flest bloggar.
Idéhantering för varaktig idégenerering : En studie i upprepad idégenerering på Volvo CE
Studien syftar till att förbättra kunskapen om förhållandet mellan idéhantering och idégenereringsvilja hos Volvo CE och presenterar rekommendationer för fortsatt förbättringsarbete. Detta behov har uppkommit då Volvo CE uppfattat att antalet genererade idéer sjunkit. Följande frågor formulerades i arbetets inledningsfas: Hur påverkas deltagarnas vilja att komma med idéer och förbättringsförslag av idéhanteringssystemet? Finns det brister i Volvos idéhanteringssystem och om så är fallet, hur avhjälps detta? Arbetets empiri samlades genom ett antal intervjuer av deltagare och processledare under hösten 2011 och metoden har varit kvalitativ med grundad teori som ansats. Resultatet av arbetet är ett antal faktorer som tillsammans kraftigt påverkar deltagarnas idégenereringsvilja på lång sikt.
Generation y ? på gott och ont! En kvalitativ studie om organisationers upplevelser av den nya generationens attityder och värderingar i arbetslivet 2007
Denna studie har genomförts för att skapa större förståelse för hur generation y uppfattas i arbetslivet. Det har gjorts utifrån tre teman: Vad som karaktäriserar generationen, hur man leder dem samt vilka utmaningar organisationerna står inför i och med den nya generationens intåg på arbetsmarknaden. Detta gjordes genom en kvalitativ studie i form av tre semistrukturerade intervjuer med fyra personer med personalansvar fördelade på tre olika organisationer. Resultatet av studien visar att organisationerna till stor del har negativa uppfattningar av generation y i arbetslivet, men påpekar även att det till viss del handlar om mognad och att den nya generationen kommer att ändra sina attityder och värderingar med tiden. Den största utmaningen man såg med den nya generationen var att attrahera dem till att vilja jobba i just deras organisation.
Impressions of reality
Impression of reality deals with the subject of wearing a mask. It is an exploration of the idea that we are all playing different roles, on a stage in front of an audience. The aim was to work conceptually with text, photo and video as a way of exploring a subject. The goal was to create and edit the material so it would be interesting for the visitor at the graduation exhibition. The content was created through experiments based on questions such as the following examples; What is a mask? How can content control form? What is originality? The process resulted in a publication and a video installation with the ambition of highlighting the idea of the world as a theatrical construction.
CalControl : Kalorikalender för översyn av energiintag
The main reason for doing this kind ofproject was to find out if it was possible to make a relatively advanced application with user friendly tools. We tested the software MIT App Inventor, and the ability to create a useful application for people who wants to get an overview of their energy intake.During the process we found out that it was possible, but minor setbacks occurred. The main idea of our vision; to make a calculator and a registry with different kinds of food and their amount of calories, was completed quite easily. Later on, design alternatives and more advanced functions were not possible for us to make.This might have been because of the short amount of time the project was given, but also, and more likely, because the software did not contain that kind of advanced functions. Even if there were factors that held creativity back, the basic idea was possible to form..
Att vara eller att inte vara Generation Y : En studie om 80-talisters förhållningssätt till arbetslivet
SAMMANFATTNINGSyftet med studien är att granska hur dagens unga i Sverige resonerar kring derasarbetsliv. Syftet förgrenas i följande frågeställningar:? Går individernas resonemang i linje med hur teorier beskriver Generation Y?? Går det, beroende på akademisk utbildning, urskilja skillnader i beskrivningenav individernas inställning till arbete utifrån teorierna om Generation Y?? Går det att ifrågasätta synen på Generation Y som en homogen grupp?? Om det går att ifrågasätta Generation Y som en homogen grupp, vad kan det isådana fall bero på?Arbetsmarknaden står inför ett generationsskifte när dagens unga nu gör entré, de såkallade Generation Y. Generation Y profileras som målmedvetna, reflexiva ochsjälvsäkra individer som vågar ställa krav i arbetslivet. Med en stark vilja attutvecklas anses de kunna bli den mest högpresterande generationen genom tiderna.Emellertid menar kritiker att det finns en svårighet i att beskriva generationen som enenhetlig grupp.
Självförsörjande elgenerering : Kan Orust bli självförsörjande på förnybar el?
Orust Kretsloppsakademi is a nonprofit organisation, with a goal of annually generate the same amount of electrical energy that is consumed. Orust is an island on the west coast of Sweden, north of Gothenburg. The population of 15 000 reaches 40 000 during summer, due to the large amount of vacationer. The total electricity demand is 174 GWh a year with a maximum power need of 32 MW. This report presents an analysis for the plausibility of their plan and from a power system stability perspective, the effects on the electrical grid.The conclusion is that the restraints for development of power generation from wind, solar and wave generation, are the power systems capability to transfer power, primarily in the transformers of the grid.
Att belöna lojalitet : en studie om hur generation Y motiveras av vinstandelssystem
Den svenska arbetsmarknaden sta?r info?r ett generationsskifte i och med att fyrtiotalisterna ga?r i pension och den yngre generationen, generation Y, kommer ut pa? arbetsmarknaden. Den ha?r generationen motiveras av andra faktorer a?n de a?ldre generationerna vilket inneba?r att organisationer beho?ver anpassa hur de arbetar med att motivera sina ansta?llda. Vinstandelssystem har historiskt sett visat sig vara ett framga?ngsrikt koncept men det finns en oklarhet ga?llande om dessa system kommer att fungera pa? en generation som inte va?rdesa?tter trygghet och som inte drar sig fo?r att byta arbetsgivare.
En jämförelse av krypteringsalgoritmer
Today the Internet is used more and more as a transportation for information.
Much of the information is confidential and should not be read by those not
privileged. To protect the information from unauthorized access cryptography
can be applied. The cryptography algorithms in use today all have their pros
and cons. They are therefore suited for different applications.
Om sorg och arbetslivet : En studie om sorgehanteringen i samband med att en medarbetare mister en närstående
Syftet med den här studien är att beskriva chefers föreställningar om och upplevelser av att leda unga, generation Y, i arbetslivet. Detta syfte leder oss till följande frågeställningar:1. Hur upplever chefer generation Y i arbetslivet i förhållande till äldre generationer?2. Hur anpassar chefer sitt ledarskap med avseende på ledarstil till generation Y?För att besvara dessa frågor har vi genomfört en kvalitativ undersökning där åtta operativa chefer intervjuats.
Knapptryckardemokrati : Om synsätt på IT-stödd demokratiförnyelse
With the increased significance of information technology (IT) in today?s society the term ?electronic democracy? (e-democracy) has gained much importance within the democracy theory. Naturally, there are several competing views on how the technology should be used for democratic purpose. One aspect of this is the somewhat revitalized claim for direct democracy in accordance with the hypothetical opportunity to finally realize it as a democratic system. The ideal of direct democracy combined with the almost total credence in the potential of technology constitute the idea of a ?push-button democracy?.
Ett liv med figurer : En utställning om minnen och föremål
This thesis is based on an exhibition at the county museum Upplandsmuseet in Uppsala, Sweden. During an internship at this museum I got a chance to produce an exhibition, with some guidance from the museum staff. This exhibition was created with the purpose of teaching about agriculture in the late 19th century and also about the magnificent workmanship of Alrik Klingberg, who have carved these wooden objects for over 50 years. Each one of the objects possesses a story and a memory. The memories that Alrik Klingberg has incorporated into the objects are mainly from his childhood at a croft in northern Uppland.
En jämförelse av krypteringsalgoritmer
Today the Internet is used more and more as a transportation for information. Much of the information is confidential and should not be read by those not privileged. To protect the information from unauthorized access cryptography can be applied. The cryptography algorithms in use today all have their pros and cons. They are therefore suited for different applications.