
Sökresultat:
403 Uppsatser om Ice-skating tourism - Sida 18 av 27
Strategisk ledning av en destination
Vårt syfte är att studera vad ett företagsekonomiskt perspektiv på strategisk ledning innebär för en komplex turismdestination. En del av den strategiska planeringen på en destination kan innefatta en strategi för turismen och vidare vill vi därför betrakta begreppet turismstrategi, för att utifrån olika tankesätt analysera kring denna strategi och dess användning inom planeringen för destinationen. Med utgångspunkt i syftet har vi valt att utföra en kvalitativ empirisk undersökning i form av både personliga intervjuer och intervjuer per telefon och e-post. Respondenterna har utgjorts av 24 beslutsfattare inom turismnäringen hos svenska kommuner. Vidare har vi tillämpat lämplig litteratur samt vetenskapliga artiklar.
Kulturarvsturism - för vem och i vilket syfte? En studie kring kulturarv som besöksmål.
Abstract: Uppsatsens problematik grundas i ett ökat nyttjande av kulturarv som resurs inom turismbranschen där kulturarv används för att skapa attraktiva besöksmål. Kulturarvet omvandlas till en handelsvara vilket kan få konsekvenser. Uppsatsen handlar både om en komplex urvalsprocess och intressanta aspekter kring hur besöksmålen väljer att skildra sitt kulturarv för att locka besökare samt hur kulturarvet påverkas av att det utvecklas till en kommersiell produkt. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur kulturarv används som resurs för att skapa attraktiva besöksmål på en destination. Genom att kulturarv används som resurs för att skapa attraktiva besöksmål anser vi att det sker ett aktivt urval kring kulturarv utifrån tre nivåer.
Nostalgija - om upplevelseekonomi i Litauen och hur den kan studeras
Den här uppsatsen har ambitionen att studera och dra slutsatser gällande den litauiska tjänstemarknadens möjligheter att ta till sig moderna ekonomiska företeelser, mer specifikt upplevelseekonomin, genom att ta till hjälp modeller och teorier hämtade från flera olika forskningsfält. Uppsatsen byggs upp med en diskursiv ansats där de olika teorierna används var och en för sig för att beskriva och förklara de fenomen vår empiri givit.Vi har konstaterat att det, i och med de kvardröjande mentala och fysiska strukturer som är sprungna ur den sovjetiska ockupationen, finns betydande begränsningar inför skapandet av en upplevelseekonomi på den litauiska tjänstemarknaden. För att kunna beskriva dessa mentala och fysiska strukturer presenterar vi ett för forskningsområdet nytt begrepp, nostalgija, som är sprunget ur befolkningens förhållningssätt, både till sin historia och till marknadsekonomins frammarsch.I och med de slutsatser vi gör om Litauens tjänstemognadsgrad, kan vi sen dra slutsatser om lämpligheten i vår användning av valda teoretiska verktygslåda. Vi finner att vi med dessa annars disparata teorier och modeller till hjälp kan nå längre, och presentera ny kunskap som annars inte kunnat utläsas ur en dylik begränsad studie. Dock poängteras att teorierna inte kan anses vara tillämpliga tillsammans i något annat sammanhang än i just den här diskursen..
Innefattas servicesektorn av en exkluderande praktik? (O)tillgängligt för människor med funktionshinder
Uppsatsen redovisar en studie med utgångspunkt i frågeställningarna: Hur påverkar aktörer i serviceverksamheter inkludering och exkludering av kunder? Vad finns det för materiella och immateriella barriärer som påverkar tillgänglighet för faktiska och presumtiva kunder med funktionshinder? Syftet med undersökningen är att söka svar på vilka attityder och föreställningar som finns i verksamheter som ingår i servicebranschen och på vad sätt särskiljande eller exkluderande praktiker existerar för potentiella besökare med någon form av funktionshinder. Avsikten är även att undersöka huruvida aktörer i verksamheter har inverkan på materiella och immateriella barriärer som bidrar till att minska tillgängligheten. Syftet är således att undersöka särskiljande och exkluderande praktiker i servicemötet i förhållande till begreppen tillgänglighet och funktionshinder. För detta syfte har en kvalitativt präglad metod använts med intervjuer och frågeformulär.
Varumärket Sverige : En fallstudie om hur VisitSweden arbetar med varumärket Sverige mot internationella turister
Syftet med denna fallstudie är att undersöka på vilket sätt VisitSweden arbetar med Sveriges varumärke mot internationella turister och besökare, samt hur de samarbetar med besöksnäringen för att stärka varumärket Sverige. Metodmässigt har vi genomfört en fallstudie på VisitSweden vars uppdrag är att marknadsföra Sverige till internationella turister och besökare. Vi har genomfört kvalitativa intervjuer med marknadschefen på VisitSweden och aktörer i besöksnäringen. Fallstudien visar att VisitSweden i samarbete med NSU (Nämnden för Sverigefrämjande i Utlandet) arbetar med en strategi för Nation branding. Detta för att stärka Sverigebilden.
Strategier för att hantera säsongsvariationer Fallstudie: Lund
Säsongsvariationer är ett förekommande fenomen på platser runt om i världen och drabbar aktörer, besökare och invånare på en destination. Intresset för detta fenomen uppstod under en tidigare kurs vid Service Managementprogrammet då vi kom i kontakt med säsongsvariationer i Lund. Under sommaren uppfattas staden som folktom, medan den under resterande del av året uppfattas som livfull. Detta gör att hanteringen av säsongvariationer blir ett aktuellt ämne att studera.Syftet med denna uppsats är att undersöka hur olika tvärvetenskapliga strategier kan kombineras och användas för att utveckla en destination. Den övergripande frågeställningen är; Vilka strategier kan privata och offentliga aktörer i en stad använda för att hantera säsongsvariationer? Metoden bygger på kvalitativa intervjuer där vi genomfört 6 intervjuer med offentliga och privata aktörer.
The Times They Are A-changin' - De sociala mediernas organisatoriska påverkan
Sustainability work is something that is emphasized more and more. Corporate Social Responsibility, CSR, is discussed and the question of how much responsibility companies should really take is frequently in the news. Companies tend to ask themselves how much responsibility they should take. CSR is a common concept of companies environmental and social work and a concept we tend to see here and there in our modern society. CSR includes companies? social responsibilities, both in terms of carbon footprint, working conditions, social responsibility and more.
Upphandling av all inclusive-resor : En studie av researrangörers arbete med hållbar utveckling
All inclusive travel has become a popular way to travel abroad. When tourists pay for everything in advance their need for contact with the local people will be reduced. The consequences of this can be dissatisfaction from the local people as they are left out and do not share the financial benefits created by tourism. During the purchasing cycle of an all inclusive travel, it is possible that the tour operator can influence a sustainable development.The aim of this paper is to compare how a large and a small tour operator in their purchase of all inclusive holidays interacts with local players to create sustainable development, thereby creating a surplus value to the customer. The hypothesis is that the amount of knowledge and application of this knowledge regarding sustainable development differs in the purchase process between large and small tour operators.This paper was carried out as a case study.
Turistattraktioner & placemarketing : - En fallstudie av turismen i Örebro län
Turismnäringen betraktas idag som världens största näringsgren och World Tourism Organisation förutspår att näringen kommer att fortsätta växa i framtiden. Turismnäringens omsättning är betydelsefull då den bidrar med sysselsättning och arbetstillfällen. Den svenska turismpolitiken har till mål att skapa en hög attraktionskraft för Sverige som turistland samt en turistnäring med långsiktig konkurrenskraft. Syftet med uppsatsen är att undersöka vad som skapar en turistattraktion, samt på vilket sätt det går att varugöra den och sälja den till turister. Uppsatsen syftar ytterligare till att ta reda på hur kommunerna i Örebro län arbetar med turismutveckling i syfte att skapa och utveckla turistattraktioner. Jag har försökt hitta samband mellan tidigare forskning och enkät- och intervjusvaren för att uppsatsens syfte ska uppfyllas.
Den Digitala teknikens påverkan på resebranschen och dess marknadsföring
The intention of this essay has been to investigate how the new digital technology has affected the tourism industry and marketing, as well as how travel agents and tour operators adapt to this. We also aimed to get a broader view of how the future might look like when it comes to marketing and virtual service landscapes. We decided to base our research according to these following four questions:? What affect travel agents? way of adoption to the technical development?? What purposes do the travel agents have for building up their virtual service landscape?? How much does the travel agents emphasize on digital marketing?? What can travel agents do to better adapt to the technological development in the future?We have chosen to use a qualitative research for this essay. The reason for choosing a qualitative research was to gain a wider understanding that would represent a big part of the changes of technology development.
Kungafamiljens sommarparadis, en pärla på Öland : En fallstudie om Sollidens slott och dess image, varumärke och positionering
This essay is based on a mission from Anna Schibli, Director of Tourism at Solliden Palace. The thesis aims to investigate the image that Solliden Palace has, and the picture that local and regional tourist offices have of the Sollidens Castle brand and what position Solliden include in these markets. A total of six in-depth interviews with tourist offices, at local and regional level, has been carried out and an initial in-depth interview with Anna Schibli of Solliden Palace. The responses of the respondents have since been interpreted and processed based on an inductive approach, in order to interpret the image that Solliden Palace has. Scientific papers have been studied and analyzed in order to generate an explanation and understanding of the research area.
På resa genom turistbroschyrernas Småland
The purpose of this study is to analyze how places can be marketed through tourism brochures. The study is based on a discourse analysis and texts and pictures from three brochures, which come from the region of Småland in Sweden, have been analyzed. The first brochure is from Visit Småland, the second from Vetlanda municipality and the third from Värnamo municipality. With the rise of globalization one of the consequences has been the increased opportunity for tourists to visit places all over the world, which also resulted in a greater competition between places than before. One reaction to this has been the increased marketing of each place unique characteristics in the tourist brochures.
Hotells internetnärvaro : En jämförande studie mellan Karlstads kedjehotell och oberoende hotells exponering på Internet.
In today?s society Internet is evolving the tourism industry and it?s the pioneers that use this marketing channel to further their brands that?s that reap the benefits of early adoption. In this essay we research how well two kinds of ownership structures, private ownership and chain ownership, in the hotel market match up against each other in Internet presence and the steps they have taken to encourage guests too book via their websites. We determined that the hotel market in Karlstad was sufficient to study the different kinds of ownership structures as it?s small enough to see the competition between private ownership and chain ownership clearly instead of as normal in more densely populated cities where chain owned hotels dominates the marked due to sheer size. The scientific research consists of two types of methods.
Det "svarta hålet" inom turismnäringen : En studie om hur en svensk researrangörs hållbarhetsarbete påverkar kunden
This study aims to investigate whether or how the tour operator Fritidsresors customers gets affected by their sustainable environmental work and what kinds of effects the work has generated. A secondary data analysis of Fritidsresors website has been made, and an in-depth interview with Fritidsresors sustainability manager. Also a quantitative survey was conducted by fifty respondents, all customers of Fritidsresor. The answers have since been interpreted and processed in accordance with a comparative and phenomenological approach and with an exploratory purpose. Scientific articles have been studied and analyzed in order to generate an explanation for the phenomenon as a research field, and how previous research has looked.
Share anything Swedish : -En studie av CommunityOfSweden.com
Title: Share anything Swedish ? a study of CommunityOfSweden.com (Share anything Swedish ? en studie av CommunityOfSweden.com).Number of pages: 57 (64 including attachments).Author: Daniela Brandel.Tutor: Else Nygren.Course: Media and Communication Studies C.Period: Fall 2008.University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University.Purposes/Aims: To learn what happens when the public-private tourism organisation VisitSweden starts an online community, where anyone is free to post stories and photos about a Swedish experience, and to understand how a participatory culture can help an organisation develop relevant material and thereby reach a wider audience.Material/Method: The study is an analysis of VisitSweden's community CommunityOfSweden, its structures as well as VisitSweden's use of the information posted by the readers on the community. Hence the material consists mainly of content from the community www.communityofsweden.com and the webpage www.visitsweden.com. In addition, the study is also based on an interview with VisitSwedens communitydriver Tommy Sollén.Main results: Members of CommunityOfSweden help VisitSweden to promote Sweden. This is possible because the community posting format and the participatory culture within the community are well designed and planned by VisitSweden, even though the organisation was not completely sure about the outcome.