
Sökresultat:
9849 Uppsatser om Human Resources Business Partner (HRBP) - Sida 28 av 657
Kompetensutveckling, motivation och arbetstrivsel : Verktyg inom Human Resources för att behålla personal
Att byta jobb är kostsamt, både för individen och för företaget.Men vad är det som gör att man stannar på jobbet, är det kollegorna, lönen eller möjligheten till utveckling?Studien genomförs på en kommun, fiktivt döpt till Solrosen en organisation som är uppdelad på olika nämnder och aktiebolag. På tre olika organisationer inom Solrosens kommun har sammanlagt sju intervjuer genomförts. Fem av intervjuerna var med personer i ledarpositioner och två av dem var med medarbetare. Intervjuerna och studien har varit av en kvalitativ art.Syftet med uppsatsen är att visa hur man använder verktyg så som kompetensutveckling, se hur lärandet hos och utvecklingen av personalen på arbetsplatsen ser ut och se hur man hanterar den befintliga kompetensen.
kropp som kropp. Tankar och resonemang kring kroppsliga perspektiv i skolan.
It was the purpose of the present study to explore thoughts and lines of reasonings concerning body perspectives in school. Based on students at a secondary school and on analyses of the curricula of the school, I reason about how we see the human being and the importance of it in school. In the introduction I start out from observations and highlight the body as a communicative channel leading up to the issue of students? basic view of man as integrated or devided in body and soul. A study of twelve interviews of students shows that thoughts about the two perspectives had not been identified until now but that a great deal of interest existed for discussion on this subject.
Kraven som inte infriades - Efterlevandet av regeringens och Riksrevisionens krav inom kontrollverksamhet och kvalitetsgranskning hos Försäkringskassan i Skåne
This thesis is dealing with the programs of control regarding deceit and quality assurance within the Swedish social insurance administration in Skåne, the years 2002-2005. In 2005 the Swedish National Audit Office released a report regarding the lack of measures towards deceit and fraud, and the lack of quality in the data for decision making within the administration. The questions to be addressed are why the administration does not make up to the demands regarding quality and measures towards deceit that the government and The National Audit Office demands. The main source for data has been interviews with workers within the administration and annual reports from public authorities. To understand and be able to explain the problems within the administration the theory by Michael Lipsky regarding street-level bureaucrats is used.
Elevers syn på klimatfrågan : Klimatundervsiningen i skolan
The aim of this study is to find out in which way the education about climate in school is taught and how the students experience the world situation today. There are various theories about the greenhouse effect and its origin and these theories should be addressed to ensure that students get a broader understanding of how climate change occurs. This includes the natural phenomena and also the human impact on climate change. Students in school are a source of concern that only human are the cause of global warming, and know little or almost nothing about the natural phenomena of global warming. I will mention what has emphasized in the national steering documents in the case of environmental education at school.I have used a qualitative method, where interviews and document analysis were used as techniques. The interviews took place with five students in ninth grade and with three science teachers in the same school..
Nyföretagarens väg ur betalningssvårigheter
Syftet med den här studien är att identifiera vilka informationskällor som
nyföretagare använder när de hamnar i betalningssvårigheter och att undersöka
skillnaden mellan hur nyföretagare löser kortsiktiga och långsiktiga
betalningssvårigheter.
Radisson SAS - Varför har deras företagskunder valt dem, och varför stannar de kvar
Purpose: The purpose of this essay is to study how the hotel chain Radisson SAS works with prolonged customer relations with their business clients, with other words the clients that have business agreements with them.Methods: This study will contain an inductive approach and qualitative methods. The qualitative research method is in the shape of a deep interview with the sales manager of Radisson SAS and qualitative interviews of chosen business clients to the hotel.Results: The results of this investigation show that business clients are controlled by what kind of agreements their company has.The companies sign agreements with hotels and hotel chains that are able to satisfy big parts of their needs, if not all of them.With the help of flexible solutions, a well known brand, and good relations, Radisson SAS has made sure that their business clients have prolonged their agreements.They are a global hotel chain near transports, and business clients feel secure with Radisson SAS..
Agricultural and forestry business owners? perceptions of banks
Over the course of the past the agricultural sector has been characterized by radical market changes. Changing market conditions have forced owners of agricultural and forestry businesses to make further investments. This increase in investments has led to a greater need for external capital, which has increased the relationship between banks and owners of agricultural and forestry businesses. The financial sector is characterized by strong rivalry, which forces banks to create strategic positions in the financial market. Since agricultural and forestry businesses are generally seen as secure customers by banks, due to high property and land values, the competition between banks with agricultural and forestry businesses as customers has amplified.
Den ekonomiska tillväxten : en redogörelse för pessimistiska och optimistiska synsätt
The economic growth we have experienced the last century is based on limited natural resources. Whether these resources will last for a further economic growth is widely debated. Pessimism and optimism have each been influential philosophies in debate whose opinions can be conceded as two opposing opinions. In this paper we have analyze these opinions from an economics perspective. To study this further, the construction and meaning of the pessimistic and optimistic arguments have been applied implicitly on the Leontief production function and the Solow growth model.
Mötet med det otänkbara : Värdekonflikter i mötet med kvinnor utsatta för kvinnlig könsstympning
When professionals meet people from other cultures, there are some problematic issues that may appear, especially when considering human rights. Every individual has the right to live as they choose, and have the right to their own culture and traditions even if they have immigrated to another country. Female genital mutilation is a tradition that violates human rights. In this study we will look at what conflicts of values that professionals can have while meeting clients who have been mutilated. We have made qualitative interviews with four professionals working in a small town in Sweden in an area where many immigrants live.
"På ojämn mark lär vi oss att gå" : En studie av det interreligiösa arbetets möjligheter, hinder och kopplingar till mänskliga rättigheter utifrån Fryshusprojektet Tillsammans för Sverige.
This thesis examines interfaith work from a general perspective and through the Swedish interfaith project ?Tillsammans för Sverige?. They are based in a famous youth center in Stockholm. The examination has two aims. The first is to identify the main characteristics of interfaith work and how they correspond with daily practice.
Att dela eller inte? Medarbetarnas perspektiv på delat ledarskap inom Human service organisationer
Studiens syfte var att undersöka och sätta ord på medarbetarnas upplevelse och uppfattning av delat ledarskap utifrån två teman: verksamhetsaspekter och personalaspekter. De teorier som det relateras till i uppsatsen är Döös med fleras teori om delat ledarskap, Engquists kommunikationsteori, Hällstens & Tengblads medarbetarskapsteorier samt Thylefors ledarskapsteorier inom Human service organisationer. För att genomföra undersökningen användes en abduktiv, kvalitativ metod med tre strukturerade fokusgruppsintervjuer med medarbetarna samt två individuella intervjuer med två delande chefer på tre verksamheter inom Human service organisationer, där konceptet med delat ledarskap tillämpas eller har tillämpats.Medarbetarnas upplevelser av delat ledarskap har skiftat från nöjd till missnöjd. Resultatet visar att delat ledarskap ger flera fördelar och få nackdelar om rätt förutsättningar finns. Slutsatsen är att delat ledarskap är något alla tjänar på ?om uppdelningen av det delade ledarskapet är väl genomtäkt och personerna som delar ledarskapet passar in i rollerna?.
Möjlighet till digitalisering av post: en kartläggning av
Telia Partners postflöden
Den tekniska utvecklingen har lett till ett ökat informationsflöde. Telia är ett företag som de flesta associerar med just kommunikation och flöden av information. Telia kanal Partner är den del av Teliakoncernen som är ansvarig för företagskunder. Volymen post som kommer till kanal Partner och därefter delas ut till medarbetarna har minskat de senaste åren eftersom allt mer av den post som tidigare kom via Posten nu kommer via e-post och andra digitala överföringsverktyg. Kostnaden för att sortera och dela ut posten är densamma vilket har lett till att kostnaden per försändelse ökat.
När ens partner drabbas av hjärtinfarkt
På några sekunder förändras livet när någon i ens närhet drabbas av hjärtinfarkt. Sjuksköterskor möter i sitt arbete närstående till drabbade. Studier visar att sjuksköterskor upplever svårigheter att möta närstående och det saknas kunskap om deras upplevelser, vilka behov de har och vilket bemötande de önskar få. Syftet är att beskriva närståendes upplevelser av att leva med en person som drabbats av hjärtinfarkt. Metoden är en litteraturstudie med kvalitativ ansats.
Medarbetarsamtal : Vilken funktion fyller de?
SAMMANFATTNING Examensarbete, Human Resource Management, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Organisation, VT2013. Titel: ?Medarbetarsamtal ? vilken funktion fyller de?? Handledare: Kjell ArvidssonFörfattare: Josephine Berg, Magnus Ivarsson och Martina Jonsson Examinator: Mikael Lundgren Bakgrund: Att det hålls årliga medarbetarsamtal tillhör vanligheterna på de flesta företag, såväl inom privat som inom offentlig sektor. Men är det någon mening med att ha medarbetarsamtal? Vi undrar om de finns endast för att fylla ett ceremoniellt syfte, om det är något ledningen bestämt utan att förklara varför för de anställda? Syfte: Syftet med vår studie är att försöka ta reda på hur chefer och medarbetare upplever medarbetarsamtalför att se om dessa samtal fyller någon funktion eller om de existerar någon egentlig anledning. Metod: För att besvara studiens syfte har ett induktivt angreppssätt med en kvalitativ metod valts som grund för uppsatsen.
"De har ingen självklar plats någonstans" : - En studie om socialarbetares erfarenheter av multiproblematiken kring insatser och insatsbehov till våldsutsatta kvinnor med missbruksproblematik
Previous research shows that women who are victims of intimate partner violence and also have asubstance abuse have difficulties getting access to services to aid with their experience of violence.This study has examined social workers experiences of working with women with these problems,what types of services are provided and how their service needs are assessed. The study has ahermeneutical approach and the data consists of interviews with nine social workers in lines ofwork that come into contact with women in the previously described client group. The data hasbeen analyzed using content analysis. The result of the study indicates that women who are victimsof intimate partner violence and also have a substance abuse do not get their needs provided forthrough the current services in the field of social work. These women are described as havingcomplex problems and are therefore in need of more and other services than those currentlyprovided.