Sökresultat:
6245 Uppsatser om Graphic design, - Sida 47 av 417
Igensättning av övre spalten i centrifugalpump
This report focuses on the upper slit. The upper slit is located between the impeller andthe drive unit. The slit design depends on pump type and application. However it isuncertain why the design varies, The purpose of this report is to clarify why the designvaries and to recommend an improved slit design.A research has been done; information was gathered from interviews, but also fromsearching of databases and studies of drawings, reports and documents. The originalpurpose of the slit was to prevent twining around the driveshaft, and prevent dirt fromentering the cooling system.
Design för våra sinnen : En kvalitativ studie över hur design påverkar välbefinnandet
Datum:10 juni, 2013 Nivå:Kandidatuppsats i Innovationsteknik, 15 hp Institution:Akademin för Innovation, Design och Teknik, IDT, Mälardalens Högskola Författare:Philip dos Santos Jadidi , 1990; Amanda Nydahl , 1987 Titel:Design för våra sinnen En kvalitativ studie över hur design påverkar välbefinnandetHandledare:Petra Edoff Nyckelord:EBD (Evidensbaserad design), Design, Välbefinnande, Väntrum, Sinnen. Frågeställning:Hur kan ett ökat välbefinnande skapas via utformningen av den fysiska miljön i ett väntrum utifrån våra sinnen? Syfte:Studiens syfte är att undersöka och skapa riktlinjer för att öka välbefinnandet hos patienter, utifrån att skapa en miljö som tar hänsyn till de fem olika sinnena (syn, lukt, smak, hörsel, känsel). Metod:Studiens tillvägagångssätt genomfördes kvalitativt. Där teori insamlades via en omvärldsanalys från bland annat olika elektroniska databaser som Google, Google Scholar, PsycInfo, Sage Journal, ScienceDirekt och Google Books.
The Hardscape Room : ett trädgårdsrum i Alnarps rehabiliteringsträdgårdar
This master thesis covers the design of a special garden room, The Hardscape Room, in The Rehabilitation Gardens at Alnarp, in southern Sweden, as well as describes the design process. The Rehabilitation Gardens are intended to serve several purposes. It will offer horticultural therapeutic treatment programs for people diagnosed as having had burnout disease for an extended period. Research is also aimed at studying the possible impact of different garden design hypotheses as well as different forms of horticultural therapy. In The Rehabilitation Gardens at Alnarp the most extreme and demanding garden room focused on cultivation and horticultural therapy is The Hardscape Room.
Utsmyckningsidentitet En studie om äldre bronsålderns utsmyckningskombinationer funna med halskragar och halsringar.
The aim with this essay is to explore the possibility that jewellery was worn in combinations during the Bronze Age in the south of Sweden and Denmark as a way to show identities. By examining neck-collars and neck-rings and the jewellery found with these objects in graves, I have managed to find a few combinations that re-occur within regions which I think point towards ways of expressing different identities.To fully explore the subject I have also examined the design of the neck-collar to see if the designs have the same regional difference as the combinations. Though there is some difference between regions it is the similarity of the design over regions that stand out. It is possible that the design of the neck-collar has shown a different meaning than the jewellery combinations.There are similarities between the jewellery found in combinations in the graves and the jewellery found in hoards. Neck-collars and neck-rings found in combination with other jewellery in hoards show a greater regularity over the south of Sweden and Denmark then those combinations found in the graves..
Användardriven design : Utveckling av interaktiv karriärhemsida för Ericsson
Hemsidan är den enskilt största kommunikationskanalen mellan Ericsson och potentiellt framtida anställda. Företaget har idag problem med att den globala karriärhemsidan inte uppfattas som användarvänlig av särskilt studenter, och detta examensarbete syftar till att definiera krav för hur en global karriärhemsida bör utformas för att vara användarvänlig och välkomnande för studenter.Med en användarcentrerad designstrategi och en teoretisk bas inom interaktionsdesign och human factor syftar avhandlingen till att förstå vad studenterna efterfrågar och hur Ericsson kan möta och överträffa dessa förväntningar. Tester, workshops, utvärderingar och intervjuer har använts för att iterativt utveckla en prototyp och kravspecifikation.Studien visar att det finns två huvudsakliga typer av användare att designa för: de med ett tydligt mål att hitta ett jobb och de som försöker ta reda på om företaget är av intresse. Vanliga känslor hos användarna att ta hänsyn till ärångest, ensamhet, beslutsamhet, spänning och glädje. Några av slutsatserna kring den befintliga karriärhemsidan är att den vänstra menyn inte är organiserad på ett sätt som hjälper användaren att hitta vad han/hon letar efter, innehållet i mitten är för allmän och tråkig för många användare och högerspalten används sällan, trots att den innehåller vissa användbara funktioner.
Robotinteraktion på litet företag : Examensarbete Industriautomation
The division of Electricity at Uppsala University runs a project called Lysekil project, they have designed a buoy that uses the waves to create electric power from a generator attached to the bottom of the sea.Uppsala University is closely connected with the company Seabased and the university makes use of their facilities in Lysekil. When they designed the buoy issues occurred, the geometric design was flawed, brackets with a short shelf life and it is generally uneconomic.A study visit was done in Lysekil on Seabased facility. With this visit the project started, which is to improve the design of the buoy and the attachment of wires leading to the generator. In this project we have chosen to use a beam system with three beams that are attached to the buoy. Then a wire attached to a plate that sits between the beams will be leading to the generator. Two proposals for construction are created, what distinguishes them are the brackets between the beams and the buoy.From these constructions, the design that is considered most optimal for our project is chosen.All parts of the buoy have been modeled and the drawings are designed in ProEngineer software.The two constructions are compared with each other, but the whole focus is on the second and final structure. The report begins with an introduction describing Lysekil project, and a task description of our project.The project aims to produce an optimal buoy that will be easy to design, materials restrictive with good durability and an economical solution.Wave power true function has been studied, mechanical and finite element analysis of beams, buoy and plate design.This has been presented in this report, where in the various chapters can read more about the processes. Although the relevant facts and information on this project and buoy development is included.
Mobile-first eller Desktop-first, en studie av utvecklingslösningar för responsiv web design
The thesis analyzes two different approaches towards responsive web design, Mobile-first and Desktop-first. Responsive web design is a concept for websites whose design is customised based on the screen size. The analysis is performed by collecting views on the methods and also analyzing the usage of mobile and desktop internet to create a prototype of a responsive website where both methods are beeing used.The main difference between the methods is the foundation, where one is designed for mobile and the other for desktop. The thesis indicates that Mobilef-irst gives a better result for the mobile, which unlike the computer has poor performance, smaller screen and poor internet connection, therefore an advantage for the device that needs more focus to maintain a fast response. Desktop-first does not take this opportunity, but focus instead on the computer where the performance is better, which leads to a unnoticeable difference in response time.
Visuell hierarki och läsmönster : en studie om kontrast, storlek och positionering
Syftet med denna uppsats är att identifiera den mest effektiva egenskapen av en text eller sida för att uppnå visuell hierarki, som är ett verktyg för att få det önskade flödet av uppmärksamhet i en sida eller webbsida genom att ge vissa element en viss vikt i kontrast, storlek och placering. Vi vill ge en möjlighet för vidare forskning snarare än att ge en slutsats som ger ett slutgiltigt svar på frågeställningarna. Det finns fler sätt att manipulera text för att uppnå önskad visuell hierarki men vi valde de vanligaste. Detta arbete är baserat på ett experiment som görs på 50 deltagare med ett onlinefrågeformulär och tre självgjorda bilder där vi kan utvärdera resultaten, jämföra dem med andra teorier och beräkna den mest effektiva uppmärksamhetsgivaren. Vi har också utvecklat en hypotes om vad resultatet kommer att visa.
Värdeskapande och värdefångade i mobila applikationer
Development of services that?s provided through mobile application technology in today's modern IT society has become a full-fledged market where numerous players trying to make themselves heard in everything from innovative new services to the further development of existing services. In these services actors wants to find new areas of use by taking advantage of the mobile technology.We have investigated how value is created and how the value is captured in the services provided through mobile applications. Through this, we wanted to identify the critical success factors in how a newly developed service should be designed to create value. This has been done through a thorough literature review, together with an indepth evaluation of existing applications.
Den fysiska miljöns inverkan på patientens hälsa under sjukhusvistelse : en litteraturstudie
Syftet med studien var att belysa hur den fysiska miljön inverkar på patienters hälsa under sjukhusvistelse. Författarna valde att avgränsa den fysiska vårdmiljön till det som avser den inifrån upplevda byggnadens miljö för medicinsk vård och omvårdnad inom sjukhus. Det vill säga arkitektur, design och estetik, ljus och ljud. I studien användes Florence Nightingales omvårdnadsmodell som teoretisk referensram. Studien var en litteraturstudie med en kvalitativ ansats.
"Varför blev det så här?" : om utemiljön på Herrgården från 60-talet och framåt
The residential yard at Kvarteret Landsfiskalen 1, in the area Herrgården in Rosengård, Malmö was built in 1971 and has since then been reconstructed twice, in 1984 and 2008. The yard is found in an area which was built during the years 1965 ? 1974, a period in which the swedish goverment approved a decision to build one million homes, and much of the events in this particular yard is also typical for the process in many other areas built during the same period.At the original construction the design of the yard was entirely incused by the pressure in time and finance, one was under at that time, in order to over- come the housing shortage. The design it has nevertheless been given, reflects the esthetic ideals of that time well.The building of the area was barely finished when the swedish authori- ties started handing out grants in order to support the rearmament of the outdoor environment in the areas built during the so called ?million program?.
Förpackningsdesign Inom Ett Exklusivt Segment
The competition amongst companies is getting tougher and the economic markets are getting even bigger with new products and businesses. One way for companies to differentiate themselves from the competitors is through packaging design. If the merchandise is to send a reliable and solid message to consumers, the attributes of the packaging must be consistent and uniform. If the different attributes are not coherent, the message loses credibility towards the consumer. Through the sent messages, the pack signals the products? expected quality and price.This paper includes two studies, in which the main objective is to discover and build understanding about Swedish consumers? perception of a product?s price depending on the pack?s design.
Design för hållbara produkter
Vi lever idag i ett konsumtionssamhälle som innebär att vi förbrukar varor och tjänster i en hög takt och konsumtionsbeteendet styrs inte enbart av behov utan snarare av en vilja att förnya och att stärka vår sociala position. Den ökade konsumtionen har lett till ett köp och släng beteende som tär på jordens resurser och om företag på något sätt kan undvika detta är det positivt ur både ett samhälls- och miljöperspektiv. Ett sätt att få konsumenterna att köpa färre produkter och mer sällan är att öka graden av design i produkten och därmed förlänga produktens hållbarhet. Design har som första uppgift att säkra människans överlevnad och när basbehoven är uppfyllda kan design även användas för att göra livet mer bekvämt och innehållsrikt. Begreppet design handlar inte enbart om utseende, utan innefattar per definition funktionalitet och målet med design är att uppfylla behov hos användarna både vad gäller funktion och utseende.
Spel & mänskliga behov : spelestetisk design, ett steg djupare
Denna studie omfattar och undersöker de förhållande som existerar kring psykologi och ludologi med på att förena sambanden mellan människors behov och utmaningar i spel. Resultaten representeras via en grafisk illustration där funna samband påvisas. Av det material som använts mest (som hållfast grund), inkluderas Manfred A. Max-Neef?s Human Scale Development och Ernest Adams Fundamentals of Game Design.
Grafisk profil Jönköping Bandy : Visual identity Jönköping Bandy
During the spring of 2013 we developed a visual identity for Jönköping Bandy, a bandy association in Jönköping, which was founded in 1947.Jönköping Bandy?s main problem was the low interest for the association by the local people. The association also had problems with the economy, which made it hard for them to merchandise themselves.In Jönköping, there were a lot of sport associations, and therefore, it was difficult to find sponsors. One way to help the association, was to create a good visual identity for them. A visual identity that would reflect on the proper values of the association.The intention was: ?Through graphical design, we want to convey Jönköping Bandy to a larger amount of people, and get increased knowledge in graphical idiom.? and was torn apart into these three questions:What core values does Jönköping Bandy have, and how can we convey them through the visual identity?Which visual materials does Jönköping Bandy need?How do other teams in Allsvenskan Södra merchandise themselves through their websites?The work began with a study of relevant theoretical literature, with focus on graphical design.