Sök:

Sökresultat:

759 Uppsatser om Grafisk profil - Sida 3 av 51

Hamna "top of mind" : Från varumärkesplattform till grafil profil

Examensarbetets syfte är att identifiera möjligheter samt svårigheter med att översätta varumärkesplattformen till grafiska profilen. För att förtydliga och få inblick i verklighetens kontext i forskningsområdet, visuell kommunikation, har en fallstudie utförts på Baronen Köpcentrum.Tillvägagångssättet för datainsamlingen utgår ifrån en kvalitativ metod med ett induktivt angreppssätt. Det empiriska materialet utgörs delvis av sex respondentintervjuer med titlarna Grafisk profilerare, Art Director, projektledare, centrumledare samt varumärkesstrateg. Dessutom består empirin utav en marknadsundersökning som genomförts med 100 tillfrågade kunder hos Baronen Köpcentrum. Ambitionen är att undersöka om den visuella kommunikationen uppfattas i enlighet med företagets varumärkesbudskap utifrån varumärkesplattformen.

Hur ett företag kan uppmärksammas genom en grafisk profil och en gerillamarknadsföring

The purpose of this thesis was to create a visual identity to the café Trädgårdscafét. This was to increase the awareness of the cafe among the population of Borlänge. To make the company's visual identity visible, we also organized a guerrilla marketing. The outcome of the guerrilla marketing were then measured by calculating the number of guests during a certain period of time and also through a survey conducted in Borlänge.Graphic material, such as a graphic identity, business cards, feel good-cards, store signs, standing information folders to place on the tables and pavement board was created. Flyers and posters were also created for the guerrilla marketing.

Grafisk profilering för butiksmiljö : Creating a visual identity for a store

A new visual identity for the ski store Alpingaraget in Stockholm has been proposed as the result of this thesis. Theproposal includes a new logotype, various printed matters, design planning of the store, interior design, signs and otherapplications.The theory section is within the field of graphic profiling and with some focus on profiling in stores.A clear visual identity is important for a company because what the company communicates internally and externallyshould be kept as consistent as possible. This is especially important nowadays when more and more similar products andstores are available. This means that the visual identity becomes part of the competition with other products and stores.The base elements in a visual identity are logotype, colors and typograpy. Using these elements according to rules andtemplates makes a consistent visual profile..

Konsten att landa ett varumärke: en studie av Malmö Aviations varumärke och grafiska profil

Denna uppsats har skrivits inom området design, varumärkesbyggande och arbetet med ett företags grafiska profil. För att få fördjupad förståelse och en inblick i ett företags arbete med dess grafiska profil har arbetet fokuserats på ett existerande företag, det svenska flygbolaget Malmö Aviation. Flygbolaget är av intresse eftersom det växer och arbetar aktivt med dess grafiska profil. Syftet har varit att få en inblick i ett företagets arbetssätt med sin grafiska profil och hur arbetet med att förädla ett varumärke går till. Syftet har också varit att belysa brister i arbetet som man kan dra lärdom av som formgivare och varumärkesstrateg.

Standardisering av grafisk profil och utvecklingsprocess för webbapplikationer på Scania InfoMate

Scania InfoMate develops web applications that support truck distributors and workshops with the necessary tools for an effective maintenance process. However, the end-users of these applications are faced with as many different graphical interfaces as there are applications. As a consequence, important effects of recognition are lost, developers spend unnecessary time designing new solutions for each application and Scania InfoMate does not present a homogeneous brand image towards its customers.Therefore the aim of this study is to give a suggestion of how a standardized graphical interface for web applications at Scania InfoMate should be designed. The given suggestion should come from thorough investigation of both end-user needs and recent research within the area of usability. In addition to a standardized interface this study also aims to deliver guidelines that support future web application development at Scania InfoMate.Through a combination of methods, mainly heuristic evaluation and user interviews, an elaborate description of usability and consistency problems in a defined web application portfolio is produced.

Kundmanualen : En rapport om design och utveckling av en manual riktad till kunder inom digitaltryck

Denna rapport redogör för skapandet av varumärket Deco Retro. Samt den tillhörandedesignprocessen för att skapa en visuell identitet och profil för varumärket. VarumärketDeco Retro togs fram som ett undervarumärke till Kitsch Sweden AB som behövde ettvarumärke som passade deras nuvarande och framtida produkter. Deco Retro ska bidra meden stärkt identitet och värde för de produkter som ska säljas under varumärket. Designarbetetkring varumärket strävade framförallt efter att kommunicera den idé, identitet och de värdensom under projektet tagits fram för varumärket, samtidigt som det ska ha bidragit med enestetiskt tilltalande grafisk design.

Realistisk- eller stiliserad grafisk stil i skräckspel : En jämförelse av två grafiska stilar applicerade på spelgenren survival horror

Detta arbete, som utgår ifrån observationen att många spel inom survival horror-genren använder sig av en realistisk grafisk stil på sina texturer, undersöker om det är möjligt att förmedla samma läskiga känsla genom användandet av en stiliserad, eller tecknad, grafisk stil. Tre 3D-modeller föreställande monster, modellerade med inspiration från survival horror-spel, texturerades på ett sätt som motsvarade en realistisk grafisk stil, samt ett som motsvarade en stiliserad grafisk stil. Dessa låg sedan som grund för en enkätundersökning där respondenterna fick välja vilken version av monstren som var läskigast..

Mönster & Mönsterdesign, att skapa ett sammanhållande mönster som grafisk formgivare

Som grafisk formgivare kan du bredda din kunskap och kompetens för att bli mer eftertraktad på arbetsmarknaden och en av de vägar du kan gå är att lära dig om mönster och mönsterdesign. Detta kandidatarbete tar upp grunderna i hur en mönsterdesignprocess kan se ut och vad man som mönsterdesigner bör tänka på och ha i åtanke när man skapar mönster. Vi stärker det vi har kommit fram till under vår teoridel med en produktionsdel där vi tillämpar det vi kommit fram till, vi stärker det även genom en undersökning bland mönsterdesigners som arbetar aktivt med mönsterdesign idag. Under produktionen i detta kandidatarbete har vi skapat mönster där vi har haft i åtanke de olika aspekter som man som grafisk formgivare och mönsterdesigner bör tänka på, vi har även kommit fram till hur dessa aspekter kan påverka varandra och det slutgiltiga mönstret..

Grafisk profil Jönköping Bandy : Visual identity Jönköping Bandy

During the spring of 2013 we developed a visual identity for Jönköping Bandy, a bandy association in Jönköping, which was founded in 1947.Jönköping Bandy?s main problem was the low interest for the association by the local people. The association also had problems with the economy, which made it hard for them to merchandise themselves.In Jönköping, there were a lot of sport associations, and therefore, it was difficult to find sponsors. One way to help the association, was to create a good visual identity for them. A visual identity that would reflect on the proper values of the association.The intention was: ?Through graphical design, we want to convey Jönköping Bandy to a larger amount of people, and get increased knowledge in graphical idiom.? and was torn apart into these three questions:What core values does Jönköping Bandy have, and how can we convey them through the visual identity?Which visual materials does Jönköping Bandy need?How do other teams in Allsvenskan Södra merchandise themselves through their websites?The work began with a study of relevant theoretical literature, with focus on graphical design.

Mönster & Mönsterdesign, att skapa ett sammanhållande mönster som grafisk formgivare

Som grafisk formgivare kan du bredda din kunskap och kompetens för att bli mer eftertraktad på arbetsmarknaden och en av de vägar du kan gå är att lära dig om mönster och mönsterdesign. Detta kandidatarbete tar upp grunderna i hur en mönsterdesignprocess kan se ut och vad man som mönsterdesigner bör tänka på och ha i åtanke när man skapar mönster. Vi stärker det vi har kommit fram till under vår teoridel med en produktionsdel där vi tillämpar det vi kommit fram till, vi stärker det även genom en undersökning bland mönsterdesigners som arbetar aktivt med mönsterdesign idag. Under produktionen i detta kandidatarbete har vi skapat mönster där vi har haft i åtanke de olika aspekter som man som grafisk formgivare och mönsterdesigner bör tänka på, vi har även kommit fram till hur dessa aspekter kan påverka varandra och det slutgiltiga mönstret..

Design Management för Remote Control Sweden AB

This Degree Project is a cooperativ work with the advertising agency PAX in Falun and the industrial companyRemote Control, who constructs and sells actuators for the global market.The assignment concerns bringing out a graphic profile, or with another expression a Design Management, forRemote Control AB graphic materials. Remote Control AB has a quality certification ISO 9000 and is workingwith, when this report was wrote, an environment certification ISO 14001.The Company has been paid attention to Internet and other media.The supervisors are familiar to that Design Management is a soon coming competition element, like quality andenvironment management.This Degree project contains research, analysis and the construction of graphic material. The research has beencommitted most of the time to trace the customer, the market and the competitor, because its the most importantphase. It?s also important looking at competitor?s way of working with marketing management, so you can separatethem from the own company..

Aktivering av ett varumärke : En kvalitativ analys över Bubblebox.se grafiska profil

Syftet med denna studie är att analysera samt aktivera Bubblebox.se som varumärke genom att utveckla och designa om de fyra medieplattformar som tillhör hemsidan. Det vill säga att den grafiska profil som används på hemsidan kommer att tillämpas på vardera plattform. Dessa plattformar består utav Bubblebox footer, nyhetsbrev, blogg samt facebooksida. Bubblebox.se har sin grund efter det fysiska företaget Anybody och etablerades på webben för cirka två år sedan. Bubblebox.se är kategoriserad inom skönhet och hälsabranschen, vilket innebär att de säljer allt från makeup, hälsokost, parfymer till hårdvård.

Ett visuellt designspråk för datorförstärkta landskap i Astrid Lindgrens bygd

Den här uppsatsen har utforskat och skapat ett visuellt designspråk för datorförstärkta landskap i Astrid Lindgrens bygd. Uppsatsen ingår i ett pågående forskningsprojekt som heter Datorförstärkta landskap i Astrid Lindgrens bygd, som pågått sedan år 2010. Det är ett forskningsprojekt som National Center for Outdoor Education (NCU) i Vimmerby har tillsammans med Linköpings universitet. Den här uppsatsens roll i forskningsprojekt är att ta fram ett visuellt designspråk för datorförstärkta landskap i Astrid Lindgrens bygd. För att kunna göra detta behövde designern i den här uppsatsen ta reda på vilka kriterier denna applikation ska ha, vilken som är den tänkta målgrupp och slutligen även möta uppdragsgivarens krav.

Spelgrafikens former och färger : hur valet av former och färger påverkat grafiken i spelet Fret Nice

Uppsatsen är en reflekterande text över ett verk gjort som examensarbete vid Högskolan i Skövde. Verket är en film samt fyra konceptbilder som skapades med syftet att undersöka hur en förenklad grafisk stil påverkar produktionen av ett tänkt spel. Verket skulle även undersöka förenklingarnas påverkan på hur grafiken uppfattas.I samband med ny teknik och nya spelkonsoler följer en trend att skapa så tekniskt avancerade spel som möjligt. Verkligheten används ofta som mall för att betygssätta grafik. Med denna trend medföljer ökad komplexitet i själva spelproduktionen.

Jakten på personlighet: Kan ett företag ha en personlighet, i så fall, var finns den och hur hittar man den?

I vårt examensarbete har vi utvecklat en metod som heter THE RED BALLOON där vi hittar varje företags unika personlighet. Alla företag har en unik historia, precis som vi människor, det handlar bara om att upptäcka den. Vår teori är att man måste arbeta inifrån och ut, lära känna kärnan i företaget innan man vet vem man är och hur man ska kommunicera. I det här arbetet får ni läsa om varför det är så viktigt att hitta ett företags personlighet..

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->