Sök:

Sökresultat:

326 Uppsatser om Google Apps - Sida 7 av 22

"I had to become my own hero" : En utvärderande studie av träningsapplikationen RunKeeper

Being physically active plays an essential role in ensuring good health and well-being. Motivation is a key factor for maintaining a healthy lifestyle and together with the help of today?s modern technology, facilitating new innovative approaches has made it easier to motivate people towards regular physical activity. This study aims to examine how a training application can increase motivation and how behavioral change occurs when using a training application. Qualitative data collection methods such as interviews and observations have been used in this study.

Malmöspanaren - En digital plattform för deltagande förvaltning av Malmö stads cykelvägnät

In this project we have explored digital tools for service management on the bicycle paths of Malmö. This was done through the participation of citizens in order to attempt to discern how such interactions can be eased using a mobile app, as well as how this app can be designed in order to appear trustworthy with user friendly interactions. We have explored this field by using goal-oriented design through interviews, prototyping and user tests. We have created a digital prototype as a possible solution for how the interactions can be done. Throughout the process interviews were held and user tests with selected members of the user group. To explore the concepts we have used paper prototypes in order to establish the design and then defining the interactions with the help of a digital prototype. Finally we have concluded that a general app for bikers in the city would be functional and that a longer study in the effects of such an app would be interesting as a continuation of this work..

Utomhuspedagogik : Vad är pedagogernas tolkning?

Syftet med denna studie är att studera verksamma pedagogers uppfattning om utomhuspedagogik samt om de märker någon skillnad på barngrupper om de använder sig av utomhuspedagogik i sin verksamhet. Studien har genomförts med hjälp av elektronisk enkätundersökning. Verktyget som användes var google drive.Undersökningen visar att pedagogerna använder sig av utomhuspedagogik i sin verksamhet och pedagogernas uppfattning stämmer ganska bra överens med utomhuspedagogikens teori..

Mobila Applikationer : En utvärderande studie om hur mobila applikationer påverkar webbtjänster

De teknologiska framstegen inom mobiltelefoni de senaste åren, har bidragit till att människor kan utföra sysslor oberoende av plats. För företag som tillhandahåller webbtjänster är mobila applikationer någonting som kan utnyttjas för att öka användning av deras tjänst. I uppsatsen undersöks om detta stämmer eller ej.För företag blir det viktigt hur en mobil applikation integreras mot den befintliga webbtjänsten. Det är dessutom relevant för företag att veta hur applikationen påverkar användningen av den initiala webbtjänsten.I studien utvecklas en mobil applikation från grunden för att se vilka potentiella problem företag kan stöta på vid utveckling av en mobil applikation. Intervjuer görs med företag som utvecklat mobila applikationer till befintliga webbtjänster, för att undersöka hur de upplevt effekterna av applikationen efter lansering.Resultaten visar att lansering av en mobil applikation ofta görs till mer än en typ av mobiltelefon.

?Webbaserad visning av positioner på karta

Today there are a big need for a system that delivers overview of all available units for different municipalities and shipping- and security companies due to the increasing requirements for efficiency. The purpose with this graduation thesis is to find out which systems that is suitable to use while developing cost-effective software for positioning and to produce a prototype for such solution.This assignment has been done at the request of PocketMobile Communications AB. PocketMobile is a company that are specialized on delivering modern mobile software solutions and systems to companies with their own vehicle fleet or mobile workers.This master thesis can be split into two separate parts, the theoretic- and the practical part.The theoretic part includes producing a number of functional requirements in cooperation with PocketMobile and comparing the available systems against the function requirements.The practical part deal with the development of a prototype that demonstrates the software recommended. The development tools that best matched the functionality requirements when the selection was made in May 2007 were Map24 and OpenLayers. The system that was selected to use while developing the prototype was Map24, because this product matches all of the requirements and it is also suited for professional usage regarding support, scalability and reliability.

Mätning, Modellering och Presentation av Testvägar för Fordonsindustrin

Volvo Construction Equipment i Braås är världsledande inom tillverkning av ramstyrda dumprar. I Braås utförs därför en mängd olika testfall där man kartlägger utfallen genom insamling av data från CAN-bussar i dumpern. Om ett test går fel beskrivs det i en felrapport med tillhörande beskrivning av händelseförloppet. Idag finns det inget enhetligt sätt att visa händelse ihop med position.För att analysera insamlad data används idag CANalyzer. Fördelen är att det går att visa insamlad data på ett strukturerat grafiskt sätt.

?Om dom bara säger nej hela tiden vet man ju inte hurman gör när man ska spela? : En studie om surfplattors användningsområden i förskolan

I have through qualitative interviews and analysis of previous research in the area searched answers to what tablets are used for in preschools and the reason why they are used in this way. In addition, it examines the similarities and differences there are in how teachers and children describe the use of the tool in preschool. The study is also looking for answers on whether and how the plates are used to develop children's scientific knowledge. There are six teachers and 14 children's statement that forms the basis for the analysis. The results indicate that tablets are used for two purposes.

The mobile phone - a resource in schoolwork?

The aim of this thesis was to investigate how students, teachers and special teachers use, or may want to use, mobile phones as a resource in everyday schoolwork. An analysis of the result was made base on two main theories. One i Säljös theory about the sociocultural perspective, where artefacts play an important part in the devolopment of human society. The other is Laurillardss thougts of social learning and the use of technology in teaching. The methods used were inquiries and semi-structured interwiews with individuals and groups.

Vanor och compliance hos kontaktlinsbärare :  En enkätstudie

Bakgrund: Många studier gällande compliance har genomförts och flertalet har visat att nivån av compliance är låg. De huvudsakliga områdena där compliance brister är handhygien, rengöring av linsetui, överbärande av kontaktlinser, brist på fullgod uppföljning och felaktigt användande av linsvätskor. Några av dessa områden har tagits upp i denna studie.Syfte: Syftet med examensarbetet var att undersöka hur kontaktlinsbärandet ser ut hos ett litet antal Internetanvändande personer i Sverige. Personernas vanor och compliance studerades i relation till tidigare studier inom detta område.Metod: En webbenkät med, för syftet, relevanta frågor skapades i webbprogrammet Google Docs. Enkäten bifogades i en länk och presenterades som ett evenemang på Facebook.

Migration av appar till Windows Phone 8

Fler människor börjar använda olika mobila operativsystem i mobiltelefonen samt appar som enbart fungerar på plattformen. Det leder till att app-leverantörer måste utveckla varje app till varje specifik plattform vilket är dyrt. De vanligaste operativsystemen som används idag är Android samt IOS men hösten 2012 släpptes Windows Phone 8 vilket innebär ytterligare en plattform att ta hänsyn till. I sammarbete med företaget Sogeti Jönköping fokuserar studien på att hitta en metod som gör det möjligt att migrera appar mellan plattformar och till Windows Phone 8. Studien innefattar också att identifiera för och nackdelar med olika app-typer genom en litteraturstudie och intervjuer samt att testa om migrationsmetoderna fungerar praktisk genom en implementation.Resultatet har påvisat att det finns två stycken olika metoder för migration vilket är PhoneGap och Xamarin.

GIS - ett interaktivt läromedel för grundskolan : En studie som ser på möjligheter och hinder med GIS som läromedel i grundskolans SO-ämnen

A Geographic Information System (GIS) is about presentinginformation with the map as a base. This is increasingly being used on internetsites and in mobile apps. With a GPS it is possible to see where you are andhow to reach a destination or check if the bus is in time. A question to ask isif this technology is possible to implement in ordinary primary schooleducation. If it is, learning history, geography, religion and so on with a GISlearning tool might be possible.

Framtidens banker : En studie varumärkesutvidgningar mot bankmarknaden

Att varumärken utvidgar sig är inget nytt fenomen, däremot börjar det bli allt vanligare med varumärkesutvidgningar mot banktjänster. Varumärken som ICA, Skandia och IKEA har redan utvidgat sina varumärken till att även erbjuda banktjänster. Trots den omfattandeforskningen om varumärken och varumärkesutvidgningar mot nya varor och tjänster finns det knappt någon alls forskning om varumärkesutvidgningar mot just bankmarknaden. I detta arbete försöker författarna att förklara vad som påverkar utvärderingen av en varumärkesutvidgning mot bankmarknaden.Syftet med denna uppsats är att utveckla en modell för vad som är viktigt i en utvärdering av en varumärkesutvidgning mot bankmarknaden. Detta genom att utgå från Aaker och Kellers modell från 1990 för sedan utveckla den med variablerna varumärkeskapital, varumärkesförtroende och uppfattad risk.För att kunna se vilka komponenter som är viktiga vid en utvärdering av en varumärkesutvidgning mot banktjänster, har författarna utefter vissa förbestämda kriterier valt tre varumärken.

IKT i undervisningen : Hur används det på gymnasiet?

Tidigare studier av IT i undervisningen har fokuserat på kvantitativ inventering av hur många datorer skolor har och antalet lärare som utbildats för att använda IT i undervisningen. Jag vill ta reda på vilka möjligheter som finns, hur vi använder oss av dessa möjligheter i vår undervisning och varför vi väljer att använda eller inte använda dessa möjligheter. Eftersom IT ständigt utvecklas borde det vara logiskt att sättet vi använder oss av IT i undervisningen tar jämna steg med teknikens utveckling. Syftet är att undersöka hur gymnasielärare andvänder sig av IT i undervisningen, vilka förutsättningar som lärare upplever finns för IT i undervisningen, vilken kompetensutbildning lärarna genomgår eller erbjuds och hur lärare ser på användandet av IT i undervisningen. För insamlandet av primärdata har jag som metod valt att göra en elektronisk enkätundersökning i en av Googles applikationer, Google Drive.

Kartans roll i skolan och vardagslivet : En beskrivande studie av lärares och elevers uppfattning av kartan som undervisningsmedel på utvalda högstadieskolor

Denna studie undersöker hur lärare arbetar med kartor i skolan och hur elever uppfattar användandet av kartor, både i skolan och i vardagslivet. Hur lärare uppfattar förändringen i mötet med kartan genom bytet från Lpo 94 och Lgr 11 kommer också att belysas. För att få svar på dessa frågor har åtta stycken intervjuer av lärare på högstadiet samt fyra fokusgrupper innehållande fyra elever styck genomförts. I intervjuerna uppger lärarna att det idag finns en bristfällig helhetssyn gällande kartan hos eleverna, fokus ligger ofta på ett litet område. Lärarna anser att denna utveckling inom ungdomars kartuppfattning påverkas av dagens teknik, som till exempel GPS där fokus ligger på start- och slutpunkten.

Utveckling av Boden ridklubb

Mitt examensarbete har utgått från Tyréns AB i Luleå och delvis Boden, där jag i samband med en förstudie för Boden som häststad fick i uppdrag att titta närmare på Bodens ridklubb och utifrån deras önskemål bygga upp en 3D modell, vision över hur ridskolan kan se ut.Modellen är uteslutande gjord i Google SkechUp. Där befintliga byggnader och hagar byggts upp och sedan de önskemål som ridklubben har på nya hagar, lösdrift etc.Till detta arbete har inte någon egentlig litteratur och källor varit aktuella. Utan bara önskemålen från ridskolans sida, men dock vissa bestämmelser om exempelvis hagarnas storlek som Jordbruksverket har..

<- Föregående sida 7 Nästa sida ->