Sök:

Sökresultat:

326 Uppsatser om Google Apps - Sida 4 av 22

IT som verktyg i behandling inom barn- och ungdomspsykiatrin

Information technology is increasingly used in healthcare. New methods, such as apps and computer programs and Internet-based treatments are introduced to treat various medical diagnoses. Increased demand for help in mental illness means that it is necessary to develop alternative assessment and treatments to traditional treatments that may be offered by primary care and specialist psychiatry. Government and Local Authorities and Regions (SKL) have agreed to support, and treatment on the web is part of that development. The work is all about, and how Child and Adolescent Psychiatry ( Bup ) , use psychological e- services, and apps for the treatment of adolescents and the types of psychological e-treatments for adolescents are available in Sweden today.  Methods used are interviews and literature studies, where I examined the use of computerized psychological treatments in Västernorrland and Stockholm County Council.

Söktjänster för akademiskt bruk: En utvärdering av Google och Argos med frågor från en akademisk ämnesdisciplin

The purpose of this MSc thesis is to examine the retrieval effectiveness of two Web search engines with queries from the academic discipline of Classical Studies. The two search engines are chosen to represent two different types Google as a broad general search engine and Argos as a specialised search engine for the subject of Classical Studies. The search engines are compared for precision among the first twenty results returned for thirty queries. In order to avoid bias in the study, the queries are based on real users' information needs. Due to the subjective character of the concept of relevance, the study is performed with five different experiments with five different definitions of relevance.

Från engagemang till intention - En kvantitativ studie om sambanden mellan engagemang och konsumenters intention att använda detaljisters smartphone-applikationer

Smartphone applications, or apps, are an increasingly important part of omnichannel retailing. While the adoption and usage of apps for communicating with consumers has grown exponentially over the past few years, there is little academic research in this area. The primary purpose of this thesis is to describe how the involvement in a product category affects consumers' intention to use a retailer-branded smartphone application during their shopping trip. Drawing upon recent IS-literature with models TAM and UTAUT, our results indicate that product category involvement constitutes an important factor on the intention to use a retailer-branded smartphone application. By viewing involvement as a multidimensional construct, our study shows that the degree of hedonic and expressive value a product cateogry provides consumers with has important effects on intention, and these relationships are not moderated by consumers' age.

Hur går sökmotoroptimering till? -teori och praktik

Idag finns omkring 625 miljoner webbsidor på internet. Rapporten betonar vikten av att synas bland dessa samt hur man gör för att bli sedd, detta samlingsnamn kallas sökmotoroptimering.I den här studien behandlar vi ämnet sökmotoroptimering med inriktning mot Google, vad det är och hur det används i praktiken. Vårt syfte är att fördjupa oss i detta ämne och bilda oss en uppfattning om vad det handlar om. I resultatet har vi utifrån Googles riktlinjer listat flera begrepp som hjälper dig att optimera din webbsida. Vi har även i resultatet intervjuat flera verksamheter eftersom vi vill veta hur sökmotoroptimering används hos dem.I analysen har vi sedan jämfört Googles riktlinjer med teori och resultat för att ta reda på vad som utmärker sig mest.Vi har kommit fram till att en lättillgänglig sida med bra innehåll är det som utmärker sökmotoroptimering och det som gör att webbsidan blir synligare i träfflistan.

Sökmotoroptimering på Google

Rapporten handlar om sökmotoroptimering för en ny webbplats. Rapporten täcker teorier och praktiska utförda experiment på webbplatsen. Syftet med rapporten var att vi skulle få mer kunskap kring sökmotoroptimering speciellt inriktad på Googles sökmotortjänst. Vi ville ta reda på hur man kan rankas så högt upp som möjligt på sökresultatssidan för specifika sökord. Då vi har läst webbprogrammering i nästan tre år utan att utbildningen gett oss några direkta kunskaper kring sökmotoroptimering föll detta som ett lämpligt val att fördjupa oss i.

Google ser dig : En kvalitativ studie av internetanvändares medvetenhet och åsikter om filterbubblor

Studiens syfte a?r att underso?ka internetanva?ndares medvetenhet och a?sikter om filterbubblor pa? so?kmotorn Google. Underso?kningens fra?gesta?llning a?r: Vad har internetanva?ndare fo?r tankar och fo?rha?llningssa?tt till filterbubblor som skapas pa? Google? Studien a?r avgra?nsad till studenter vid Uppsala Universitet. Det a?r en population som kan fo?rmodas vara storkonsumenter av information via so?kmotorer.

Google Earth ? användbart fågelperspektiveller bara en fluga? : En didaktisk uppsats om digitala och analoga undervisningsmetoder inom gymnasiegeografi.

Bakom uppsatsen finns ett genuint intresse för kartmedier samt funderingen om kartan genomgår en evolution till att bli ett digitalt och interaktivt medium. I aktuella styrdokument för gymnasiegeogra-fin framgår att såväl kartor som GIS skall finnas med i undervisningen, motiveringen är dock bristfäl-lig. I syftet väcktes därför frågor om vilka belägg som fanns för digitala undervisningsmetoder inom geografi? Syftet kondenserades till frågeställningarna: Vad skrivs i litteraturen om digitalt lärande i geografi i allmänhet? Vad skrivs i litteraturen om att använda digitala kartor och programmet Google Earth i undervisningen i synnerhet? Hur svenska geografilärare ser på samt i vilken omfattning de använder digitala kartmedier? För att besvara frågorna genomfördes en litteraturstudie samt en en-kätundersökning. Litteraturstudieresultatet visade främst två saker.

Google Earth ? användbart fågelperspektiv eller bara en fluga? : En didaktisk uppsats om digitala och analoga undervisningsmetoder inom gymnasiegeografi.

Bakom uppsatsen finns ett genuint intresse för kartmedier samt funderingen om kartan genomgår en evolution till att bli ett digitalt och interaktivt medium. I aktuella styrdokument för gymnasiegeografin framgår att såväl kartor som GIS skall finnas med i undervisningen, motiveringen är dock bristfällig. I syftet väcktes därför frågor om vilka belägg som fanns för digitala undervisningsmetoder inom geografi? Syftet kondenserades till frågeställningarna: Vad skrivs i litteraturen om digitalt lärande i geografi i allmänhet? Vad skrivs i litteraturen om att använda digitala kartor och programmet Google Earth i undervisningen i synnerhet? Hur svenska geografilärare ser på samt i vilken omfattning de använder digitala kartmedier? För att besvara frågorna genomfördes en litteraturstudie samt en enkätundersökning. Litteraturstudieresultatet visade främst två saker.

Relationer i förändring : En studie i relationers dynamik mellan kund och företag vid ägarskifte

Att marknadsföra sig på internet via sökmotorer har ökat explosionsartat under det senaste decenniet men är ännu ett relativt nytt och outforskat område inom marknadsföringslitteratur. Trenden pekar på fortsätt ökning i framtiden men exakt vad annonsörer uppskattar mest med denna typ av marknadsföring har ej varit kartlagt. Syftet med denna uppsats var således att identifiera vilka fördelar och nackdelar existerande och potentiella annonsörer till Google i Sverige finner i sökordsmarknadsföring, samt att analysera och rangordna vilka av fördelarna de anser viktigast. Bisyftet var att kartlägga vilka av dessa egenskaper Google kommunicerar om annonseringsprogrammet Google AdWords för att kunna analysera förhållandet mellan vad som kommuniceras och vad som efterfrågas.Teorier kring internetannonsering, marknadsföring online samt fördelar och nackdelar med sökordsmarknadsföring låg till grund för utformning av fyra fördelsdimensioner, nämligen: Målgrupp, Mätbarhet, Kostnadskontroll samt Tid & Flexibilitet. Kvalitativa intervjuer med tre Google-anställda och en representant från mediamarknaden, samt en webbenkät med 224 AdWords-användare blev utgångspunkten för det empiriska materialet.Vid studien framkom att det råder en övergripande överensstämmelse mellan vad som framställs som fördelar med sökordsmarknadsföring i teori och praktik.

Hur verkligt är det verkliga värdet? : En undersökning av fastighetsvärderingar enligt IAS40

Att marknadsföra sig på internet via sökmotorer har ökat explosionsartat under det senaste decenniet men är ännu ett relativt nytt och outforskat område inom marknadsföringslitteratur. Trenden pekar på fortsätt ökning i framtiden men exakt vad annonsörer uppskattar mest med denna typ av marknadsföring har ej varit kartlagt. Syftet med denna uppsats var således att identifiera vilka fördelar och nackdelar existerande och potentiella annonsörer till Google i Sverige finner i sökordsmarknadsföring, samt att analysera och rangordna vilka av fördelarna de anser viktigast. Bisyftet var att kartlägga vilka av dessa egenskaper Google kommunicerar om annonseringsprogrammet Google AdWords för att kunna analysera förhållandet mellan vad som kommuniceras och vad som efterfrågas.Teorier kring internetannonsering, marknadsföring online samt fördelar och nackdelar med sökordsmarknadsföring låg till grund för utformning av fyra fördelsdimensioner, nämligen: Målgrupp, Mätbarhet, Kostnadskontroll samt Tid & Flexibilitet. Kvalitativa intervjuer med tre Google-anställda och en representant från mediamarknaden, samt en webbenkät med 224 AdWords-användare blev utgångspunkten för det empiriska materialet.Vid studien framkom att det råder en övergripande överensstämmelse mellan vad som framställs som fördelar med sökordsmarknadsföring i teori och praktik.

Google Scholar eller Scirus för vetenskapligt material på webben? En utvärdering och jämförelse av återvinningseffektivitet.

This thesis evaluates and compares the retrieval effectiveness of the two search engines Google Scholar and Scirus, which both specialises in indexing scholarly material on the web as well as journal articles. Thirty search queries are used and the first twenty retrieved documents for each query are examined for topical relevance and scholarly content. The search queries are based on legitimate information needs taken from a scientific questionbox on the web. Queries are expressed with advanced search operators and are the same for both search engines. Precise relevance criteria are set up and a binary scale is used when judging.

Värdering av Google

Denna uppsats söker svar på huruvida marknadens värdering av Google grundar sig på rimliga förväntningar om framtida omsättningstillväxt och vinstmarginal. För att besvara detta har kassaflödesmodeller använts genom ?baklängesberäkningar?, det vill säga att man utifrån en given aktiekurs estimerar vilka framtida förväntningar marknaden har på omsättningstillväxt och vinstmarginal. Utgångspunkt har tagits i att applicera Yahoos faktiska utveckling från 1997- 2005 på Google 2005- 2013. Uppkomna skillnader i företagens olika situationer har identifierats och sedan undersökts med hjälp av regressionsanalys.

Sociala nätverkssajter : En studie om vad som utmärker relationer på Facebook, Google+ och LinkedIn.

More and more people today manage their social relationships through social networking sites. A social networking site is a virtual place where people can meet and interact with each other. On such sites, one can use the various features and attributes to present ourselves to the friends we have online. The central question of this report is what characteristics of relationships show on social networking sites. With the features and attributes that are represented and whether the architect for a social networking site affects the relationship between friends.

Att använda Google Earth i geografiundervisningen i årskurs 5 ? en kritisk granskning av dagens läromdel och en argumentation för G.E som pedagogiskt verktyg

Uppsatsens syfte är att argumentera för ett verklighetsbaserat lärande inom geografiämnet för årskurs 5. Som ett pedagogiskt verktyg för detta ändamål prövar och diskuterar jag sökmotorn Google Earth (GE) och visar genom 4 exempel hur man kan använda detta verktyg. Jag prövar också GE:s lämplighet i förhållande till de tre ämnesfälten kartografi, fördelning och hållbar utveckling genom att formulera tre lektionsförslag. Jag gör också en kritisk granskning av aktuell forskning kring läromedel och ställer detta mot texter hämtade från kursplanen i Geografi. I min analys når jag fram till att fördelarna med att använda sig av GE i förhållande till traditionella läromedel är främst att eleverna på ett naturligt sätt kommer i kontakt med autentiska och aktuella problemfält som rör vår jord.

Använda befintligt presentationsverktyg eller utveckla nytt? : En studie ur ett funktionalitetsperspektiv

Inspectera AB är ett företag som erbjuder tjänster i flera olika områden. Ett av dessa områden är utbildning som ges på webben. De erbjuder i nuläget webbutbildningar gjorda i Flash men söker andra alternativ där de kan redigera utbildningar samt integrera webbutbildningarna i deras webbtjänst Inspectera Online.Den här rapporten handlar om skapandet av en prototyp för en webbutbildningsmodul som implementerats på Inspectera Online. Fokus ligger främst på presentationsverktyget i modulen och en jämförelse med liknande verktyg som finns tillgängliga på internet. I resultatet presenteras för- och nackdelar för respektive presentationsverktyg med avseende på funktionalitet och vilka möjligheter till integration som finns..

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->