
Sökresultat:
779 Uppsatser om Game-component - Sida 41 av 52
Personlighetsvariationer hos mjölkkor
Syftet med denna studie var att undersöka om det fanns olika personlighetstyper hos mjölkkor av raserna SRB och SLB och om dessa personlighetstyper skilde sig mellan ras, ålder och vilken sida djuren stått på i lösdriften. Korna observerades i tre olika testmiljöer för att se huruvida konsistenta de var i deras beteenden: ostörda i lösdriften, vid mjölkning och med ett främmande objekt i lösdriften. Beteenden som studerades var normala beteenden, sociala beteenden, tramp och sparkningar vid mjölkning och interaktioner med det främmande objektet. Tolv beteendevariabler användes i en PCA (principal component analysis) och visade två komponenter som tillsammans kunde förklara 51,2 % av den totala variansen. Den första komponenten speglade aggression och extraversion, som ingår i medgörlighet och extraversion i den mänskliga femfaktorsmodellen.
Varumärken och dess relation till snowboardkulturen
The purpose of this study has been to analyze the relationship between commercial brands and a subculture, with a focus on a number of elements of success. These elements could be in the nature of sale stats as well as that of influence within the subculture. All of this within the context of the snowboard culture. In accossiation to this we have formulated a question of study:What marks brands which gains influence within a subculture in addittion to becoming an important factor in the self-expression process of the cultural members?In this study, we have practised a qualitative method based on six (6) independant interviews with participants, active within the snowboard culture as well as one outside marketing executive and one ethnological reseracher.
RÄTTSPSYKIATRI - EN KVALITATIV STUDIE OM DEN RÄTTSPSYKIATRISKA VERKSAMHETEN UR ETT RÄTTSLIGT PERSPEKTIV OCH ETT PERSONALPERSPEKTIV
Discussion about the connection between severe mental disorders and criminal acts is constantly ongoing. Violent crimes committed by persons with severe men-tal disorders get a lot of media attention in today´s society. This arise general questions regarding the penalties that these offenders are sentenced to. It is known that the responsibility for these people lies on the forensic psychiatry, however, the media does not draw attention to what is happening in this organization.
The purpose of this study is to describe the forensic psychiatric organization from a staff perspective and from a legal perspective.
Framtagning av en remdriven växellåda till en häcksax
The project was performed in collaboration with Husqvarna, one of the world?s leading manufacturer in the market of electric outdoor products. The report is a thesis work of a bachelor mechanical engineer program, in the field product development and design.The project is a study of the development opportunities within drive belt for a gear driven gearbox to one of Husqvarnas petrol powered hedge trimmers. A big part of the project was also to find combinations of materials for all components in the gearbox, to reduce weight and maintain or improve the performance of the system. Belt drive was of interest to investigate as an alternative solution to the current design that can reduce wear on the system at a performance test performed in the company before the product is released to market.
Balansering av ett rundbaserat strategispelsystem : En reflekterande text rörande arbetet att skapa ett verktyg för balansering av precautionstridsystemet i spelet Dreamlords ? The Reawakening
Följandet arbete är en reflekterande text som handlar om hur jag skapade ett verktyg för att balansera det rundbaserade precautionstridsystemet av spelet Dreamlords ? The Reawakening.I början förklaras mitt syfte och mål med arbetet som följs av en frågeställning kopplat till det. Jag kommer även att beskriva olika teorier som jag tittade närmare på angående spelbalansering. För att inleda läsaren till spelet Dreamlords ska jag även förklara den generella spelprincipen av hela spelet. Därefter tar jag upp min arbetsprocess som handlar om hur jag strukturerade upp mitt arbete.
Grå dilemman i dataspel : Konsekvensers inverkan på spelares agerande i moraliska dilemman
Arbetet redogör för konsekvensers inverkan på spelares agerande i moraliska dilemman i dataspel. Arbetet försöker även underlätta framtida debatt inom området genom att definiera begreppen svart-vita dilemman, grå dilemman, moraliska konsekvenser och praktiska konsekvenser. Tidigare statistik visar att ungefär 15 % av spelare agerar omoraliskt i spel som inte ger några incentiv till att göra så, arbetet testar hypotesen att andelen spelare som agerar omoraliskt ökar om spelet uppmuntrar omoraliskt beteende. Arbetet lät åtta testpersoner spela ett spel där de ställdes inför åtta svart-vita dilemman, undertiden samlades data in om deras agerande i spelet. Resultatet visade att testpersonerna agerade omoraliskt 17 % av gångerna, alltså ingen signifikant ökning från 15 %.
Representativa testnät försvenska eldistributionsnät
This project was started within the Market-Design programme of Elforsk, with the aim of developing representative test systems of Swedish distribution networks. Using such test systems as a basis for reliability and customer interruption cost calculations makes it feasible to analyse the network tariff regulation of Swedish power istribution companies. In particular, it enables studies of the incentives for companies to invest in system reliability. Until now, the available test systems are either not representative of Swedish conditions, or too small in scale and limited in function.Within this project we have created two test systems. In order to represent the diversity of actual Swedish distribution networks, we have created one test system for urban environments and another for rural environments.
Immersierande Motivation - Hur immersion upplevs vid lärande spel av yrkesverksamma
Spellärande blir allt vanligare, även inom arbetslivet. Det finns flera olika
skäl till varför dataspel som läromedel har ökat i popularitet. Ett av
argumenten för spellärande är att de är motiverande. En av
motivationsfaktorerna i dataspel är immersion. I denna studie ville vi
undersöka om im-mersion verkar motiverande vid lärande vid kompetensutbildning.
Chokladtäckt broccoli och jakten på en utsökt morot : Reflexiv rapport om att utforma ett lärande datorspel om riskhantering för körskolor
Uppsatsen är en reflektiv rapport om ett verk som behandlats inom ramen för examensarbete i medier vid Högskolan i Skövde. Verket består av ett designdokument för ett bilspel om riskhantering för körskolor. Innehållet i denna rapport behandlar från ett reflexivt perspektiv arbetet med att utforma ett lärande bilspel (serious game) för körskolor med fokus på riskhantering. Rapporten beskriver inledningsvis rapporten, verkets och spelets syfte och mål, samt fokus och problemställning. Därefter redogörs arbetsprocessen som tillämpats i skapandet av verket och sedan en reflekterande analys kring hur spelets designriktlinjer översatts till- och påverkat spelinnehåll.
Vivesholm : djurbenen belyser den gotländska medeltida borgens husdjurshållning samt husgrundernas användningsområden
The castle Vivesholm is located about two miles north of Klintehamn on the west side of Gotland. The castle was built around year 1395 and burned down in the end of the 14thcentury. Around the 17th and the 18th century the castle was re-used. However, the emphasis on its use is during the middle ages.This paper aims at getting an insight in the animal husbandry at Vivesholm by analyzing the osteological material. The analysis revealed that bones from sheep/goat were more common than bones from cattle.
Produktionseffektivisering : - Få processens samtliga aktörer att sträva mot samma mål genom ökat samarbete och delaktighet i produktionens olika skeenden.
The productiontime in the construction industry contains of many different participants which will take part in different events. When there is so many people working with the same project it is easy tosee one self just as a part of the game. The consequence of this is that they don?t see themselves as important participants whos knowledge, opinions and experience can be useful in the whole production process. This might lead to that they feel neglected and the consequence of that will be lackof motivation.
Genusstrukturer i den moderna bilderboken: En feministisk kvantitativ innehållsanalys av bilderböcker utgivna år 2000
The purpose of this Masters thesis is to examine how gender patterns are described in the modern picture book. Focus is on the description of men and women and their emotions and living conditions. Do the descriptions follow stereotypes in the form of binary opposites strong/weak, active/passive etc. in which one component of the pair, often associated with masculinity, is privileged or are there examples of breach of normative gender? The analysis is based upon forty of 149 picture books that are presented in a children's book catalogue published by The Swedish National Council for Cultural Affairs Statens kulturråd, in the year of 2000.
Den svenska lönebildningen i förändring
Problem: The Swedish wage-setting has changed since the time for the breakthrough of the industrialism until today. Before that, wages often consisted of perquisites or goods that could be exchanged against other goods. Rural people were often self-sufficient. In some cases the farmer owned the land, in other cases they where tenants. At the time for the breakthrough of industrialism the demand for similar labour were increased.
Digital Materia
Med tankar från pedagogen Montessori och filosoferna Platon och Baudrillard har
detta arbete behandlat frågor om datorn och dess betydelse för en grafiker.
Frågeställningen formulerades efter hand och lydde tillslut: ?Hur kan materia
te sig i digital form??
Forskningen resulterade i en hypotes för hur digital materia skulle födas i
datorn: genom att blanda två uppsättningar av data, såsom två genuppsättningar
tillsammans skapar en ny organism. Under produktionen utvecklades därmed en
metod för hur en grafiker ska kunna skapa tillsammans med en dator. Syftet är
att ge andra grafiker ett nytt sätt att se på digital grafik.
Kunskap, motivation och stöd : En studie om kompetensutveckling inom statistisk analys av experimentella stöd
Testing and analysis of measurement data is a major part of the workday for development engineers within the section Fluid and Emission Treatment to assure the quality of products developed by Scania CV. The ineluctable variation and therefore uncertainty of results can be quantified and discussed with the use of statistical methods.The overall objective of this study is to examine how the competence of development engineers can be improved within the area of statistics. This has been done by relating the concept of competence with the use of statistical methods to analyse experimental data and by investigating which factors that influence the competence of the engineers. Observations of the daily operations, interviews and a focus group with development engineers and a workshop with management personnel, has been used as research methods in this study.The results show that the desired competence, from the perspective of the individual, consists of knowledge, motivation and support. It is important that none of these parts are neglected when the competence of engineers is to be strengthened.