Digital Materia
MedieteknikMedia technologySpelutvecklingDigital game developmentHumanioraThe humanities - pedagogyDigital materiaPlatonFilosofiPostmodernismGrafikKreativ applikationDigital matterPlatoPhilosophyGraphicsCreative application
Med tankar från pedagogen Montessori och filosoferna Platon och Baudrillard har
detta arbete behandlat frågor om datorn och dess betydelse för en grafiker.
Frågeställningen formulerades efter hand och lydde tillslut: ?Hur kan materia
te sig i digital form??
Forskningen resulterade i en hypotes för hur digital materia skulle födas i
datorn: genom att blanda två uppsättningar av data, såsom två genuppsättningar
tillsammans skapar en ny organism. Under produktionen utvecklades därmed en
metod för hur en grafiker ska kunna skapa tillsammans med en dator. Syftet är
att ge andra grafiker ett nytt sätt att se på digital grafik.
With thoughts from philosophers such as Montessori, Plato and Baudrillard this
thesis has dealt with questions regarding the significance of computers for the
graphic artist. The problem, or the question at issue, developed over time
into: ?What would be the digital equivalent to matter??
The research resulted in a theory of how matter could be born inside a
computer: by combing two separate forms of data, just like a new organism is
created with the combination of genetic codes. During the production phase a
method for how a graphic artist could work with the computer rather than at the
computer was established. The purpose of this method is to broaden the graphic
artist?s view on digital graphics.