Sök:

Sökresultat:

6580 Uppsatser om Game Design - Sida 61 av 439

En designstudie av social interaktion i kontextmedvetna musiktjänster

Den här studien behandlar social interaktion i kontextmedvetna musiktjänster. Problemområdet innefattar design av musiktjänster för att stödja musikens sociala funktioner. Studien genomfördes som en designstudie där workshops tillämpades för att generera den data som låg till grund för slutsatserna. Slutsatserna presenterades i form av fyra stycken designriktlinjer; Hantera och presentera användares identiteter, Stödja dialoger, Erbjuda indirekt interaktion och Erbjuda direkt interaktion. De är inte avsedda för att designa en produkt utan istället för att bidra med kunskap som ger en förståelse om effekten av en design..

Internet som Relationsbyggare inom fotbollen : En fallstudie av Kalmar FF

The purpose with this essay is to analyze how football clubs can use Internet in sense of creating stronger relations towards their supporters and build an excellent experience before and after a specific football game. We have used the Swedish football club Kalmar FF as a role model throughout the essay. The techniques of the modern world are escalating and the World Wide Web tends to be more important in the way of creating experiences and relations. The essay is based on a qualitative research method which is based on and contains four independent interviews. The persons have been chosen by us for their knowledge in the specific subject.

Enkla ingångar : Design av interaktiva stationer på utställningar

Syftet med denna studie är att på ta reda på vad en bra hands-on-artefakt för museum är och hur den bör utformas. En kvalitativ fallstudie är gjord på utställningen Sinnrika människan på Naturhistoriska riksmuseet. Empirin har fåtts fram genom korta intervjuer och observation med museibesökare samt djupgående intervjuer med personer insatta i ämnet. Resultatet har sedan både analyserats individuellt och korsanalyserats, efter detta har resultatet kategoriserats. Slutsatsen för studien visade att det är många aspekter som spelar in vid skapandet av en interaktiv station, en av de viktigaste aspekterna är tydlighet om vad syftet med stationen är och hur den utförs..

Design för det aktiva stadsrummet :

The city contains a great multitude of people of different ages and different lifestyles and the urban environment should be planned and designed for everyone to take part in the social life of the city. The main reason among people for heading towards the city centre is to make purchases or to run errands, but also the social aspects are very important. A socially active city is worth striving for as an empty city can lead to unsecurity, fear and hostility between people. This paper discusses mainly the possibilities to encourage people to do physical activities on public places in the city. In Sweden the lifestyle of people in general has changed to the worse in aspects of health over the last decades which has led to the fact that many people in Sweden today suffer from obesity.

Medveten närvaro och beteendeterapi vid behandling av primär insomni : Effekter på sömn, uppmärksamhet, oro och ruminering

Uppmärksamhet/övervakning (monitoring) är en viktig komponent vid utvecklandet och vidmakthållandet av insomni. Genom medveten närvaro (MN) kan förmågan att rikta uppmärksamheten tränas upp. Syftet med studien var att undersöka effekten av MN och beteendeterapi (BT) vid behandling av primär insomni hos personer med hög uppmärksamhet/övervakning av sömnrelaterade stimuli. Behandlingens effekt på sömn och uppmärksamhet samt en eventuell sekundär effekt på oro och ruminering undersöktes. En single-subject design med en konstruktiv strategi användes och två behandlingar gavs, där hälften av deltagarna fick BT och hälften fick BT+MN.

Ljudabsorbent för öppna kontorslandskap

The problem being examined is the disturbing noise that is created in an open plan office on a company working with a creative process, such as a newspaper or a communications agency. The purpose of this study was to examine the needs for today for a sound absorber in open offices and create and design a design proposal. The aim is also to develop a marketing material the product proposal. The problem has been broken down into the following questions:- How does the user look at the need of a sound absorber in an open offices solution today?- Does an interior designer apply sound absorbers when they furnish the intended environment? - How can a design that meets the needs that exists be achieved and to speak the user?The study is based on three choice of methods a literature review on selected topics that relate to the topic, an interview with an interior designer to explore how an interior designer applies absorbers in open plan office and finally an extensive survey that treats the user's needs and appropriate appearance for the product proposal.The design process has undertaken the following methods, design brief, requirements specification, functional analysis and sketches to produce the final product proposal.

Designstrategi i en förändringsprocess : En fallstudie på ett tjänsteföretag

Tjänster är en växande marknad där bemanningsföretagen har fått en ökad betydelse bland annat beroende av marknadens höga krav på tillgänglighet och flexibilitet. I dagens samhälle är det viktigt att produkter och tjänster inte bara fyller en funktion utan också uttrycker och förmedlar rätt budskap till intressenterna. Design har därför fått en allt viktigare funktion inom företag som vill utmärka och särskilja sig. För att frambringa ett starkt och trovärdigt varumärke som differentierar sig gentemot konkurrenterna, borde skapandet av varumärket inkluderas i en designstrategi där kvaliteten på designen är väsentlig.Studien syftar till att skapa en tydligare bild om och på vilket sätt ett tjänsteföretag arbetar med designstrategi i en förändringsprocess och hur de når ut till målgruppen. Urvalet för denna studie är tjänsteföretaget Academic Work, kommunikationsbyrån Naked, som företaget har tagit hjälp av i framtagandet av det nya konceptet, och slutligen en av företagets utvalda målgrupper, studenter.

Utvecklande AI - En studie i hur man skapar ett system för lärande AI

AI är något som blir allt viktigare inom dagens spel och får allt högre krav på att agera mänskligt och intelligent. Detta kandidatarbete undersöker vilken metod som är att föredra för att skapa en AI som kan lära sig av sina tidigare erfarenheter. Några av de metoder som undersöks är trädstrukturer, Artificial Neural Network och GoCap. Genom att skapa en applikation med en av metoderna samt göra en undersökning på hur AI:n i applikationen upplevdes fick vi resultat om denna metod var användbar. Utifrån detta diskuteras det ifall andra metoder hade varit mer effektiva, hur man hade kunnat förbättra AI:n samt hur framtiden för spel-AI skulle kunna se ut..

TaS - Take a Seat

Humans have always been fascinated by the thought of bringing non living objects to life. We wanted to explore the possibilities of trying to create an artefact that the audience would consider possess emotional states and have a life of its own. TaS is a interactive chair that functions as a social entity. The idea is to try and enhance the bond between human and artefact, based upon the emotional connection. We try and produce, enhance and maintain this bond through curiosity based interaction. Bachelor thesis in Interaction Design by Andreas Eriksson, Johanna Lund and Fredrik Lundh, spring term 2008, Malmö University, K3 School of Arts & Communication..

Vägen mot en guideapplikation : Designförslag till en guide i kulturhistorisk miljö

Detta projekt har skapat en design till en applikation, vars mål är att få människor i närnatur och samtidigt möjliggöra för dem att lära sig mer om den kulturhistoria denna natur har att bjuda.I projektet har designen till en guideapplikation för användning i miljö med kulturhistoriska arv undersökts och tagits fram. Projektet är en fallstudie och använder ramverket Minnesmark som en grund för designen.Designen är framtagen genom att använda en målinriktad designmetod och designprocess av Goodwin(2009). Med detta menas att personor och scenarier har varit de främsta verktygen för att generera krav till designen. Krav baseras även på ramverket Minnesmarks möjligheter och begränsningar. Vidare krav kommer även från intervjuer med två olika guider.En första design; en prototyp, utvärderades av åtta personer för att förbättra designen.

Responsive web design : En studie i hur designkonceptet påverkar användbarheten hos en webbplats

The main topic of this thesis is to evaluate the impact on the usability of web pages when using responsive web design, a concept for developing web pages whose design adapts to the screen size being used. This is done by creating a responsive prototype based on an existing web site. A number of usability tests are conducted on the two versions of the site in order to compare the time to complete the tests and to observe the behaviour of the test participants. The tests are conducted on desktop as well as on mobile devices with varying screen size.The number of test participants was relatively low, and so the quantitative result is not statistically valid. However, the conclusion is that the most effective combination is to use either of the sites on desktop format.

Utveckling av dyksystem : Handhållen enhet för sökning under vatten

Ocean Modules Sweden AB is a small business active in the field of underwater technology. Thecompany was contacted by the Swedish Defense Materiel Administration (FMV) in order todevelop a new system that would conform to their specific requirements. Two students at theRoyal Institute of Technology (KTH) were consulted in conjunction of this project in order to aidthe development and conceptual design of the system.The primary users of the system are the divers of the Explosive Ordnance Disposal division (EOD)- a branch of the Swedish Armed Forces. The purpose of the product was to incorporate allnecessary functions required by the EOD divers into one single system. The main functions arecommunication between the surface operator and diver, video recording, still imaging, positioning,navigation and ocean floor mapping with sonar.

Intentionen till generositet - Hur den påverkas av gener, hormoner och religiositet

Many studies have pointed out that generosity depends on different things like gender, age and nationality. We wanted to see if predetermined factors like genetics also had an effect on the intention of generosity. There is a ratio between the index finger (2D) and ring finger (4D) that is determined by the levels of testosterone in the amniotic fluid and that have had some significant effect on personality attributes like musical and leadership skills. We wanted to see if that ratio had any effect on the intention of generosity. We experimentally examined a group of priest student and two groups of young handball players and let the groups answer a survey that included a sort of dictator game and we photo copied their hands to get their 2D:4D-ratio.

Ledarskap i offentlig sektor : Organisationsfaktorer, ledarskapsmodeller, förutsättningar och medarbetarens hälsa

The purpose of this study was to examine leadership in the public sector based on leadership models, organizational factors, conditions and health of employees. The study was divided into sub-study one and two. In sub-study one the design was an observational study using cross sectional design in which 67 first line managers in the public sector answered a survey about conditions and leadership models. Sub-study two was an observational study using case-control design focusing on a health promoting leadership intervention in the municipal sector. Two semi-structured interviews and 41 surveys were collected.

Produktutvecklingsprocessen : En djupstudie i hur ekonomer, designers och designchef samarbetar i en produktutvecklingsprocess.

Competition in the market of interior design during the last several years has drastically increased. The consumers of today are very conscious about what the market can offer and therefore they have high demands on the products. It is not only the function of the product that matters but also the design that makes a difference. Companies are becoming more aware of this and as a result they have to find a way to set themselves apart in order to attract customers. This realization has led designers and economists to cooperate in a different way than before.

<- Föregående sida 61 Nästa sida ->