Sök:

Sökresultat:

3 Uppsatser om Förskolebarn - Sida 1 av 1

Digitala pedagogiska verktyg i förskolan : sett ur ett lärandeperspektiv

I va?rt dagliga arbete har vi sett hur barn la?r sig la?sa och skriva med hja?lp av surfplattan. Studiens syfte a?r att underso?ka hur fo?rskolebarns la?s- och skrivinla?rning sker med hja?lp av digitala pedagogiska verktyg, sett utifra?n behavioristiskt, konstruktivistiskt och sociokulturellt la?randeperspektiv. Som metod har vi anva?nt oss av observationer pa? fo?rskolebarn som filmades.

Legolådan som social arena : Leksakens roll i fo?rskolebarns sociala samspel

Detta examensarbete handlar om hur fo?rskolebarn anva?nder leksaker som socialt redskap. Syftet med arbetet var att underso?ka om och hur barn anva?nder LEGO som socialt redskap och uttrycksform och vi sta?llde oss fra?gorna: Pa? vilket sa?tt kan vi se att barn anva?nder LEGO i leken? Kan vi se skillnader i barns anva?ndande av LEGO i olika situationer? Va?r metod fo?r att underso?ka detta var videoobservationer pa? en fo?rskola. Barnen som deltog i studien var mellan tre och fem a?r gamla och sex stycken till antalet.

Utemiljo?ns betydelse fo?r fo?rskolebarn : En intervjustudie med nio verksamma fo?rskolla?rare

Marknadsföring är ett extremt brett begrepp och antalet metoder som finns att marknadsförasitt företag är enorma. I dagens samhälle utsätts vi för tusentals marknadsföringsbudskap ochde flesta sorterar vi bort automatiskt. Därför är det viktigt att kunna marknadsföra sig på ett såeffektivt sätt som möjligt. Det finns ingen marknadsföringsmetod som är bäst för alla företag,utan varje företag måste undersöka och prova vilken metod som passar för just det dem. Enform av marknadsföring som är effektiv kostnadsmässigt är nätverksmarknadsföring, där dethandlar om att människor blir återförsäljare för företaget och marknadsför företagetsprodukter samt rekryterar nya återförsäljare.