Sök:

Sökresultat:

769 Uppsatser om Frćn idé till innovation - Sida 4 av 52

LSD - Hallucination eller flödeseffektiv innovation

Increased competition in the IT industry has sparked a need for developing faster innovation processes with more predictable output. One of the biggest issues when it comes to achieving a faster flow through the innovation process lies in managing its high degree of variation. Proposing a solution to this problem, Lean Software Development (LSD), was developed to provide a framework for how IT companies should organize its software development process to achieve increased speed and quality. This study examines to which extent LSD, as a set of values, principles, methods and tools, can be used to improve flow efficiency in the innovation process. A case study of a multinational IT company was made by conducting ten semi-structured interviews with current employees.

Innovationsupphandling : Innovationspartnerskap, ett upphandlingsförfarande med genomslagskraft genemot befintliga förfaranden för upphandling av innovativa lösningar?

The frequency of innovative procurement is currently very low in Sweden. Innovative procurement is to procure unknown solutions to a defined problem or need for which it sometimes has not yet been established on the market.  Current Swedish procurement legislation does not prevent innovation procurement, however, it limits official authorities to actively work with innovative companies to develop new solutions. Furthermore, some conflicts arise between the Swedish procurement legislation and the basic principles concerning public procurement developed under EU law, which must be considered in all procurements. Additionally, there is not a specific procurement procedure designed for innovative solutions in the current legislation.On the 15th of January 2014 three new directives on procurement rules were adopted with the general objective to simplify the procurement process and to make the whole system more flexible. A new procurement procedure has also arisen called innovation partnership.

Inkubatorns roll : En studie om Uppsala Innovation Centre och dess samarbete med nystartade företag

Syftet med denna uppsats Àr att undersöka hur inkubatorn Uppsala Innovation Centre (UIC) arbetar med nystartade företag. För att uppnÄ detta har företagens etableringsprocesser och de hinder de stöter pÄ under denna process studerats, för att sedan analysera hur UIC arbetar för att överbrygga dessa hinder. Uppsatsen bygger pÄ kvalitativa intervjuer och en enkÀtundersökning med företag som samarbetat med UIC, samt en kvalitativ intervju med UIC:s VD Per Bengtsson. Slutsatsen Àr att UIC Àr en vÀlfungerande och uppskattad inkubator, deras största förtjÀnst Àr att de med sitt affÀrscoachprogram lyckats hÄlla en hög flexibilitet som ger dem möjlighet att anpassa sig efter de olika företagens behov..

User innovation pÄ brand communities : en studie av salesforce.com

Bakgrund och problemformulering - Vi har valt att studera och analysera i vilket avseende det sker user innovation pÄ ett forum skapat av företaget Salesforce. Forumet Àr ett brand community för anvÀndare som utvecklar Salesforce tjÀnster. FrÄgestÀllningarna behandlar om det sker olika typer av user innovation och vad det Àr som driver anvÀndarna till att innovera pÄ det forum vi har valt att studera. VÄr studie syftar till att bidra med en bredare kunskap och förstÄelse kring Àmnet dÄ det finns begrÀnsad forskning kring user innovation inom online brand communities idag.Teori - Begreppet brand communities förklaras utifrÄn Muniz och O?Guinns (2001) synsÀtt som innebÀr att ett online brand community Àr en samlingsplats pÄ internet dedikerat till ett specifikt varumÀrke.

Öppen och kollaborativ innovation : - Erfarenheter frĂ„n sex företag -

This master of science thesis intends to examine how the established innovation theoriesinteracts with the social and cultural phenomena arising from the reduction in communicationcosts as a result of the development of the internet.The aim is to present a knowledge inventory of attitudes to and experiences of an openapproach, with emphasis on collaborative innovation, in product and service developmentdriven companies in different fields. The studied theories and the empirical results forms thebasis for an analysis of how companies can benefit from the diversified knowledge that existsoutside their borders as well as an exploration of the potential for this kind of knowledgeexchange to act as a catalyst for innovation.The theoretical part of the study is based essentially on two tracks: (1) innovation theories witha focus onopen innovation and user innovation, and (2) a broad review of how theories ofdiversified knowledgeand collective intelligence has become possible to apply in an innovationcontext. The empirical part of the study is based on material obtained from semi-structuredinterviews with respondents from six companies.The results show that companies have implemented unstructured innovation initiatives withoutany formal links to the structured product development processes, which are part of thecompanies core activities. The main conclusions include the following insights: There is a needfor structured links between the unstructured initiatives and the core activities, which makes itpossible to take promising ideas to market. The companies also have to lose some control of theunstructured initiatives; consequently it is impossible to pinpoint what the outcome will be.

Internationalisering av innovationer : innovationsföretags möjligheter under en internationaliseringsprocess

The purpose of this study is to identify a successful way of expanding a business on a global market, focusing on innovation products. An analysis was also made to see how internationalization theories are useful in businesses with innovation products. Four companies have been interviewed where two of them have innovation products (Proline AB and Q-Med AB) and the others are widely successful in exporting to a global market (Safegate Group and Weda Poolcleaners AB). Furthermore four interviews have been made with support organizations that have great experience in helping companies in this area (Svenska Uppfinnareföreningen, Almi Företagspartner AB, ExportrÄdet and The Swedish-American Chambers of Commerce).One of the results that can be identified is the diverse view and will to expand the business. The inventor often has a born global strategy in mind whereas the helping organizations rather expand step by step and only to one country at a time.

NÀtverk och öppen innovation: ? En analys av innovation i samarbete över företagsgrÀnser

The purpose of this thesis is to analyze and identify a selected number of key factors in successfully implementing open innovation. More precisely, it looks at how value is maximized using open innovation practices. The scientific approach taken is based largely on the network perspective, which puts relations to other companies in focus. An extended view of the resource based view (RBV), different from the traditional one by taking also external resources into account, is in addition central to understanding the use of external resources to create internal value. The two main research questions strive to look at how the company locates relevant partners and what the relations that are established with these partners should look like to get the most of open innovation.

Innovationskultur: utmaningar, ÄtgÀrder och paradoxer

Ett företags organisationskultur erkÀnns idag av mÄnga som en viktig faktor nÀr det handlar om att skapa innovationer i en industriell kontext. Anledningen till detta Àr att organisationskulturen utgör den grund av gemensamma antaganden och vÀrderingar somprÀglar beteendet i en organisation. MÄnga författare har undersökt samspelet mellan organisationskultur och innovationsförmÄga och vissa har ocksÄ gjort försök att beskriva hur en organisationskultur som stödjer innovation bör se ut. (se till exempel Kanter, 1985 och Martin & Terblanche, 2004)I denna uppsats presenteras och jÀmförs olika parametrar, som typiskt sett sÀgs ingÄ i en organisationskultur som stödjer innovation, pÄ tre fallföretag i en gemensam koncern. Likheter och olikheter identifieras i företagens tillvÀgagÄngssÀtt och dess effekt pÄ kulturen, varpÄ rekommendationer lÀmnas angÄende hur företagen vidare kan agera för att öka förutsÀttningarna för innovation i organisationen genom kulturstyrning.Uppsatsen diskuterar ocksÄ, utifrÄn fallföretagens situationer och medarbetarnas uppfattningar, huruvida det verkligen gÄr att generalisera bilden av vad som Àr en innovationskultur pÄ alla företag.

Vem Àr innovativ i innovativa Sverige?

Innovation Àr ett omrÄde som under de senaste decennierna alltmer framstÄtt som en nödvÀndig förutsÀttning för tillvÀxt, bÄde hur det framstÀlls i forskning och i olika policydokument. En sökning pÄ Google visar att innovation tillsammans med tillvÀxt ger 210 000 trÀffar, varav mÄnga av trÀffarna Àr regeringens, myndigheters, sjÀlvstyrelseorgans eller företagsstödjande organisationers hemsidor. Innovation Àr nÄgot som framstÀlls som nÄgot gott och nödvÀndigt för vÄrt samhÀlle och det Àr svÄrt att hitta kritiska perspektiv pÄ innovation. Genom att man inte talar om diskursen inom innovation, som t.ex inom entreprenörskapsforskningen, ges inte utrymme för alternativa sÀtt att förstÄ och förklara innovation pÄ.Syftet med mitt arbete Àr att undersöka och granska hur innovation och innovatören beskrivs i innovationspolitiken genom att analysera regeringens strategi för innovation, Innovativa Sverige mot bakgrund av fyra identifierade aspekter pÄ innovation inom innovationsforskningen. En viktig utgÄngspunkt för denna analys blir hur innovation förstÄs och förklaras inom rÄdande forskning kring innovation.

Impact of Regulations on Innovation Performances in EU:

Innovation has been identified as one of the key factors for economic growth long ago. However, the emergence of ?knowledge century? further strengthened the role of the concept since proper management of the knowledge is essential to make the best out of the innovative capacity of the companies as well as the countries. This necessitates a balanced intellectual property rights (IPR) systems, since these rights provide the basis to solve the market failures faced by innovating firms by creating property rights over knowledge. There is an inherent dilemma between invention and diffusion.

Sköterskornas innovationsroll i Lean Healthcare pÄ USiL

Syfte: Syftet med uppsatsen Àr att analysera vilka faktorer som möjliggör och hindrar innovation bland sköterskor inom Lean Healthcare pÄ Ortopeden 12, USiL. Metod: Studien genomförs i form av en kvalitativ fallstudie med iterativ ansats. Teoretiska perspektiv: Studien anvÀnder sig av vanligt förekommande teorier kopplade till innovation. Cultural Web anvÀnds för att analysera avdelningens paradigm som jÀmförs med förutsÀttningarna för innovation. Teorier som tar upp olika aspekter som kan pÄverka innovation tas ocksÄ upp.

Agila metoder utanför IT-sfÀren : Att skapa en ny agil arbetsmetod

Under denna studie sÄ hade författarna ett uppdrag frÄn en uppdragsgivare som var att skapa en ny agil projektmetod Ät denna, för att frÀmja deras arbete med ett projekt som de genomför Ärligen, som heter Jobb Shop. Projektet hade under det senaste genomförandet inte genomförts med hjÀlp av nÄgon sÀrskild projektmetod. Författarna till denna studie skapade under arbetets gÄng en specifik agil metod Ät uppdragsgivaren som de kan anvÀnda under kommande Är vid genomförandet av Jobb Shop. Vid sidan av detta sÄ gjorde författarna Àven en metaanalys av den nya metoden dÀr de studerade hur den nya agila arbetsmetoden, rent teoretiskt, kan frÀmja kreativitet och innovation. Resultatet av studien visade att den teoretiska grunden för ovanstÄende frÄga var god, och de drog slutsatsen att agila metoder, teoretiskt sett, mycket vÀl kan frÀmja kreativitet och innovation..

Innovationsprocessen : FramgÄngsfaktorer och hinder

Purpose: The purpose of this study is to investigate the innovation process of companies, and to analyse how important success factors and obstacles are in their innovation process.Method: The investigation strategy used for this essay was to interview companies that work with innovations. The essay has a qualitative approach. Both primary ? in the form of interviews - and secondary data ? literature found in books, scientific articles and internet - have been used to achieve our results.Results: The result of this essay is: there is not just one inovation process that is applicable to all companies. On the other hand, there are some guidelines that could be followed in the process.

SmÄföretags framtida utvecklingsavdelning : En katalysator för innovation?

Det kunskapssamhÀlle som rÄder idag medför att organisationer mÄste rusta sig och hÄlla ett högt tempo i den förÀndringsbenÀgna omvÀrlden. Kunskap och lÀrande ses dÀremellan som nyckelaktiviteter i relation till förÀndring vilket i sin tur föder innovation. Forskning har pÄvisat att smÄföretag förvÀntas bidra till en större del av nÀringslivets tillvÀxt, men att smÄföretagen samtidigt har behov av att höja sin innovationskapacitet för att möta utmaningen. Studien avsÄg dÀrför att utforska smÄföretag i extern samverkan för att se huruvida ett sÄdant kunskapsutbyte skapat förutsÀttningar för innovation hos den egna organisationen. Med hjÀlp av en kvalitativ forskningsmetodik undersöktes sex smÄföretagsledare som deltagit i det lÀrande nÀtverket, TillvÀxtmotorn, via semistrukturerade intervjuer.

Striving for innovation; working in CFT - a case study of Audi

The purpose of this thesis is to study and determine how working in cross functional teams can generate value in an effort to facilitate innovation. An inductive scientific perspective is chosen as the research approach. A single case is investigated with the theoretical framework based on Resource Based View, Intellectual Capital, Innovation theory and theories concerning Cross Functional Teams. The empirical material has been collected through primary data; surveys, interviews and secondary data; literature, websites and further complementary data. The practice of using Cross Functional Teams will enhance organizational learning, knowledge transfer, increase communication and innovation, which in turn will increase the speed and performance of the new product development process.

<- FöregÄende sida 4 NÀsta sida ->