Sök:

Sökresultat:

1759 Uppsatser om First-line managers - Sida 36 av 118

"Det flyter på" : En kvalitativ studie om att jobba till sjöss

Vi har genomfört vår undersökning ombord på Viking Lines Cinderella. Syftet med denna undersökning har varit att undersöka erfarenheterna kring hur det är att arbeta på ett kryssningsfartyg. Den teoretiska referensramen behandlar begreppet tillgänglighet samt teorierna om yrkesgemenskap och Karaskeks krav- och kontrollmodell med socialt stöd. Metoden som har använts i denna undersökning är den kvalitativa ansatsen intervjuer, detta för att skapa oss en djupare förståelse för området. Urvalet i undersökningen består av tio anställda ombord på Cinderella. Det insamlade materialet från intervjuerna har gett oss en bild av hur tillgänglighetsmönstret ser ut för anställda ombord på Cinderella. De som arbetar ombord bär med sig en sökare som tyder på ett stort krav på tillgänglighet.

Situationer och varumärkeslojalitet : Hur återkommande köp- och konsumtionssituationer är kopplade till konsumenters varumärkeslojalitet

The thesis focuses on the measurement of situational factors affecting brand loyalty in purchases and consumption. A survey is conducted using previously developed scales and 199 respondents. Results show that for the particular product category (ready-to-drink recovery drinks), purchase frequency and the product experience have stronger effects on loyalty than do situational factors such as type of activity and perceived stress. Implications for managers are discussed and suggestions for further research is presented..

Värdering och redovisning av varumärken : En studie av företag noterade på OM Stockholms Fondbörs A-lista

Background: Accounting of intangible assets have increased during the last years which have created a debate about if trademarks should be accounted as assets with the uncertainty of the value in mind. Valuation and accounting of trademarks are of interest for accountants and investors. These should be able toget information about the assets that are of importance for the company. A solid brand can be of great value for a company, which should be accounted for. Purpose: The purpose of this master is to examine the function of the brand in the different companies in the study and map the definitions that the different companies have of brands.

Feedback ur ett ledningsperspektiv: en fallstudie inom bemanningsföretag

Syftet med den här uppsatsen var att belysa hur ledningen i bemanningsföretag ger stöd till anställda genom feedback. Uppsatsen börjar med att vi tydliggör ett praktiskt problem som är vanligt förekommande inom bemanningsföretag. Vi illustrerar detta problem med en figur som åskådliggör en distans mellan bemanningsföretagen och dess anställda. Den här distansen kan emellertid leda till bristfällig kommunikation mellan parterna och för att minska sannolikheten att detta uppstår, kan ledaren i ett företag stödja de anställda genom att ge feedback. I teorikapitlet utgår vi från en modell som visar de faktorer som bör beaktas, det vill säga 360-gradersfeedback, coachning, uppmuntran till dialog, självkontroll samt lärande organisation.

Affärskultur : Hållbar utveckling genom effektiv kommunikation

Globaliseringen som ständigt ökar kan i samband med utveckling av destinationer bli påverka de av kulturella interaktionerna på platsen. Förutom att olika nationaliteter befinner sig på en destination så ökar även de kulturella olikheterna/de olika nationaliteterna i de företag och organisationer som finns på platsen.Forskning som är inriktad på enhetligt samarbete mellan chefer och övriga anställda i organisationer, de människor som kommer ifrån olika kulturer och som kämpar för att förstå likheter och skillnader, ökar drastiskt. Globalisering av företag blir mer vanligt vilket gör att företag bör ändra sin "makeup" till en med mångkulturell struktur. Kraven för att utmana kulturella hinder för att nå konkurrensfördelar beror på andra grundläggande orsaker. När världen krymper genom globalisering och allt fler människor bor och arbetar i andra länder så ökar kontakten med människor som kommer ifrån mycket diversifierade ursprung.En förbättring och hantering av människor med olika kulturella ursprung kräver en utveckling av motivation, ledarskap och produktivitet för att utvecklas så effektivt som möjligt som företag.

Information till mjölkföretaget : vilken information behövs och hur bör den utformas när gården ska ta investeringsbeslut?

The fast developments in information and data technology during the recent years have accentuated the need for the business manager to interpret and act on information from the surrounding environment. Today we know little about what information is really used in the unique decision-making. Further, little is known about how information should be designed to fit people with a more intuitive approach to interpreting information. This study is therefore about the difference between peoples approach to interpreting information and how information should be designed to fit those with a more intuitive approach to interpreting information. The application is made to dairy farms in Sweden. The literature review describes the strategic leadership, the decision-making process and the intuitive and the analytic thinking.

Rekryteringsstrategier inom marknadsföring och kommunikation : En kvalitativ studie avhur individer och organisationer hanterar sökandet efter medarbetare/arbetsgivare och hur rekryterare skapar matchning

This paper describes and analyzes how individuals and organizations that operate in careers in communications and marketing deal with the search for employees / employers, and how recruiting managers and recruitment consultants are working to create a match between the parties. The study was conducted on behalf of a recruitment agency that offers services in recruiting and staffing for organizations in communication and marketing. The empirical material consists of ten qualitative interviews from three different perspectives on the labor market, recruitment consultants, managers and employees. The interviews were analyzed from sociological and social psychological theories of organizations and individuals opportunities and strategies in today's western labor market. Conclusions that emerged are that organizations need for decreased amount of tied assets provides increased need for temporary employments.

Adoption: professionellas och ideellt engagerades tankar kring samhällets beredskap för adoptivfamiljer

The Swedish legislation (Socialtjänstlagen, SoL 5 kap 1§ 6 st.) state that the social welfare committee is particularly responsible for those children whom are in need of support and help after an adoption or custody matter has been decided. "Adoption - but at what price?" SOU 2003:49 is a state report with the purpose to investigate different aspects around international adoptions, which brings up and discusses what supports there is for adoptive families in Sweden. With this background and a special attention towards adoptive children's health conditions when arriving to their new country we decided to study the subject adoption. By interviewing different professionals and volunteers that work with adoptive families in Sweden the aim with this study was to acknowledge how they look upon the support the Swedish community offers for adoptive parents and also how they consider the knowledge about adoption among those who in their line of work can meet adoptive children is.

GPS- & GIS-användning i drivningsprocessen hos Stora Enso SKog AB :

GPS (Global Positioning system) and GIS (Geographical information system) has been used for planning and inventory in the forest sector for more than ten years. The last years the development has come to equip harvesters and forwarders with GPS and GIS (GIT). The goal with this study was to reach a basis for decision, how Stora Enso Skog should continue its investment in GPS and GIS in harvesters and forwarders. To reach this basis for decision, possible advantages and benefits, disadvantages and problems in the harvesting process was evaluated. The study was made as an interview study with four harvesting managers and ten machine teams. To secure the quality of the results an interview questionnaire was made before the interviews were done. The results showed that GIT will make the harvesting managers work easier.

Studie av konstruktion och implementering av CORDIC-algoritmer

Abstract CORDIC (Coordinate Rotation Digital Computer) is an iterative algorithm for the calculation of a two-dimensional vector in circular, linear or hyperbolic coordinate systems. This paper presents a survey of known CORDIC algorithms and architectures for the rotation and vectoring mode in the circular cordinate system. In addition an implementation of the differential CORDIC algorithm in VHDL has been done. The implementation is designed to keep the fast timing and throughput characteristic known for on-line redundant arithmetic..