Sök:

Sökresultat:

1574 Uppsatser om Financial Literacy - Sida 50 av 105

HAVECA-modellen : En metod för att fortlöpande säkra ett internt nätverk mot tredjepart

This thesis will address a problem concerning availability of information systems at an enterprise within the financial sector and its external suppliers, so called trusted third party. The information system resides on the internal network of the enterprise and must be available to both employees of the enterprise and the trusted third party simultaneously. This contradicts the company policy which disallows third parties access to the internal network. The HAVECA-model introduced in this thesis provides a framework of methods, each solving a sub problem identified in the model. The identified methods are hardening, verification, control and assurance, together supplying a method for continuously securing the internal network against a trusted third party.

Varför är alltid flickorna bättre? : Orsaker till pojkars sämre läsresultat.

Syftet med detta examensarbete är att finna bakomliggande orsaker och faktorer som påverkar pojkar och deras läsning. Varför presterar pojkar sämre än jämngamla flickor på lästester i alla de länder där tester görs? Detta är något som otaliga undersökningar pekar på både i Sverige och internationellt. Ett barns framgång i läsning är en viktig del av dess utbildning. Har barnet problem på detta område så får det problem i alla ämnen.

Styrmedel för att hantera kreditrisk: En fallstudie av Handelsbanken Sergel

The Swedish bank Handelsbanken has, according to their own way of measuring, been more successful than a weighted average of their competitors during the last 38 years. They have also handled the recent financial crisis, as well as the one in the 1990´s, better than most other banks. This paper studies their management control system at branch level in order to identify the controls which have been enforced to ensure that a low risk level is retained in the lending. The controls that have been identified are; (1) A decentralized organization with the offices as profit centers where the manager has restrictions regarding risk level and the results are measured as K/I (cost/revenue). (2) The absence of bonuses and individual follow-up regarding performance measurement.

?Education is for life, not just for school? : En jämförande studie om läs- och skrivutveckling i Gambia och Sverige

This report describes a comparative study about reading- and writing development in ?A-towns school? in The Gambia and in ?Villaskolan? in Sweden.The purpose of this study is to compare two teachers in Sweden with two teachers and two volunteers from the school in Gambia, with focus on their thoughts and methods on teaching reading and writing at each school and in their social context. The aim is also to observe and describe how classroom environment at both schools can encourage students to read and write.The theoretical base of this study is rooted in a sociocultural perspective but I have also chosen to illuminate behaviorism and cognitivism. The study is qualitative and the main research methods are interviews and observations of the classrooms.My conclusions are, even though considerable differences in approach and conditions, teachers in both schools work hard and show dedication towards their students.Another finding is that teachers use different techniques and working methods to achieve the same goal -to teach their students to read and write based on what is required of them in their cultural and social context. The different ways of teaching have been caused by the existence of different perceived needs based on culture and tradition.One conclusion is also that read and write requirements for students in the Gambia and Sweden are different from each other.

Läs- och skrivinlärning : Hur kan undervisningen bedrivas?

SammanfattningDetta arbete handlar om hur den första undervisningen av läs- och skrivinlärning kan bedrivas. Utgångspunkter för undersökningen var att jag anser att det är av stor vikt att lära sig läsa och skriva i dagens samhälle och det är ett högt prioriterat mål i läroplanen. Eftersom jag i mitt yrke ska arbeta med läs- och skrivinlärning tänkte jag att jag behövde mer kunskap om hur den egentligen går till. Jag ville också veta hur man kan bedriva undervisning på ett sätt som gynnar alla elever, eftersom alla lär på olika sätt. Jag har undersökt hur pedagoger som arbetar med elever i förskoleklass och klass 1 kan bedriva sin undervisning i ämnet.Min problemprecisering lyder:Hur kan man utforma läs- och skrivundervisningen i förskoleklass och klass 1?Detta område har i arbetet diskuterats utifrån olika litteraturstudier.

Crowdfunding - En ständig kommunikation : En studie på en communitys relevans runt ett crowdfundat projekt

In this thesis we focus on the issue of crowdfunding and especially how a project relates to and embraces its community. While a lot of related research focus on what makes people give, our research instead delve into whether a creator looks upon the sponsors as something more than just a financial resource. To manage this task we used a triangular perspective consisting of a case study, a questionnaire and a netnographic study. The goal was to gain the perspectives of creators, crowdfunding platforms and sponsors on how the communication between the community and the project works and can be improved.       The three crowdfunding platforms we reviewed (Kickstarter, IndieGoGo, Rockethub) all had fairly similar models on how to attract sponsors and make them involved in the project, while the questionnaire and netnographic study demonstrated how a community could contribute in different ways.

Prediktioner och förklaringsmodeller för konkurser i aktiebolag - en studie av tre svenska aktiebolag i konkurs

Title: Predictions and explanation models for bankruptcy in stock-companies ? A study of three failed Swedish companies Author: Tim Svanberg Supervisor: Emil Numminen Department: School of Management, Blekinge Institute of technology Course: Bachelor?s thesis in business administration, 10 credits Purpose: The purpose of the thesis is to find explanation for bankruptcy with the help of prediction models. The purpose is also to add explanation by using Behavioral analysis Method: Quantitative research of bankruptcies using financial prediction models and qualitative study of psychological pitfalls. The study is deductive. Results: I found that it is possible to explain the bankruptcies using the prediction models. The behavioural perspective adds further explanation.

?Du skriva, jag skriva? Litteracitetspraktiker och förhållningssätt på fyra förskoleavdelningar

Detta arbete tar sin utgångspunkt i sociokulturell litteracitetsteori, som används för att analysera resultaten från en kvalitativ undersökning i förskolemiljö. Syftet är att undersöka hur förskollärare resonerar kring förskolans uppdrag vad gäller litteracitet i förhållande till skolans och förskoleklassens undervisning i skriftspråk och hur man verkställer detta. Utifrån frågeställningar kring hur läroplanens uppdrag kring skriftspråkande tolkas och verkställs bland de äldre barnen i förskolan analyseras vilket förhållningssätt till litteracitet som kommer till uttryck. En annan frågeställning rör hur förskollärarna tolkar relationen mellan förskolans verksamhet och skolans undervisning beträffande skriftspråk. Förskollärare har intervjuats, miljö har dokumenterats och verksamhet i barngruppen har observerats.

Vad innebär begreppet digital kompetens? : En studie som jämför vilken mening digital kompetens har mellan statlig förvalt-ningsmyndighet och kommersiell förvaltningsorganisation

Syftet med denna studie var att jämföra vilken mening digital kompetens har mellan två parter: statlig förvaltningsmyndighet, Arbetsförmedlingen, och en kommersiell förvaltningsorganisation, Manpower AB. Varje part var sedd utifrån tre perspektiv: rekryterare/arbetsförmedlare/jobbcoacher, arbetande, arbetssökande. De 24 deltagarna - med 12 deltagare från varje part - har genom intervjuer svarat på frågor som är relaterade till begreppet ?digital?, ?kompetens? och uttrycket ?digital kompetens.? Deras svar skapade tre huvudkategorier; mål, ansvar och personliga villkor i resultatet. Utifrån perspektivet mål framvisas vilken roll organisationerna har i relation till individen och vilken roll individen har i relation till organisationerna.

Arbetsplatsförlagd utbildning - en verksamhet värd sitt namn? : -Om samverkan mellan skola och arbetsplats ur lärares och handledares perspektiv

AbstractIn the secondary-school program for hotel and restaurant complete courses or parts of courses are placed in workplaces so called workplace education (APU), this means that the content in the course plan must be discussed and be divided in a proper way between the school and the workplace, so that the students is gaining all the parts that is prescribed in the goals for the course.Interviews with tutors and teachers have been performed, with the purpose of investigating how the collaboration between the school and the workplaces should look like so that the APU fulfills the content and quality that are prescribed in the specifications of the education. The study shows that a better structure for collaboration between the school and the workplaces is needed. Lack of time and financial resources are the factors that according to the study reduces the possibility?s to (among other things) perform education of tutors, and for the teachers to plan and follow-up the APU-period..

Fotisättningens betydelse för löparens rörelsemönster : En jämförelse mellan häl-till-tålöpnging och framfotalöpning hos vana löpare

Studiens syfte är att undersöka pojkars attityder och intressen till läsning. Den baseras på intervjuer med nio pojkar i årskurs fem utifrån följande frågeställningar: vilka faktorer upplever pojkar påverkar deras intresse för läsning, hur anser pojkar att läraren påverkar deras läsintresse samt vilken typ av texter väljer pojkar att läsa? Arbetet är en kvalitativ studie som bygger på semistrukturerade intervjuer med pojkar från två olika klasser. Studien utgår från teorin literacy, vilket betyder läs- och skrivkunnighet. Analysen av intervjuerna genomfördes med hjälp av fenomenografi som är en sjustegsmodell för dataanalys.

Teachers? attitudes to digital texts and digital tools

Syftet med denna uppsats är att undersöka hur lärare förhåller sig till digitala texter och digitala verktyg. Litteraturgenomgången består av forskning som berör digitala texter, digitala verktyg, mediers betydelse för barns lärande och hur lärare förhåller sig till dessa. En teoretisk utgångspunkt är det sociokulturella perspektivet på lärande med centrala begrepp som literacypraktiker, multimodalitet, medieekologi och progressivism. Vår undersökning bygger på kvalitativa intervjuer med åtta lärare och hur de förhåller sig till digitala texter och digitala verktyg, utifrån frågor som berör arbetssätt, möjligheter/hinder och påverkan från skolans styrdokument. I resultatet synliggörs fem olika förhållningssätt till digitala texter och digitala verktyg; digitala texter och digitala verktyg skapar både möjligheter och hinder, digitala texter och digitala verktyg ger stöd, digitala texter och digitala verktyg öppnar fönster till elevers fritidsvärldar, traditionella skriv- och läspraktiker som normerande syn på digitala texter och digitala verktyg samt Lgr 11 har inte förändrat något.

Möjligheter, behov och strategi för företagsetableringar inom High Voltage Valley

The structure of the thesis is based on opportunities to attract businesses to the region, the need of establishments in the region and benchmarking with establishment strategies of other cluster initiatives. The identified opportunities are the local business relationship with ABB, the prerequisites of life quality in the region and the availability of financial support. Further on has a number of opportunities to be developed been identified; diversification of the existing businesses, an expansion of the cooperation with universities and to simplify the contact with local authorities. Challenges that HVV is facing is: creating a more dynamic labor market, secure long-term labor supply, spread the image of the brand HVV and finally putting HVVs geographic scope. Two of the identified needs of establishments are strategically important: to establish a third-party logistician and commercializing systems for distributed generation and energy storage.

Skolan i Tanzania med fokus på läs- och skrivsvårigheter : några jämförelser med Sverige

Syftet med den här studien har varit att lära känna skolsystemet i utvecklingslandet Tanzania för att kunna ge en bild av vilka möjligheter lärare där har att stödja elever med läs- och skrivsvårigheter. För att bättre förstå under vilka premisser lärare i Tanzania arbetar har vissa jämförelser gjorts med svenska förhållanden. Genom att studera Tanzanias policydokument har jag fått en bild av hur Tanzanias regering vill att den tanzaniska skolan ska se ut. Frågan är om den bilden stämmer överrens med den bild lärare i Tanzania ger. För att ta reda på det åkte jag till Tanzania där jag genomförde intervjuer i grundskolor och på ett universitet där man utbildar specialpedagoger/speciallärare.

Låna på eget ansvar? Franska folkbibliotekarier om medieurval i samspel med låntagare

The aim of this master thesis is to examine which criteria are generally used to guide pub­lic librarians in their acquisitions' decision. The study went ahead in France, principally at La Bibliotheque municipale de Lyon. It also includes a view of some special library services in the social field.Twenty persons were interviewed and an attempt was made to divide their answers into three sections: acquisition routines and criteria for media purchase, how to receive the library visi­tors and their influence on the acquisitions, and, finally, the librarians' own opinions on the matter. One important question was whether censorship is applied and in that case, would it be a deliberately way of acting or rather a spontaneous reaction, more or less unconscious.Censorship in real or manifested through a self-preservative reaction turned out to be a factor closely dependant on the library's financial situation. Many librarians affirmed they would find useful some kind of a written practical library acquisition policy..

<- Föregående sida 50 Nästa sida ->