Sök:

Sökresultat:

13428 Uppsatser om Feedback on discussions about personal development - Sida 12 av 896

En fallstudie på användbarheten av en sjukhusavdelnings e-postsystem

Redan 1899 skrev Woodworth om iakttagelser av effekten av visuell feedback på rörelser. Sedan dess har ett stort antal studier berört ämnet och studerat effekterna de medför. Denna studie anser att det finns brister i kunskapen om visuell feedbacks effekter inom vardaglig användning. Genom att låta deltagare använda och utvärdera instanser av en bokningsplattform för biljetter till ett event har studien observerat användarens upplevelse och effektivitet under processen.Den insamlade datan analyserades via variansanalys men lyckas inte avfärda nollhypotesen. Studiens resultat visade ingen korrelation mellan närvaron av visuell feedback på hover-funktionen och användarens effektivitet och upplevelse.

Ledarskap på distans : En studie i hur ledare motiverar personal som är geografiskt utspridd

Syftet med studien är att undersöka huruvida vår motivationsmodell som bygger på Herzbergs tvåfaktorteori, stöds och används av ledare inom organisationen Retail House för att motivera sina anställda på distans.Teoriavsnitten ledarskap på distans och motivation samt vår motivationsmodell ligger till grund för empiri, analys och slutsats. Studien har utförts genom kvalitativa intervjuer med tre företagsrepresentanter från Retail House. Uppsatsen finner att Retail House ledning motiverar sin personal i stor utsträckning enligt vår motivationsmodell. Dock har undersökningen visat att företagets speciella sätt att arbeta försvårar motivationsarbetet för ledningen, snarare än distansen till personalen. Det framkom att de faktorer som är bäst lämpade som motivationsverktyg för Retail House är feedback och lön..

Arbetstillfredsställelse och arbetsprestationer: en fallstudie

Syftet med denna uppsats är att jämföra ledningens och medarbetarnas uppfattning om rådande styrform, kommunikationsklimat och feedback. Syftet är även att identifiera vilka aspekter inom styrning, kommunikation och feedback som ledningen anser vara viktiga för att medarbetarna skall uppleva arbetstillfredsställelse och prestera goda resultat. Vi har även identifierat olika aspekter inom styrning, kommunikation och feedback som kan kopplas mot medarbetarnas arbetstillfredsställelse och arbetsprestationer. Slutligen har vi identifierat om olika grad av osäkerhetstolerans och självtillit hos medarbetarna påverkar arbetstillfredsställelse och arbetsprestationer. För att undersöka detta har vi genomfört en fallstudie på en ekonomiavdelning.

Produktutveckling med hjälp och stöd för teknisk projektledning : - en kvalitativ studie av tre högteknologiska företag.

Due to an increasing global market with a growing competition and an escalating technologydevelopment the demands on companies today are increasing. To maximise the output fromtheir recourses they need to be more efficient. The research on product development and how toensure the efficiencies in the process are extensive and companies could by adapting andimplementing the result of this research use its benefits.This master thesis is made for Knightec AB with the aims that through interviews anddiscussions with three companies investigate, collate, justify and give proposals for productdevelopment process together with supporting methods and procedures for technical projectmanagement. Besides Knightec AB three other companies located in Sweden has beenparticipating in this study. Through semi structured interviews and discussions in focus groupsinformation from the three involved companies were obtained.

Mediekonsumtion som verktyg för ungdomars identitetsbildning : En kvalitativ studie om hur ungdomar använder medier för att påverka andras bild av deras identitet

The purpose of this study was to investigate to what extent  young adults use media to create the image of themselves. The questions we wanted to answer was as follows: what does the media use of young adults look like compared to their attitudes towards media content; what awareness do they have of other young adults attitudes concerning media content; and finally, how do these attitudes affect their own media use?Media consumption is a great part of  the daily lives of young adults living in Sweden: the national  average media consumption is seven hours a day, for 15-24 year olds. This provides a new way for young adults to express their identity - by showing their use of different media content, they can change other's perception of themselves.The method we used in our study was a combination between a quantitative and a qualitative method. We first made a survey in three classes with senior year high school-students, in a Swedish school.

Vem får högst betyg? : En kvalitativ studie om genus och bedömning i ämnet idrott och hälsa

SyfteSyftet med studien var att ta reda på hur lärarna förhåller sig till genus och bedömning i ämnet idrott och hälsa i årskurs 7-9.Våra frågeställningar var:Bedöms pojkar och flickor på olika sätt?Vilka faktorer tar läraren hänsyn till i sin bedömning?Hur arbetar läraren med feedback?MetodStudien har en kvalitativ ansats där tre idrottslärare har intervjuats. Lärarna valdes ut genom ett bekvämlighetsurval.Intervjuerna var semistrukturerade och vi använde en intervjuguide för att säkerställa likvärdig information från våra respondenter. Intervjuerna transkriberades och analyserades med hjälp av genusteori relaterat till bedömning av pojkar och flickor.Resultat Resultaten visade att bedömning är något som lärarna anser är viktigt. Ibland bedöms eleverna under lektionstid och ibland efteråt.

SAMSPELET MELLAN FEEDBACK OCH ORGANISATIONSKULTUR & LEDARSKAP : En studie av ett företag inom industrisektorn

Som ett kommunikationsverktyg och en ledarskapsaspekt tjänar feedback många syften i enorganisation, och är därför ett ständigt aktuellt och relevant ämne. Somliga ledarstilar passarbättre än andra i olika organisationer, då organisationskulturen har en stor påverkan på hurledarskapet mottages. På grund av detta påverkas även relationen mellan ledare och medarbetareoch hur tvåvägskommunikationen, feedbacken, sker mellan parterna. I denna uppsats undersökssamspelet mellan feedback och organisationskultur & ledarskap i syfte att utveckla feedbackeninom organisationer. Hur feedback sker, problem i samband med feedback och förutsättningarnaför feedback har varit viktiga aspekter som har undersökts i denna studie.

Användarcentrerad Systemdesign

This essay focuses on the term usability while conducting a user centred system design. Usabilitymeans to what extent a user can use a product to achieve effectiveness, efficiency and satisfaction.Development using a user centered system design means that knowledge about the end-users andit?s opinions becomes a crucial part of the development process. The question of this essay is if usinguser centred system design will lead to good usability.We used methods from a user centered system design point of view while developing an applicationfor a Swedish bookstore company called Bokia AB. This included user and task analysis following by aclose relationship between the developers and end-users by using sketches and showing themprototypes of the system while collecting feedback.After concluding our case study we determined that using methods from user centered systemdesign could be used as a great tool to further improve the usability and to improve an applicationssuccess chances..

Fyra timmar för att omvandla en negativ person till en positiv? : anställdas upplevelser av utbildning i medarbetarutveckling

SAMMANFATTNINGTitel: Fyra timmar för att omvandla en negativ person till en positiv? ? Anställdas upplevelser av utbildning i medarbetarutveckling. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Maria Johansson & Hanna Öberg Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2011 ? Maj  Syfte: Projektet ?Kompetensutveckling för varslade i Gävleborg? är ingången till denna uppsats. Det är ett projekt som ägdes av Region Gävleborg och skapades för ?att samordna samhällets insatser för att motverka de negativa följderna av höstens snabba konjunkturnedgång? och målgruppen var företag där det fanns risk för varsel eller där man hade varslat personal. Det fanns ett behov av 11 000 utbildningsplatser i de 144 företag som deltog.

Feedbackens diskurser i matematikundervisningen

Enligt våra erfarenheter från vår verksamhetsförlagda tid påverkas elevers inställning till matematik av den feedback läraren ger dem. Syftet med denna rapport är därför att undersöka och analysera diskurser innehållande feedback från lektioner i gymnasieskolans matematikkurs A. Detta görs genom att observera fyra lektioner utifrån en ljudinspelning och därefter kategorisera 54 utvalda sekvenser. Kategoriseringen görs utifrån fyra olika feedbackdiskurser där den kvalitativa analysen av dem görs utifrån både ett ålders- och ett pojk-/flickperspektiv. Resultatet pekar inte på några tydliga skillnader mellan pojkar och flickor och vi kan inte dra några generella slutsatser om ålderns betydelse i de olika feedbackdiskurserna i vår undersökning.

Lokaliseringsbaserade tjänster : En användar- och kontextcentrerad kartläggning av LBS

Location-based services (LBS) contains of services helping users of finding positions of themselves or other objects. LBS applications can present information in varies types of ways, these could be threw speech, text, geographic symbols, photos etc. Not many studies have been done to examine the aspects of LBS communication and there is a demand for user and context centered mapping.The purpose of this report is to present a model for the development of user and context based services. The model will give guide lines of recommendations when implementing LBS. The different technologies that support LBS will also be noticed.

En studie av IT-miljön och dess användning inom förskolan

The purpose of this study is to examine the usage of IT technology within preschool and study how IT tools are used by preschool staff for administrative as well as pedagogical assignments. Several aspects affects the work preschool staff do with IT which concerns availability to technology, how technology is used and how technology is made available for the children. There are a number of questions linked to these aspects where some examples this study examines are which advantages, disadvantages, obstacles or other limitations that comes with introducing IT? This study also examines how, when and in what contexts IT is being used? Other questions examined are the pedagogue?s general views of IT, competence development and eventual needs of investment? Further on this study examines to some part how children interact with IT during pedagogical activities? The overall objective is to shed light on problems that preschool staff encounter  in their daily work and on the basis of identifying important questions at issue that could constitute a basis for further research. The results of this study are based on both a literature review and a field study.

Nu är det dags för fotboll 2.0 : En studie om hur fotbollsklubbar i Allsvenskan arbetar med relationsmarknadsföring med hjälp av sociala medier.

Title: Nu är det dags för fotboll 2.0 I En studie om hur fotbollsklubbar i allsvenskanarbetar med relationsmarknadsföring med hjälp av sociala medier.Short explanation of the titleWe chose the title ?Nu är det dags for fotboll2.0?because it relates to the socialhabits that occurs between individuals within society today. People are moreinteractive online than before due to the development of Web 2,0 and social medias.Main purposeThe main purpose of this thesis is to describe how professional football clubs usesocial media tools to establish, maintain and develop relationships with costumerswithin the field of sports.MethodologyThe thesis is based on a qualitative research with an inductive approach to make itpossible to create a depth within the research. In addition, we have a hermeneuticperspective to build an understanding for the hard labour that is put in action byworkers in the football clubs only for the reasons of making relationships possibleand strengthening bonds by using social media tools. We have gathered theempirical information trough interviews with main leaders within chosenorganizations that use social media tools on an every day basis.

Arbetets värde: Hur personal inom omsorgen upplever motivation och arbetstillfredsställelse i arbetet

Omsorgen är en viktig del av den svenska välfärden. Svårigheterna finns i låg status och låga löner, vilket arbetet omfattas av. Detta examensarbete syftar till att undersöka hur personal inom omsorgen av begåvningshandikappade upplever arbetsmotivation och arbetstillfredsställelse. För genomförandet användes en kvalitativ metod. Tio intervjuer med teoretisk koppling till motivationsteorier genomfördes.

Elfenbenstornet under belägring : Legitimering och mobilisering av humaniora i Sverige 1937-1947

Recently, there have been intense discussions about the humanities and their role in society. Internationally, as well as in a Swedish context, the humanities have been regarded to be in a state of crisis. However, these discussions usually demonstrate a lack of historical perspectives based on thorough empirical research. The notion of a crisis needs to be historicized.In this study, a case is being examined where the relationship between science and society was renegotiated. In the context of World War II, a discourse has been identified in a borderland between science and politics through an analysis of Swedish journals and anthologies during the time period 1937-1947.

<- Föregående sida 12 Nästa sida ->