Sök:

Sökresultat:

8369 Uppsatser om Fast-food business - Sida 33 av 558

How can the business potential of products with health claims increase?

The purpose of this master thesis is to investigate the influencing factors on the businesspotential of products with health claims, using PrimaLiv as an example. And togive recommendations on how a dairy producer, which is present in the Swedishmarket, could improve the sales rates of products with health claims. We have chosento put a main focus on the consumer, as he or she determines the business potential.This is an unusual approach since most studies cover the producer?s perspective. Wethereby wish to contribute with new knowledge on the area in question.

Skolbiblioteksforums verksamhet : - en fallstudie sett ur perspektivet den lärande organisationen

10 years ago the School Library Forum´s core activity started; the development of model libraries. Since then, no comprehensive study of the School Library Forum has been made. How does the organization actually work and how do professionals perceive the changes of the organization? Against this background, the purpose of my essay is to examine the activity of the organization School Library Forum with a focus on organization and learning from the viewpoint of the learning organization. The following issues have been helpful to meet the purpose of the study:? How do the business developer, the principals and the school librarians experience the collaboration on the school-libraries model-library activity?? How does the collaboration contribute to learning within the organization according to the business developer, the principals and the school librarians?? How do the business developer, the principals and the school librarians perceive the changes in the School Library Forum´s organization, seen from the perspective of the learning organization?By conducting five interviews with stakeholders in various positions within the organization, such as business developer, principals and school librarians, a deeper insight into how respondents perceive the business from the perspective of the learning organization is obtained.

Hinder och möjligheter med att nå en bred målgrupp ? hos Fast Fashion-företag

Detaljhandeln är idag präglad av hög konkurrens och många aktörer som slåss om sammasegment. Fast Fashion med sina snabba produktlivscykler och låga prissegment trots en högmodegrad, har lett till att konsumtionsmönstret förändrat konsumenternas beteende genomderas krav på ständiga uppdateringar av sortimentet. Dagens kunder kräver mer än enbart ettlågt pris för att attraheras, vilket kräver att även Fast Fashion-företagen adderar ytterligarevärden. Imagen och känslan för varumärket spelar därför en stor roll även för Fast Fashionföretagoch inte enbart för märken som agerar inom en högre prisklass. För att kunnatillfredställa det kunden efterfrågar krävs av företaget att de tydligt identifierat sin målgruppför att kunna anpassa erbjudandet efter just dem.

Partnering för bättre samarbete men till vilket pris? : En studie av offentlig beställares argument till partnering

The electric vehicle market has potential to contribute to Sweden?s national goal to have a fossil fuel independent transport sector by 2030. However, the market answers to a lot of challenges making it difficult for the market to fully reach its potential. The volume of electric vehicles has seen a steady increase during the last year (2012), although many of these vehicles are mostly for PR purposes or bought by the public sector that wants to lead by example. Still, barriers in the form of high purchase costs, an anxiety for the limited battery capacity and the lack of standardisation are some of the problems that the market is struggling to solve.

Diversifiering och fenomenet Home Bias

Denna uppsats studerar huruvida internationell diversifiering medför några vinster gentemot att följa en inhemsk strategi. Genom analys av dels sverigefonder och dels globalfonder slås det fast att så är fallet. En internationell strategi medför en lägre risk än en sverigekoncentrerad. Uppsatsen undersöker också fenomenet Home Bias, d.v.s. den snedvridning som innebär att en allt för stor andel av kapitalet placeras i hemlandet.

Telecom City - Co-Opetition and Communication within a regional growth cluster

Vår uppsats undersöker, om hur möjligheterna för utbyte av information samt samarbete mellan Telecom Citymedlemmarna kan förbättras, med ändamålet att stärka deras konkurrenskraft gentemot externa konkurrenter..

CSR-kommunikation ur ett konsumentperspektiv : En kvalitativ studie om kommunikation av CSR inom fast fashion - industrin, når kommunikationen fram till konsumenterna?

Skolan befinner sig i en kontext där diskussioner om inkludering, exkludering, normalitet och avvikelse ständigt aktualiseras. Frågor som på ett eller annat sätt försätter eleverna ofrivilligt i ett inom eller utanförskap. Uppsatsen syftar därför till att undersöka hur normalitet och avvikelse skapas och förstås av olika skolaktörer på en skola, och då genom empiriska undersökningar av olika skolaktörers förståelse av fenomenet inlärningssvårigheter hos elev. Undersökningens metod är kvalitativ och bygger på det material som framställts genom intervjuer av fyra olika skolaktörer inom samma skola. Materialet har sedan analyserats tematiskt och utifrån teoretiska perspektiv som normkritik och makt skapat en vidare förståelse för fenomenet inlärningssvårigheter hos elev.Resultatet visar att förståelsen av skolans idag strävan att inkludera kan genom uttrycket ?en skola för alla? tolkas som en prioriterad målsättning men i realiteten något som kanske inte fungerar.

Avgörande faktorer när småföretag investerar i elektronisk handel

Företag letar efter att effektivisera informationsutbytet genom elektronisk handel och fler småföretag väljer att investera i olika lösningar för att erhålla fördelarna med elektronisk handel. Trots nackdelar och barriärer anser de intervjuade småföretagen som har investerat att det är fördelarna som överväger och de är positiva till en fortsatt investering. De avgörande faktorererna när småföretag väljer att investera i elektronisk handel och de erfarenheter och resultat företagen har erhållit genom investeringen har varit en del av syftet i arbetet..

Hur lärare får elever att tänka utanför "boxen" vid skapandet av nya affärsidéer : En intervjustudie av lärare om undervisning och elevers kreativitet vid generering av affärsidéer inom konceptet Ung Företagsamhet

The aim of this study has been to understand how teachers make pupils come up with new business ideas. This is relevant as the schools in Sweden has to have entrepreneurial teaching in their education. To get an understanding of how teachers teach the pupils how to think differently so that new business ideas can evolve the study is based on interviews with five successful teachers. The teachers have all had pupils that during one year have had their own almost real companies that they have to manage. They start with inventing a new business idea and then they produce the product or service they decided to sell.

Omvärldsbevakning som ett verktyg inom Business Intelligence. En kvalitativ studie av omvärldsbevakning inom en verksamhet

Intelligence is an elusive concept with strong links to business intelligence , in which organizations have recently more and more have incorporated the use of IT (Information Technology). A research carried out recently have identified the importance of effective monitoring, but there are few studies showing how organizations actually work in the field.A qualitative study consisting of the interviews with employees at an IT company was done to see how external monitoring is carried out in practice, in a specific company and how it would help the company to develop. The company we visited did not work with special procedures of any kind regarding external monitoring but still knew about the term and its meaning.The conclusion account for detected patterns as well as difficulties, including the definition of external monitoring which differs a lot between individuals. The patterns discovered points to the importance of clarity and objectives regarding the use of external monitoring for it to be effective and measurable.Keywords: External monitoring, Business Intelligence, Competitive Intelligence..

Inclusive business and shared values : case study of Stora Enso in Lao PDR

Businesses role in society is changing. Corporations are expected to take responsibility, not only for their traditional business conduct, but also for social and political issues. A rise in globalization and international trade has led to an increased interest in the concept of CSR. Accordingly, stakeholders are expecting multinational companies to be accountable for existing issues in developing countries. New business models are needed to meet increased expectations of responsibility and shared value creation. Based on an understanding of the need for new business models a multinational corporation is studied in a local context, where a radically new way of doing business is developed.

Somnus Hushåll

A product and design development of a household device which shall dry food waste has beencarried out in collaboration with Smedlund Miljösystem AB.This project has been implemented through several brainstorms and a questionnaire study.A great insight of how it is to work in a project in real work life has this project been givenme. This is a slightly less straight road to a conclusion than in the academic world that I amused to..

Implementing a receiver in a fast data transfer system : A feasibility study

This report is an outcome of a master degree project at Linköpings University in co-operation with Micronic Laser Systems AB. The purpose with this master degree project was to investigate how to implement a receiver in a data transfer system. The system consists of several data channels, where every channel consists of three parts: driver, transmission lines and receiver. The driver send low amplitude differential signals via the transmission lines to the receiver that amplifies and converts it to a single-ended signal. The receiver has to be fast and be able to feed an output signal with high voltage swing.

En Belöning : 4 vägar till att motivera säljare

Syftet med denna uppsats är att undersöka hur olika former av belöningssystem används för att öka motivationen hos säljare. Samt hur de upplevs av ansvariga chefer och av anställda i säljande företag.Vi har genomfört en undersökande kvalitativ studie om belöningssystem med hjälp av kvalitativa ostrukturerade intervjuer med säljare och deras chefer i tre olika branscher, hemelektronik, telefoni och bilförsäljning. Vi valde att först gå igenom befintliga teorier för att skapa en förståelse för ämnet innan vi genomförde intervjuer enligt det deduktiva arbetssättet.Våra slutsatser är att det finns fyra olika belöningssystem. Dessa fyra olika belöningssystem är fast lön, kollektiv provisionsbaserad lön, individuell provisionsbaserad lön och individuell fullständigt provisionsbaserad lön. Vilket belöningssystem som passar i ett specifikt företag är omöjligt att säga, och det är upp till företaget självt att utvärdera vilken lämplig mix utav belöningar som är bäst lämpad för det specifika företaget..

Småföretagsfördelar vid tillväxt

Growth of small businesses is vital to the Swedish economy, and many entrepreneurs want their enterprises to grow. However, the business climate of today is more changing than ever, and attributes becoming increasingly important for companies in order to deal with this are flexibility, speed, and adaptability: characteristics normally attributed to small enterprises. As a larger organization often is associated with more rigidity as a consequence of a higher degree of formalization, entrepreneurs are hesitant to seize growth opportunities, as they fear it will have negative impact on the aforementioned competitive advantages their enterprise possesses as a small business. This simple case study of a growing small enterprise investigates the effects of organizational growth on a small business' organizational structure and through its above mentioned advantages. The study finds that avoiding formalization while growing damages the competitiveness of the firm, and concludes that a degree of formalization is a necessity to maintain the flexibility, speed and adaptability in a growing small business..

<- Föregående sida 33 Nästa sida ->