Sök:

Sökresultat:

3087 Uppsatser om Fast Moving Consumer Goods - Sida 53 av 206

Tredimensionella effekter vid horisontalstabilisering av
volymbyggda trähus

Idag är det i Sverige tillåtet att bygga höga trähus. Detta arbete behandlar framförallt trähus som byggs som volymelement i fabrik och endast monteras på själva byggplatsen. Trähus är lätta i förhållande till byggnader byggda av andra material, och när trähusen byggs högre blir vindlasten större och problem uppstår med stabiliseringen. På vissa ställen i byggnaden ger vindlasten upphov till koncentrerade lyftkrafter som är större än egenvikten, och dessa delar av byggnaden vill då lyfta. Idag beräknas dessa krafter med en förenklad tvådimensionell metod som tar liten hänsyn till omkringliggande väggar och bjälklag.


Äldre personers upplevelser av att flytta till och bo på ett särskilt boende

Att åldras är en stor förändring både för de som bor kvar hemma och för dem som väljer att flytta till ett särskilt boende. Vilka upplevelserna är och vad det innebär har intresserat oss under vår utbildning och därför beslutade vi oss för att ta en djupare titt på detta fenomen. Syftet med denna studie var att undersöka upplevelsen äldre människor har av att flytta till ett särskilt boende och efter att ha bott där under en kort tid. Vi valde att använda en kvalitativ metod och genomförde sex intervjuer med personer som nyligen flyttat till ett särskilt boende. Resultatet visade att förändringen kunde delas in i fysiska, psykologiska och sociala upplevelser. I den fysiska upplevelsen var känslor förknippade med fysiskt beroende av omsorgspersonal samt den kroppsliga förändringen för de äldre.

Blyg och delaktig? : Pedagogers erfarenheter av att arbeta för att främja blyga barns delaktighet

The purpose of this study was to examine pedagogues? experience working with shy children and their opportunities for participation in preschool. An increasing number of children are registered in preschools today; this leading to larger groups of children and the chance for the individual child to practice its rights of having its voice heard are therefore becoming more difficult.The literature review will start with what the UNCRC and the pre-school curriculum, Lpfö 98, say about children?s participation and their right to have their voices heard. After that, shortly about the shy child, and then moving on to what is important in the work with children?s participation.

E-tidningens attraktionskraft på annonsörerna : En flört eller början på ett varaktigt förhållande?

The technical development is advancing at high speed and now the turn has come for the traditional paper to digitalize into the so called e-paper. The newspaper industry has started to investigate the future possibilities of publishing the traditional newspapers on e-paper. Today?s newspapers are mostly financed by advertisement incomes, which makes the advertisers important players, who must be taken into consideration at an introduction of the e-paper. Since the e-paper does not exist as a finished product in the market today, in this essay we look into what kind of functions or services that can attract advertisers to the e-paper on the basis of the experiences made with the breakthrough of the web-newspapers.

Folkbiblioteket och postmoderniteten en hermeneutisk studie av debatten om folkbiblioteket i DIK Forum 1998-2002

The main issue of this master is to investigate what influence the phenomenon of postmodernity has on the Swedish public library. Is it possible to talk about the Swedish public library as postmodern, and if so, is it expressed by a postmodern discourse? The concept of postmodernity is defined as an open and inclusive value system where all kind of opinions and preferences take place. According to a postmodern point of view there is no such thing as an objective or general truth. A postmodern ideology does not talk about reality but about realities.

Lyxvarumärkens överlevnad vid lågkonjunktur : Hur resonerar svenska lyxföretag, och vilka strategier är lämpliga att använda sig av?

 The luxury market has steadily grown from the industrial revolution and onwards. Changes in society, trends and the increased living standards has enabled more people to consume luxury goods.The world is going through a major economic crisis at the moment. Studies shows that companies that have focused on added value rather than lowering prices has survived past financial crisis. It is also obvious that companies act very different during times of crisis. Adding to the problem is trends that point to a more careful consumption and environmental awareness.

Facebookförvaltning : En kvalitativ studie av tre Värmländska kommuners användning av sociala medier i e- förvaltningen

With the rise of the internet especially and information- and communication technology in general, the opportunities for fast and effective communication and sharing of information have proliferated. In relation to the new technologies, the citizens? demands on organizations? communicative efforts have increased. Today?s citizens have high standards regarding transparency, the opportunity to dialogue and have hopes to influence the public sector.

Stolt som en tupp & rädd som en hare eller Snabb som en vessla & långsam som en snigel. En samling illustrationer baserade på liknelser med djuranknytning

Why is the hare afraid? And what is the proud peacock so proud of?What does the sly fox do in the daytime and is the fast weasel fasterthan his friends? Who is that strong bear?!ese are the type of questions that inspired and pushed my creativeprocess forward in the work with my collection of illustrationsbased on swedish metaphors that relate to animals. !e collection isaimed at children between two and six years..

Hur ska klädexponeringen se ut i den perfekta webbshoppen?

I dagens samhälle handlar det om att vara så effektiv som möjligt för att vinna tid. Som Benjamin Franklin en gång sa att ?Tid är pengar?, är något som vi människor allt mer tagit fasta på då vi ställer höga krav på utvecklingen och dess teniska förmågor. Idag har de flesta människor tillgång till en dator med internetuppkoppling som vi dagligen utför sysslor vid. Det kan vara allt ifrån jobbrelaterade aktiviteter, hålla kontakten med nära och kära, söka information om vad som händer i världen och i vår omgivning, till mer nöjesinriktade delar såsom online spel och shopping.

Värdet av lojalitet : Vad är lojalitet egentligen värd för en mediaplaneringsbyrå i Singapore?

Marketing in a business-to-business environment differs from its counterpart in the business-to-consumer market. Where the latter focuses on customer satisfaction, the former is all about value. This value creates loyalty between seller and buyer. Creating loyalty is becoming more and more important in the media planning industry as fierce competition reduces profit margins. Value is created through selling what a client wants at an acceptable price.

Impulsköp och självscanning - ett omaka par

This study aims to explore how self scanning affects consumers impulse buying. Up til this day researchers are not aware how technologies like self scanning affects consumers behavior in-store. Consumers with self scanners are able to keep track of the rising sum, which could affect their buying behavior, especially when it comes to impulse purchase. Furthermore customers have to commit to scanning products which keep them from browsing the store for offers, which could limit the impulse buying. This study undertake a descriptive methodology with Beatty and Ferrells impuls model from 1998 as a theoretical platform where we examine disparities between self scanners and non self scanners.

Shys metod för att mäta byteskostnader - en kritisk granskning

This thesis? objective is to evaluate the recently proposed Shy (2002) approach of estimating consumer switching costs. We apply Shy?s method for estimating switching costs on the Swedish markets for bank deposits and telecommunications. The evaluation has been achieved by comparing estimated results to economic theories, related empirical studies, and our expectations.

Vad påverkar en travhästs hållbarhet? : en undersökning med fokus på djurskyddsaspekten gällande träningsrutiner och behandlingsmetoder för träningsrelaterade skador bland svenska travtränare

The harness racing industry has roots hundreds of years back in time and breeders through time have changed the horses to a mix of potential, harmony and speed. Breeding has changed the conditions and created a horse that perform better and better. A risk with high-performance horses is that injuries related to training and racing may occur more often. In training and racing situations, lameness is the most common injury. There are many factors affecting the occurrence of injuries and lameness of the trotter horses, such as how the horse is trained and raced, the surface condition of the racetrack, banking and angle of the curves of the racetrack and how fast injuries are discovered and treated.

Lojalitet - myt eller verklighet? : En kvantitativ studie om lojalitet på apoteksmarknaden

Syftet med uppsatsen a?r att underso?ka hur lojala konsumenterna pa? apoteksmarknaden i Katrineholm a?r. Eventuella samband mellan ko?n och lojalitetstyp samt a?ldersgrupp och lojalitetstyp underso?ktes a?ven. Fo?r att uppna? syftet genomfo?rdes en kvantitativ underso?kning med hja?lp av enka?ter, da?r 240 svar samlades in.

<- Föregående sida 53 Nästa sida ->