Sök:

Sökresultat:

3085 Uppsatser om Fast Moving Consumer Goods - Sida 30 av 206

Köparens undersökningsplikt respektive säljarens upplysningsplikt vid köp av fast egendom

Syftet med uppsatsen var beskriva säljarens upplysningsplikt respektive köparens undersökningsplikt vid köp av fast egendom, samt att beskriva konsekvenserna då upplysningsplikten respektive undersökningsplikten inte iakttas. För att förtydliga detta ytterligare har vi även valt att behandla fastighetsmäklarens och besiktningsmannens ställning vid köp av fast egendom. Vi har valt att använda rättsdogmatisk metod, vilket innebär att beskriva nu gällande rätt. Enligt JB ligger det på köparens ansvar att göra en noggrann undersökning av byggnaden. De fel eller skador som köparen har haft möjlighet att upptäcka kan inte säljaren göras ansvarig för.

Beslutsprocessen vid köp av barnmat- vad påverkar planering och inköp?

Huvudsyftet med studien är att med hjälp av generella teorier inom området samt insamlad empiri utreda och beskriva hur beslutsprocessen vid köp av barnmat ser ut. Ett delsyfte är att se om det eventuellt finns behov som idag inte tillfredsställs på marknaden. Två olika metoder har använts i uppsatsen. Den ena utgörs av kvalitativa djupintervjuer i hemmiljö och den andra metoden utgörs av kvantitativa intervjuer med småbarnsföräldrar vid hyllan i butik. Under denna del spenderade vi mycket tid i butikerna och kunde då också observera hur föräldrarna agerade vid hyllan.

Viskleken : Ett gestaltande arbete från text till upplevelse

In my project, Cups on the run, I have studied the relationship between ceramic utility objects and different environments, when moving them off the table. My background as a potter has been the starting point. From there, I wanted to see if I could expand my craft to the space beyond. With the cup, which for most people has a clear function and a relation to us human, in repetitive structure I explored the spatiality and architecture in various environments. Life fascinates me through how everything is made up of tiny parts that together create the tangible and intangible.

Etanol : ett hållbart tankande eller ett kortsiktig tänkande?

Ethanol fuel is a biofuel, which been widely reported in the public debate and on the fuel market the last years. Ethanol is sold as both E85 and as a five percent admixture of all petrol sold in Sweden. Research studies on ethanol fuel often focus on environmental issues surrounding the production and utilization of ethanol as a fuel, and omits the private and business aspects of the subject. The purpose of this study is to illustrate the economics of ethanol as a fuel. How the Swedish market for ethanol is and how it evolved over time and what the future prospects are.

Framtagning av en utvecklingsprocess för automation - baserat på konceptet Lean Automation

Due to the globalization today the competition in the market has in- creased and it requires flexibility and produce according to customer demand. In order to reduce the cost of wages industrial companies are now considering moving the manufacturing to low-cost countries. To keep up with the competition in the market without moving the manu- facturing abroad, Lean Automation was developed. The concept of Lean Automation is to reduce the perceived complexity with automa- tion and make automation available for new users and in new applica- tions.Haldex Brake Products are situated in Sweden and want to maintain the manufacturing of the automatic brake adjusters in the country. It is a product well-known and highly exposed to the competition in the mar- ket.

Hyllad, ratad eller anonym : en studie om svenska konsumenters attityder till opastöriserad mjölk

In Sweden, all milk needs to be pasteurized. Unpasteurized milk [ OPM ] may only be sold in a smaller scale directly from the farmer to the consumer. The law was introduced in 1939, to prevent tuberculosis, which poses no threat today. There are other reasons, such as keepability and risk of pathogenic bacteria, why milk is pasteurized. Despite these risks, many consume OPM.

Sustainable shopping : consumer behavior in purchasing and donating secondhand clothes

Textiles are made in an unsustainable way and there is a need to find alternative ways and material to reduce the negative impacts on the environment, humans and animals. Problems like pollution, excessive water consumption and loss of soil fertility is a result of this lack of diversity. It is a necessity to find innovative alternatives in other fabrics due to the unsustainable use of cotton and polyester fibers. As in many other countries in the Western part of the world, in Sweden there is a rapid turnover and increased selling of clothes that result in increased textile waste. About 15 kilogram of textiles (net inflow) is consumed per person each year.

Vad innebär barnfattigdom i en välfärdsstat som Sverige?  : En jämförande studie om hur begreppet barnfattigdom har förändrats över tid i den offentliga debatten

The purpose of this essay was to study some selected magazine articles by examining how the concept of child poverty is produced in the public debate, and to see if the definition of the term has changed over time. The theoretical approach on which this study is based has been used as a tool to provide better understanding on the subject. Furthermore, theories of consumer society, the "collateral damage" and the theory of welfare regimes have been used. In the previous research presented in the paper focuses on linking children and families living in precarious economic conditions, consumer standards and welfare systems that characterize society.This study has a qualitative approach as it attempts to capture and increase understanding of how the concept of child poverty can be understood from a Swedish context. The study is based on newspaper articles that are studied using a structural text analysis.

Standardisering av bakpanel.

HAFA Bathroom Group has given us the assignment to develop a standardized back panel for their bathroom cabinets. This cabinet is going to be applied to most of their current and future cabinet solutions. To this point, they have constructed unique suspensions-and back panels for most of their cabinet models. They have also been forced to pull wiring and assemble the cabinets differently because of factors like; position of the wall sockets, dimensions of the cabinets and their shapes.The company wants to distance themselves from their current solution, firstly because the cost of having manpower to design each individual suspension solution, secondly because they will save a lot of money when the manufacturing process requires a minimum of components to be constructed. As a result of this, the company can use their resources better to develop future products.The main idea is that the consumer isn?t required to change the suspension or back panel when they decide to buy a new cabinet.

KRAV- och Fairtrade-certifierat kaffe : En studie om konsumenters attityd till och köpbeslut gällande ekologiskt och etiskt kaffe

Purpose: The purpose of this study is to investigate whether there is a correlation between attitude andbuying decisions of consumers regarding certified coffee. The study will examine whether marketsurveys measuring consumer?s attitudes, is a good method for predicting a purchasing decisionsregarding certified coffee.Method: To study consumer attitudes towards certified coffee, we have implemented a web-basedsurvey at Facebook. A total of 108 responses were recorded. To complement the Facebook study wehave conducted three surveys on persons who are customers at ICA.

Utveckling av generell testklient för Nordic Growth Market

Development and accuracy tests of advanced exchange trading systems require well adjusted tools for testing. Aptness of these tools are probable to have a major impact on identification of bugs and verification of new functionality. Identifying erroneous parts and bottlenecks of the trading system is of outmost importance for the exchange as a whole since stability and correctness are two of the determinant factors its viability is measured by. This paper covers how this test-tool was created and the motivation behind the design choices made. The tool was created with the goal to be broad enough to cover the majority of cases that could arise, fast enough to be able to test the trading systems speed limitations (i.e.

Internprissättning : Royaltybetalningar från fasta driftställen till moderbolag i utlandet

Uppsatsen har som syfte att undersöka gällande rätt för internprissatta royaltybetalningar från fast driftställe till moderbolag. Problemet är att varken korrigeringsregeln eller artiklarna 9 och 12 i modellavtalet är tillämpliga. Hur ser möjligheterna ut i den interna rätt för att förhindra att nämnda transaktion utnyttjas i skatteundandragande syfte? Kan artikel 7 i modellavtalet användas för att förhindra sådant?Royalty beskattas som regel i inkomstslaget näringsverksamhet på grund av delaktighetstanken. Den innebär att royaltybetalningar räknas som del i fast driftställe beläget i Sverige.

Skymmande grönska i grannelagsrätten : ur ett äganderättsligt perspektiv

Tvister mellan grannar rörande skymmande grönska är, när man ser till antalet rättsfall, inte särskilt vanligt förekommande. Ser man till verkligheten istället är det inte svårt att konstatera att skymmande grönska verkar vara en av de vanligaste orsakerna till dispyter mellan grannar. Det rättsområde som berörs är grannelagsrätten, vilket är ett tämligen vidsträckt rättsområde som återfinns i flera vitt skilda regleringar. När det gäller skymmande grönska finns dock endast två bestämmelser och dessa är jordabalken 3:1 och 3:2. Eftersom det finns så få rättsfall rörande grannelagsrätten och skymmande grönska samt så få och generellt hållna bestämmelser i lagen, är uppsatsens syfte att undersöka gränserna för de rättigheter och skyldigheter som en nyttjare av fast egendom har beträffande skymmande grönska på dennes fasta egendom..

Elevers attityder, kunskaper och beteenden : inom kunskapsområdet konsumtion och ekonomi i Hem- och konsumentkunskap

SammanfattningKonsumtion och ekonomi är områden som på olika sätt påverkar människors liv. Forskning visar att värderingar, identiteter och idéer grundas på konsumtion. Syftet med denna studie var att undersöka elevernas attityder, kunskaper och beteenden inom konsumtion och ekonomi som är ett kunskapsområde inom ämnet hem- och konsumentkunskap. Författaren var även intresserad av att undersöka om det fanns skillnader mellan två skolor bland elever i årskurs nio som skiljer sig åt vad gäller upptagningsområde och skolans geografiska läge. 153 enkäter delades ut och resultatet analyserades med dataprogrammet IBM Statistics Version 20 (SPSS 2010).

Hinder och möjligheter med att nå en bred målgrupp ? hos Fast Fashion-företag

Detaljhandeln är idag präglad av hög konkurrens och många aktörer som slåss om sammasegment. Fast Fashion med sina snabba produktlivscykler och låga prissegment trots en högmodegrad, har lett till att konsumtionsmönstret förändrat konsumenternas beteende genomderas krav på ständiga uppdateringar av sortimentet. Dagens kunder kräver mer än enbart ettlågt pris för att attraheras, vilket kräver att även Fast Fashion-företagen adderar ytterligarevärden. Imagen och känslan för varumärket spelar därför en stor roll även för Fast Fashionföretagoch inte enbart för märken som agerar inom en högre prisklass. För att kunnatillfredställa det kunden efterfrågar krävs av företaget att de tydligt identifierat sin målgruppför att kunna anpassa erbjudandet efter just dem.

<- Föregående sida 30 Nästa sida ->