
Sökresultat:
776 Uppsatser om Facial Animation Parameters - Sida 5 av 52
Det digitala konstverket "Crystal"
Ambitionen med mitt arbete var att skapa en vacker och intressant 3d-animation
med den senaste datortekniken. Animationen bygger på redan befintliga skisser,
idéer och material som jag har skapat de senaste två åren och ville avsluta i
mitt kandidatarbete. Med detta arbete ville jag få mer förståelse för
3d-tekniken som ett konstverktyg och lära mig mer om hur man skapar grafik. Jag
ville även öka min estetiska förmåga och kunskap.
Genom att använda mig av grafikprogrammet ?Lightwave 3D? plus diverse andra
applikationer som behandlar datorgrafik har jag skapat min film.
Materialval i utfackningsväggar
The aim of this report is to give a concise description of curtain walls, what it is and why they are used. It is also a description of six different but commonly used design technologies. By giving a detailed description of the different types and there special properties, the pros and cons will be clarified. The three most interesting alternatives were selected to be included in a test, to show the best alternative from a certain point of view.The parameters are:? Environment? Cost? Ergonomics? Isolation against noise and fire? DurabilityThese are important parameters in the planning and design phase.
Det digitala konstverket ?Eve?
Ambitionen och målet med mitt projekt var att visualisera delar av en
berättelse med hjälp av den senaste datortekniken. Detta tog sin form av en
3d-animation. Målet var inte att producera en färdig kortfilm utan att arbeta
med utvalda delar. Projektet var indelat i tre block; en planerings- och
researchfas, en produktionsfas och en reflektionsfas. Stora delar av
magisterarbetet har bestått av att producera innehåll som sedan ska analyseras.
Med arbetet vill jag att folk ska få mer förståelse för 3d-tekniken som ett
flexibelt och intressant konstverktyg.
Datakvalitet : En fallstudie om kvaliteten i SJ:s underhållssystem
SJ is a government-owned passenger train operator in Sweden. SJ currently uses asystem called Ford for control and monitoring of maintenance. Technical andorganizational factors have given Ford the character of a monolithic system withoutflexibility and conditions to meet SJ's increased requirements.The main purpose of this master's thesis is to investigate how data quality can bedefined at SJ and to examine the data quality in Ford. This will give SJ an indication ofwhat their quality efforts should focus on in the future.The technical data quality parameters found are: accuracy, timeliness, completenessand consistency. The user centred data quality parameters are: accessibility,understandability and reliability.
Karaktärspipeline för film- och reklamfilmsproduktion
Rapporten syftar att redovisa det arbete som är involverat i skapandet av digitala karaktärer lämpade för film och reklamfilmsproduktion. Då Milford Film & Animation i synnerhet producerar reklamfilm kommer fokus i denna uppsats att ligga på denna typ av produktion. Denna rapport kommer huvudsakligen att fokusera på arbetsprocessen som helhet och förklara dess roll i sammanhanget, det vill säga skapandet av en animerad reklamfilm. Poängen är att belysa den roll den ansvariga för karaktärsutvecklingen har, med inriktning på modellering och texturering. Under min tid på Milford Film & Animation har jag handgripligen arbetat med alla de steg involverande modellering och texturering som beskrivs i uppsatsen och jag har på så sett beskaffat mig den erfarenhet inom ämnet som jag använt mig av för att komma fram till de slutsatser som beskrivs i denna rapport..
De, dem och dom : En studie kring gymnasieelevers användande av de/dem/dom i svenska skriftspråket
Study objects: Three different productions companies which the authors have chosen to be anonymous. Purpose: The purpose with this study is to examine why production companies choose to use 3D-animations in television commercials, and what different kind of aspects affects their decisions. Theoretical: The theoretical chapter reviews the history of 3D-animation andtelevision commercials and other fields that will be relevant laterin the analysis and discussion. Method: A case study has been made on three different companies, two of the companies are active in post-production and the other one is active in the consulting area. Data was collected through semistructured interviews with two of the companies.
Rummet, tingen och karaktärerna : om berättande genom animation
I uppsatsen behandlar jag frågan: Vilka verktyg främjar en enkel väg till berättande med tekniken animation?Jag ifrågasätter idén om att man bör veta vad man ska berätta och hur historien ska vara konstruerad, innan man börjar berätta. I stället vill jag visa att förmågan till berättande finns inom oss alla, och jag vill i detta arbete prova en metod för att låta berättandet byggas upp i interaktion mellan ting, rum och människor. Mitt didaktiska syfte är att utarbeta ett pedagogiskt tänkande kring hur jag kan handleda elever till ett aktivt och kreativt skapande av berättelser genom animation.Detta har jag undersökt på två sätt. I den första undersökningen skriver jag om och analyserar mitt arbete som handledare i animation med särskoleelever på Utbildningsradions medieverkstad (UR) Pedagogiskt forum.
Metoder för att undersöka effekterna av naturvårdshänsynen i skogsbruket efter den nya skogsvårdslagen
In 1994 a new Forestry Act was accepted in Sweden. One of its aims was to raise the consideration for preservation of biodiversity. Since this happened over 15 years ago there is now an interest in analyzing if the law has been effective in its purpose. In this study methods suitable for analysis are being investigated. The study contents a pilot study of methods for five parameters that can validate if the law has been followed.
Övergång till helkrossballast : En studie för Strängbetongfabrikerna i Veddige och Herrljunga
This exam report has been developed in association with Strangbetong AB, Sweden.The natural gravel that is being used as fine aggregate for concrete production today is an ending natural recourse and the Swedish government has decided to strongly reduce the extraction from the year of 2020. The only reasonable replacement is aggregates from crushed rocks but this material has other properties than natural aggregates. The concrete manufacturers now have to learn how to use these new fine aggregates in a cost effective way in order to ensure the quality of their concrete production.In this project, crushed aggregates and combination of crushed and natural aggregates have been tested with existing formulas for fresh concrete. The two parameters yield stress and plastic viscosity have been measured which gives a good description of the workability of the fresh concrete. Different methods to make measurements on the dry fine aggregates, has also been tested, to find out if there is any correlations between these parameters and the parameters from the measurement on the fresh concrete..
Desert Rose - Hidden Truth : Ett projekt om hur man arbetar från ett bildmanus till en färdig produkt.
Detta är ett examensarbete om hur man går tillväga för att skapa ett flertal animationssekvenser baserade på bildmanus och andra viktiga faser under animationsprocessens gång, som t.ex modellering. Hela examensarbetet är baserat på ett pågående serieprojekt, Desert Rose. Projektet behandlar visualisering och gestaltning av karaktärer samt överföring mellan 2D till 3D-miljö. Examensarbetet är en konceptuell animation där påhittat gränssnitt (hälsomätare, ammunition etc.), engelsk dialog, filmsekvenser och konceptuell spelbarhet förekommer.Resultatet blev en blandning mellan ett konceptuellt spel och en animationsfilm, med animatics inslag. Bildmanuset förblev en mycket viktig faktor under processen.
Actio, pronuntiatio, starkt etos och pistis : en studie av Martin Luther King, John F Kennedy och Bill Clinton
How a speaker can use their posture, gesture, facial expression and voice to create a strong ethos, pistis and sense of trustworthiness is, in this paper, associated with charisma (the power of leadership or authority).Verbal and nonverbal expressions from three particular speeches by Martin Luther King, John F Kennedy and Bill Clinton have been analyzed in depth. The results show that patos as well as strong nonverbal expression are factors in inspiring devotion or creating enthusiasm. Personal magnetism and radiance is also found to develop through figures of speech and rhetorical devices, including metaphors. Results show that facial expressions, pitch and other prosodic information are not always consciously taken in. Nevertheless, it is questioned whether such information can affect the ethos and pistis developed.
Machinima : Ett kulturellt fält i rörelse
I mitten av 1990-talet närmare bestämt 1996 gjordes en film kallad Diary of a Camper. Filmen handlade om en person som satt och lurpassade på sina fiender i ett datorspel. Det som var speciellt med denna film var inte handlingen eller något fantastiskt kameraarbete. Nej det som var speciellt var det faktum att filmen spelades in i ett datorspel. Denna film anses vara startskottet för machinimakulturen som idag omfattar flera tusen utövare världen över.Det var personerna bakom Diary of a camper som myntade uttrycket machinima som är en sammanslagning av de engelska orden ?machine? och ?animation? alltså maskin och animation.
A Brief Moment Of Peace. Ett utforskande i visuellt uttryck inom 3d-grafik och animerad film
This project was about the creation of a shorter computer animated film. Thegoal of the project was to explore a different technique of the visual outcomethat should not rely on photorealistic rendering and how to find new interestingways to use 3d-graphic for visuals. A big part of the project was also toincorporate music to create a chosen atmosphere and impact on the viewer butalso to help the story forward and questions such as; ?How can you create anexpression for the feeling you want to transmit?? were formulated. The scenewas built up in a 3d-application consisting of a house and surrounding garden,which within an character was animated to tell the plot.
Fluid Simulation for Visual Effects
This thesis describes a system for dealing with free surface fluid simulations, and the components needed in order to construct such a system. It builds upon recent research, but in a computer graphics context the amount of available literature is limited and difficult to implement. Because of this, the text aims at providing a solid foundation of the mathematics needed, at explaining in greater detail the steps needed to solve the problem, and lastly at improving some aspects of the animation process as it has been described in earlier works. The aim of the system itself is to provide visually plausible renditions of animated fluids in three dimensions in a manner that allows it to be usable in a visual effects production context. The novel features described include a generalized interaction layer providing greater control to artists, a new way of dealing with moving objects that interact with the fluid and a method for adding source and drain capabilities..
Jämförelse av animationstekniker på webben : En studie utifrån ett prestanda- och användarperspektiv
I arbetet undersöks hur olika animationstekniker på webben presterar utifrån mätningar av FPS och animeringstid. De tekniker som används är CSS3, jQuery och GreenSock Animation Platform. Arbetet är relevant då animationer på nätet blir allt vanligare och kraven på webbsidors snabbhet och respons samtidigt högre. Implementationen som mätningarna sker på består av en webbsida för varje animationsteknik innehållandes tre olika typer av animationer (övergångar, animationer av flera attribut och rotationer i 3D). Detta för att testa hur olika typer av animationer behandlas av de olika teknikerna.